Kaukaloetiikkaa

• 1 052
  • 4

lotvo29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman LUKKO
Mitähän luulette, joutuuko pelaaja kärsimään, jos hänet tunnetaan yleisesti homoseksuaalina? Itse olen useinkin tätä visaista kysymystä miettinyt ja vastaus roikkuu edelleen ilmassa.

Sm-liiga ei instituutiona ole joutunut kertaakaan puuttumaan tällaisiin vähemmistöjä sorsiviin debaatteihin. Mutta vielä sekin päivä koittaa kun Kuulapää lausahtaa kameroiden edessä "Vitun homo, nyt tuli Nautaja!" tai pyrojukka haukkuu tuomarin neekeriksi...

Mitä sanktioita sm-liiga langettaa, sitä emme vielä tiedä.

Kaukalomaailmassa vallitsee yhä varsin villi meiniki, jossa "homppeli" voi joutua tarpeettoman teurastuksen kohteeksi... pitäisikö syyllistä rangaista normaalia pidemmällä rangaistuksella a´la McSorley? Tuskinpa sentään rangaistaisiin. Jääkiekkouraa "homppelin" ei siis kannata mielestäni ajatella, vai ovatko ajat jo sittenkin muuttuneet? Onko suvaitsevaisuus ja tasa-arvo jo niin arkipäivää, että sm-liiga on valmis vastaanottamaan ensimmäisen julkisesti homoksi tunnustautuneen pelurin?

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan...

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tästä muistaakseni oli jossain ajankohtaisohjelmassa joskus jotain juttua. (Huomatkaa epämääräisten määreiden määrä). Christian Ruuttu oli kommentoimassa, ja sanoi ettei tiennyt yhtään homoseksuaalia, mutta arveli että toki heitäkin joukossa varmasti on.

zeitgeist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tavoitteelliset pikkuseurat
Lotvo29:n saama vastausten vähäinen määrä kielii joko

a) siitä, että kysymys ei ole mielenkiintoinen
b) siitä, että kaikki ovat asiasta samaa mieltä
c) siitä, että kysymys on arka ja lamauttaa suulaan Jatkis-
kansankin.

Veikkaan kohtaa c).

Joudummekin kysymään, ennen kuin purskahdamme nauruun, onko jääkiekko sittenkään eheyttävä ja edistyksellinen voima nyky-yhteiskunnassa?

JanJ

Jäsen
Normaalisti ihmistä ei pitäisi kiinnostaa toisen seksuaalinen suuntautuminen. Etenkään kesken lätkämatsin.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Olen JanJ:n kanssa samaa mieltä. Mulle on ainakin ihan sama onko suosikkipelaajani hetero vai homo.

Huonoksi vitsiksi tähän voisi sanoa sen että homot lätkäpelaajat käyvät varmaan herkemmin mieheen kiinni.
Just just, asiaton kommentti. Määrään itseni jäähylle 12 tunniksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy