NHL:ssä jokainen joukkue pelaa 82 ottelua, joten hienoja, upeita, maaleja nähdään runsaasti. Näin myös tänä vuonna, joten nyt voisimmekin listata niitä tähän otsikkoon. Kukaan ei tietenkään ole voinut kaikkia maaleja nähdä, joten eiköhän jokaiselle löydy joku uusikin maali. Maalithan voi katsoa NHL.comin Highlights-osiosta. Maalien listauksessa olisi hyvä mainita edes sinnepäin oleva päivämäärä, jotta etsiminen helpottuu.
Minun näkemistäni maaleista neljä on ollut ylitse muiden:
Alexander Ovechkinin paljon kohua herättänyt "ihmemaali" Phoenixia vastaan 16.1.
Jason Spezzan ratkaisuosuma jatkoajalla Montrealin verkkoon 27.9.
Wayne Primeaun (!) kynäily Philadelphiaa vastaan 20.1.
Nikolai Zherdevin coast-to-coast viimeisellä minuutilla 26.12 Chicagoa vastaan.
Seuraavaan kastiin meneekin sitten jo varmaan parisenkymmentä häkkiä, joista mainittakoon ainakin Alexander Ovechkinin maali St.Louisia vastaan 19.1, Teemu Selänteen 1000 piste LA-ottelussa 30.1, Alexei Kovalevin ottelun ainokainen 2.3 Floridan verkkoon, Zdeno Charan (!!) once-in-lifetime -kynä Habsia vastaan 26.1 ja Joni Pitkäsen maali ohi Hannu Toivosen 8.11. Lisäksi Rostislav Olesz on tehnyt jossain pelissä hienon soolomaalin, mutta minulla ei ole mitään havaintoa koska ja ketä vastaan.
Niinkuin sanottu, varsinkin noita jälkimmäisen kategorian maaleja löytyy varsin runsaasti.
Minun näkemistäni maaleista neljä on ollut ylitse muiden:
Alexander Ovechkinin paljon kohua herättänyt "ihmemaali" Phoenixia vastaan 16.1.
Jason Spezzan ratkaisuosuma jatkoajalla Montrealin verkkoon 27.9.
Wayne Primeaun (!) kynäily Philadelphiaa vastaan 20.1.
Nikolai Zherdevin coast-to-coast viimeisellä minuutilla 26.12 Chicagoa vastaan.
Seuraavaan kastiin meneekin sitten jo varmaan parisenkymmentä häkkiä, joista mainittakoon ainakin Alexander Ovechkinin maali St.Louisia vastaan 19.1, Teemu Selänteen 1000 piste LA-ottelussa 30.1, Alexei Kovalevin ottelun ainokainen 2.3 Floridan verkkoon, Zdeno Charan (!!) once-in-lifetime -kynä Habsia vastaan 26.1 ja Joni Pitkäsen maali ohi Hannu Toivosen 8.11. Lisäksi Rostislav Olesz on tehnyt jossain pelissä hienon soolomaalin, mutta minulla ei ole mitään havaintoa koska ja ketä vastaan.
Niinkuin sanottu, varsinkin noita jälkimmäisen kategorian maaleja löytyy varsin runsaasti.