Katumusteksti

• 1 437
  • 15

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Eilen taisi olla eräs "kuumimmista" päivistä (siis viestien osalta) koko Jatkoajan historian osalta. Suljetun Osaston perustaminen ja eräänlaisen sisäpiirin luominen oli raskas ja masentava hetki yhdelle jos toiselle kirjoittajalle. Niin myös minulle; tuollainen "kastijako" hyviin ja huonoihin kirjoittajiin pisti vihaksi. Aina, kun ihmisiä "osastoidaan", niin joku tuntee olonsa petetyksi ja vetää herneensä nenään..

Yön yli nukuttua ja aamulla omia tekstejäni analysoituani tulin siihen tulokseen, että "paljon melua tyhjästä";kirjoituksissani tunne voitti jällen kerran järjen. Mutta minkäs teet, sen kirjoitin minkä kirjoitin ja pahoillani olen. Olisi pitänyt muistaa Archie Bunkerin viisaat sanat vaimolleen: "Pidä mölyt mahassasi"..

En yhtään pane pahakseni, mikäli minut laitetaan jäähylle muutamaksi päiväksi miettimään, mitähän sitä oikein tuli kirjoiteltua (sekä ennen että jälkeen SO:n perustamisen)..

En ole koskaan oikein kotiutunut Jatkoaikaan (sekä keskustelupalstalle että irkkikanavalle) eikä tuo SO:n perustaminen tilannetta ainakaan paranna. En tosin yhtään ihmetellyt valitsemattomuuttani niiden 200 "potilaan" joukkoon, jotka SO:lle suljettiin; sitä saa, mitä tilaa. Tarkemmin asiaa pohdittuani tulin siihen tulokseen, että oma paikkansa tuolla "valiojoukoissa" tulee ansaita; nuo 200 Jatkoaikalaista ovat tehneet vakuuttavaa työtä ja ovat paikkansa ansainneet.

Se kuitenkin tulee muistaa, että kaikille on annettava mahdollisuus SO:n jäsenyyteen. Toisaalta, mikä SO se sellainen on, jonka potilaita kaikki ovat? Toivottavasti uudistuksella saadaan aikaan parempi ja entistä viihtyisämpi keskustelupalsta.

Tässä vaiheessa haluan kiittää moderaattoreista Flonandoa, joka tuli irkissä reilusti juttelemaan muun muassa SO:n valintaperusteista ja muistakin palstaan liittyvistä asioista. Arvostan häntä nyt enemmän kuin koskaan. Samaa ei voi sanoa muista moderaattoreista (nimiä kuitenkaan mainitsematta). On parempi saada palautetta suoraan kuin saada selville, että "juorutaan irkkikanavalla yleisesti" (viime vuonna jouduin todistamaan tuollaistakin tapahtuneen). Tosin olen itse syyllistynyt samaan eli pata kattilaa soimaan myös ruudun tällä puolella.

Eli mikäli jotain asiaa on, niin reilusti vaan juttelemaan; selkäänpuukotuksista olen kuitenkin saanut jo tarpeekseni. Kyllä minä kritiikkiä kestän, annanhan minä sitä muillekin. Kritiikki on kuitenkin esitettävä henkilökohtaisesti, ei irkkikanavalla.

Keskustelu tästä asiasta on minun kohdaltani on siis loppuunkäsitelty. En tule haastamaan ketään oikeuteen ja muutenkin pesen käteni koko asiasta. Muutamat jatkoaikalaiset ovat viisaasti todenneet, että näin tällä kertaa ja elämä jatkuu kaikesta huolimatta. SO on vain yksi osa Jatkoaikaa, joka monista puutteistaan huolimatta on eräs Suomen parhaimmista keskusteluopalstoista ja ns. virtuaaliyhteisöistä. Toivottavasti kovinkaan monet jatkoaikalaisista (etenkin modeista) eivät ottaa itseensä kirjoituksistani ja toivon, että menneet ovat menneitä.

Mikään häirikkökirjoittelija en tahdo olla, vaikka sellaisen kuvan olen ulospäin antanutkin. Kritiikkiä minulta tarvittaessa tulee ja toisinaan kovasanaistakin sellaista. Minkä minä luonnolleni mahdan, en mitään. Voi olla, etten koskaan tule pääsemään SOsastoon, mutta toivossa elän (ja varon pitkästymistä :D)..
Tulen jatkamaan kirjoittelua niin SM -liiga- kuin Vapaa keskustelu- palstallekin. Tulevaisuus näyttäköön, onko minusta potilaaksi SO:lle vai ei.. :o

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Kiitos hienosta ja tyhjentävästä kirjoituksesta, M@rko77. Pari mitätöntä pikkuhuomiota:

"Se kuitenkin tulee muistaa, että kaikille on annettava mahdollisuus SO:n jäsenyyteen."
-Tämä on ollut tarkoitus alusta asti. Alkuun valittuja oli vain sattumalta juuri 200.

Ja itse nimi "Suljettu Osasto" oli alun perin itse asiassa herjana heitetty. Se on tarkoitettu humoristiseksi ja ironiseksi - ja sen vastustajatkin saavat siitä varmasti paljon iloa irti, heh.

theref

Jäsen
M@rko77

Kiitoksia tyhjentävästä kirjoituksestasi. Ihmisiähän tässä ollaan kaikki, joten tietyt reaktiot ovat anteeksiannettavia. Toivottavasti elo Jatkoajassa jatkuu ihan sopusoinnussa tästä eteenpäinkin. katsotaan nyt kuinka Suljettu Osasto lähtee etenemään ja kehittymään.

Huuhaa

Jäsen
Sitä nyt vain toivon, ettei tämä Markon kirjoitus ole moderaattoreille mielistelyä siinä toivossa, että pääsisi Suljettujen osastolle.... :o

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Kuumat paikat...

Eilen oli todellakin kuuma päivä. Itse seurasin keskustelua "viattomana sivustakatsojana" enkä puuttunut asiaan millään tavalla. On ilahduttavaa huomata että joku voi myöntää syyllistyneensä ylilyönteihin ja pyytää anteeksi julkisesti; itselleni nimittäin jäi mieleen nuo sananvapaus- oikeustoimi- jne. kommentit erityisesti. Siis ylilyöntinä. Mutta että jaksaa ja ymmärtää nähdä vaivaa pyytääkseen anteeksi, sitä täytyy kunnioittaa.

Omat tuntemukseni asian tiimoilta ovat sellaiset että ensin tunsin pientä pettymystä siitä että kirjoittajat on jaettu A ja B ryhmään. On kuitenkin totta että SM-liigapuolella viestien määrä on sellaisella tasolla, jolla hyvät kirjoitukset ja viiltävät analyysit hukkuvat muun kommunikoinnin sekaan. Joten katsotaan...
NHL-osastolla ei tätä ongelmaa toistaiseksi ole, päinvastoin, välillä toivoisin keskustelun rytmin nopeutumista. Taitaa vaan olla niin että meillä ei ole tarpeeksi ihmisiä joilla on todellista sanottavaa NHL joukkueista ja pelaajista, kun ei näe niitä pelejä...
Sama vika täällä, mutta kuitenkin pitää aina jotain päästä sanomaan.

Vaihtoehtona tällaiselle suljetulle osastolle on tiukempi moderointi, joka sinänsä olisi hankala toteuttaa sellaisessa mittakaavassa että onelinerit ja chattaaminen karsittaisiin kokonaan. Lisäksi viestien hyvyys/huonous tai tarpeellisuus/turhuus on usein tulkinnanvaraista. Joten ei sekään varmasti käytännössä toimisi.

Mielenkiintoista kaikenkaikkiaan oli huomata kuinka tunneperäisesti asiaan suhtauduttiin, kertonee siitä että palsta on jäsenilleen tärkeä kanava. Itsekin tsekkailen keskustelua lähes koko ajan kun olen koneen ääressä. Ja se on mooonta tuntia päivässä.

M@rko77:lle ja Pelicanseille onnea pleijareihin. Torontolle ei;)

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kun kerran tällainen otsikko on, niin pistetään sitten omatkin anteeksipyynnöt kaikille, jotka saivat hetken huumassa turhankin kovaa kyytiä. Seliseli: Jossain kohdissa oli jotenkin vaikea ymmärtää kaikkea kritiikkiä, ja sitä epäluuloa joka monilla oli meidän motiiveistamme hyvä veli-kerhoineen ja salaliittoteorioineen. Tämä aloitettiin ja siitä asti tätä on tehty kiekkofaneille eli teille, käyttäjille. Teitä varten myös so perustettiin ja ihan vilpittömällä mielellä.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Monte-Cristo

Ja itse nimi "Suljettu Osasto" oli alun perin itse asiassa herjana heitetty. Se on tarkoitettu humoristiseksi ja ironiseksi - ja sen vastustajatkin saavat siitä varmasti paljon iloa irti, heh.

Onko saman logiikan mukaan vapaa keskustelu nykyään Avohoito? ;)

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Miehekäs anteeksipyyntö

Todella miehekäs anteeksipyyntö ketjun aloittajalta, ansaitsisi SO-oikeudet pelkästään tämän takia.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Kyllähän se minullakin meni valitettavasti aika pahasti yli ja kadun joitakin kirjoituksiani. Shokki alkuun oli aika raju koska ekaa kertaa kun tästä kuulin tai edes sain vihiä oli vasta kun avasin eilen vapaankeskustelun ja siellä oli vain lista. ISOT miinukset kyllä kaikille siitä että meille esim. minulle ei kukaan ollut vihjaissutkaan että tämmönen olisi ollut tulossa.

Nyt laskettuani yksi+yksi (=200) olen tullut tulokseen että ehkäpä se ei niin paha asia olekkaan VAIKKAKIN OTTAA PÄÄHÄN ETTÄ SIELLÄ HAUKUTAAN OLIVER SETZINGERIÄ VAIKKA HÄN ON LOISTAVA KIEKKOILIJA! se mua ottaa päähän. Miksi meillä ulosjääneillä ei ole mitään mahdollisutta kommentoida mitä tuolla puhutaan:confused: :confused: :(

edit: otin tuon oliverin vain esimerkkinä koska se oli ketju jossa minäkin olisin tahtonut sanoa sanottavani.

Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Joo, sytkärit palamaan täälläkin ja "We are the world" -soimaan. Mutta eihän tunteiden tuulettaminen mikään huono asia ole. Varsinkaan suomalaiselle mielenlaadulle, joka yleensä patoaa kaiken vuosien ajan kaunan ja purkaa sen kerralla kirvestä tai puukkoa käyttäen.

Jokainen osaa narista, harvaa osaa myöntää, että tuli naristua ehkä turhasta. Pisteet kotiin M77

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Viestin lähetti Jaska85
Miksi meillä ulosjääneillä ei ole mitään mahdollisutta kommentoida mitä tuolla puhutaan:confused: :confused: :(

Siitä vain sitten uutta ketjua pystyyn Mestiksen puolelle. Noinhan se Pesän aikanakin toimi, SM-liigan tai muun keskustelun puolellahan saattoi monestakin asiasta olla ketjut sekä Konkareiden puolella että vaikka siellä liigan puolella.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Make love, not war

No niin. Täälläkin päässä ovat tunteet huomattavasti viilentyneet tuosta eilisestä. Omalla kohdallani ainakaan ei ollut kyse mistään vihasta, niinkuin joku oli ilmeisesti tulkitsevinaan muissa ketjuissa, vaan lähinnä hämmennyksestä, koska tämä uudistus tuli ainakin itselleni kuin salama kirkkaalta taivaalta. Anteeksipyyntö kaikille, yhteisesti ja erikseen aiheettoman kovasta kritiikistä uutta osastoa kohtaan.

Keep on rockin'! \m/ :) \m/

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti salla

Siitä vain sitten uutta ketjua pystyyn Mestiksen puolelle. Noinhan se Pesän aikanakin toimi, SM-liigan tai muun keskustelun puolellahan saattoi monestakin asiasta olla ketjut sekä Konkareiden puolella että vaikka siellä liigan puolella.
No en ole kiekkopesän loistonvuosien aikana ollut mitenkään aktiivinen kirjoittaja ja itseasiassa en tiedä kyseisen paikan toiminnasta juuri mitään.

Suosikkijoukkue
SUOMI
Hyvä Marko

Hienoa että ymmärsit ylilyöntisi ja kaduit kuin mies palaten samalla käyttäytymään ikäsi velvoittamalla tavalla. Ei se maailma siihen kaatunutkaan.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hassua, kuinka nopeasti se kuuluisa keltainen neste löytää reittinsä meidän ihmislasten päähän. Ennen sähköpostini lukemista olin aivan tavallinen tradenomiopiskelija läntiseltä uudeltamaalta, mutta SO:hon valinta vaikutti minussa jotain aivan ihmeellistä paremmuuden tunteen kasvua, vaikken sitä heti myöntänytkään itselleni. Vasta suljettuani koulun ovet jäljessäni, ajattelin tätä showta tarkemmin. Aika naurettavia me olemme, minä varsinkin. Sampio puolustaa jonkin virtuaalijoukkion oikeuksia henkeen ja vereen, vaikka vasta pari tuntia sitten hän oli kirjautumassa Jatkoaikaan aivan tavallisena käyttäjänä.

No, SO on olemassa ja minä olen sen jäsen, eikä siinä mitään. Tällaiset tapaukset vain saavat pohtimaan omia motiivejaan ja jopa arvojaan. Arvoja siinä mielessä, että pelästyin, kun huomasin jäsenyyden kaltaisen kunnianosoituksen kääntäneen mielipiteeni hetkeksi aivan ylösalaisin. Tämä oli minulle henkilökohtaiseksi opetukseksi ja hyvä itsetutkiskelun aihe.

Omasta puolestani haluan pyytää anteeksi naiiviuttani, erikoisesti BRB joutui sen kohteeksi. Toivottavasti ette ota tätä vain hurskasteluna, olisin kirjoittanut vastaavat jo aikaisemmin, jos netti olisi käytössäni myös viikonloppuisin.

Ps. Toivottavasti joulupukki, tuo vetreä sosialismin symboli, lukee tätä palstaa. Lukeehan Hannu Aravirtakin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy