Kappale kauneinta Suomea (kuvina).

• 7 731
  • 16

krobbe

Jäsen
Suomessa on paljon kaunista nähtävää. Avaan ketjun johon toivon mukaan postataan kuvia (oli ne sitten rakennuksia, maisemia tms.) kauniista Suomestamme. Toivottavasti saamme aikaan pitkän ketjun täynnä toinen toistaan kauniimpia otoksia.

Lapinlahden kirkko

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
SSee kirjoitti:
Winkkejä, joilla hyvistä kuvista saa vielä parempia:

Ensimmäisessä linkissä olevan kuvan yläreunassa on lievästi ärsyttäviä "roskia", jotka saa kohtuullisen helposti poistettua kuvankäsittelyohjelmalla, esimerkiksi shareware-ohjelmisto Paint Shop Pro:ssa on smudge-toiminto jolla pystyy helposti suttaamaan ympäröivällä värillä pienten virheiden yli.

Toisessa kuvassa horisontti on vinossa. Vesi näyttäisi kaatuvan laidasta ulos. Pieni rotate-toiminnon käyttö nostaa aina maisemakuvat parempaan luokkaan, jos ei luonnossa sattunut saamaan aikaan parasta asentoa kuvatessa.

Muuten kivoja kesäisiä kuvia, vaikka itse pidänkin enemmän talvimaisemista, heh.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Onko netissä joku hyvä paikka johon koneella olevia kuvia voisi laittaa muiden pällisteltäväksi? Eivät nämä meikäläisen räpäytykset nyt niin ihmeellisiä ole, mutta paikat on nättejä...

krobbe

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Onko netissä joku hyvä paikka johon koneella olevia kuvia voisi laittaa muiden pällisteltäväksi? Eivät nämä meikäläisen räpäytykset nyt niin ihmeellisiä ole, mutta paikat on nättejä...

Minä olen käyttänyt tätä:

Tässä

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo,o hienoja kesäisiä kuvia kun katselee, niin kyllä tulee (taas) haikea olo. Kesä alkaa olemaan kohta jo pulkassa ainakin allekirjoittaneen osalta, vaikka yleensä elokuu tarjoaa ne parhaimmat helteet.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Järvellä saaressa merellä

Pistetäänpä nyt sitten ensimmäinen kokeilukuva. Kuva on Turun saaristosta tarkemmin sanottuna Björkön saaresta juhannusaattona 2005. Saaren keskellä on järvi, niin kuin kuvasta näkyy - http://img337.imageshack.us/my.php?image=juhannus2005jarvimerella8iy.jpg

Kiitokset krobbelle imageshackin löytymisestä...

ps. Pahoitelut moderaattoreille sähläyksestä, nyt sen ei pitäisi enää näyä täällä kuvana...

Viimeksi muokattu:

krobbe

Jäsen
Ohmi, käytä siellä image shackissa sitä alinta vaihtoehtoa. Kopioit sen jne...

Lähetä privaa, jos haluat tarkemmat neuvot, miten homma toimii. Pikkuhienoudetkin voin viisata.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vilpertti kirjoitti:
Ensimmäisessä linkissä olevan kuvan yläreunassa on lievästi ärsyttäviä "roskia", jotka saa kohtuullisen helposti poistettua kuvankäsittelyohjelmalla, esimerkiksi shareware-ohjelmisto Paint Shop Pro:ssa on smudge-toiminto jolla pystyy helposti suttaamaan ympäröivällä värillä pienten virheiden yli.

Toisessa kuvassa horisontti on vinossa. Vesi näyttäisi kaatuvan laidasta ulos. Pieni rotate-toiminnon käyttö nostaa aina maisemakuvat parempaan luokkaan, jos ei luonnossa sattunut saamaan aikaan parasta asentoa kuvatessa.
Mun mielestä kuva on aina parempi kun se on aito. Tai siis ettei sitä ole jälkikäteen muokattu, vaikkakaan sitä muokkausta ei huomaisi. Se jotenkin latistaa vähän kuvankatselufiilistä jos tietää että kuvaa on myöhemmin käsitelty. Tietenkin se on eri juttu muokata kokonaan, kuin että poistaa pienen epäkohdan kuvasta.

Pete2004 kirjoitti:
Mun mielestä kuva on aina parempi kun se on aito. Tai siis ettei sitä ole jälkikäteen muokattu, vaikkakaan sitä muokkausta ei huomaisi. Se jotenkin latistaa vähän kuvankatselufiilistä jos tietää että kuvaa on myöhemmin käsitelty. Tietenkin se on eri juttu muokata kokonaan, kuin että poistaa pienen epäkohdan kuvasta.

Jonkin verran jo kinoaikana kuvanneena koin itsekin keskisuurta tuskaa digiin siirtymisessä - osin juuri tuon kuvankäsittelyn vuoksi. Mutta kyllähän niitä kinofotojakin muokataan kun viet ne labraan kehitettäväksi. Puhumattakaan kikoista, joita voit tehdä omassa kotipimiössäsi.

Asia, joka minun mielestäni tekee digikuvauksesta vähemmän haastavaa on pikemminkin se, että isolle muistikortille voi huoletta räiskiä käsittämättömän määrän otoksia ja valita niistä lopuksi kaksi hyvää. Filmille kuvatessa kannatti jo laukaisinta painaessa olla varma siitä, että lopputuloksesta tulee vähintäänkin siedettävä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy