Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

  • 1 352 251
  • 5 848

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terry Broadhurst
Kyllä itse ainakin kuulin Tampereelta rapsaa, että siellä oltaisiin hallin baarissa ja käytävillä räjäytetty ainakin Stalinin urut ja pari kissanpierupataa. Itse pelissä oli ammuttu parit Balls of Steel -raketit suoraan kohti muuta yleisöä. Räjäyttäjällä oli tosin kuulemma ollut Janne Ojasen paita päällä, joten lienee paikallisia?

Melko huolestuttavaa mielestäni ja muutenkin epätavallista Tapparan faneille, mutta pakko se on uskoa. Nokia-areenalla on mitä ilmeisimmin melko huonolla tolalla paloturvallisuusasiat, koska mitä ilmeisimmin hälyttimet eivät ole siellä piippailleet?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kyllä itse ainakin kuulin Tampereelta rapsaa, että siellä oltaisiin hallin baarissa ja käytävillä räjäytetty ainakin Stalinin urut ja pari kissanpierupataa. Itse pelissä oli ammuttu parit Balls of Steel -raketit suoraan kohti muuta yleisöä. Räjäyttäjällä oli tosin kuulemma ollut Janne Ojasen paita päällä, joten lienee paikallisia?

Melko huolestuttavaa mielestäni ja muutenkin epätavallista Tapparan faneille, mutta pakko se on uskoa. Nokia-areenalla on mitä ilmeisimmin melko huonolla tolalla paloturvallisuusasiat, koska mitä ilmeisimmin hälyttimet eivät ole siellä piippailleet?
Eikö Tepsin faniryhmän capo ollut Harry Potterin kavereita? Jos on taikonut itsensä Janne Ojaseksi?
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-P-S
Kyllä itse ainakin kuulin Tampereelta rapsaa, että siellä oltaisiin hallin baarissa ja käytävillä räjäytetty ainakin Stalinin urut ja pari kissanpierupataa.
Ehdottomasti, sai erätauollakin väistellä baarijonossa kun rakettia lensi niin perkeleesti käytävillä. Vieläkin haisee takki ihan ruudilta. Sisääntuloaulaa pystyi vertaamaan sotatantereeseen, sellainen pauke kävi koko ajan kun pataa lyötiin jonosta kyljelleen väkijoukon sekaan.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Harmillista että Tepsin fanitoimintaan liittyy samanlaisia lieveilmiöitä mitä oli Jokerien vastaavassa silloin 10-15 vuotta sitten, kun joukkue pelasi vielä liigassa. Eli pääasiassa erittäin hyvää ja vireää fanitoimintaa niin kotona kuin vieraissa, mutta joukossa on sitten myös näitä vähemmän fiksuja mukana, jotka sitten aiheuttaa näitä otsikoita.

Ja vielä siis - Tepsin fanitoiminta ansaitsee yleisesti kiitosta. Runkosarjassakin usein lähes puolityhjässä Turkuhallissa fanikatsomo Mutka luo edes jonkinlaista tunnelmaa. Ja sitten kun areena on Turussa täynnä, niin tunnelmaa kyllä riittää - siitä osoituksena vaikka viime kevään jotkut playoff pelit Turussa. Mutta nämä lieveilmiöt tulisi saada pois...

Annetaan nyt vielä tässä erityinen tunnustus, vaikka ei todellakaan osu enää ketjun aiheeseen, Turkuun Hessu (Heikki?) nimiselle fanille joka on tiettävästi käynyt 70-luvulta ja Kupittaalta asti peleissä - ja käy edelleen. Eilenkin näkyi Tampereella olevan rumpunsa kanssa ihan pleksin takana turkulaisten fanikatsomossa. Respect!
 

zado

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kun nyt tuntuu olevan hieman kommenttia, että mitään ei olisi tapahtunut, niin todettakoon omin korvin kuultuna, että jokin huomattavan kova pamahdus tapahtui. Tämä arviolta n. 18.10 aikoihin. Havaintopaikkana oli ala-aulan sisäänkäyntien väliin jäävä alue ja ääni tuli vahvimmin B-puolen suunnalta, mutta ei ala-aulasta itsessään.

Varmuutta ei voi tietysti muodostaa, onko ääni peräisin sisältä vai välittömästä areenan ulkopuolelta, eikä omilla havainnolla sen syytä. Jokin ilotulite kuitenkin sopisi siihen, millainen ääni kyseessä oli. Toki jokin muu syy on mahdollinen.
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Ennen matsia siinä oli jotain hämminkiä ulkona. Sisällä kuulin myös tuon pamauksen ja raketiksi epäilivät muutkin
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nokia-areenalla on mitä ilmeisimmin melko huonolla tolalla paloturvallisuusasiat, koska mitä ilmeisimmin hälyttimet eivät ole siellä piippailleet?
Nyt tyhmä kysymys, mutta onko tuolla ees minkäänlaisia metallinpaljastimia hallin sisälle mennessä? Ei ainakaan oo itse tullut huomioitua et oisi muuta kuin ottelulipun tarkistus.

Rapperswililäisethän poltteli CHL-matsin päätyttyä soihtuja vieraspäädyssä (eli tässä tapauksessa Ilveksen pääty).

N. 1kk siitä kun itse oltiin muutaman lipun ja kakskeppisen kanssa liikenteessä, niin stevarit tarkistivat lähinnä että lippujen ja lippukeppien sisällä ei oo mitään asiaan kuulumatonta.
 

axe

Jäsen
Nyt tyhmä kysymys, mutta onko tuolla ees minkäänlaisia metallinpaljastimia hallin sisälle mennessä? Ei ainakaan oo itse tullut huomioitua et oisi muuta kuin ottelulipun tarkistus.
Kyllähän siinä taputellaan vähän hihoja ja selkää ja saatetaan katsoa jopa pipon alle ennen kuin pääsee edes ottelulippua vilauttamaan. Tosin se on ihan pelkkää ajanhukkaa ja jonon keräämistä tällä hetkellä se läpyttely. Jos joku sinne jotain laitonta haluaa tuoda niin sataprosenttisesti pystyy tuomaan, ei jää kyllä tuohon perusrunkkistarkastukseen kiinni millään.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kun nyt tuntuu olevan hieman kommenttia, että mitään ei olisi tapahtunut, niin todettakoon omin korvin kuultuna, että jokin huomattavan kova pamahdus tapahtui. Tämä arviolta n. 18.10 aikoihin. Havaintopaikkana oli ala-aulan sisäänkäyntien väliin jäävä alue ja ääni tuli vahvimmin B-puolen suunnalta, mutta ei ala-aulasta itsessään.
Juurikin sama aika kuin omassa havainnossa, kolmoskerroksen baarien edessä haisi ruuti pian pamauksen jälkeen, joten tuskin ulkoa tuli tuo.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Tänään oli hyvä TPS-Tappara -pelissä hyvä tunnelma, mutta voitaisiinko ne ilotulitteet jättää ensi kerralla kotiin? Ennen peliä ulko-ovien edustan ruuhkassa ja hallin sisällä ammuttuna ne eivät olleet kovinkaan hieno juttu. Toivoisin, että näissä peleissä voisi käydä omien lastenkin kanssa jatkossa turvallisesti.
Eikö Nokia-areenalla tehdä turvatarkastuksia ollenkaan ? Olin itse lauantaina Lahdessa fanireissulla,
ja meidät tarkastettiin kyllä perinpohjaisesti, ei olisi ollut mitään saumaa saada sisään mitään luvatonta.

Ja mitä itse aiheeseen tulee, niin tuollainen paukuttelu on kyllä ihan helvetin tyhmää, siitä ei pääse yli
eikä ympäri, toivottavasti paukuttelijat lensivät välittömästi pihalle.

Nordiksella tarkastellaan satunnaisesti, en osaa sanoa onko prosessi vierasfanien osalta toisenlainen.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Markus Nurmi/HC/FCTPS, katsomokulttuuri
Eikö Nokia-areenalla tehdä turvatarkastuksia ollenkaan ? Olin itse lauantaina Lahdessa fanireissulla,
ja meidät tarkastettiin kyllä perinpohjaisesti, ei olisi ollut mitään saumaa saada sisään mitään luvatonta.

Nordiksella tarkastellaan satunnaisesti, en osaa sanoa onko prosessi vierasfanien osalta toisenlainen.
Ite ainakin vaan kävelin melkein vaan sisään lippu kädessä. Aika sellainen "kokeillaan nyt vähän" meininki oli.
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Eikö Nokia-areenalla tehdä turvatarkastuksia ollenkaan ? Olin itse lauantaina Lahdessa fanireissulla,
ja meidät tarkastettiin kyllä perinpohjaisesti, ei olisi ollut mitään saumaa saada sisään mitään luvatonta.
Oli muuten ensimmäinen peli tällä kaudella (ja pitkään aikaan), kun oli turvatarkastus.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Oli muuten ensimmäinen peli tällä kaudella (ja pitkään aikaan), kun oli turvatarkastus.
Joo, tämä oli kolmas kerta tällä kaudella kun kävin Isku-areenassa, ja kahdella ekalla kerralla kukaan ei
katsonut yhtään mitään. Eka kerta oli tosin treenipeli syyskuun alussa, niissä nyt ei varmaan koskaan tarkasteta.
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Joo, tämä oli kolmas kerta tällä kaudella kun kävin Isku-areenassa, ja kahdella ekalla kerralla kukaan ei
katsonut yhtään mitään. Eka kerta oli tosin treenipeli syyskuussa, niissä nyt ei varmaan koskaan tarkasteta.
Viimeks teidän kannattajat sytytteli katsomossa soihtuja, johtui ehkä siitä. heh.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Viimeks teidän kannattajat sytytteli katsomossa soihtuja, johtui ehkä siitä. heh.
Joo, niinhän siinä kävi. Ja lauantaina oltiin tiukan valvonnan alla siellä A5:ssä, mutta tällä kertaa
meni ilman mitään ihmeempiä sekoilua. Ne taisi olla jotain nuoriso-osastoa jotka silloin sytytteli.

Yksi sankari kunnostautui öykkäröimällä käytävän myyntipisteellä mutta sanottiin
hänelle että kyllä sä jaksat odottaa sitä bisseä minuutin verran, siinä kunnossa missä se
oli niin limu olisi ollut parempi vaihtoehto.

Kaveri ei tajunnut että jos toinen rahastaa, ja toinen ojentaa tilatut tuotteet niin ei voi mennä niin
että molemmat myy samaan aikaan, eikä suostunut tajuamaan että heillä on käytössään vaan
yksi kassakone.
 
Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Joku valopää käynyt lyömäs palohälyytyksen Raumalla
Iltalehdessä on kuva Lukon twiitistä ja ainakin Lukko väittää näin:

Palohälytyksen syyksi paljastui tekninen vika, eli väärä hälytys.
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Porissa annettu Lehterälle vähän verbaalista painetta ja huudettu kuorossa jotain huumeista, junttia vai lutuuria?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös