Kamalin olut/siideri/lonkero

  • 14 841
  • 63
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Täällä on jo kamalin viina -ketju, mutten löytänyt miedoille litkuille vastaavaa. Mikä siis on kamalin maistamasi mallas, siideri tai lonkku? Oma ääneni menee ehdottomasti Meksikon "lahjalle" olutmaailmalle, eli Corona Extralle. Yhden pullon olen juonut elämäni aikana, ja toista en juo (kuin äärimmäisessä hädässä korkeintaan). Kakkosena tulee Holsten, kolmas on eräs näistä uusista suomalaisista (en muista nimeä, jotenkin merenkäyntiin se liittyi ja myytin 0,44 litran tölkissä).
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Pahinta kaljaa mitä vähäänaikaan olen juonut on koffin iv, hyi saatana. Back in the day oli Karjalan light lager joka maistui palaneelta paahtoleivältä.
 

M10

Jäsen
Kamalinta siideriä ovat esim. nämä esanssin makuisen Rainbown halpissiiderit. Ei kyllä uppoa myöskään Kopparbergsin ylimakeat litkut.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Se Lidlin harmaa litku mitä lonkerona myyvät, hyi saatana. Tosin melkein yhtä pahaa ovat nämä Kurkot yms. ”lonkut”.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Se Lidlin harmaa litku mitä lonkerona myyvät, hyi saatana. Tosin melkein yhtä pahaa ovat nämä Kurkot yms. ”lonkut”.

Eihän tuota kiljua saisi minun mielestä edes "lonkuksi" kutsua! Lonkeroa on ainoastaan Hartwallin GIN.

Kukko olut on kyllä aika hirveätä kuraa, vaikka olut muuten maistuukin oikein mainiosti! Kerran erehdyin, never again!
 

KumiAnkka

Jäsen
Tää on helppo! K-kaupan hyllystä tarttui mukaan pullollinen banaaniolutta. En kyllä suosittele kenenkään maistavan sitä kuraa. Oli vielä oikein reilun kaupan banaaneita käytetty valmistuksessa, eikä hintaakaan ollut kuin vaivaiset 3€ / 0,33l pullo! Tuota pahempaa, olueksi mainostettua ainetta en usko enää löytyvän.

EDIT: Muistuihan se nimikin mieleen: Eli kyseessä oli Banana Mongozo. Näyttäisi vielä löytyvän banaanin lisäksi muitakin "houkuttelevia" makuja...

Niin, ja tosiaan tätä ei pystynyt juomaan. 2 pientä hörppyä, ja loput lavuaarista alas.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Amerikkalaisia oluita pyrin välttelemään, väljähtyneen makuisia litkuja ne Budit ja Coorsit sun muut. Toki niitäkin juon mieluummin kuin mitään alkoholitonta.
 

Simba

Jäsen
England's glorysta on glooria kaukana. Näyttää kuravedeltä ja maistuu myös. Siideri puolella pahinta mitä olen juonut on Fizz vanilla. Lonkku puolella pahaa on kaikki muut paitsi Hartwallin GIN.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos oluessa on pienikin kitkerä sivumaku niin se menee stop-listalle. Hyvänä esimerkkinä Murphy's, jota joskus nuorena ja sinisilmäisenä menin baarissa tilaamaan. Luonne ei antanut myöten luovuttaa, mutta toista tuntia sitä tuoppia joutui tyhjentämään.

Siiderit taas menevät stop-listalle olemalla makeita. Ja kuivankin siiderin tulee olla kunnolla kylmää.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vielä ei ole tullut vastaan hyvänmakuista siideriä. En vaan tykkää käyneen omenamehun mausta.

Nämä mustikka-, passiohedelmä- ym. siiderit eivät ole edes siidereitä vaan kamalia kurajuomia.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Yhdysvaltalainen Brooklyn Lager on olut, jota en toistamiseen halua juoda. Kerran tuli maistettua, kun oli eräässä ravintolassa uutuutena.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Takavuosina oli Koffilla? Peach olut, oli niin pahaa että voinut juoda itse, vaan piti olla kohtelias ja tarjota vieraille. Samoin kesken jää belgialainen kirsikka olut. Keravan valokosipulifestivaaleilla oli myynnissä joskus valkosipuliolutta, hyi helvetti, miten kahdesta hyvästä asiasta saa yhdistämällä täyttä pas... Oluthan ei ollut mitenkään tekovaiheessa maustettu valkosipulilla, vaan tuoppiin laitettiin ruokalusikallinen tai pari valkosipulitahnan tyyppistä mönjää.

Siidereistä nykyään ei putoa enään mikään esanssitavara, vanha kunnon Woodpecker olis entään juotavaa.

Lonkerot putoaa kyllä kaikki, oli sitten oriGINal tai muu Rainbow tai Eldorado, tosin ananas ja muut esanssi lonkut ei putoa.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Sahti on oluista kamalin. Tulee mieleen banaanikilju tai joku muu teinivuosien herkku. Jo aiemmin mainittu banaaniolut on kyllä sellainen viritelmä, josta kannattaa myös pysyä kaukana.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pahin olut mitä olen juonut on Ruuti. Moista veijaria ei enää markkinoilla taida olla, eikä ihme. Huhhuh, en ole ihan kauhean nirso oluiden suhteen, suurin osa menee dokaamisen yhteydessä ihan hyvin vaikkei maku olisikaan maailman parhain... mutta tuo Ruuti, phuuh. En tiedä mistä jämätuotteista se oli valmistettu, mutta aivan kammottava maku.

Kas kummaa kun sitä halvalla yritettiin myydä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tuo Ruuti edusti sitä aikaa, kun nämä halpisoluet (joissa oli hieman alhaisempi alkoholiprosentti) tulivat myyntiin ennen alkoholiveroalennusta. Samaa halpiskastia olivat Lahden Erikoinen ja Musta Hevonen. Ruuti oli tästä kolmikosta kyllä kamalin.

Ylipäätäänkään en ymmärrä, miksi olutta pitää maustaa jollakin hedelmällä. Siinähän menee koko oluen idea metsikköön. Kerran ostin laivalla sixpackin jotakin persikka- tai vastaavaa olutta, ja kyllä jäi viisi ja puoli tölkkiä siitä patterista juomatta. Ei noita voi edes oluiksi kutsua.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Trapisti olut, jonka nimeä en nyt muista. Hyi vitu, SE oli kamalaa. En ole juonut kuin tuota yhtä merkkiä, mutta täytyy sanoa, että on trapistit jääneet kyllä hyllyyn tuon jälkeen.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Takavuosina oli Koffilla? Peach olut, oli niin pahaa että voinut juoda itse, vaan piti olla kohtelias ja tarjota vieraille.
Haitko kenties Bora-Bora olutta? Oli kyllä aikamoista kuraa eli mahtunee minunkin listalle.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Joku karpalo siideri oli kerran jäänyt jääkaapin pohjalle, joka oli ollut sielä muutaman viikon. No yhtenä iltana päätin sitten huvikseni tyhjentää sen. Yritykseksi jäi. Maku oli aivan karmiva.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Amerikkalaisia oluita pyrin välttelemään, väljähtyneen makuisia litkuja ne Budit ja Coorsit sun muut. Toki niitäkin juon mieluummin kuin mitään alkoholitonta.

Kyllä amerikastakin hyviä oluita tulee, kannattaa esimerkiksi Samuel Adams oluita maistella.

Mutta ketjun aiheeseen palatakseni niin pahimpia ovat nuo ruokakaupassa myytävät "lonkerot", en nyt joka lajia ole maistanut mutta yhtään hyvää ei ole vastaan tullut. Ylimakeat siiderit ovat sitten seuraavana listoilla. Jos taas oluista puhutaan niin pahimpia ovat ehkä Indian Pale Ale tyyppiset, se kitkeryys ei vaan omaan suuhun sovi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mutta ketjun aiheeseen palatakseni niin pahimpia ovat nuo ruokakaupassa myytävät "lonkerot", en nyt joka lajia ole maistanut mutta yhtään hyvää ei ole vastaan tullut.
Oletko Olvin lonkeroon törmännyt? Ehdottomasti kaikista juotavin harmaa juoma noista keskikaljan vahvuisista.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Kyllä amerikastakin hyviä oluita tulee, kannattaa esimerkiksi Samuel Adams oluita maistella.
Tämä on kyllä ihan totta. Sam Adams on aika suvereeni niistä amerikkalaisista oluista, jota olen maistanut. Kivan väristäkin. Budi on aivan saatanasta ja sen takia Bud Light aiheutti epäuskoista naurua. Kai sillekin sitten kuitenkin menekkiä on?
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Tämä on kyllä ihan totta. Sam Adams on aika suvereeni niistä amerikkalaisista oluista, jota olen maistanut. Kivan väristäkin. Budi on aivan saatanasta ja sen takia Bud Light aiheutti epäuskoista naurua. Kai sillekin sitten kuitenkin menekkiä on?

Sam Adams on hyvää, mutta paras jenkkiolut mikä minulle on vastaan tullut on ehdottomasti Yuengling. Kannattaa testata sielläpäin liikkuessa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Yuengling


Aiheesta sen verran, että pahin vodka mitä olen maistanut oli muistaakseni Estonia-nimistä hirvitystä, jota tuli joskus 90-luvulla maistettua todennäköisesti Virossa.

Vielä pahempaa oli eräs olut mitä ostin tölkissä joltain unkarilaiselta kioskilta. Nimeä en muista, mutta tämä on tiettävästi ainoa kerta kun olut on jäänyt juomatta maun takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös