Eli sinun mielestäsi asiat ovat pielessä, kun omistajat eivät suostu työntämään yrittäjäuriensa hedelmiä jääkiekkoseuran yli varojen elämiseen? Erikoinen tulkinta omistajan velvollisuuksista.
Olisihan se hienoa, jos KalPankin taustalla häärisi oma arilahti, mutta en pysty kyllä ketään syyttämään siitä ettei löydy halua heittää työllä ansaittuja euroja käytännön kankkulan kaivoon.
No ei omistajien toki pidä työntää yrittäjäuriensa hedelmiä KalPaan yhtään enenpää kuin he itse haluavat.
Olen joskus kaivannut KalPalta hallittua riskinottoa menestyksen eteen, mutta se ei siis tarkoita kannua tai konkursia, eli ei siis mitään 4 miljoonan KalPaa. Milloin näitä hallittuja riskejä sitten ehken voisi ottaa? Minusta hyviä vaihtoehtoja olisi ollut viime kausi kun Toma oli ollut useamman vuoden valmentajana ja joukkue oli sisäistänyt pelitavan hyvin, mutta silloin Toni torppasi viime hetken hankinnat, vaikka Anssi olisi halunnut joukkuetta vahvistaa. Tämä kausi olisi kenties ollut toinen vaihtoehto, koska joukkue pysyi hyvin kasassa, mutta toki valmentaja on uusi.
Jos sitten verrataan KalPaa ja Kupsia, niin ilman muuta KalPan tapa toimia on parempi kuin Kupsin, sillä vaikka KalPassa joku omistaja tai toimitusjohtaja vaihtuisi, niin toiminta jatkuu, mutta Kupsin kohdalla jos Ari Lahti lopettaa, niin nykymuotoinen Kups loppuu saman tien.
Mutta toki on aika hekumallista ajatella Ari Lahtea yhden kauden verran KalPan rahoittajana...
Ari Lahti on viime kaudella rahoittanut Kupsia noin kahdella miljoonalla. Minkähänlainen joukkue meillä olisi jos
löytyisi se KalPan Ari Lahti joka sanoisi että kasatkaa joukkue miten hauatte, minä maksan tappiot aina 2 miljoonaan asti....