Itse tulee pari kertaa vuodessa käyryä, yleensä jostain eksyy ilmaislippuja.
On toki lätkäpelikin kallis, mutta koen sen olevan enemmän sosiaalinen tapahtuma erätaukoineen.
Ei kauhean tarkasti valvota, mutta ei tosiaan omia eväitä saisi viedä finnkinon saliin.
Lapsille tuo on elämys herkkuineen päivineen.
Vanhempi kysyi heti leffan jälkeen, että mentäiskö huomennakin... Mulle tuli hiki pelkästä ajatuksesta.
Lapsille varmasti hienoja kokemuksia. Ja niille sen suo, mutta varmaan kuitenkin järkevissä määrin.
Itse kun on lapseton poikamies, niin ei osaa samaistua tuohon tilanteeseen, millaista se perheelliselle on. Kulut ja kaikki on ihan toista luokkaa.
Meillä on yhteiskunta muuttunut ihan toisenlaiseksi. Itse kun on 80 -luvun alun lapsi, muistaa kun oli vtu videovuokraamot, elokuvia sait vuokrattua R-kioskilta tai pienemmistä yksityisyrittäjien kioskeita. Siellä olk ne VHS kasetit, jotka myöhemmin vaihtui DVD-levyiksi.
Itse kun asuu edelleen täällä perähikiässä, niin täällä ei ollu mitään Makuuneja eikä Filmtowneja. Niillä meni siinä yhdessä vaiheessa kovaa. Sitten alkoi muutos ja leffat siirtyi tyyliin Areenaan, Katsomoon, Ruutuun jne...
Enään ei tarvii kun avata telkkari ja käynnistää sovellus. Helppoa..
Ei nykynuoret, 2010 luvulla syntyneet varmaan ymmärrä miten helppoa se nyt on. Tai no olihan se joskus 2000 -luvun alussa "helppoa", latasit netistä leffan, etsit siihen tekstityksen ( jos ei ollut mukana ) ja tietyllä ohjelmalla asensit tekstityksen paikalleen. Tosin se toiminta ei ihan "päivänvaloa" kestänyt...
Nykynuorelle olisi kiva varmaan selostaa, et me käytiin silloin 30 vuotta sitten autolla lainaamassa se elokuva ja palautettiin seuraavana päivänä... Tosin pystyihän sen VHS kasetinkin kopioimaan. Vaati vaan vähän välineitä ja aikaa =)