Kallein ostoksesi ikinä!?

  • 9 139
  • 68

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tämä nykyinen kone jolla kirjoitan jatkoaikaan. Tonnin maksoi kun kaikki osat laskee yhteen ja jotka myös pakettina maksoin. Edellinen kone taisi maksaa noin 150e vähemmän aikanaan, polttava bluray-asema teki tuon hintaeron aikailla täysin ja tasan kertaakaan en ole bluraylle mitään polttanu, heh.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Vaimon kanssa ostettiin viisi vuotta sitten häämatka ja hotelli samaan syssyyn New Yorkiin. Öitä oli kymmenen ja hotelli suht hieno, muttei mikään luxus kuitenkaan. Hintaa tuli rapiat alle 3000 euroa, josta siis puolet mun tililtäni. Niinpä vastaus on, että vähän alle 1500 euroa.

Onneksi häälahjat palauttivat nuo rahat kokonaisuudessaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt jonkinasteisesta heräteostoksesta puhutaan, niin varmaankin lampaannahkatakki Uudesta-Seelannista. En muista tarkkaa hintaa, mutta taisi olla euroissa jotain vajaa 1000 ja sekin oli tarjoushinta. Vaateostoksia vihaavana harvemmin mitenkään ihastuu vaatteisiin, mutta se jotenkin rupesi ensisilmäyksellä "vainoamaan" ja piti pienen harkinnan jälkeen käydä ostamassa. Mutta eipä siinä mitään, ollut pian kuusi vuotta sellaisena -10 - +10 asteen takkina ahkerassa käytössä ja aika lailla uudenveroinen edelleen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmm. En ole ihan varma. Aiemmin mulla oli Mäkintoosan läppäri joka taisi reilun tonnin maksaa. Samoin ensimmäinen autoni oli jotakuinkin samanhintainen. Muiden rahoilla olen tehnyt 5000 euron käteisostoksia. Se ei kirpaise muuten yhtään....
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tämä laptop maksoi reilusti alle tonnin, mutta hetkonen... yksi maksoi vähän yli, muistaakseni.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole koskaan halunnut omistaa mitään kallista. Tavaran määrässäkin mulla on rajana Toyota Hiace. Mutta mikähän olisi kallein ostos. Tietokone 90-luvun lopulla taisi olla aika kallis. En nyt äkkiseltään keksi muuta. Velaksi en ole ikinä suostunut ostamaan mitään.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Eipä ole kovin isoihin lukuihin päässyt. Eiköhän se tuo Sony Vaio Pro 13 ultrabook ole. Jonku reilu 1300€ köyhdytti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maaseudulla vissiin tarvitaan enemmän erilaisia vekottimia. Ruohonleikkureita, painepesureita, moottorisahoja, veneitä, mopoja, traktoreita jne. Täällä kaupungissa ihmiset kerää enemmänkin kokemuksia ja elämyksiä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Maaseudulla vissiin tarvitaan enemmän erilaisia vekottimia. Ruohonleikkureita, painepesureita, moottorisahoja, veneitä, mopoja, traktoreita jne. Täällä kaupungissa ihmiset kerää enemmänkin kokemuksia ja elämyksiä.
Älä muuta virka. Juuri äsken tilata mäjäytin voimavirtakompressorin 200 litran säiliöllä. Kyllä maalla on mukavaa! On vähän hiontatöitä kesäksi, ja myöhemmin pitää ainakin ampua aitalautoja ruoteisiin kiinni. Eikä kaupunkilainen mitään tuollaisella Panzerwagen -luokan kompuralla tekisikään, totta. Jopon renkaiden täyttämiseen, tai siis renkaantäyttöelämykseen, riittää mainiosti mikä hyvänsä lihasvoimalla toimiva pumpunnuhjake.

Ei se kompressori mikään valtavan kallis ollut. Oheistarvikkeineen hintaa tuli noin 1200 euroa. Ei kalleinta mitä olen ilman lainarahaa ostanut, mutta tulipa nyt todettua, kun asia oli ajankohtainen. Viime vuosikymmenellä ostin noin 24 000 hintaisen auton käteisellä. Se on varmaan kallein fyysinen tavara, jonka olen ostanut kokonaan lainoitta tai luotoitta. Asuntoja ja kiinteistöjä olen tietenkin ostanut, mutta niissä toimissa on ollut aina vierasta pääomaa osa mukana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Täällä kaupungissa ihmiset kerää enemmänkin kokemuksia ja elämyksiä.

Niin, kukapa sitä tarpeettoman tavaran haalimista ymmärtäisi. Ei kai maalaiset turhaa osta niin kuin kaupunkilaiset?

Reissusta olen maksanut jotain 1500 euroa. Toki reilusti enemmänkin samasta reissusta, mutta jos on kertaostosta kyse.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Veikkaisin, että tuorein muuttoni viime vuonna on sivukustannuksineen kalleinta, mitä olen ostanut. Ei tuo suhteessa kallis ollut, edullinen jopa kun vertaa Niemen yms. firmojen riistohintoihin, mutta odotettua pidempi ja laajempi muutto, uuden vuokra-asunnon takuumaksut sekä jokunen uusi kaluste huonokuntoisten/asuntoon sopimattomien tilalle nostivat kokonaispottia. No, jos joskus ostaisin omistusasunnon (en kyllä näillä rahoilla), niin se varmasti olisi tämän ketjun asia.

Eniten rahaa minulla on kauttaaltaan mennyt lemmikkeihin, mutta lemmikit eivät ole olleet ostoksia eivätkä jatkuvat ruoka-, eläinlääkäri- ja tarvikekulut kasaudu kertasummaksi vaan ne ovat säännöllisen epäsäännöllistä jatkuvaa kulutusta, joten tuollaista on turha laskea sen enempää kuin omia ruoka-, lääkäri- ja tarvikekulujani vuosien varrella.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Kirkkonummelta ostin aikoinani tontin ja maksoin sen omalla (firman) rahalla. Hankin rakennusluvat, raivasin vähän tonttia ja möin se 17000€ kalliimmalla. Nykyään siinä on muuten komea talo tai ollut jo vuosikymmenen. Varmasti kaikki asianosaiset tyytyväisiä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Eipä taida kalliimpaa olla kuin Canuunan 6d käteisellä. Jotain vajaa 1,5 kiloa. Markka-aikaan telkkarin 12 tonnilla. Mutta jää tosta. Rahamiehet on erikseen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Moottoripyörän ostin 6300 eurolla käteisellä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Moottoripyörä käteisellä 11 750eur. Aiemman prätkän myyntirahat (joka ostettu säästöillä) ja kesätöiden kaksi ensimmäistä palkkaa siihen meni. Elettiin kesää 2008 ja pyörä oli Suzuki GSX-R1000 K5. Sen jälkeen piti kalibroida aivot ja ajokortti uuteen asentoon.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Edellisen auton ostin käteisellä 23 500 euroa. Ennen sitä oli ollut työsuhdeauto, eli ei ollut mitään mitä tarjota vaihdossakaan.
 

lauriroope

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL ja KHL
Kallein ostokseni taitaa olla videotykki, josta maksoin vajaa pari vuotta sitten alennuksessa 2199€. Samaan syssyyn tuli ostettua kangas hintaan 599€, mutta lasketaanko, jos erilliset tuotteet, mutta samalla kerralla ostettu.

Hauskinta tässä on se, että kun muutin toiseen asuntoon, niin tykille ja kankaalle en keksinyt mitään loogista paikkaa. Päädyin hetken miettimisen jälkeen siihen, että annan ainakin hetkeksi broidille tykin ja kankaan, etteivät pölyty itsellä nurkissa. Kisakatsomot nyt tietenkin kisojen ajan sitten broidin luona.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mentäneen markka-aikaan. Auto maksoi muistaakseni tasan 12000 markkaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
5500 euron harrasteauto lienee kallein ostos joka on täysin ilman lainarahaa ja puhtaalla käteisellä ostettu. Sekin oli melkein kuin olisi laittanut rahaa pankkiin (nykyisillä koroilla) kun sama summa tuli takaisin myydessä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tiukka paikka oli Pietarissa 1994 kun tulkki vähän oli suurpiirteinen. Minä halusin liput lätkämatsiin ja ihmettelin suuresti, kun minut ohjattiin neuvottelemaan mafioson oloisten kavereiden kanssa. Eteeni tuotiin tietysti votkaa. Sitten siirryttiinkin vähitellen itse asiaan: paljonko olin ajatellut jäähallista maksaa? Eihän se kaupan oikeastaan ole, mutta herroilla olisi kuulemma kyky saada se myyntiin ja kaupaksi tarvittaessa nopeastikin, mutta kiire vähän nostaa hintaa.
En muista kuinka irtauduin tilanteesta. Taksissa oli melko helpottunut ja hölmistynyt turisti...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös