Kaljatölkin avaaminen

  • 15 168
  • 57

Napsautatko kaljatölkin kantta ennen tölkin avaamista?


  • Äänestäjiä
    275

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Nyt selvitetään niinkin oleellinen asia kuin kaljatölkin avaaminen. Sekalaisten kysymysten ketjussa pohdittiin miksi kaljatölkin kantta napsautetaan sormella ennen tölkin avaamista, kunnes selvisi että kaikki ei näin tee ja joku ei ollut ikinä kuullutkaan moisesta.

Kysymys kuuluu siis, napsautatko sormella kaljatölkin kantta ennen avaamista?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän tuota tulee naputettua, vaikka en tiedä miksi. Joskus joku viisas (=juoppo) minua neuvoi näin ja sen jälkeen tuota on pakko ollut toteuttaa vaikka en ole yhtään perillä todenperäisyydestä, että estääkö tuo tosiaan juomaa kuohumasta syliin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kossupullon kopauttamisesta kyynärpäällä olen sentään kuullut, mutta en tuollaisesta. Hyvin ovat auenneet koputtelemattakin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täh? Olen ihan pihalla, vaikka sisällä istunkin.

Selvitetään sen verran että joskus olen kuullut jonkun neuvovan että kun sormella naputtaa tölkin kantta niin olut ei sieltä syöksähdä syliin kuten niin monesti käy. Ei ole hajuakaan onko tuolla mitään totuuspohjaa mutta ihan "varmuuden vuoksi" tulee naputettua muutaman kerran tölkin kantta tilanteesta riippumatta.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Olen osaltani vastuussa tämän ketjun avaamisesta, koska tulin möläyttäneeksi siellä toisessa ketjussa etten ole koskaan kuullut moisesta. Vastaukseni on siis ei. Tupakin filtteriin tulee kyllä puhallettua silloin harvoin kun humalispäissäni sellaisen sytytän.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En todellakaan napsauta. Ensimmäistä kertaa edes kuulen moisesta hulluudesta.
 

Afan

Jäsen
Ei ole hajuakaan onko tuolla mitään totuuspohjaa mutta ihan "varmuuden vuoksi" tulee naputettua muutaman kerran tölkin kantta tilanteesta riippumatta.
Voi voi, nyt taidetaan olla riskivyöhykkeessä sen suhteen, että "tieto lisää tuskaa". Eli kun tästä on kuullut, niin pakkohan sitä on kokeilla ja pian siitä on tullut jo tapa...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voi voi, nyt taidetaan olla riskivyöhykkeessä sen suhteen, että "tieto lisää tuskaa". Eli kun tästä on kuullut, niin pakkohan sitä on kokeilla ja pian siitä on tullut jo tapa...


Ihan totta! Ja tämä tyyppi joka minulle tämän tavan iskosti on sen verran juoppo että ei ollut mitään syytä epäillä etteikö hän ollut asian suhteen tosissaan...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
En todellakaan napauta.

Tölkki auki ja tuulen suojaan. Mahdolliset roiskeet menevät osastoon collateral damage.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kopsautan kaksi kertaa pohjaan, käännän tölkin puolitoista kertaa ympäri pelkän vasemman käteni avulla, kopsautan kolme kertaa oikealla keskisormella ja kaksi kertaa oikealla etusormella kantta, kopsautan myös pikaisesti kumpaakin käntäpäätäni tölkillä ja lopuksi pidän tölkkiä otsani päällä kymmenisen sekuntia ilman käsikosketuksia. Tuskin nuo auttaa, mutta kun ei noista haittaakaan ole.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uskomattoman turhaa touhua, mutta niin ne monet vaan tekee.

Minä en, syystä, että siitä ei ole mitään hyötyä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kaikkea sitä keksitään. Kohta joku ammattijuoppo kertoo että hän kumauttaa mulkun vessanpöntön reunaan ennen kusemista, ei tule niin suurella paineella.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Enpä ole kaljatölkin kannen naputtelusta koskaan edes kuullut, joten vastasin ei. Kossupullon pohjan kopauttaminen kyynärpäällä on sentään tuttu toimenpide, ja sen rituaalin suoritan aina itsekin ennen kosanderin korkin sinetin tuhoamista.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jätän tuon napsauttamisen niille, jotka jakavat sämpylänsä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En napsuttele...tosin en pahemmin juo oluttakaan muuta kuin baarin hanasta ajoittain. Tämä on hieman yhtä pöljä toimenpiden kuin se, että sytkärillä poltetaan tupakan filtteristä...jotain...ennenkuin rööki lykätään huulten väliin.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Kyllä napsautan. Ihan hölmö tapa, mutta noin olen tehnyt 80-luvulta asti jolloin tölkkiä avatessa sai jännittää että jääkö rinkula kouraan ja tölkki suljetuksi. Se vanha tölkkimekanismi oli järkyttävän huono, tämä nykyinen on insinööritaidon riemuvoitto. Napsauttamisen lisäksi käännän avatun tölkin avausjutskan 90 astetta poikittain, ja aina myötäpäivään, vaikka ei se sillä tavalla ole yhtään vähempää sen suuaukon tiellä kuin suoraksi jätettynä.
 

d2uce

Jäsen
Filtteriin puhaltamisen ja kyynärpään antamisen kossupullon pohjaan ymmärrän, mutta tämä tölkin naputtelu on kyllä kummallista. Itse joskus kokeilin, kun minulle väitettiin, ettei olut kuohuisi niin paljon siten. Paskapuhetta sanon minä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei ole käynyt ikinä mielessäkään että purkkia voisi koputella. Auki vaan ja naamariin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Itsella naputtelu tulee taysin refleksina. Riippumatta otanko sen repusta vai suoraan jaakaapista. Jostain syysta pitaa aina vahan naputella. Asiaa sivuten, sama homma tupakan sytyksen kanssa. Vaikka sytyttaisi sisatiloissa niin aina on pakko laittaa toinen kasi "tuulensuojaksi".
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ole ennen tätä ketjua asiasta kuullutkaan, saatika itse naputellut. Ja kuitenkin on olutta tullut juotua kohta 17 vuotta. Tosin tölkkejä alkuaikoina, sattuneesta syystä, hieman vähemmän.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Olisin äänestänyt vaihtoehtoa "En" mutta sellaista ei ollut tarjolla.
Ääneni sai siis Ei-vaihtoehto.

Mutta onhan tuota moni selittänyt ihan tosissaan. Yksi tuttuni ei suostu millään uskomaan että se on huuhaata, mutta toisaalta hän uskoo myös rikastuvansa Amwaylla ja keräsi aikanaan tölkkien klipsuja että joku saisi pyörätuolin.
 

Simba

Jäsen
Itse en naputtele, enkä kyllä ole ennen kuullutkaan moisesta. Avausjutun repäisien kyllä aina irti. Jotenkin vaan tullut sellainen tapa, vaikka se jutska ei mitään haittaakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös