Kaljaa kiukaalle?

  • 10 942
  • 40

Tuoksuuko olut kiukaalla, löylyveden joukossa...

  • Hyvältä

    Ääniä: 132 53,4%
  • Pahalta

    Ääniä: 66 26,7%
  • En ole koskaan heittänyt olutta kiukaalle

    Ääniä: 49 19,8%

  • Äänestäjiä
    247

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Moni meistä on saunoessaan juonut olutta samanaikaisesti? No, itselläni on joskus tapana lorauttaa löylyveden joukkoon hieman mallasjuomaa.

Tästä syntyy ohran tuoksuinen löylynhenkäys. Onko tuoksu mielestänne hyvä vai paha?
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Hyvältä tuoksuu, ehdottomasti. Vähän samalta kuin hieman kärähtänyt, paahdettu ruisleipä.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No enpä oo kokeillu. Täytyykin testata heti huomenna jos kaljaa on vielä silloin jäljellä :)
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Hakeutukaa hoitoon!

On alkoholin väärinkäyttöä heitellä sitä kiukaalle. Olut on tarkoitettu nautittavaksi sisäisesti, sen lisäksi se on hyvää, ravitsevaa ja terveellistä. Itse tosin olen ollut muutoman viikon ilman, mutta muille suosittelen.

Vain 92 pulloa keskiolutta päivässä, riittää takaamaan aikuisenmiehen B-vitamiinitarpeen tyydytyksen.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
No ei sitä nyt mihinkään löylyveteen pidä sotkea! Siitä vaan kuupallinen suoraan vastuksille! "tuoksu" on sitä parempi, mitä enemmän promilleja. Lisäksi on varmistettava, että kyseessä ei ole talon viimeinen olut.

Niin ja edittinä: suomalaista bulkkiolutta voi surutta käyttää tähän tarkoitukseen, älköön kuitenkaan koskaan tuhlattaman ns. oikeita oluita tähän lähes pyhäinhäväistykeen rinnastettavaan tekoon1
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Älkää sylkekö kiukaalle! Ihmiset saattavat hyökätä kimppuunne nyrkein!
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Kun olin pieni, isä saattoi välillä leikkisästi heittää hieman saunakaljaa kiukaalle. Leivältähän se tosiaan tuoksui. Silloin tykkäsin kyllä kovasti, ja tuon hajun pystyn yhä hyvinkin elävästi kuvittelemaan.
 
Olutta kiukaalle? Kuulostaa sairaalta väärinkäytökseltä, mutta silti niin kiehtovalta. Tuoksuista pitävänä ihmisenä voisin joskus ehkä jopa kokeilla.

Mutta onkos kukaan koskaan ollut todistamassa, kun kiukaalle on kustu? Sitä aromia en unohda koskaan, valitettavasti.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole tainnut kaljaa heittää, mutta Fantaa olen. Kelpaako? Aika hajut lähti siitäkin.

Niih, olutta ja sahtiakin olen saunoessa hörppinyt kyllä, oma kulttuurinsa se, ei välttämättä sovi kaikille.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Olen kokeillut ja hyvä hajuhan siitä lähtee.Mutta hyvän oluen tuhlausta se on.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Suuhun sitä vain tulee lorauteltua. Haihduttaa nyt olutta ilmaan..
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Phöh. Yliarvostettua puuhaa..

Sama mäskin hajuhan siitä tulee kuin viinatehtaan vieressä asuessa. Sitä haistelleena ei kyseistä hajua kyllä saunaan kaipaa.

Tosin jotkut pitävät paperitehtaankin tuoksusta, että kukin tyylillään, mutta meikäläisen saunaan kuuluu vain koivuvihdan tai tervan tuoksu.

K
 
Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Ehdottomasti! Erityisenä kiuassuosikkina toimii VV, eli "Vitun Vahva", eli Karhun Tosi Vahva. Tosin tätä tulee harrastettua vain lähinnä muutenkin kaljanhuuruisissa saunailloissa pienellä porukalla. Missään uimahalleissa tms. ei hommaa kannata kokeilla.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti cosmic_rodeo

Mutta onkos kukaan koskaan ollut todistamassa, kun kiukaalle on kustu? Sitä aromia en unohda koskaan, valitettavasti.
En ole koskaan ollut kusemista todistamassa, mutta olen mennyt seuraavana päivänä lämmitettyyn saunaa, minkä kiukaalle on kustu. Vinkeet on tuoksut, täytyy myöntää.
 
K

kangaroo

Viimeksi tänään lorahti tölkistä lämmenneet oluen jämät kiukaalle. Paahtuvan ohran kotoisa tuoksu.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Oluelle löytyy kyllä parempaakin käyttöä kuin kiukaalle viskominen. Tai no, Murphy's on kyllä sellaista rapaa ettei sitä kukaan täyspäinen ainakaan juo.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ei prkl

Hukkakäyttöähän tuo olisi. Suuhun ja rinnuksille olut kuuluu.

Pikkusällinä tuli tieteellisen eksperimentin hengessä toki kustua kiukaalle, enkä suosittele sitä kenellekään.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Ihan hyvä tuoksu siitä tulee. Mutta pienissä määrin sitä sinne kuuluu viskoa ja ihan vaan pari kertaa löylykerran aikana.

Olen muuten itse ensimmäisen kerran sammunut alkoholin takia juuri tuolla tavalla. Ja ikää oli 5v. Että nuorena sitä on aloitettava...
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Onhan tuota kaljaa kiukaalle heitetty, samoin kustakin jotkut neropatit heitteli pelireissuilla.

Kaiken huippu oli erään kauden päätösturnaus, jossa hiukan irroiteltiin ja otettiin häppää ja saunottiin. Seuraavana aamuna joku löysi kiukaalta kiviin kärähtynyttä kiinteää ulostetta eli silikkaa paskoa. Jäi mysteeriksi, kuka moisen tempun teki, mutta hais tositosi pahalle...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kokeiltu on ja hyvältähän tuo tuoksuu.

Viestin lähetti Olkku
Vain 92 pulloa keskiolutta päivässä, riittää takaamaan aikuisenmiehen B-vitamiinitarpeen tyydytyksen.

Kyseinen määrä on 8 litraa eli tarkalleen yksi kori. Eipäs liioitella siellä ;).
 
Viestin lähetti dee_snyder
Seuraavana aamuna joku löysi kiukaalta kiviin kärähtynyttä kiinteää ulostetta eli silikkaa paskoa. Jäi mysteeriksi, kuka moisen tempun teki, mutta hais tositosi pahalle...

Niin, aika yllättävää, että paska haisi pahalle, niinhän sillä on usein tapana.
Toisinsanoen, näytä minulle hyvänhajuinen paska, niin minä näytän sinulle Jari Sillanpään tyttöystävän.

Mutta asiaan; olutta tulee yleensä aina viskottua kiukaalle kun käy kännissä saunassa, joskus on tullut heitettyä vähän liikaakin, ja seuraavalla lämmityskerrallakin on koko kämppä haissut "leivältä".
Aika legendaarinen aromi siitä kuitenkin nousee, yksi näitä elämän pieniä hyviä asioita on tuo haju.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä tuoksuhan tuosta tulee, kun ei heitä liian väkevää seosta kiukaalle. Oikea sekoitussuhde syntyy täyttämällä juuri tyhjennetty olutpullo vajaa puolilleen vedellä.

Tällä tavalla ei myöskään haaskaa hyvää olutta. Vai nuoletteko te muut pullon sisäpinnasta kaiken oluen pois?
 
K

kangaroo

Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Oikea sekoitussuhde syntyy täyttämällä juuri tyhjennetty olutpullo vajaa puolilleen vedellä.

Minä vien saunaosastolle vain tölkkejä. Ikävä siivousprojekti edessä, jos se olutpullo sattuisi lipeämään kädestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös