Kalevan kisat vai Jyväskylän MM-ralli?

  • 3 960
  • 33

Kumpaa urheilutapahtumaa seuraat viikonloppuna?

  • Kalevan kisat

    Ääniä: 66 45,8%
  • Jyväskylän MM-rallit

    Ääniä: 33 22,9%
  • En kumpaakaan

    Ääniä: 43 29,9%
  • Kiekkofani keskittyy jo tähän aikaan Pitsiturnaukseen

    Ääniä: 20 13,9%

  • Äänestäjiä
    144

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Suomessa järjestetään tulevana viikonloppuna kaksi kotimaisesti melko isoa ja perinteikästä urheilutapahtumaa yhtä aikaa ja melko lähekkäinkin maantieteellisesti. Nyt otetaan selvää kumpaa jatkoaikalainen seuraa vai seuraako kumpaakaan. Itseasiassa mielestäni nämä tapahtumat ovat tainneet olla aiemminkin samana viikonloppuna sattumalta.

Itse vastailen, että Kalevan kisat. Nesteralleissa on tullut käytyä kolmesti ja ne olivat kultavuosina, kun Grönholm vuoli kultaa. Hieno tapahtuma ja rallikansa on traditioineen oma kansansa maailman nopeimpana kansana, mutta yleisurheilu on mulle lajina rakkaampi, joten sinne kääntyy viisari tämän vastakkainasettelun suhteen.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Nytkö tätä jo täälläkin kysellään. Johan mua haastateltiin uutisiin... Ei kumpikaan.

Asun Lutakossa, rallin ytimessä niin sanotusti. Koskaan en ole ollut rallista kiinnostunut enkä ole sitä tänäänkään. Eikä yleisurheilukaan kiinnosta edes vähää alusta.

Mutta ei mua rallin aikainen hälinä haittaa. Osaan tietoisesti välttää näitä isoja ihmismassoja viikonlopun ajan.
 

Baldrick

Jäsen
Asun Jyväskylän keskustan läheisyydessä, eikä rallit kiinnosta pätkääkään (heko). Joskus oli ihan mukava käydä kavereiden kanssa kittaamassa aamusta iltaan kaljaa pätkän varrella ja silloinkaan en löytänyt mitään mielenkiintoa itse ralleja kohtaan. Bonuksena toki on vilinä katukuvassa ja kauniita naisia ei voi välttää. Eipä siinä, Kalevan kisat kiinnostavat vielä vähemmän.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ralli ei ole oikein kiinnostanut Mäkisen ja Kankkusen aikojen jälkeen. Valitsin noista kahdesta siis Kalevan kisat. Äänestin myös tuota Pitsiturnaus-vaihtoehtoa.
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kumpikaan näistä vaan oma valintani on Kuninkuusravit Porissa. Valitettavasti en paikanpäälle tänä vuonna pääse, mutta 6 h tulee molempina päivinä kisoja katseltua koneelta ja telkkarista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllähän näitä molempia tulee seurattua, mutta ihan puhtaasti televisioinnin kannalta Kalevan kisat vie voiton. Tokihan YLE:n ralliradio tarjoaa hyvän vaihtoehdon, mutta kun noin muuten rallin tv-lähetykset on niin paskoja nykyään, niin vaaka kääntyy Kalevan kisojen puolelle.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Kalevan kisoihin olen menossa paikan päälle. Ralli ei kiinnosta pätkääkään.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kalevan kisoissa olen käynytkin joskus. Jos tapahtuma on sopivalla etäisyydellä ja muutaman tietyn urheilijan näkeminen tuntuu kiinnostavalta, niin voin hyvinkin lähteä.

Rallitapahtumissa en halua käydä. Saatana niitä juntteja ei jaksa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kalevan kisat tietysti!

Oikeaa urheilua on kiva katsoa ja yu on lajeista jaloimpia!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei kumpikaan näistä vaan oma valintani on Kuninkuusravit Porissa.

Näinpä. Naurettavaa edes mainita Kalevan kisat ja joku ralli, jos ei ole puhetta yhdestä maan hienoimmasta ja suurimmasta tapahtumasta. Tänä vuonna joudun olemaan kaukana Porista, mutta 1999 olin paikalla. On muuten ainoa kerta, kun olen koskaan Porissa ollut, kun en jostain syystä ole sinne peliinkään koskaan eksynyt.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Onpas todellakin suuri tapahtuma, kun itsellänikään ei ollut mitään tietoa mistään porin raveista.

Kalevan kisat nyt on aina kalevan kisat ja jyväskylän suurajot on sentään mm-tason tapahtuma.

Mutta joo. Porin kuninkuusravithan ne vie mielenkiinnon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onpas todellakin suuri tapahtuma, kun itsellänikään ei ollut mitään tietoa mistään porin raveista.

Kuitenkin ne kymmenet tuhannet tietävät ketkä sinne pääsevät paikalle. Mikähän mahtaa olla Kalevan kisojen yleisömäärä, kaipa sinne joku viitisen tuhatta raahautuu paikalle tms.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Kuitenkin ne kymmenet tuhannet tietävät ketkä sinne pääsevät paikalle. Mikähän mahtaa olla Kalevan kisojen yleisömäärä, kaipa sinne joku viitisen tuhatta raahautuu paikalle tms.

Noin 22 000 on viime vuosina ollut.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan ne hevoskisat hyvinkin suosittu tapahtuma etenkin junttien ja mannejen keskuudessa.

Ralli ei jaksa enäa aikuisialla kiinnostaa. Joskus olen kaynyt jyväskylässä ja sörkassa katsomasaa ralleja, mutta enää ei nappaa.
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onpas todellakin suuri tapahtuma, kun itsellänikään ei ollut mitään tietoa mistään porin raveista.

Viime vuonna Kuopiossa oli 2 päivän yleisömäärä yhteensä 59 000 katsojaa, joten ei minusta mitenkään vähäteltävä tapahtuma jos vertaa esim. Kalevan kisoihin. Palkinnotkin on vähän eri luokkaa kuin yleisurheilukisoissa. Tämän vuoden ravikuninkaallisilla on mahdollisuus tienata sellainen 90 000 euroa. Minimissäänkin voittajat tulevat kuittaamaan joku 70 000 euroa 3 kilpailumatkan urakastaan.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Kalevan kisat vaikka paikan päällä olen ollut seuraamssa vain rallia yhdellä EK:lla Sysmässä. Herrajestas oli juntti tapahtuma. Varsinkin nuoremman polven huumoripaitaiset miehet olivat kaikki aivan tolkuttomassa humalassa. Ja ei siinä saanut mitään käsitystä, mikä tilanne on tai kuka ajaa edes sillä kohdalla parhainta aikaa. Aina välillä jonkun värinen auto vain vilahti muutaman sekunnin ajan näkökentässä ja hävisi taas metsään.

Mutta koettu on. Kalevan kisoihin voisin mennä sitten kun tapahtuma jossakin lähiseudulla järjestetään.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No onhan ralli aika junttilaji, kun jonkun muovikodin kanssa ajetaan keskelle metsään, kiskotaan kaljaa ja lopulta, kun ne ekan ryhmän autot suhahtaa ohi niin osa on jo sammunut.

Yleisurheilun jämäkisat samaa luokkaa, läpsytetään käsiä yhteen, kun tommievilä hyppää yliastutun 6metriä ja irvistää.

Ravit on ihan hauska tapahtuma, mutta ei kukaan vapaaehtoisesti Poriin lähde, edes raveja varten.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kalevan kisat kiinnostaa eniten ja pari kertaa on tullut itsekin oltua paikalla, kun ovat olleet Vaasassa. Ralliin kiinnostaisi mennä joku vuosi, mutta sarja tuntuu menettävän kiinnostusta vuosi vuodelta.

Raveja en ole koskaan ymmärtänyt, enkä tulekaan ymmärtämään. Turhinta ajankulutusta IMO.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rallia en ole ikinä katsonut, vaikka Nelonen Prolta nuo taitaisi nykyään nähdä. En vain jaksa olla kiinnostunut mistään autourheilusta, enkä liiemmin autoista muutenkaan. Yleisurheilua sen sijaan tulee katsottua lähes aina kun sitä telkkarista tulee, joten eiköhän tv2 pyöri tänäänkin tässä taloudessa. Viime vuonna olin ensimmäistä kertaa paikan päällä Vaasassa, joten onhan nuo aina mukava katsoa, vaikkei taso päätä huimaava olekaan.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikenlainen moottoriurheilu on kyllä se vihoviimeinen vaihtoehto.

Kalevan kisoissa olen kerran ollut paikan päälläkin, kuten muutamassa muussakin yleisurheilukilpailussa. Ei tuo nyt kauheasti sinänsä kiinnosta, mutta saatan katsoa jos ei parempaa tekemistä ole.

Raveissa en ole käynyt kuin teknoraveissa 90-luvulla. Hevonen on parasta leivän päällä.

Pitsiturnaus oli myös silloin 90-luvulla kova juttu, kun harrasti säännöllisempää ryypiskelyä aamusta iltaan. Ei nykyään enää jaksa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ravit ei kyllä kiinnosta millään tasolla, mutta saa ne toki muita kiinnostaa. Rallit sentään kiinnostaa tulosten verran, mutta siihen se sitte jääkin. Asuin aikanaan Jykylän keskustassa ja taisin käydä varikkoalueella tai siis siellä jossain katselemassa autoja, mutta siihen se sitten jäi.

Kalevan kisoihin on ollut tarkoituskin joskus mennä, mutta on jäänyt aineeksi. Yu on kiinnostavaa katseltavaa ihan urheilumielessä, eikä esim. naisten lyhyiden matkojen katselu miltään rangaistukselta tunnu, vaikkei taso urheilullisesti päätä huimaisikaan. Tänä vuonna pitää yrittää taas katsella parit finaalit, myös ihan urheilumielessä.
 

Andrew

Jäsen
1. Ravit ovat eläinrääkkäystä ja semmoista en tue.
2. Yleisurheilua on hauska harrastaa, mutta uuvuttavan tylsää katsoa.
3. Ralli ei kiinnosta myöskään. Autourheilussa vain Formula 1 on mielenkiintoista.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Kalevan Kisat. Rallit ei voisi kiinnostaa sitten ollenkaan. Kerran elämäni aikana olen yhden EK:n käynyt katsomassa. Kerta riitti ja voinpahan kertoa ainakin, että olen käynyt. Mitään et näe, kun tyypit vetää paria sataa ohi ja muutenkaan ei oikein ole ikinä mikään autourheilu kiinnostanut. Käymäni erikoiskoe oli vielä sellainen, että se jotenkin keskeytettiin tai jotain sinne päin, kun joku oli vetänyt ihan huolella lepikkoon.

Olen nyt käynyt torstaina ja perjantaina Väinölänniemellä katsomassa. Ainakin nyt vielä lauantain käyn katsomassa. Sunnuntaina en varmaan pääse paikalle..
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen käynyt muistaakseni kaksi kertaa jyväskylän mm-rallissa ja kuninkuusraveissa. Molemmat ok tapahtumia, mutta eivät erityisen kiinnostavia. Kalevan kisoissa en ole ollut kertaakaan ja se kiinnostaa näistä eniten. Tasokin on aika suhteellinen käsite. Huonotasoisia lajeja on mukana, mutta arvostan silti urheilijana tosi korkealle esim. täällä aiemmin mainittua Tommi Evilää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös