Kalamiehiä?

  • 498 488
  • 2 976

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Immeljärvi oli juuri tuo jota tarkoitin. Pyhäjärveä tuossa olen googlaillut ja siellä olisi tarkoitus käydä. Tuskin siellä samanmoinen ruuhka on kuin Immeljärvellä.. Osaatko/haluatko yhtään vinkata kalastusvinkkejä Pyhäjärvelle? Oikeastaan kalalajilla tällä kertaa ei ole väliä. Emäntä lähtee mukaan ja hänelle onnistumisia soisi.

Siikaa on ongittu tapsipilkillä. Pitkä ohut joku messinki/hopea. Ja siihen pitlä 25cm tapsi ja morrina käytettiin kromeja. Eli periaatteessa ahven kalustoa mutta pidemmällä tapsilla. Varmaan jollain saa paremminkin mutta kyllä tuollakin on saalista saanut. Taimenet sitten on tullut milloin milläkin mutta pääasiassa lohimorrilla, oranssilla tai oranssivihreällä tai oranssi sinisellä. Mutta myös muilla väreillä ja syöttinä tuhjo katkarapuja. Mutta niitä olen nähnyt saatavan lusikoillakin, ihan helmiräsäsillä ja professoreilla, pienillä toki.
Kyllä lähtisin lohimorrilla ja katkaravulla. Ja autiotuvan pää on ollut muistin mukaan aina parempi kun siellä on kalastettu.
Kyllä siellä ootto-onkikin toimii. Katka olisi parempi kuin tahna mutta tahtoo käydä niin että saattaa tulla nypelletyksi koukusta pois ilman tärppiä.
Nämä omia kokemuksia en niinkään ohjeita, että reklamaatioita ei vastaanoteta, ;)
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siikaa on ongittu tapsipilkillä. Pitkä ohut joku messinki/hopea. Ja siihen pitlä 25cm tapsi ja morrina käytettiin kromeja. Eli periaatteessa ahven kalustoa mutta pidemmällä tapsilla. Varmaan jollain saa paremminkin mutta kyllä tuollakin on saalista saanut. Taimenet sitten on tullut milloin milläkin mutta pääasiassa lohimorrilla, oranssilla tai oranssivihreällä tai oranssi sinisellä. Mutta myös muilla väreillä ja syöttinä tuhjo katkarapuja. Mutta niitä olen nähnyt saatavan lusikoillakin, ihan helmiräsäsillä ja professoreilla, pienillä toki.
Kyllä lähtisin lohimorrilla ja katkaravulla. Ja autiotuvan pää on ollut muistin mukaan aina parempi kun siellä on kalastettu.
Kyllä siellä ootto-onkikin toimii. Katka olisi parempi kuin tahna mutta tahtoo käydä niin että saattaa tulla nypelletyksi koukusta pois ilman tärppiä.
Nämä omia kokemuksia en niinkään ohjeita, että reklamaatioita ei vastaanoteta, ;)
Kiitoksia vinkeistä! Katoava luonnonvara vinkkejä antava pilkkimies nykyään:D ilmeisesti sinne vievä tie aurauksen suhteen on ollut jonain vuosina kysymysmerkki. Luulisi kuitenkin olevan aurattu kun taitaa mettähallituksen ylläpitämä olevan. Kovasti jo oottelee sinne pääsyä etelän jäätilanteen vuoksi. Viime keväänä jouduttiin Hossaan lähtemään pilkkijäitä hakemaan. No sieltä löytyi sen verran, että kairassa mitta riitti juuri ja juuri...
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kiitoksia vinkeistä! Katoava luonnonvara vinkkejä antava pilkkimies nykyään:D ilmeisesti sinne vievä tie aurauksen suhteen on ollut jonain vuosina kysymysmerkki. Luulisi kuitenkin olevan aurattu kun taitaa mettähallituksen ylläpitämä olevan. Kovasti jo oottelee sinne pääsyä etelän jäätilanteen vuoksi. Viime keväänä jouduttiin Hossaan lähtemään pilkkijäitä hakemaan. No sieltä löytyi sen verran, että kairassa mitta riitti juuri ja juuri...

Juu, nyt en tiedä muuten mikä siellä on jäätilanne mutta jatkovartta käytettiin itse. Ja tie ei ainakaan aina ollut auki mutta yleensä kelkkamiehet oli sitä ajanut sen verran että marssimallakin pääsee. Tai eräsuksilla, mutta muistelen että viimeksi kun olen käynyt niin tie oli auki perille asti.
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
No jeesaakos joku madepilkkimies. Onko 20.2. jo myöhäistä kun olisi tarkoitus kavereiden kanssa pitää kisa eli juopotella mm. minttukaakaolla ilta jäällä. Aikaisemmin ei ehdi. Mitä omia pyydyssaaliskuvia katselin niin parhaat on ollut tuossa tammikuun 20. päivän jälkeen, mutta ei muisti pelaa että miten pitkään niitä olen ylipäätään saanut noilta paikoilta. Vaan täydellisistä onnistumisista on tullut otettua kuvia.
Matikkaajan ei saa enää ulkopuoluelta tartuttaa mutta vituttaa nuo vihreät sen verran että vaikka ainoanan kiusana jtkan ryöstäjän käyttöä.
Madepilkki ei ole minulle kovinkaan tuttua mutta ei myöskään niin tuntematonta etten tietäisi miten niitä saa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
No jeesaakos joku madepilkkimies. Onko 20.2. jo myöhäistä kun olisi tarkoitus kavereiden kanssa pitää kisa eli juopotella mm. minttukaakaolla ilta jäällä. Aikaisemmin ei ehdi. Mitä omia pyydyssaaliskuvia katselin niin parhaat on ollut tuossa tammikuun 20. päivän jälkeen, mutta ei muisti pelaa että miten pitkään niitä olen ylipäätään saanut noilta paikoilta. Vaan täydellisistä onnistumisista on tullut otettua kuvia.
Matikkaajan ei saa enää ulkopuoluelta tartuttaa mutta vituttaa nuo vihreät sen verran että vaikka ainoanan kiusana jtkan ryöstäjän käyttöä.
Madepilkki ei ole minulle kovinkaan tuttua mutta ei myöskään niin tuntematonta etten tietäisi miten niitä saa.
Itse olen pitänyt helmikuun toista viikkoa parhaana aikana Etelä- Karjalassa. Jokunen vuosi tullut pidettyä päiväkirjaa kalastuksistani ja tuolloin olen parhaiten saanut limamikkoja. Savon mualla suottaapi olla tokkiinsa eri ajankohdat otollisempia, taikka eivät välttämäti ole.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Itse olen pitänyt helmikuun toista viikkoa parhaana aikana Etelä- Karjalassa. Jokunen vuosi tullut pidettyä päiväkirjaa kalastuksistani ja tuolloin olen parhaiten saanut limamikkoja. Savon mualla suottaapi olla tokkiinsa eri ajankohdat otollisempia, taikka eivät välttämäti ole.

Eli vastaus kysymykseen oli että ei ole liian myöhä mutta saattaa ollakin. Eli on hyvä aika jos ei ole merkitystä. Pitää laittaa täkyonkia kymmenen ja alkaa haroa. Sitten kun on tarpeeksi minttukaakaota ja elitistikonjakkia mahassa niin saa jäällä temmeltää sotkeutuneena omiin pyydyksiin.
Sillähän se selviää kun kokeilee.

Onko helmikuunv 2. viikon bakkanaalit Saimaan vesillä vai pienemmissä lätäköissä. Se on jo yksi asia mikä vaikuttaa kudun ajoitukseen.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Tilasin Aapo kalatuvan vielä, tässä käy vielä niin että kun asetan vitukseen pyydyksiä siksi että ne ei muka osu reitille, mutta kun kaikki on vedessä niin yhtenä päivänä huomaan että kyllä ne taisikin osua ja on mönkijän peräkärrillinen matelitskuja.
Noo, sitä odotellessa. Eilen oli verkossa yksi niin saa esimavut keitellä siitä.
Madekeitto on yksi parhaista sesonkiruuista mitä Suomessa on.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Seuraava kysymys, onko palstalla syöttikoukulla madelitskuja kalastavia?
Onko syöttikoukulle hyvä paikka sama kuin katiskoilla yms. vai onko ne elukat helpompi saada syvemmästä tai erilaisesta pohjasta?
Meinaan itse koitin kerran katiskapaikan läheltä ja sain yhden hauen sekä yhden ahvenen, mutta nolla matikkaa. Toisesta paikasta taas olen saanut iskukoukulla muutaman matikan kun ne on ollut haukia saalistamassa. Toisaalta ko kohdassa en ole koskaan kokeillut pitää katiskoja. Jonkun sortin hölmöyshän sekin on.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Ei ollut viikonloppuna vielä minkäänlaista matikkaa pyydyksissä. Laitoin eilen omaan rantaan vielä yhteen avantoon 3 katiskaa ihan ajantappamisen vuoksi ja kohta on sellainen josta olen iskukoukkuun saanut noita jäämään kiinni.

Samoin uitin sen kalatuvan lauantaina jään alle, ja laitoin kahden katiska-avannon väliin aidan.

Nyt siellä on ankeriasrysä, 5m kalatupa, 4 ufoa ja 7 muuta katiskaa.

Kyselin noita ajankohtia joku aika sitten niin tilanne eskaloitui siihen että 13.2. on matikkapilkki ja minttukaakaoilta. ja 27.2. on watsap ryhmän kalakisa. Meitä on 10 eli kaksi 5 joukkuetta. Kaikki koukkupyydykset ovat sallittuja ja kilpailuaika on 9:00-16:00 tunnin pakollisella tulitauolla.
Ahvenesta ja kuhasta saa kolmen kertoimella pinnat ja kaikki muut kalat ovat 1 pinna/g arvoisia. Molemmilla joukkueilla on käytössä yksi moottorikelkka ja kaikki kalastustarvikkeet mitä joukkueiden jäseniltä löytyy. Lupamäärä huomioiden. Rannasta lähtiessä saa olla toukat mutta ei täkykaloja.
Ts. oma kisa menee niin että yritetään heti saada syötit ja sen jälkeen katoin että minulla on 10 hauen ootto-onkea 14 iskukoukkua sekä 6 syöttikoukkua valmiina.
Ainoa tässä vaan että joukkueen muilla osallistujilla ei ole juuri mitään kalastustavikkeita ja tietenkin lupamäärä vaikuttaa siihen mitä saadaan veteen. Ite saan osakkaana 10 pyydysmerkkiä ja muut saavat ulkopuolisina 4 merkkiä/mies. Mutta tuota yhdellä merkillä saa 5 iskukoukkua laittaa ja 30 koukkuisen pitkän siiman niin syöttikoukut ja täkyonget rinnastetaan samaan.

Perkele että on mukava kun on jotain mitä odotella tässä korona-ajassa. Kisa tietenkin päättyy kuumaan saunaan ja oletusarvoisesti siinä on pikkukekkulit jo päällä kun pyydykset on kerätty jään alta.
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Nyt siellä on ankeriasrysä, 5m kalatupa, 4 ufoa ja 7 muuta katiskaa.

Nyt jo onnistuu ja ei onnistu. Katoin neljä katiskaa, ufot kalatuvan ja ankeriasrysä. Täysin tyhjiä oli kolme katistaa, kolme ufoa ja kalatupa. Yhdessä katiskassa oli neljä ahventa, yhdessä ufossa 1 matikka ja ankeriasrysässä 10 matikkaa. Oli pari melkoista köllikkääkin. Toisessa päässä isoin oli 3160g ja toisen pään mörkö 4650g

Enpä muista olenko aikaisemmin edes noin isoa madetta saanut.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Saamarinmoisia mörköjä @Murkula vetelee.

Kolmen pilkkireissun viikkotahdilla itse mennyt nyt pari viikkoa. On pilkitty ahventa Lauritsalassa , joutsenossa, Taipalsaaressa kuin Imatrallakin. Melko laihoin tuloksin. Paistikokoisia ahvenia sormilla laskettava määrä noussut avannosta. Viime sunnuntaina pilkittiin päivä ahventa ja hämärän tullessa jäätiin koittamaan matikkaa. Eipä meidän pyyntöihin luirut osuneet. Useampi yrittäjä toki oli pelipaikoilla ja yksi pilkkiukko veti parit mörköt jäälle. Muut nypyttivät tyhjää.

Torstaina ajelin Heinolaan Venejärvelle kirjolohta koittamaan. Olikin oikein onnistunut reissu, kun kolme kirjoa sain taas kotiin viemisiksi. Heinola on kohdellut miuta kieltämättä hyvin. Kotiovelta mapsi näyttää noin 150 kilometriä tuonne, mutta kyllähän tuon ajelee, erityisesti, kun kalaa tuntuu tuolla riittävän. On muutenkin melkoinen kokemus, kun siiman päässä pyristelee yli parikiloinen lohikala, verrattuna 32g ahvenen rimpulaan.

Huomenna taas puolilta päivin ensin ahventa jallittamaan ja hämärän tullen vielä pari tuntia matikan koittamista.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
AIjjai, kelit on huipussaan. Aurinko paistaa ja pakkasasteita on alun toistakymmentä. Matikoita on tullut niin että sopassa on pysytty ja verkot tuuppinuy kuhia ja ahvenia aina kalan pari / kerta.
Pilkillehän tuo mieli tekee mutta jäällä oli täysi paska keli vielä viikonloppuun saakka ja sunnuntaina iski vitullin man flu.
Jos tässä tervehtyy niin lauantaina on aikomus lähteä matikoita lirkkimään.

Kyllä on ollut mukavaa että on ollut kunnon talvi, mutta johan tässä odottelee että pääsee arskoissa ja lippalakissa lumettomalle jäälle naaraamaan fisuja.
On se muuten onni tämän koronapaskankin aikaan että on tälläinen harrastus joihin ei rajoitukset ulotu.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Reilut pari viikkoa kului edellisestä pilkki reissusta, lähinnä pakkasten takia. Tänä aamuna mittari näytti armolliset -10 astetta, joten nopsaan autoa piuhan päähän ja kohdetta miettimään. Taipalsaaren kopinsalmesta olen järjestään ruoka kalat saanut, joten tuonne tänään suuntasin. Sen verran pitää paikasta kertoa, että virtausten takia on todella petollinen paikka mennä pilkkikalaa yrittämään. Itsekin joskus käynyt dippaamassa itseäni tuolla. Viime aikaisten pakkasten takia kuitenkin uskaltauduin nyt tuonne. Mukavasti ottikokoista ahventa tulikin, ja tätä kirjoittaessa soppa kattilassa onkin jo valmista.

Tänään tapahtui melko erikoinen tapahtuma, josta pakko kertoa. Eräällä avannolla aloitin pilkkimisen isolla papukaija väritteisellä morrilla. Tämä lähtikin melko nopeasti ison matkaan siiman katketessa. Sitten tasuria siiman päähän, ja hetken kuluttua vajaa kiloinen hauki kävi jäällä näyttäytymässä. Toki tältä piti tarkistaa, jotta onko morri suupielessä. Ei ollut. Hetki tästä ja taas kala tasapainossa, lahna! Olen kyllä jään läpi ennenkin lahnoja saanut, mutta ensimmäinen kyllä tasurilla. Kummallisinta tässä oli, että lahna oli kiinni yhdessä kolmihaaran mutkassa ja yhdessä oli kalan silmä, jota en ollut itse siihen laittanut. Myöskään ylös tulleelta läpykältä ei puuttunut silmää. Nämä kaikki alta kymmeneen minuuttiin. Oli kyllä tapahtuma rikas hetkonen.

Muutenhan tässä on tullut viime aikoina lähinnä katseltu kalastus videoita youtubesta ja perhorasioita olen päivittänyt. Jonkin verran olen purkanut ihan sitomisen aloittamisen jälkeen tekemiäni perhoja, koska niin hirveitä sätöksiä ovat. Spigottikin on jonkin verran pyörinyt. Vuoksea varten on nyt kyllä todella kattava valikoima 5-10g jigipäihin sidottuja leechejä. Toki monet noista sidottu hopeiseen taikka kultaiseen wing n flashiin, joten leechiksi kutsuminen ei ehkä toimi noiden kohdalla. Ehkä noita voisi kuvailla ennemminkin raskaasti painotetuiksi tinseleiksi. Foami/ ja peuran karva pintureita on tullut kanssa pyöriteltyä. Pintaperho laatuista häkilää pitäisi raaskia ostaa, jotta voisi jatkaa pinturi projektia.

Taipalsaaren sarviniemeä ja Haminan Summanjokea olen kaavaillut seuraaviksi pilkkikohteiksi. Saapi nähdä kuinka nopeaan saa aikaiseksi lähteä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Täällä kun pilkki- ja kuhaguruja on, niin mitähän juuri äsken tapahtui?

Ei ole oikeastaan mitään kokemusta kuhanpilkinnästä. Kaivoin isoimman tasurin mitä pakista löytyi ja laitoin siihen ison keltaisen värikoukun. Olisikohan ollut joku 9 cm tasuri. Paikasta ei niinkään hajua, mutta ajelin kuitenkin tuonne selälle, kun sieltä kesäisinkin tulee kuhaa eikä ainakaan haukia kuin ihan vahingossa.

Kokeilin eka parin saaren vierestä rinteestä, ei mitään. Sitten sellainen n. 7 m syvä tasaisempi paikka. Ekalla avannolla n. 5 minuutin jälkeen joku kävi ahvenmaisesti ravistamassa pilkkiä, ikään kuin olisi hieman nostanut sitä. Sitten 15-20 sekuntia tästä kävi uudelleen samalla lailla ja täräyttikin oikein lujaa kiinni. Kela huusi kunnes olin varmaankin vetänyt vavan liian pystyyn, ettei enää liipasin luistanut. Yksi potku ja kuitusiima kimmahti jäälle. Meni siis vedosta poikki jostain 6 metriä pilkin yläpuolelta. Ilmoitettu vetolujuus 12 kg, niin ei tuota minun arkijärjelläni alle kolmosen kala vetämällä katkaise ellei ole tosi pahaa vekkiä. Kulunutkaan ei pitäisi olla, kun tuolla on saatu yksi 50 cm taimen eikä mitään muuta. Uitto oli sellaista hidasta nostamista ja laskemista about metrin välyksellä.

Nyt vaan ihmettelen, että mikä helvetti siellä siiman päässä oli (kuha vai taimen) ja kävikö älytön säkä, että ylipäätään joku otti, vai olisiko toiminta ollut business as casual tekijämiehille? Sen verran jotain on pilkillä joskus tullut, että ihan perus lautaskala siellä ei ollut.

Jännä homma, miten näistä tapahtumista välillä on edelleen ihan kierroksilla, vaikka monenlaisia kaloja on ehtinyt saamaankiin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
@Virveliä kainaloon olisko hankautunut jään reunaan poikki. Oli miten oli niin nuo jää kyllä pitkäksi aikaa vaivaamaan että mikä siellä oikein kävi kiusaamassa, yleensä itselleni vakuuttelen että hauki se varmaan oli niin ei harmita niin paljon.

Jään reuna on toki mahdollinen, mutta toisaalta katkeamajälki ei ollut terävä ja siimaa kimmahti avannosta ylös mielestäni enemmän kuin kala ehti vetää. Todellakin jäi mietityttämään, näitä housut kintuissa yllätyksiä on muutama tullut.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Vaikka en itseäni voi kovin suureksi saamamieheksi kuvailla, niin nyt on aikas erikoinen 3 tärpittömän kalareissun putki itselläni.

Ensimmäinen reissu oli päihänniemessä Taipalsaarella. Kaverillekaan ei ñykyn nykyä koko päivänä. Kaiku kyllä kertoi kaloja olleen alla, mutta täysin passiivisia olivat.
Toinen reissu oli Imatralle Vuoksen rannoille. Oli kyllä kiva käydä avaamassa avovesi kausi. Virvelin kanssa tuohuilin, perho vehkeet sai näillä veden lämmöillä jäädä kotia.
Enonkosken pirttilahdella kävin veljen kanssa pilkkimässä kirjoa. Velipojalla sentään pari tapahtumaa. Itselläni räysin kuollutta.

Tänään tuli päivällä katseltua muutama video keväisestä siian pohjaonginnasta merellä. Keskustelufoorumeilta yritin löytää myös paikka vinkkejä tuohon tuohuun. Virolahti- Porvoo akseli olisi säntillisen ajomatkan päässä täältä lappeesta, joten jos jollakulla palstalaisella kokemusta tästä kalastusmuodosta, niin kaikki vinkit tervetulleita vaikka yv:llä, mikäli ei halua yleisesti kertoa.

Silakan litkaus kiinnostaa kanssa. Tuostakaan ei ole mitään kokemusta. Toukokuussa kuulemma olisi hyvät saumat. Kertovat, että Klamilan kalasatamasta noita ainakin voisi saada.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mites @Keltainen pilkkikausi mennyt. Itse kävin pari viikkoa sitten kääntymässä lamposaaren lossilla. En oikein tiennyt mennäkö lossilla lamposaareen pilkkipaikkojen perässä, vai tuosta lossiväylän vierestäkö jäälle? Ajelin sitten suosiolla kopinsalmelle.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täällä kun pilkki- ja kuhaguruja on, niin mitähän juuri äsken tapahtui?

Ei ole oikeastaan mitään kokemusta kuhanpilkinnästä. Kaivoin isoimman tasurin mitä pakista löytyi ja laitoin siihen ison keltaisen värikoukun. Olisikohan ollut joku 9 cm tasuri. Paikasta ei niinkään hajua, mutta ajelin kuitenkin tuonne selälle, kun sieltä kesäisinkin tulee kuhaa eikä ainakaan haukia kuin ihan vahingossa.

Kokeilin eka parin saaren vierestä rinteestä, ei mitään. Sitten sellainen n. 7 m syvä tasaisempi paikka. Ekalla avannolla n. 5 minuutin jälkeen joku kävi ahvenmaisesti ravistamassa pilkkiä, ikään kuin olisi hieman nostanut sitä. Sitten 15-20 sekuntia tästä kävi uudelleen samalla lailla ja täräyttikin oikein lujaa kiinni. Kela huusi kunnes olin varmaankin vetänyt vavan liian pystyyn, ettei enää liipasin luistanut. Yksi potku ja kuitusiima kimmahti jäälle. Meni siis vedosta poikki jostain 6 metriä pilkin yläpuolelta. Ilmoitettu vetolujuus 12 kg, niin ei tuota minun arkijärjelläni alle kolmosen kala vetämällä katkaise ellei ole tosi pahaa vekkiä. Kulunutkaan ei pitäisi olla, kun tuolla on saatu yksi 50 cm taimen eikä mitään muuta. Uitto oli sellaista hidasta nostamista ja laskemista about metrin välyksellä.

Nyt vaan ihmettelen, että mikä helvetti siellä siiman päässä oli (kuha vai taimen) ja kävikö älytön säkä, että ylipäätään joku otti, vai olisiko toiminta ollut business as casual tekijämiehille? Sen verran jotain on pilkillä joskus tullut, että ihan perus lautaskala siellä ei ollut.

Jännä homma, miten näistä tapahtumista välillä on edelleen ihan kierroksilla, vaikka monenlaisia kaloja on ehtinyt saamaankiin.

Jos Koljon eteläpään saarien luona kävit niin siinä on joku vittupää hauki oltava, taisin tännekin siitä kesällä kirjottaa kun huudatti räikkää oikein kunnolla. Harmi kun oli rätti silloin kiinni vesisateen takia ettei nähnyt paljonko vapa tempoi, tuommoinen normaali Nässyn selkäkuha ei kyllä räikkää juuri saa edes inahtamaankaan omilla asetuksilla.

Haukia siellä ei paljoa kyllä ole, viime kesänä tuli tasan yksi osuma ja sekin oli keväällä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Haukia siellä ei paljoa kyllä ole, viime kesänä tuli tasan yksi osuma ja sekin oli keväällä.

Suunnilleen samoista saarista varmaan puhutaan. Syksyllä saatiin yksi parin kilon hauki raksilla. Sitä edellinen hauki selältä joskus varmaan sitä edellisellä vuosikymmenellä. Tämä räikytti tosin tuollaista ihan tavallista liipaisinkelaa. Mahdoton nyt sitten kuvata mikä tuon jarruvastaavuus olisi normikelalle. Ensi kerralla kunnon kela ja jotain vaijeria mukaan.

Jotenkin en vaan uskoisi haukeenkaan. Yleensä hauki kuitenkin puree heti poikki tai vetää junamaisesti eikä tuollain varovasti. Kuhaa koskaan pilkillä saaneetta, niin se 45 sentin normikuha tuskin tekisi erikoisempia temppuja kuin 45 sentin harrikaan. Joku keskivertoa kookkaampi ja vittumainen siellä joka tapauksessa nyt painattaa kuuden metrin keltaisella hännällä, oli mikä oli.

Ensi talvelle on pilkkikaiku hankintalistalla, enemmän kyllä rautuhommia silmällä pitäen. Pitää koittaa saada tässä kevään aikana lainaan, niin käyn tuolla testaamassa.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Mites @Keltainen pilkkikausi mennyt. Itse kävin pari viikkoa sitten kääntymässä lamposaaren lossilla. En oikein tiennyt mennäkö lossilla lamposaareen pilkkipaikkojen perässä, vai tuosta lossiväylän vierestäkö jäälle? Ajelin sitten suosiolla kopinsalmelle.
Väylän vierestä jäälle, kunhan ei liian lähelle lossia mene, ettei tule uimareissua. Sitten jos menee Lamposaareen, niin sieltä kohti tehtaan piippuja. Kesällä tulee hyvän kokoista ahventa ja kuhaakin, kun Lamposaaren ja tehtaaan väliselle osuudella uistinta vetelee.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Verkot olleet jäiden alla nyt pari kk. Madetta reilusti, pakkasessa mateenmätiä ja maksaa. Siikaa ja kuhaa sitten lisäksi.
Satunnaisesti Norssia jotka olen sitten paistanut.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko Lahden Vesijärvellä käyneitä? Itse käynyt Enonselällä nyt kuukauden sisään kuusi kertaa ja pannukarkeat loistaa poissaolollaan.. Kukkoahventa tulee kyllä senkin edestä. Tullut pilkittyä 8-16m alueilla ja kalaa kaiku näyttelee, mutta todella passiivisia ovat. Muutama alle 20cm kuha tullut ahventa seasta..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös