Kajaanin Hokki 2017–2018

  • 236 624
  • 937

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Jos eivät ole sateentekijöitä niin mitä sitten? H Klemetti oli Mestiksessä 3-5 ketjun pelaaja mutta Suomi-sarjassa pistepörssin TOP10ssä!

Samoin Oscar Leppänen ( Mestis-tehot 26peliä 1+1) oli viime vuonna rotaatiopelaaja mutta nyt yksi joukkueen tärkeimpiä palasia. Kaarlela viime kaudella 3+7, Pyykkönen 6+5, H.Klemetti 2+2, Korhonen 4+6.

Viime kausi meni koko joukkueelta niin pahasti penkin alle etten paljoa anna painoarvoa sen pelaajakohtaisille tilastoille. Molemmat pelaajat ovat hyviä pelaajia Suomi-Sarjaa mutta ilman kehitysloikkaa eivät mielestäni sateentekijöitä ole. Toki se loikka voi hyvin Suomi-Sarjassa tullakin kun saa pelata hieman hitaampaa peliä jossa ehtii tehdä enemmän asioita. Ja luultavasti valmennuksen luottokin isompaa kuin Laukkasen aikana.

En näe siis syytä miksi Kaarlela ja Pyykkönen ei olisi vähintään 2 ketjun pelaajia ensi kaudella.
En minäkään. Eikös ne runkomiehet yleensä 2-3 kentissä pelaa.
 

Lätkä

Jäsen
Itse puolestaan uskon, että on hyvinkin suuret todennäköisyydet, että Pyykkösestä ja Kaarlelasta saadaan pumpattua ulos aivan eriluokan tehot, kuin mitä he ovat esittäneet aiemmin Hokissa ja tätä nykyä edustamissaan seuroissa.

Perustelen sillä, että kaverit ovat varsin nuoria ja kehityskaaressa vielä siinä vaiheessa, jossa voidaan mennä suuriakin loikkia eteenpäin. Tuon lisäksi he tulevat sarjaan, jossa peliaikaa ja vastuun kantoa tulee riittämään, mikäli vaan ymmärtävät hyödyntää tilaisuuden. Niin...ja tietty se joka vällin mainittu, että Hokki on kummankin kaverin "kotijoukkue"!

Jotenkin vaan sellainen tunne ja mitä on saanut "herrojen" puheista rivien välistä lukea, etteivät nämä "kotiutukset" tule jäämään Pyykköseen ja Kaarlelaan. Maailmalla on meinaan aika liuta taustaltaan Hokki-historian omaavia pelaajia.
 

Velhelmiina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Pyykkönen ja Kaarlela on ollut aina ihan eri tyylisiä pelaajia kuin Heikki. Sieltä saataisiin ainakin toisenlaista johtajuutta ja nimenomaan kokoa! (Samu 185/85, Matti 186/90)
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Asiasta kukkaruukkuun, ihmetyttää miksei vieläkään kuulu mitään Severi Kinnusen siirtymisestä jonnekin? Noinkohan sitten jäi loppukaudeksi ilman seuraa kun ei enää montaa päivää ole siirtoaikaa jäljellä?
 

daerok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, Kalpa Kuopio
Asiasta kukkaruukkuun, ihmetyttää miksei vieläkään kuulu mitään Severi Kinnusen siirtymisestä jonnekin? Noinkohan sitten jäi loppukaudeksi ilman seuraa kun ei enää montaa päivää ole siirtoaikaa jäljellä?

Minä olen jo ollut pitkään sitä mieltä, että mitään uutta seuraa ei ole, jos ei sitten Kuhmossa pelaile loppukautta?
Minun puolesta "tapaus Kinnunen" saa jäädä tällä erää rauhaan.

edit.
Mistä tieto Pyykkösen ja Kaarlelan siirtymisestä Hokkiin löytyy?
Itse en ole mitään faktaa löytänyt.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Ei kai siitä mitään faktaa ole missään, nimimerkki Lätkä vaan kirjoitti että näin tapahtuu.
 

swingwood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk , Hokki, Kalpa
Minä olen jo ollut pitkään sitä mieltä, että mitään uutta seuraa ei ole, jos ei sitten Kuhmossa pelaile loppukautta?
Minun puolesta "tapaus Kinnunen" saa jäädä tällä erää rauhaan.
t.
Jos vähäkään ne huhut joita kuulin pitävät paikkansa ei seurasiirtoa taida tapahtua,
Itse nähtävästi Kinnunen pyysi JHT pelissä vaihtoon ja se oli sitten siinä.
Eiköhän tuohn asiaan vielä selvyyttä tule jossain vaiheessa.
 
Kyllä uusi seura olisi jo tiedottanut jos sellainen olisi jossain vaiheessa ollut. Eli tuskin sitä missään vaiheessa on ollut.

edit.
Mistä tieto Pyykkösen ja Kaarlelan siirtymisestä Hokkiin löytyy?
Itse en ole mitään faktaa löytänyt.

Jos näillä pelaajilla sattuisi olemaan sopimukset niin eikai niitä saa julkistaa ennen kuin Ipk:lla ja Hermeksellä on kaudet loppuneet?
 

Lätkä

Jäsen
Itse nähtävästi Kinnunen pyysi JHT pelissä vaihtoon ja se oli sitten siinä.

Eli nuori poika ei ollut valmis hevosenleikkiin, vaan paloi loppuun...

Kaksi kertaa päivässä treenit ja päälle vkl:n KAIKKI matsit. Ei helpoin yhtälö nuorelle pojalle, kun päässä pyörii jääkiekon lisäksi myös lukemattomat muut asiat.
 

daerok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, Kalpa Kuopio
Kyllä uusi seura olisi jo tiedottanut jos sellainen olisi jossain vaiheessa ollut. Eli tuskin sitä missään vaiheessa on ollut.



Jos näillä pelaajilla sattuisi olemaan sopimukset niin eikai niitä saa julkistaa ennen kuin Ipk:lla ja Hermeksellä on kaudet loppuneet?

Jaa, ainakin valmentajien kohdalla kerrotaan hyvinkin onko jatkamassa vai tuleeko uusi koutsi tilalle?
 

Lätkä

Jäsen
Mistä tieto Pyykkösen ja Kaarlelan siirtymisestä Hokkiin löytyy?

Katsotaan nyt rauhassa kaudet ensin loppuun...

Ehkä jotain vihjettä antaa se, kuinka poikien pelit ovat menneet Savossa ja Pohjanmaalla.... Ei kovin kummoisesti. Maisema vaihtuu kauden jälkeen molemmilla, se on varma! Tällä hetkellä potentiaalisin vaihtoehto on Hokki. Näin olen kuullut ja siihen myös luotan...

Tietty...mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarma!
 

kahvakiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
Luulen, että Hokki voi yrittää kotiuttaa omia kasvatteja, mutta tässä vaiheessa kautta ei pelaaja itsekkään tiedä mitä tekee ensikaudella. Voi kyllä miettiä vaihtoehtoja, tuskin mitään on lukittuna. Hokin suunnitelmissa voi olla kysyä esimerkiksi Pyykköstä ja Kaarlelaa, mutta varmaksi heitä e voi sanoa.

Kinnunen pelasi paljon, itse ihmettelin tätä yhden miehen peluutusta. Onhan se rankkaa, vaikka alkuun voi olla kivaakin pelata paljon. Nyt saa Koivisto ja Kukkohovi pelata, joskin runkosarjassa olisi joku peli enemmänkin tulla otteluita alle. Häkkisellä on ollut joku suunnitelma varmaan tässä peluutus asiassa.
 

Lätkä

Jäsen
Luulen, että Hokki voi yrittää kotiuttaa omia kasvatteja, mutta tässä vaiheessa kautta ei pelaaja itsekkään tiedä mitä tekee ensikaudella. Voi kyllä miettiä vaihtoehtoja, tuskin mitään on lukittuna. Hokin suunnitelmissa voi olla kysyä esimerkiksi Pyykköstä ja Kaarlelaa, mutta varmaksi heitä e voi sanoa.

Se menee tismalleen näin!

Yleensä vaan kaikissa huhuissa jonkin sortin siemen totuutta..... Ja, ed.main. poikien kohdalla kyseinen siemen on jo itänyt!
 

Knap

Jäsen
Katsotaan nyt rauhassa kaudet ensin loppuun...

Ehkä jotain vihjettä antaa se, kuinka poikien pelit ovat menneet Savossa ja Pohjanmaalla....
Minä en yllättyisi edes, jos Pyykkönen saisi jatkon kouraan. Ihan hyvää kahdensuunnan peliä, ja yllättävän hyvä hän on ollut hyökkäyspäätyynkiin, mikä minua aluksi vähän pelotti. Muodosti alkukaudesta IPKn vaarallisimman kentän ja oli hetkellisesti ykkössentteri. Miinustilasto on -8, mutta IPK on kyllä päästänytkin luvattoman paljon maaleja. Jos ensi kauden IPKsta saan sanoa pari sanaa, niin ehdottomasti toivoisin Pyykkösen olevan se nelossentteri, mutta vain nelossentteri.
 

Lätkä

Jäsen
Pyykkösen olevan se nelossentteri, mutta vain nelossentteri.

Just!

Tässä se asian ydin. Jämäminuutteja varsin hajuttomassa ja mauttomassa roolissa versus vastuuta ja peliaikaa roppakaupalla. Empä usko, että pelaajan tarvitsee paljon miettiä kumman valitsee.

Eikä mehupurkkisarja ole SS:aan nähden niin paljon vetovoimaisempi, että sen vuoksi siellä kantsisi roikkua. SS menee viihdearvoltaan jopa MPS:n ohi! Lisäksi Hokissa saa... toki sopimuksesta riippuen... pelaamisesta rahaa aivan siinä, missä farmiliigassakin!

Hokilla ja Kajaanilla on sellaisia vetovoimatekijöitä, jotka tulevat vaikuttamaan mm. Pyykkösen ja Kaarlelan lopullisiin päätöksiin myönteisesti. Tästä asiat kuitenkin olemme parin kuukauden sisään paljon viisaampia!
 

daerok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, Kalpa Kuopio
Asiasta viidenteen, mites nuo Hokin ulkomaan avut?
Olisiko heille käyttöä tulevaisuuden Hokissa?

Mielestäni kukaan heistä ei ole ollut "floppi", mutta ei kuitenkaan ehkä sittenkään sellaisia ratkaisijoita ja yleisön sytyttäjiä kuin olisi voinut toivoa?
Jos olisin ensi kauden joukkuetta rakentamassa, niin yksikään ei saisi suoraa jatkoa, mutta kyllä Vitolins ehkä varauksin, koska kyseessä nuorimies ja ensimmäinen kausi SS:ssa, uskoisin kaverin kehittyvän ensi kaudella?
Mites muut?
 

Lätkä

Jäsen
Asiasta viidenteen, mites nuo Hokin ulkomaan avut?

Kirjoitetaas ny urakalla, ku kerrankin ilta vapaa:)

Locans; Parantaa, kuin sika juoksuaan kauden edetessä. Liki koko kauden olen ollut herran suhteen skeptinen, mutta jotain on tapahtunut äijän suhteen, koska otteet ovat parantuneet peli peliltä. Pelisilmä erinomainen ja alkukaudelta tuttu laiska löntystely puolustajien avuksi on historiaa. Lisäksi kaverilla on maalivainu, joka pelaajalla on, tahi ei! EHDOTTOMASTI jatkopahvi kouraan!

Liulchuk: Isokokoinen ja siitä syystä vaikuttaa kankealta, mutta todellisuudessa optinenharha. Liikkuu isoksi mieheksi yllättävänkin hyvin ja vauhtiin päästyään varsinainen jyrä. Hoitanut hyvin oman tonttinsa ja on kaikkea muuta, kuin alkukaudesta pelaajasta synkän kuvan analysoineen "The Rock:n" mukainen kehäraakki. Jatkopahviin aineksia.

Gapa: Pisteiden valossa onnistunut löytö. Play off:t täydentävät "kuvaa", mutta eiköhän noilla näytöillä hänenkin kuuluisi mennä jatkoon. Ei muuta, kuin sopimuskohdat selviksi ja nimi paperiin.

Vitolins: Kohtuu hyvä syöttökone ja uskon hänenkin parantavan otteitaan, mitä pidemmälle Hokki kevättä etenee. Mikäli hintalaatusuhde kohdallaan, niin täyttää SS:n mitat ja uutta pahvia syytä tarjota.

Kokonaisuudessa ulkkikset ovat täyttäneet kohtuu hyvin paikkansa Hokissa ja täydellisiä floppeja ei ole kukaan heistä. Aina kuitenkin täytyy muistaa, että mikäli kajaanilaisten/kainuulaisten paluumuuttajien kanssa päästään sopmuksiin, niin ed.main. herrat, yhtä lukuunottamat ovat ulkoistuksen suhteen liipasimella.
 

Lätkä

Jäsen
Kuka tietää?

Miksi Saastamoisen poika ei selosta Hokin matseja. Ehdin hänen selostuksistaan lanseerata, että "Hokki ja Saastamoinen...erikseen erinomaiset, yhdessä ylivoimaiset"! Ja sit.... mies hävisi yllättäen eetteristä. Hänen selostuksiaan oli aidosti ilo kuunnella. Sen sijaan tämä nykyinen Muikku saa kysymään, että "mitä pahaa olen tehnyt", että saan kyseisen tapauksen änkytyksestä kärsiä! "Niskanen...eiku Lemetti vai oliko sittenkin Heikkinen....Mooperk, Mooperk, Mooperk....kiekko osuu polkkariin...ja puolen minsan viiveellä Hokin tekemästä maalista: MAALI, MAALI, HOKKI TEKEE MAALIN!"....ja tätä rataa;(
 
Viimeksi muokattu:

Velhelmiina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Kirjoitetaas ny urakalla, ku kerrankin ilta vapaa:)

Locans; Parantaa, kuin sika juoksuaan kauden edetessä. Liki koko kauden olen ollut herran suhteen skeptinen, mutta jotain on tapahtunut äijän suhteen, koska otteet ovat parantuneet peli peliltä. Pelisilmä erinomainen ja alkukaudelta tuttu laiska löntystely puolustajien avuksi on historiaa. Lisäksi kaverilla on maalivainu, joka pelaajalla on, tahi ei! EHDOTTOMASTI jatkopahvi kouraan!

Liulchuk: Isokokoinen ja siitä syystä vaikuttaa kankealta, mutta todellisuudessa optinenharha. Liikkuu isoksi mieheksi yllättävänkin hyvin ja vauhtiin päästyään varsinainen jyrä. Hoitanut hyvin oman tonttinsa ja on kaikkea muuta, kuin alkukaudesta pelaajasta synkän kuvan analysoineen "The Rock:n" mukainen kehäraakki. Jatkopahviin aineksia.

Gapa: Pisteiden valossa onnistunut löytö. Play off:t täydentävät "kuvaa", mutta eiköhän noilla näytöillä hänenkin kuuluisi mennä jatkoon. Ei muuta, kuin sopimuskohdat selviksi ja nimi paperiin.

Vitolins: Kohtuu hyvä syöttökone ja uskon hänenkin parantavan otteitaan, mitä pidemmälle Hokki kevättä etenee. Mikäli hintalaatusuhde kohdallaan, niin täyttää SS:n mitat ja uutta pahvia syytä tarjota.

Kokonaisuudessa ulkkikset ovat täyttäneet kohtuu hyvin paikkansa Hokissa ja täydellisiä floppeja ei ole kukaan heistä. Aina kuitenkin täytyy muistaa, että mikäli kajaanilaisten/kainuulaisten paluumuuttajien kanssa päästään sopmuksiin, niin ed.main. herrat, yhtä lukuunottamat ovat ulkoistuksen suhteen liipasimella.

Hyviä analyysejä Lätkältä. Itse en Gapalle enkä Vitolinsille jatkosopparia kirjottaisi. Liian pehmeiltä vaikuttaa, mutta mielellään olisin väärässä ja playoffien koittaessa kaverit olisivat rautaa ja näyttäisivät hauista tänne suuntaan.
 

Velhelmiina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Kuka tietää?

Miksi Saastamoisen poika ei selosta Hokin matseja. Ehdin hänen selostuksistaan lanseerata, että "Hokki ja Saastamoinen...erikseen erinomaiset, yhdessä ylivoimaiset"! Ja sit.... mies hävisi yllättäen eetteristä. Hänen selostuksiaan oli aidosti ilo kuunnella. Sen sijaan tämä nykyinen Muikku saa kysymään, että "mitä pahaa olen tehnyt", että saan kyseisen tapauksen änkytyksestä kärsiä! "Niskanen...eiku Lemetti vai oliko sittenkin Heikkinen....Mooperk, Mooperk, Mooperk....kiekko osuu polkkariin...ja puolen minsan viiveellä Hokin tekemästä maalista: MAALI, MAALI, HOKKI TEKEE MAALIN!"....ja tätä rataa;(

Eikös tämä Saastamoinen muuttanut Ouluun ja sitä myöten jäi selostushommat sikseen? Tosin ei ole menoa hidastanut muuttokaan ja näyttäisi hoitavan mallikkaasti mediahommat Oulusta käsin.
 

daerok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, Kalpa Kuopio
Locans, erottuu hienosti taidoiltaan ja on vielä nuori, jos kehittyy tuosta vähänkin ja jos hinta kohdillaan niin jatkoon.
Gapa ei varmaankaan tuosta parane, ei jatkoon.
Vitolins, ehkä vielä pehmeä, mutta nuori ja kesällä sopivasti punttia, niin ainakin SS-tasolla tulee pärjäämään, jos ei Hokissa, niin sitten jossakin muualla?
Liulchuk, on myöskin nuori ja kehittynyt kauden aikana ja pystyy myös tekemään maaleja, varauksin jatkoon.

No entäs tämä Pyryn hylkäämä Ramirez,? Hokissa ihan miehekkään kauden pelannut nuori hyökkäys orientoitunut puolustaja, joka liikkuu ja luistelee hyvin, on ollut hyvä tälle tasolle ja ehkä jopa jatkoa,...

No, mitenkäs raati arvioi Saarenpään Nikon? Runkopelaaja ja on vastannut huutoon kiitettävästi, jatkoon, vaikka ei enää niin nuori.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Ramirez on ollut todella positiivinen koko kauden. Kehitys kauden aikana niin isoa että ehdottomasti jatkopahvi kouraan jos vaan haluaa jäädä. Sama Liulchukin kohdalla. Locans ja Vitolins myös jatkoa tarjolle jos hinta on kohdallaan.

Saarenpää on pelannut siihen nähden hyvän kauden että vanha vaiva on päällä koko ajan. Eiköhän jatkane täällä ensi kaudella jos ylipäätään haluaa pelata vielä.

Pettymyksiäkin joukkueesta löytyy mutta antaa nyt kauden ensin loppua ennen kuin niitä isommin pohditaan.
 

Lätkä

Jäsen
Ramirez on ollut todella positiivinen koko kauden.

Kyllä!

Lisäksi hitsautunut Kajaaniin ja kainuulaisuuteen varsin hyvin....siis ainaskin miehen omien sanojen mukaan. Asiaan vaikuttanee etniset seikat, koska miestä ei hyvällä syylläkään voi pitää puhtaana hämäläisenä!

Tahtonut vaan olla ongelmia juuri Hämeestä tulleiden, eli hämäläispelaajien kohdalla. Esim. joukkuehengen luomisessa heidän ja muun joukkueen välille on ollut ongelmia. Sama ongelma on koskenut Kainuussa oleilua ja elämäntapaa. Veikkaampa, että eräs herra Olkinuora ei onnistunut nimenomaan kyseisten seikkojen vuoksi?

Eikä muuten olisi ollut ensimmäinen, jonka kanssa tällainen ongelma olisi tullut vastaan. Muuan Sasu Hovi Tampereelta oli kuulema ollut varsinainen joukkuehengen pilaaja! Ja tämä asia on kuultu sen aikaiselta "päälliköltä".

Voi kuulostaa varsin naurettavalta jutulta, mutta jos on asunut esim. Tampereella ja Kajaanissa pitkään, niin eron "heimojen" välillä huomaa. Tuohon yhtälöön, kun lisätään vielä nuori ikä.....liki alaikäinen, eli lapsi ja pelaamisesta saatu raha ei ratkaise, niin ongelmavyyhti senkus paisuu. Varttuneempana sen sijaan paljolti raha ratkaisee ja rauhoittaa. Siksi juuri vanhemmat pelaajat sopeutuvat paljon nuoria paremmin.
 

Lätkä

Jäsen
Mikähän mahtaa olla Kuhmon tilanne?

Onko kukaan Kuhmo-tietäjä tietoinen, että onko Kuhmossa lähivuosien aikana superjunioria/--junioreja tulollaan?
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Mikähän mahtaa olla Kuhmon tilanne?

Onko kukaan Kuhmo-tietäjä tietoinen, että onko Kuhmossa lähivuosien aikana superjunioria/--junioreja tulollaan?

Vaikea sanoa supereista mutta tänä vuonnahan Pohjola-leiri kartoitustapahtumissa oli laajempi edustus Kainuusta kuin aikoihin. Toiselle portaalle pääsi 8 poikaa joista Kajaanista kaksi, Kuhmosta kaksi, Sotkamosta yksi ja Suomussalmelta kolme. Näistä sitten Tulevaisuuden Tähtiin valittiin neljä eli yksi Kajaanista ja kolme Suomussalmelta. Viime vuoden lukemat Kainuusta olivat 3 ja 1 joten tuossa mielessä on kehitystä näkyvissä. Pohjola-leirille ei yltänyt kukaan kuten ei aiempanakaan vuonna. Nämä siis C2 ikäisiä.

C1 johtaa omaan lohkoaan C-nuorten Mestiksessä ja siellä on muutamia ihan potentiaalisia pelaajia kasvamassa. Tosin saa nähdä jatkavatko Kajaanissa vai lähtevätkö yläasteen päätyttyä muualle opiskelemaan ja pelaamaan?

B:n tilanne sinällään murheellinen että eivät Mestikseen päässeet vaan kausi menee Suomi-Sarjassa. Silti sielläkin on muutama ihan kelpo peluri joista voi hyvin tulla pelimiehiä Hokkiinkin. Ikäluokkansa kirkkaimpana juurikin Teemu Kemppainen joka teki pitkän sopimuksen edustuksen kanssa.

Tämä vähintään Mestis-tason saavuttaminen ikäryhmiin C:stä A:han olisi tärkeä asia junioreille. Juurikin jatkuvuuden turvaamiseksi että pystyttäisiin tarjoamaan hyviä pelejä hyvässä joukkueessa. Näin into lähteä muualle olisi pienempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös