Kaikkien aikojen huonoin/paras NHL-treidi

  • 45 390
  • 105
Ei tuo minusta näytä kyllä yhtään huonolta kaupalta Flyersin kannalta. Vielä paremmaksi voi muuttua muutaman vuoden sisään..

Schenn <--> Lehterä, Farabee & Frost

No ei sinällään, mutta St. Louis on voittanut treidin jälkeen mestaruuden, philly ei. Aika näyttää sitten, mutta puhuin STL:n onnistuneesta kaupasta enkä niinkään Flyersin huonosta.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämä menee itseasiassa aika lähelle siihen kategoriaan, jonka perään tuossa aiemmin kyselin. Siis treidi, joka lytätään täysin yksipuolisena ja jopa lopulta kääntyy sen eduksi, joka on lytätty. Muistelisin ainakin tällä palstalla vallinneen miltei yksimielisen näkemyksen siitä, miten Anaheim sai kultaa ja Pens roskaa. Nyt kun katsoo, niin Pettersson on oikein solidi puolustaja Pensissä ja Sprong on jäänyt AHL-pelaajaksi.

Ja tottakai pitää todeta heti perään, että itse olin varsin ymmärtäväinen Pensin puolesta jo tuolloin tähän treidiin.

Itse liki jokaisen Petterssonin pens-ottelun nähneenä pitää oma näkemys heittää. Olin kanssa vähän skeptinen treidistä, joskaan ihan sellaista sateen tekijää en Sprongissa nähnyt, miten muutamat palstaveljet kokivat Sprongin peluuttamattomuuden Crosbyn rinnalla ja treidin. Aluksi olinkin varovaisen tyytyväinen Pettersonin pelaamiseen, mutta sen jälkeen en ole ollut. Mielestäni ongelmallinen ja liian virheherkkä kaveri top4.

Se on selvää, että pens oli kaupan voittaja, mutta paljon pitää Pettersonin parantaa kyllä, ollakseen solidi!
 

Pedretti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Näin Stars kannattajana varmaan paras treidi koskaan on ollut Eriksson, Fraser, Morrow(Joe) ja Smith vaihdossa Seguiniin, Peverleyhin ja Buttoniin. Nill käytti kyseisessä kaupassa Chiarellia aikalailla hyväkseen.

Sitten tulee mieleen treidi, joka oli aikalailla win-win treidi. Näin jälkikäteen ajateltuna. Stars treidasi Iginlan oikeudet ja Corey Millenin Calgaryyn vaihdossa Joe Nieuwendykiin. Toinen joukkue sai oman franchise pelaajansa ja toinen puuttuvan palasen cup taisteluun.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
^ Reilly Smithillä #muuten treidin jälkeen 45 pudotuspeliottelua joissa 41 pistettä. Toki Bruins tyri kaupan parhaan pelaajan sittemmin muualle, mutta vaikka Stars nyt saikin keskinkertaisen ykkössentterin, jolla on edelleen vaikeuksia pelata sentterinä NHLssä, niin ei tuo kauppa mahdottoman yksipuolinen lopulta ollut.
 

Ralph

Jäsen
Kun hyvässä nosteessa oleva joukkue hommaa huonommalta joukkueelta kärkipelaajan antamalla vaihdossa kasan tulevaisuuden palasia, on olemassa se riski, että tämä hyvä joukkue romahtaa ja lopulta tulevaisuuden palasista luopuminen osoittautuu isoksi virheeksi. Senators oli tällaisessa tapauksessa ensin uhri ja perään hyötynyt osapuoli.

Tietenkin ensin tämä Avalanche-Senators-Predators kolmen kimppa, jossa Senators maksoi paljon saadakseen Matt Duchenen riveihinsä. Senators antoi Avalanchelle sekä ensimmäisen- että kolmannen kierroksen varausvuorot sekä lupaavan ykköskierroksen varauksen Shane Bowersin. Ykköskierroksen vuoro oli Senatorsin romahduksen myötä numero nelonen, jolla tuli iso pakkilupaus Bowen Byram. Lisäksi uskon nyt 21-vuotiaan Bowersin kehittyvän vakituiseksi middle-six-sentteriksi NHL:ään.

Senators tietenkin sai kauppamalla Duchenen itselleen mm. potentiaalisen kärkiketjujen laiturin Vitali Abramovin, mutta kyllähän tuossa Senators otti pahasti takkiin. Ja tullut romahdus oli yhtenä syynä siihen, miksi Senators päätyi kauppaamaan Erik Karlssonin Sharksiin.

Mutta tuo kauppa näyttää todella hyvältä nyt Senatorsin kannalta. Senators sai siinä monipuolisen middle-six-sentteri Chris Tierneyn, Bowersia yhdeksän numeroa aiemmin varatun sentterin Josh Norrisin ja ykköskierroksen varausvuoron. Nyt näyttää siltä, että Senators teki vielä kovemman ryöstön kuin Avalanche aiemmin, vaikka toki Senators itse luopui isommasta nimestä. Sharksin romahdettua tuo ykköskierroksen vuoro oli numero kolme eli pykälän aikaisempi kuin Senatorsin Avalanchelle antama. Sillä varattiin siis Tim Stutzle. Ja jos Bowers on potentiaalinen alaketjujen sentteri, on Norris potentiaalinen kärkiketjujen sentteri. 21-vuotias Norris sijoittui viime kaudella AHL:n pistepörssissä neljänneksi.

En sano näitä NHL:n kaikkien aikojen parhaiksi treideiksi, mutta kaksi mielenkiintoista samantyylistä kauppaa, jossa ensin Senators tulee ryöstetyksi ja perään ryöstää itse.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kun hyvässä nosteessa oleva joukkue hommaa huonommalta joukkueelta kärkipelaajan antamalla vaihdossa kasan tulevaisuuden palasia, on olemassa se riski, että tämä hyvä joukkue romahtaa ja lopulta tulevaisuuden palasista luopuminen osoittautuu isoksi virheeksi. Senators oli tällaisessa tapauksessa ensin uhri ja perään hyötynyt osapuoli.

En sano näitä NHL:n kaikkien aikojen parhaiksi treideiksi, mutta kaksi mielenkiintoista samantyylistä kauppaa, jossa ensin Senators tulee ryöstetyksi ja perään ryöstää itse.

Hauskaahan tässä on, että tappelevat pelaajien vaimot voivat edistää rebuildia enemmän, kuin itse omistaja ymmärtämättömyydessään.

Ottawan ennenaikainen alasajo kuitenkin alkoi tästä Hoffmannin vaimo vs. Karlssonin vaimo -tapauksesta ja nyt se alkaa olla aika liki NHL:n parhaiten rebuildattu joukkue. GM on tehnyt loistavaa työtä ja muuttanut assetit tulevaisuuden valueksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös