Kaapo Kakko – Church of Kakko Manhattanilla

  • 658 474
  • 2 216

Vatman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Tottahan toki se on ainoastaan huonon tuurin ja pelikavereiden vika, että Kakko on pisteittä peräti kymmenen pelin jälkeen. Maailman paras pelaaja olisi, mutta huonoin tuuri ja huonoimmat pelikaverit ikinä!
Ihan kuulostaa erään foorumistin puuhilta Patrik Laineen ketjussa jossa vuosikausia etsittiin vikaa pelaajan tehottomuuten muualta kuin pelaajasta itsestään. Pata kattila siis soimaan.

Toivottavasti ennustuksesi Kiikari-Kaaposta osuu maaliin samalla tapaa kuin vaikkapa ennustuksesi siitä miten aikanaan aistit nuoresta ja pehmeästä Mikko Rantasesta ettei hänellä ole palaa NHL:ssä. Tai kuinka Aleksander Barkov ei kuulunut edes 96 pisteen NHL-kaudellaan liigan top-25 sentterien joukkoon.

Itse uskon, että 26-vuotiaasta Kaapo Kakosta on kehittynyt huomattavasti tehokkaampi pelaaja NHL:ään mitä hän 18-21-vuotiaana oli liigassa.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Ihan kuulostaa erään foorumistin puuhilta Patrik Laineen ketjussa jossa vuosikausia etsittiin vikaa pelaajan tehottomuuten muualta kuin pelaajasta itsestään. Pata kattila siis soimaan.

Toivottavasti ennustuksesi Kiikari-Kaaposta osuu maaliin samalla tapaa kuin vaikkapa ennustuksesi siitä miten aikanaan aistit nuoresta ja pehmeästä Mikko Rantasesta ettei hänellä ole palaa NHL:ssä. Tai kuinka Aleksander Barkov ei kuulunut edes 96 pisteen NHL-kaudellaan liigan top-25 sentterien joukkoon.

Itse uskon, että 26-vuotiaasta Kaapo Kakosta on kehittynyt huomattavasti tehokkaampi pelaaja NHL:ään mitä hän 18-21-vuotiaana oli liigassa.
Ihan pikkuisen vääntelit nyt asiaa Barkovin osalta oman mielesi mukaisesti. Minähän nimenomaan loppukaudesta totesin tuolla hänen 96 pisteen kaudella, että sillä pelillä mitä pelasi sen loppukauden, olisi jatkossa tasaisesti samalla tasolla pelatessaan maailman viiden parhaan sentterin joukossa varsin helposti. Mutta alkukausi oli Barkovilta silloin varsin vaisu, ja sillä pelillä mitä siinä alkukauden vaiheessa pelasi, kuului tosiaan mielestäni hädin tuskin top 25 senttereiden listalle. Tottakai saat noin asettelemalla minkä tahansa asian näyttämään agendasi mukaiselta. Ja sinun agendasihan on selvästi mustamaalata minua palstan kirjoittajana. Olisiko kuitenkin syytä keskittyä toisten kirjoittajien mustamaalaamisen sijasta pelaajien arvioimiseen, arvostelemiseen tai kehumiseen, mikäli olet eri mieltä jonkun kirjoittajan mielipiteestä?

Toki sen myönnän, etten aikoinaan uskonut Mikko Rantasen menestyvän läheskään niin hyvin kuin on menestynyt, mutta niin en sanonut, ettei hänellä olisi palaa NHL:ssä, vaan sen sanoin, etten uskonut hänestä tulevan kolmosketjun pelaajaa parempaa pelaaja, koska tosiaan vaikutti pehmeältä ja silloin puuttui sellainen ”tappajan vaisto” ja aggresiivisuus. Sanoin kuitenkin jo silloin, että peliäly ja taidot riittäisivät todennäköisesti huippupelaajaksi, mutta etten uskonut hänen löytävän riittävää kovuutta ja intensiivisyyttä aivan NHL:n huipputasolle pääsemiseen. Olin erittäin mielelläni väärässä Rantasen suhteen, ja olen toki mielelläni Kakonkin suhteen väärässä, jos hänestä vastoin odotuksiani tuleekin todellinen huippupelaaja NHL:ään.

En kuitenkaan ole väittänyt Kakonkaan kohdalla, ettei hänestä voi ihan suhteellisen hyvääkin NHL-pelaajaa tulla, vaan sen olen vain todennut, etten usko hänen peliälynsä riittävän todelliseksi huippupelaajaksi, joka tekee lähes joka kausi vähintään 70 pistettä täyden kauden pelatessaan, saatikka, että koskaan hätyyttelisi sadan pisteen rajaa, kuten innokkaimmat pitivät täällä suunnilleen itsestäänselvyytenä. En siis edelleenkään usko, että Kakosta tuollainen todellinen kovaa tulosta tekevä huippupelaaja tulee, mutta olen myös edelleenkin mielelläni väärässä tässä asiassa loppujen lopuksi. Sinänsä seuraan mielenkiinnolla Kakon uran jatkoa, ja toivon hänelle menestystä, vaikka en hänen nykyisen kiekkoa varsin paljon hautovan pelityylinsä ystävä olekaan.
 
Viimeksi muokattu:
En kyseenalaista, etteikö hänestä ole jonkinlaiseen rooliin NHL:ssä, mutta todelliseen tuloksentekorooliin en kyllä usko hänellä vain yksinkertaisesti olevan eväitä. Peliälyn keskinkertaisuudesta se tulee olemaan kiinni. Tästähän varoittelin täällä jo ennen hänen NHL-uransa alkua, mutta minut suunnilleen virtuaalisesti hirtettiin, kun sanoin, että tulokaskaudella on turha odotella juurikaan yli 40 pisteen saldoa ja lähes varmasti hän ei koskaan tule olemaan yli 70 pisteen pelaaja. Aika toki voi osoittaa näkemykseni vääräksi, mutta toistaiseksi se on kolmessa vuodessa suorastaan alleviivannut omia odotuksiani oikeiksi.

Ei tule olemaan koskaan yli 70 pisteen pelaaja ja tulokaskaudella oli turha odottaa yli 40 pistettä, mutta silti itse veikkailit silloin Kakon tulokaskauden pistemääräksi 64 pistettä. Jokin ei täsmää.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Tarpeeksi kun veikkailee, niin joskus joku osuu. Ehkä tämäkin nyt osoittaa, että hirveän vaikea kenenkään sanoa kenestäkään, että millaiseksi joku kehittyy. Kaikki perustuu enemmän tai vähemmän arvauksiin.

Esim. Puljujärven peliäly lytättiin täysin, eikä hänellä pitänyt olla asiaa isoihin valoihin. Pari napsua lisää fysiikkaa, niin peliälykin parani. Jokainen, joka on joskus kiekkoa pelannut tietää, miten se pieni lisäaika vaikuttaa tekemiseen. Kun on aikaa nostaa katse ylös, vaikuttaa tekeminenkin yllättäen fiksulta. Sama tulee tapahtumaan myös Kakolle. Ihan hyviä yksittäisiä suorituksia siellä on joukossa. Pelaamiseen vielä vaikuttaa paljon se virheiden välttely, joka on iskostunut alitajuntaan. Vähän lisää aikaa, lisää itseluottamusta ja rohkeutta, niin kyllä noilla taidoilla ja käsien nopeudella on vielä ainekset todella koviinkin pisteisiin....olkoon minun virallinen veikkaus sitten,että 95 pistettä tulee 2026-27 kaudella.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Tarpeeksi kun veikkailee, niin joskus joku osuu. Ehkä tämäkin nyt osoittaa, että hirveän vaikea kenenkään sanoa kenestäkään, että millaiseksi joku kehittyy. Kaikki perustuu enemmän tai vähemmän arvauksiin.

Esim. Puljujärven peliäly lytättiin täysin, eikä hänellä pitänyt olla asiaa isoihin valoihin. Pari napsua lisää fysiikkaa, niin peliälykin parani. Jokainen, joka on joskus kiekkoa pelannut tietää, miten se pieni lisäaika vaikuttaa tekemiseen. Kun on aikaa nostaa katse ylös, vaikuttaa tekeminenkin yllättäen fiksulta. Sama tulee tapahtumaan myös Kakolle. Ihan hyviä yksittäisiä suorituksia siellä on joukossa. Pelaamiseen vielä vaikuttaa paljon se virheiden välttely, joka on iskostunut alitajuntaan. Vähän lisää aikaa, lisää itseluottamusta ja rohkeutta, niin kyllä noilla taidoilla ja käsien nopeudella on vielä ainekset todella koviinkin pisteisiin....olkoon minun virallinen veikkaus sitten,että 95 pistettä tulee 2026-27 kaudella.
TPS-lasit näkyy Ouluun asti, mutta toivottavasti virallinen veikkauksesi onnistuu! 95 pistettä on aivan älyttömän hyvä suoritus NHL:ssä. Itse uskon Kakon helposti yltävän jonain vuonna sinne 70-82 pisteen rajoille, mutta uskon sen olevan katto. Toki toivon olevani väärässä. Ei ole suomalaiselle kiekolle pahitteeksi, jos viiden vuoden päästä NHL:ssä vaikka viisi suomalaista painaisi pinna per peli tai paremmalla tahdilla.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Näinkin nuoren ja vielä pari vuotta sitten huippulupauksena pidetyn pelaajan maksimi potentiaalia tehopisteiden osalta on mielestäni turha spekuloida mikä nähtiin hyvänä esimerkkinä Puljujärven kohdalla. Annetaan Kaapolle(kin) vielä armoa.
 

Vatman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Ihan pikkuisen vääntelit nyt asiaa Barkovin osalta oman mielesi mukaisesti. Minähän nimenomaan loppukaudesta totesin tuolla hänen 96 pisteen kaudella, että sillä pelillä mitä pelasi sen loppukauden, olisi jatkossa tasaisesti samalla tasolla pelatessaan maailman viiden parhaan sentterin joukossa varsin helposti. Mutta alkukausi oli Barkovilta silloin varsin vaisu, ja sillä pelillä mitä siinä alkukauden vaiheessa pelasi, kuului tosiaan mielestäni hädin tuskin top 25 senttereiden listalle. Tottakai saat noin asettelemalla minkä tahansa asian näyttämään agendasi mukaiselta. Ja sinun agendasihan on selvästi mustamaalata minua palstan kirjoittajana. Olisiko kuitenkin syytä keskittyä toisten kirjoittajien mustamaalaamisen sijasta pelaajien arvioimiseen, arvostelemiseen tai kehumiseen, mikäli olet eri mieltä jonkun kirjoittajan mielipiteestä?

Toki sen myönnän, etten aikoinaan uskonut Mikko Rantasen menestyvän läheskään niin hyvin kuin on menestynyt, mutta niin en sanonut, ettei hänellä olisi palaa NHL:ssä, vaan sen sanoin, etten uskonut hänestä tulevan kolmosketjun pelaajaa parempaa pelaaja, koska tosiaan vaikutti pehmeältä ja silloin puuttui sellainen ”tappajan vaisto” ja aggresiivisuus. Sanoin kuitenkin jo silloin, että peliäly ja taidot riittäisivät todennäköisesti huippupelaajaksi, mutta etten uskonut hänen löytävän riittävää kovuutta ja intensiivisyyttä aivan NHL:n huipputasolle pääsemiseen. Olin erittäin mielelläni väärässä Rantasen suhteen, ja olen toki mielelläni Kakonkin suhteen väärässä, jos hänestä vastoin odotuksiani tuleekin todellinen huippupelaaja NHL:ään.

En kuitenkaan ole väittänyt Kakonkaan kohdalla, ettei hänestä voi ihan suhteellisen hyvääkin NHL-pelaajaa tulla, vaan sen olen vain todennut, etten usko hänen peliälynsä riittävän todelliseksi huippupelaajaksi, joka tekee lähes joka kausi vähintään 70 pistettä täyden kauden pelatessaan, saatikka, että koskaan hätyyttelisi sadan pisteen rajaa, kuten innokkaimmat pitivät täällä suunnilleen itsestäänselvyytenä. En siis edelleenkään usko, että Kakosta tuollainen todellinen kovaa tulosta tekevä huippupelaaja tulee, mutta olen myös edelleenkin mielelläni väärässä tässä asiassa loppujen lopuksi. Sinänsä seuraan mielenkiinnolla Kakon uran jatkoa, ja toivon hänelle menestystä, vaikka en hänen nykyisen kiekkoa varsin paljon hautovan pelityylinsä ystävä olekaan.
Barkov oli jo useampana kautena ennen 96 pisteen kauttaan ollut lähellä PPG-rajaa ja muistaakseni Selke-äänestyksissäkin herra oli sijoittunut vähintään top-5. Siinä mielessä omituista, että löysit silti 25 parempaa sentteriä liigasta kuin hän vaikka kuinka heikompi jakso olisi ollut tuolloin alla. Vai onko tapanasi sitten useinkin rankata pelaajia muutaman ottelun otannoilla? Tälläkö tapaa sait aikanaan Patrik Laineesta ja Mikko Rantasesta paremman jääkiekkoilijan kuin Connor McDavid? Tätähän sinä kovaan ääneen toistit HFBoardsilla aikanaan?

Eiköhän lopeteta leikki. Kyllä sinun lanseeraamasi "Nössö-Barkov" ja "Kiikari-Kaapo" kertoo jo ihan tarpeeksi sinun todellisesta arvostuksestasi näitä pelaajia kohtaan. Omituisia antipatioita näitä pelaajia kohtaan ottaen huomioon kuinka lääpällään olet suhtautunut sitten taas muihin suomipelaajiin.

Ei ole tosiaan tapana arvostella muita keskustelijoita, mutta on ihan pakko vain tarttua näihin juttuihisi, kun harvoin sitä näkee aikuisen ihminen taputtelevan itseään selkään samalla tapaa kuin sinä jälleen kerran tässä ketjussa puhuessasi kuinka näit tyyliin ainoana maailmassa Kiikari-Kaaposta jo aikoja sitten ettei hänestä ole todelliseksi pelimieheksi änäriin. Hiljaista oli näiden väittämien kanssa, kun Kakko takoi ennätystahtiin maaleja niin liigassa kuin maajoukkueessa.

Mutta eiköhän tämä ollut osaltani tässä ja jatketaan keskustelua Kaaposta.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika ikävä huomata, että Bulju saa sanallista piiskaa McDavidilta, mutta Panarin ei tyydy verbaaliseen pahoinpitelyyn, vaan selvästi lyö muutama kerran Kakkoa päähän, kun tämä ei syöttänyt, vaan teki maalin. Ei varmasti ole kiva olla suomalainen kanadalaisten ja venäläisten tähtien seassa.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Barkov oli jo useampana kautena ennen 96 pisteen kauttaan ollut lähellä PPG-rajaa ja muistaakseni Selke-äänestyksissäkin herra oli sijoittunut vähintään top-5. Siinä mielessä omituista, että löysit silti 25 parempaa sentteriä liigasta kuin hän vaikka kuinka heikompi jakso olisi ollut tuolloin alla. Vai onko tapanasi sitten useinkin rankata pelaajia muutaman ottelun otannoilla? Tälläkö tapaa sait aikanaan Patrik Laineesta ja Mikko Rantasesta paremman jääkiekkoilijan kuin Connor McDavid? Tätähän sinä kovaan ääneen toistit HFBoardsilla aikanaan?

Eiköhän lopeteta leikki. Kyllä sinun lanseeraamasi "Nössö-Barkov" ja "Kiikari-Kaapo" kertoo jo ihan tarpeeksi sinun todellisesta arvostuksestasi näitä pelaajia kohtaan. Omituisia antipatioita näitä pelaajia kohtaan ottaen huomioon kuinka lääpällään olet suhtautunut sitten taas muihin suomipelaajiin.

Ei ole tosiaan tapana arvostella muita keskustelijoita, mutta on ihan pakko vain tarttua näihin juttuihisi, kun harvoin sitä näkee aikuisen ihminen taputtelevan itseään selkään samalla tapaa kuin sinä jälleen kerran tässä ketjussa puhuessasi kuinka näit tyyliin ainoana maailmassa Kiikari-Kaaposta jo aikoja sitten ettei hänestä ole todelliseksi pelimieheksi änäriin. Hiljaista oli näiden väittämien kanssa, kun Kakko takoi ennätystahtiin maaleja niin liigassa kuin maajoukkueessa.

Mutta eiköhän tämä ollut osaltani tässä ja jatketaan keskustelua Kaaposta.
Sinä se jaksat esittää valheellisia väitteitä jatkuvasti. En ole ikinä väittänyt Lainetta paremmaksi jääkiekkoilijaksi kuin McDavidia. En tiedä mistä tuollaisia juttuja olet päähäsi saanut. Enkä kyllä ole Rantasestakaan sanonut kuin, että siinä yhdessä vaiheessa kun oli todella kuumassa vireessä, pelasi parempaa jääkiekkoa kuin McDavid. Sen toki myönnän, että Mcdavid on maailman kolmen tai neljän parhaan pelaajan joukossa, mutta mikään varaukseton ehdoton ykkönen hän ei ole minulle koskaan ollut, joten tuo kommenttini siitä, että Rantanen eräässä vaiheessa pelasi parempaa jääkiekkoa kuin McDavid samana jaksona, oli kyllä sinänsä sillä hetkellä täysin perusteltavissa oleva. Ja kyllä, minä arvostan pelaajia varsin paljon heidän viimeaikaisimpien esitysten mukaan. Nykyisyys ja lähihistoria merkitsevät mielestäni enemmän siihen, mitä on lähitulevaisuudessa todennäköisesti tapahtumassa, kuin mitä pidemmän ajan takaa tuleva historia merkitsee. Toisinkin toki saa ajatella.

Ja jos se ei ole selväksi sinulle tullut, niin Barkovia kohtaan on arvostukseni kasvanut merkittävästi, kun hänellä on alkanut tulla parempaa ja tasaisempaa jälkeä hyökkäyspäässä. Selke on minulle täysin toisarvoinen palkinto eikä se määritä millään tavalla minulle kuinka hyvä pelaaja sinänsä on. Se kertoo toki, että pelaaja on varsin puolustusorientoitunut, mutta silläkään ei sellaisenaan ole minulle paljoakaan merkitystä, koska arvostan yli kaiken hyvää hyökkäyspeliä, joka saavutetaan nimenomaan hyvällä maalierolla. Hyvä puolustupeli on sinänsä varsin tärkeä tukitoimi, mutta menettää merkityksensä, ellei hyökkäyspeli ole kuitenkin samalla aktiivista ja tehokasta.

Barkovia pidin aiemmin liian vaatimattomana (vaatimattomuus ei ole hyve, vaan nimenomaan heikkous) ja liian varovaisena ja passiivisena. Onneksi hän on kuitenkin mennyt todella selvästi eteenpäin tässä ja myös jättänyt sellaisen passiivisen ylipuolustamishaihattelun varsin hyvin taka-alalle ja alkanut lunastaa enemmän erinomaista hyökkäyspään potentiaaliaan. Erittäin paljon on hänen arvostuksensa noussut silmissäni tämän myötä.

Kakon kohdalla todettakoon, että kaveri on ihan miellyttävän ja sympaattisen oloinen, joten sinänsä häntä vastaan minulla ei olisi noin muuten mitään. En vain voi sietää tuollaista kiekossa roikkumispelityyliä mitä hän edustaa. Hänen peliään katsoessaan manaan lähes jatkuvasti sitä miten paljon hyviä syöttöpaikkoja hänellä jää hyödyntämättä. Se myös puurouttaa hyökkäyspeliä ja saa pelikaverit jäämään helposti pelin ulkopuolelle, kun yksi pelaaja roikkuu kiekossa ja jättää hyvät syöttöpaikat ja pelikavereiden peliin osallistamiset hyödyntämättä. Ja ennen kaikkea sellainen pelityyli ei tuo erityisen hyvää tulosta kuin silloin, jos kyseinen pelaaja on fyysisesti varsin ylivertainen vastustajiinsa nähden, mitä lähelläkään Kakko ei NHL-tasolla ole, eikä välttämättä tule koskaan ainakaan ylivertainen fysiikan puolesta olemaan. Todellinen kovan tason tuloksenteko siis vaatisi mielestäni häneltä todennäköisesti merkittävää pelityylin muutosta. Toistaiseksi epäilen vahvasti, ettei hänen peliälynsä vain riitä siihen. Toki edelleen olen erittäin iloinen jos olenkin väärässä ja hän kykenee muuttumaan ja kehittymään merkittävästi tuossa asiassa.
 
Viimeksi muokattu:

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Nuorista pelaajista käytyä keskustelua on vääristänyt valtavasti muutaman aidon nuoren huippupelaajan menestys ja yleisön ja median hypetys ja odotukset. Kaikki eivät ole sellaisia, jotka heti lunastavat odotukset ja alkovat takoa pisteitä tosissaan. Kakon puolustukseksi on sanottava että ei hän ole päässyt edes pelaamaan yhtä täyttä kautta koronan vuoksi ja liigan aikataulutkin olleet mitä ovat. Hyvin kokonaisvaltainen pelaaminen silti sujuu ja uskon niitä pisteitä tulevan jatkossa.

En itse jaksaisi lyödä kauheaa paniikkia päälle kolmatta kauttaan pelaavasta nuoresta pelaajasta, jolla ei ole mitään hätää maitojunasta. Kuten täälläkin sanottu, peli on parempaa mitä tilastot näyttävät.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Nuorista pelaajista käytyä keskustelua on vääristänyt valtavasti muutaman aidon nuoren huippupelaajan menestys ja yleisön ja median hypetys ja odotukset. Kaikki eivät ole sellaisia

Tämä. Ja lisäksi hymyilytti silloin aikanaan, miten Kaapo on niin paljon äijempi ja valmiimpi kuin Hughes. Niinno. Annetaan nyt molempien kehittyä rauhassa. Toki Jackillä paunoja enemmän, mutta ihan raakile vielä sekin.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alkaa olla tekemisen meininkiä Kaapon otteissa. Nyt hän vaikutti olevan samalla sivulla ketjukavereidensa kanssa. Oli hienoa huomata kuinka Kaapo pystyi tarvittaessa rytmittämään peliä ja etsimään vapaita lapoja, eikä aina yritä yksin päästä vastustajan ohi. Tämä antaa toivottavasti paljon työkaluja tulevaisuuteen. Jotenkin aistin että Panarinkin alkaa väjyimään vähän enemmän että missä se #24 painelee. Enää ihmettelen miten tuo ketju teki vain yhden maalin.
 

Luoto

Jäsen
En vain voi sietää tuollaista kiekossa roikkumispelityyliä mitä hän edustaa. Hänen peliään katsoessaan manaan lähes jatkuvasti sitä miten paljon hyviä syöttöpaikkoja hänellä jää hyödyntämättä. Se myös puurouttaa hyökkäyspeliä ja saa pelikaverit jäämään helposti pelin ulkopuolelle, kun yksi pelaaja roikkuu kiekossa ja jättää hyvät syöttöpaikat ja pelikavereiden peliin osallistamiset hyödyntämättä.
Tästä täysin samaa mieltä. Kaapon pitäisi unohtaa ja hylätä "et kyl mä oon maalintekijä" -puheet ja alkaa ketjun osaksi.

Kahteen ensimmäiseen kauden pisteeseensä vaikutti ratkaisevasti hänen antamansa syöttö. Olisikohan uusi valmennus alkanut vaatimaan Kaapoa syöttelemään?
Kolmas piste nyt oli Panarinin loistavan syötön ohjaus tyhjään maaliin

Vielä kun Kaapo näkisi valon käyttämänsä tikun suhteen, mutta se taitaa olla liikaa vaadittu.
 
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Tästä täysin samaa mieltä. Kaapon pitäisi unohtaa ja hylätä "et kyl mä oon maalintekijä" -puheet ja alkaa ketjun osaksi.

Kahteen ensimmäiseen kauden pisteeseensä vaikutti ratkaisevasti hänen antamansa syöttö. Olisikohan uusi valmennus alkanut vaatimaan Kaapoa syöttelemään?
Kolmas piste nyt oli Panarinin loistavan syötön ohjaus tyhjään maaliin

Vielä kun Kaapo näkisi valon käyttämänsä tikun suhteen, mutta se taitaa olla liikaa vaadittu.
Valmennuksen ja Kakon molempien ohjenuorat olivat kaudelle selkeät, aja maalille enemmän. Enpä montaa vaihtoa ole nähnyt, jossa Kakko olisi kiekkoa pitänyt niin kauan, että hyökkäys olisi tyssähtänyt siihen. Toki on muutaman kerran väläytellyt kulmissa kaivamalla kiekon ensin itselleen, jonka jälkeen nopealla harhautuksella on saanut itselleen tilan pelata kiekkoa eteenpäin omille.

Olisi mukava kuulla, että mistä tuo mainitsemasi maalintekijän asenne on peräisin.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Kiekossa roikkuminen on erittäin tehokasta, jos on kykyä päästä maalille tai alueen keskelle.

Yt,

Patrick Kane,
Tuleva Hhof-kiekkoilija

Artemi Panarin,
Hyväpalkkainen kiekkoilija

Brad Marchand,
Kohtuullisen hyvä kiekkoilija
 

Vatman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
En itse ainakaan Kakon näe roikkuvan kiekossa sen enempää kuin kukaan muukaan tuossa liigassa. Ennen NHL-stinttiä on voinut olla yksinyrittämistä samaan tapaan kuin vaikkapa Patrik Laineella aikanaan, koska molemmat pystyivät heikompia vastustajia vastaan tekemään kiekon kanssa käytännössä mitä halusivat, mutta äkkiähän se yksinyrittäminen molemmista pelaajista saatiin kitkettyä pois kun NHL:n kirkkaisiin valoihin saapuivat.

Omituista luettavaa sinänsä väitteet Kakon kiekon omimisesta, sillä eikös Kakkoa ole juurikin moitittu siitä, että ratkaisun sijaan hän siirtelee usein kiekkoa vielä parempaan paikkaan kaverille. Vai onko tämä väitetty kiekossa roikkuminen sitten sitä, kun kaveri suojaa kiekkoa kulmassa enemmän kuin vaikkapa Jack Hughes tai Elias Petterson jotka kevyt rakenteisina pelaajina pyrkivät siirtämään kiekon eteenpäin ennen kontaktia? Kakkohan vasta innostuu kun saa vastustajan hengittämään niskaansa. Moitittiinko Jagria tai Forsbergia aikanaan huikeasta kiekonsuojaamisestaan? Itse olen ainakin havainnut, että Kakon kulmapeli on jo tähän mennessä johtanut useaan jäähyyn vastustajalle tai sitten lopulta siihen yksinkertaisen siirtoon viivalle kun tilaa ei muuhun ollutkaan. Harvoin Kakko on menettänyt kiekkoa vastustajalle omaa itsekkyyttään.

Minun mielestäni Kakon ei tarvitse pelata peliä samalla lailla kuin muiden kevyempi rakenteisten pelaajien. Jääos sinulla on tuollainen kyky pysyä pystyssä kulmauksessa ja nousta siitä parempaan paikkaan kuin Kaikilla, niin olisihan se hölmöä jättää sitä silloin tällöin hyödyntämättä.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Nyt on ollut jo kolmisen peliä missä Panarin-Strome-Kakko on ollut oikeasti dominoiva kenttä. Aika paljon se auttaa kun Panarin on alkanut vähän keskittyä enemmän luisteluun ja puolustamiseen. Toivottavasti tämä ei nyt ole mikään suonenveto, vaan nyt on löydetty se taso mitä on haettu ja suunta vaan kiihtyy.

Jotain se Gallant kuitenkin tiesi, kun monet itseni mukaan lukien huudellut jo viimeiset 10 peliä että nyt se ketju rikki ja Kakko vaikka Zibanejadin laidalle. Kakkokin sanoi haastattelussa että auttanut itseluottamusta, koska ketjun yhdessä pitäminen kertoo koutsin luotosta. Selvästi kannatti.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa, että se odotettu ketsuppipullo kävi toteen Kakon kohdalla, samoin kuin Hintzillä.

Todella hienoa ja tästä on hyvä jatkaa kovalla itseluottamuksella eteenpäin!
 

Bob Sacamano

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Aika suoraan Kaapo sanoo YLE:n haastattelussa, että nyt hiljalleen uskaltaa kokeilla ratkaisuja kiekon kanssa kun ei enää ole pelkoa siitä, että ensimmäisestä virheestä heitetään nelosketjuun. Saa tehdä muutakin kuin heitellä kiekkoa päätyyn niinkuin joku alakenttien duunari. Aika hyvin vastaa sitä kokemusta mikä ulkopuoliselle on tämän parin vuoden aikana tullut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös