Kaapo Kakko – Church of Kakko Manhattanilla

  • 658 363
  • 2 216

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Niin no Mackinnon tulokaskaudella 63 pinnaa ja Huberdeau tynkäkaudella 31 pinnaa 48 peliin. Lindholmista ollaan samaa mieltä ja onhan siellä vielä Drouin. Lähinnä ajatukseni oli se, että jos nämä kärkivaraukset esimerkiksi seilaavat änärin ja farmin väliä niin harvoin nämä enää kehittyvät tähdiksi. Vaikka tämä nyt tuli tänne Kakon ketjuun, niin itse uskon, että vaikka alku onkin ollut nihkeä niin ensi kaudella Kakko lyö läpi.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Hiljaa hyvä tulee. Tässä vaiheessa kautta on helppo sanoa, että olisi kannattanut laittaa Kakko AHL:ään pelaamaan kaudeksi, mutta jälkiviisastelu on aina helppoa. Kaikki odottivat tykkikautta hienojen otteiden jälkeen ja sanoisin, että joidenkin odotukset ovat olleet lähtökohdin aivan liian korkealla, sillä harva vetää mitään 60+ pisteen kausia heti 18-vuotiaana. En ole vähään aikaan katsonut Kakon pelejä, mutta positiivista kuulla, että otteet ovat ainakin parantuneet, vaikka pistetaululla häntä ei ole näkynytkään. Pitää vielä muistaa, että Rangers on kumminkin uudelleenrakennusvaiheessa ja joukkueesta ei löydy hirveästi laatua, joiden kanssa tehtailla pisteitä. Välillä Kakko on päässyt pelaamaan parhaiden kanssa, mutta seurauksena on, että vastassa on myös vastustajan parhaat, joita vastaan on sitten vaikeampi pelata.

Uskon kuitenkin, että Kakosta tulee hyvä pelimies, vaatii vähän enempi aikaa ja kasvua niin kuin koko joukkueen osalta. Kauden jälkeen sitten voisi nuo MM-kisat jättää väliin ja keskittyä luisteluun ja muuhun, jotta on ensi kauden alussa sitten valmiina lyömään läpi todella.
 
Kyllä tämä paljon tuskaisempaa on ollut kuin odotin. Kuitenkaan en ole huolissani. Kun tuon kulmapelin saa siirrettyä pieneen kaukaloon ja nopeutta lisää, niin hyvä tulee. Tämä kausi menee totutellessa ja ensi kaudella sitten läpimurtoa hakemaan. Kakko on liian taitava ja lahjakas ollakseen breikkaamatta eliittiin.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Viime yönä Buffaloa vastaan oikein pirteä peli. Meinasin tosin ensimmäisen erän jälkeen mennä nukkumaan, kun peliaika nelosen laidalla oli kortilla. Muutama terävä vaihto ja pelin lopussa vastuuta tuli paljon. Nyt pysyi hyvin kiekossa ja suojasi sitä laitaan liimattuna todella tehokkaasti. Tämä kun jatkuu, niin loppukausi aikaa kääntää kausi vielä positiiviseksi.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toisen erän puolenvälin jälkeen homma alkoi rullaamaan kun nostettiin pois nelosketjusta. Olin luottavainen että Quinnin ketjuruletti alkaa jossain vaiheessa ja niin siinä kävikin. Nyt siinä kesti tosin vähän kauemmin kun Torontoa vastaan se alkoi jo ensimmäisen vaihtokierroksen jälkeen. Nyt jopa ne kuuluisat isot pojat hfboardsilla kehuvat että Kakko oli Rangersin paras pelaaja.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Kakon pisteet ovat olleet viime aikoina totaalisen tiukassa mutta pelillisesti on ottanut isoja harppauksia alkukauteen verrattuna. Kyllä ne hanat sieltä vielä aukeaa, jos ei tällä kaudella niin ensi kaudella sitten.

Sieltähän niitä tehopisteitä on pikkuhiljaa alkanut napsumaan, nyt viimeiseen 4 peliin 3 pinnaa. Mitään pinna per peli-tahtia loppukauden ajaksi on edelleenkään turha odottaa, mutta hienoa että parantuneet otteet näkyvät myös tilastoissa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Taisi se all stars -tauko tehdä kanssa Kakolle hyvää. Nyt riittää virtaa loppukaudeksi ja sitten kesä treenaten. Hyvä tästä tulee.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat




Aika jäätävä viimeistely. Kovin moni ei ois tosta lähteny längeistä ujuttamaan.


Kakon tehoilu on mukavaa ja ensi kaudella luultavasti pykälää kovempaa, mutta vaatinee jonkin sortin värilasit, että tuosta viimeistelystä saa jäätävän. Hyvä napakka veto napakkaan syöttöön se toki oli. Oliko se sitten ainoa, mitä pystyi yrittämään vai jotain sekunnin tuhannesosissa mietittyä jäätävää magiikkaa, jää katsojan tulkittavaksi. Tarkoitukseni ei ole ottaa mitään tästä maalista pois, mutta ihan perusmaalilta se minusta näyttää. Jäätävyyden sijasta minusta tuntuu, että Kakko halusi vain varmistaa, että veto menee kohti maalia.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kakon tehoilu on mukavaa ja ensi kaudella luultavasti pykälää kovempaa, mutta vaatinee jonkin sortin värilasit, että tuosta viimeistelystä saa jäätävän. Hyvä napakka veto napakkaan syöttöön se toki oli. Oliko se sitten ainoa, mitä pystyi yrittämään vai jotain sekunnin tuhannesosissa mietittyä jäätävää magiikkaa, jää katsojan tulkittavaksi. Tarkoitukseni ei ole ottaa mitään tästä maalista pois, mutta ihan perusmaalilta se minusta näyttää. Jäätävyyden sijasta minusta tuntuu, että Kakko halusi vain varmistaa, että veto menee kohti maalia.
Tärkeä puuttuminen asiaan.

Ennen jankattiin supertähden määritelmästä kyllästymiseen asti, että onko joku tähti vai supertähti ja mikä on supertähden määritelmä. Nyt on hyvä nostaa tikunnokkaan sanan jäätävä määritelmä, ettei homma luisu käsistä täällä ja tilanteita kuvailla turhan ylitsevuotavin adjektiivein antaen kunniaa missä ei sen paikka ole.

Mutta hieno homma että Kaapo onnistui tuossa korkeintaan kohtalaisessa viimeistelyssään ja teki perusmaalin viime yönä, tekee hyvää junnun pääkopalle saada noita tehoja ja takuulla koko pelinsä ja tekemisensä siitä aina vapautuu entisestään. Tästä kohti loppukautta, hyvää kesää ja varmasti kohti vahvempaa ensi syksyä.
 

Luoto

Jäsen
Kakon tehoilu on mukavaa ja ensi kaudella luultavasti pykälää kovempaa, mutta vaatinee jonkin sortin värilasit, että tuosta viimeistelystä saa jäätävän. Hyvä napakka veto napakkaan syöttöön se toki oli. Oliko se sitten ainoa, mitä pystyi yrittämään vai jotain sekunnin tuhannesosissa mietittyä jäätävää magiikkaa, jää katsojan tulkittavaksi. Tarkoitukseni ei ole ottaa mitään tästä maalista pois, mutta ihan perusmaalilta se minusta näyttää. Jäätävyyden sijasta minusta tuntuu, että Kakko halusi vain varmistaa, että veto menee kohti maalia.
Samaa mieltä, kyllä se oli nopea suupaisu sinnepäin kun ei ollut aikaa ottaa kiekkoa haltuun ja vetää ranteella tarkkuutta. Vastustajan pakit pelasivat tilanteen ihmeen veltosti, Kakko sai liukua tyhjään tilaan ja olla siellä ihan rauhassa. Vasta kun syöttö lähti niin reagoitiin.
Huolestuttavan heikolta on peli näyttänyt, se vähä mitä koosteista olen nähnyt. Toivottavasti viimeaikaisille positiivisille viesteille on katetta. On tainnut kynnys Liigasta NHL:ään olla korkeampi kuin poika uskoi.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Huolestuttavan heikolta on peli näyttänyt, se vähä mitä koosteista olen nähnyt. Toivottavasti viimeaikaisille positiivisille viesteille on katetta. On tainnut kynnys Liigasta NHL:ään olla korkeampi kuin poika uskoi.
Tein sellaisen havainnon, että Kaapo Kakko johtaa 2019 draftissa varattujen pelaajien pistepörssiä, vaikka hänen pelinsä on kaikkea muuta kuin valmista.

Kyseessä on niin nuoria ja kehittyviä poikia, että huomattavaa kehitystä on taatusti tulossa lähikausien aikana.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tein sellaisen havainnon, että Kaapo Kakko johtaa 2019 draftissa varattujen pelaajien pistepörssiä, vaikka hänen pelinsä on kaikkea muuta kuin valmista.

Kyseessä on niin nuoria ja kehittyviä poikia, että huomattavaa kehitystä on taatusti tulossa lähikausien aikana.

Jos otetaan vielä mukaan 2018 varatut hyökkääjät niin Kakon edellä tämän kauden osalta vain Svechnikov ja Tkachuk.

Tuossa kun nopeasti vilkaisin muita 2010-luvun kakkosvarauksia niin Seguin saalisti 22 pistettä 74 peliin ja Barkov 24 pistettä 54 peliin. Kakolla nyt siis 19 pistettä 50 peliin joten aika lähellä ollaan tällä hetkellä Barkovin lukemia.
 
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Samaa mieltä, kyllä se oli nopea suupaisu sinnepäin kun ei ollut aikaa ottaa kiekkoa haltuun ja vetää ranteella tarkkuutta. Vastustajan pakit pelasivat tilanteen ihmeen veltosti, Kakko sai liukua tyhjään tilaan ja olla siellä ihan rauhassa. Vasta kun syöttö lähti niin reagoitiin.
Huolestuttavan heikolta on peli näyttänyt, se vähä mitä koosteista olen nähnyt. Toivottavasti viimeaikaisille positiivisille viesteille on katetta. On tainnut kynnys Liigasta NHL:ään olla korkeampi kuin poika uskoi.
Kakko haki itsensä toiseenkin avopaikkaan, mutta vastikään kirkkaisiin valoihin kutsuttu Di Giuseppe päätti nollakulmasta vetää päin Quickia.

Kaapon itseluottamus on viimeisen kahden viikon aikana kasvanut huomattavasti ja se näkyy tekemisessä. Uskaltaa hakea paikkaa, käyttää kroppaansa enemmän ja etenkin kulmissa liike on parantunut. On muutamaan otteeseen pelannut myös Kreiderin ja Zibanejadin kanssa, mutta silloin ei kyllä nuorella miehellä kulje.

Chytilin kanssa kemiaa on ruvennutkin löytymään. 20-vuotias tsekki on lupaava sentteri kuka osaa kulla heittää limppua lapaan ja laittaa sitä maaliinkin asti. Mielenkiinnolla ensi kauden koostumuksia ajatellessa 2. ketju Panarin-Chytil-Kakko voisi toimia erittäin hyvin. Kieltämättä mukava seurata näiden nuorien kavereiden kehittymistä.
 
Viimeksi muokattu:

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Toivottavasti viimeaikaisille positiivisille viesteille on katetta. On tainnut kynnys Liigasta NHL:ään olla korkeampi kuin poika uskoi.

Erikoisesti muotoiltu toteama, ikäänkuin Kakko olisi itse paukutellut henkseleitä että hänpä tulee tosta vaan ottamaan NHL:n haltuunsa. Itse sanoisin että kynnys Liigasta NHL:ään on korkeampi kuin media ja mediaa vailla lähdekritiikkiä lukevat uskovat.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Erikoisesti muotoiltu toteama, ikäänkuin Kakko olisi itse paukutellut henkseleitä että hänpä tulee tosta vaan ottamaan NHL:n haltuunsa. Itse sanoisin että kynnys Liigasta NHL:ään on korkeampi kuin media ja mediaa vailla lähdekritiikkiä lukevat uskovat.

Juuri näin. Kaapo itsehän jo ennen ensimmäistäkään NHL-matsia koitti hillitä odotuksia, että katsotaan nyt rauhassa mitä tästä tulee. Olisko ollut NHLWAMin Summer Campin jaksossa, kun heitti että Kotkaniemen ensimmäisen kauden pistemäärä olisi sellainen mihin olisi tyytyväinen. Ei tällä menolla tuo 34 pinnaa ainakaan kauaksi jää, vaikka joulu-tammikuu olikin vaikeaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Täältä nousee lapa pystyyn sen merkiksi, että odotukseni olivat kauden alussa epärealistisia. Sitä on niin saakelin vaikeaa arvioida, että miten tuo hyppy tuonne NHL:ään pelaajilta onnistuu.

Itse toivon jopa, että Kaapo jättäisi kevään MM-kisat väliin. Pitkä ja laadukas kesä nyt vaan alle. Jollakin aikavälillä tuo huima potentiaali rupeaa varmasti realisoitumaan sitten NHL:n puolellakin.
 

Gust

Jäsen
Itse toivon jopa, että Kaapo jättäisi kevään MM-kisat väliin. Pitkä ja laadukas kesä nyt vaan alle. Jollakin aikavälillä tuo huima potentiaali rupeaa varmasti realisoitumaan sitten NHL:n puolellakin.
Tästä vahvasti samaa mieltä. Toivottavasti seuran puolesta pidetään huoli, että MM-kisat jää nyt väliin. Pitkän treenikesän lisäksi tekisi hyvää myös välillä levätä kunnolla. Kakko on pelannut viimeisen reilun vuoden aikana ihan pirusti jääkiekkoa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Eihän ne mm-kisat nyt mitään kehitystä tapa. Loukkaantumisriski toki aina on. Tuskin Kakko olisi yhtään sen parempi pelaaja, jos olisi jättänyt mm-kisat väliin.
 

Luoto

Jäsen
Maali- ja pistepörssiin vetoaminen ei pyhitä kaikkea. Minä otan huomioon paskoista paskimman, eli plus/miinus-tilaston. Ennen viimeisintä peliä lukema oli -20, joka taisi olla joukkueen huonoin. Kuten joku palstalla hiljattain kirjoitti, tilastoissa ei ole mitään vikaa, niiden ymmärtäminen ja tulkinta voi olla vaikeaa.

Erikoisesti muotoiltu toteama, ikäänkuin Kakko olisi itse paukutellut henkseleitä että hänpä tulee tosta vaan ottamaan NHL:n haltuunsa. Itse sanoisin että kynnys Liigasta NHL:ään on korkeampi kuin media ja mediaa vailla lähdekritiikkiä lukevat uskovat.
En tiedä henkselien paukuttelusta, mutta katsotaanpa:

Kaapo sanoi muistaakseni jonkun Canucs pelin erätaukohaastattelussa pähkäilyn päätteeksi että "Et kyl mä maalintekijä oon."

Tässä ketjussa oli jo viestissä #582 linkki East Side Median juttu Kaaposta.

Alussa toimittaja toteaa että "Jääkiekkoilija Kaapo Kakon NHL-ura on käynnistynyt alle odotusten, mutta mies ei luovu tavoitteestaan nousta nopeasti joukkueensa avainpelaajaksi."
ja sitten Kaapo
"– Pelaaja haluaa pelata. Sitä haluaa näyttää, että pystyy pelaamaan hyvin. Kahden ekan pelin jälkeen olin jo vähän turhautunut, varsinkin, kun pelaaminen ei ollut sitä, mitä olin odottanut."

– Tavoitteena on olla johtavassa roolissa joukkueessa. En jaksa kuunnella niitä puheita, että olen nuori jätkä ja minulle pitää antaa aikaa totutella pelityyliin. Haluan olla heti se, joka tekee maaleja ja ratkoo pelejä.

En sanoisi että mun toteama olisi erikoisesti muotoiltu.

Sun viimeisestä lauseesta ollaan kyllä samaa mieltä.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
No tottahan nuoren miehen odotusten on oltava taivaissa. Ei kai kukaan taitopelaaja tuonne innolla lähde 4. kentän työmyyräksi.

Kevään kisojen johdosta varmasti ihan jokaisen odotukset olivat korkeammalla - varmasti myös Kakon omat. Pystyihän Kakko siellä voittamaan hyvällä prosentilla kaksinkamppailut isoja NHL-tason puolustajia vastaan. Kisoissa oli Kakolla kuitenkin se etu, että hän oli tottunut isoon kenttään ja Suter + kumppanit olivat siellä eksyksissä. Nyt NHL:ssä tilanne on ollut toisinpäin. Jos liikerata ei ole oikea, näytät hitaalta ja olet tilanteesta myöhässä. Silloin kaksinkamppailu on hävitty, jos siihen edes kerkeää.

Valmentajat ovat kehuneet Kakko siitä, että hän on nopea oppimaan. No nyt oppimisprosessi on ollut hieman pidempi, mutta näyttää, että viimeaikoina on alkanut ehtimään tilanteisiin paremmin. Sitä myötä myös itseluottamus kasvaa ja kiekko pysyy lavassa.

Oma veikkaus, että loppukaudesta nähdään vielä hienoja suorituksia ja ensi vuonna ei meidänkään tarvitse enää huolehtia siitä, tuleeko pojasta tähti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös