Käytkö katsomassa Veikkausliigaa?

  • 4 631
  • 41

Käytkö katsomassa Veikkausliigaa?


  • Äänestäjiä
    231

skriko #9

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kotimaisen Veikkausliigan ollessa jo hyvässä vauhdissa, olisi mielenkiintoista tietää kuinka monet seuraavat otteluita paikanpäältä?

Mediassa sekä tälläkin keskustelupalstalla on puhuttu Veikkausliigan yleisömääristä sekä liigan tasosta. Samaan aikaan eri tahoilla mietitään kuumeisesti ratkaisuja jotka toisivat katsojia peleihin. Miksi juuri sinä käyt otteluissa? Tai vastaavasti mikä sinut pitää sieltä pois? Olen laittanut useampia vaihtoehtoja jotta saadaan vähän paremmin tietää varsinkin peleihin ei menevien syitä.

Kerro myös itse syistä miksi käyt tai jätät menemättä, sana on vapaa.....
 

TML

Jäsen
En ollut käynyt varmaan 10 vuoteen veikkausliiga matsissa kunnes nyt olin kuukausi takaperin katsomassa TamU-Jaro peliä Ratinassa. Ei ollut hääviä peliä ja vaikka oli hieman kolkkoa katsomossa, tykkäsin kuitenkin meiningistä. Oli hienoa kun muutaman sadan metrin päässä stadionilta näkyi jo sinikaulahuivisia faneja yllin kyllin. Voisihan tuota tällä kaudella mennä jonkun muunkin pelin katsomaan. Jos Litti on kunnossa TamU-Lahti pelissä niin se kyllä kiinnostaisi.

Tarkemmin kun muistelee niin tuota TamU-Jaro peliä ennen edellisin matsi taisi olla TPV vs. joku, silloin kun Toni Kallio oli maalitykkinä kärjessä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En Veikkausliigaa pääse olosuhteiden pakosta katsomaan niin paljon kuin Ykköstä ja Kakkosta.

Ei ole minkään joukkueen kausikorttia, mutta usein silti käyn peleissä. Veikkausliigassa on vielä sellainen homma, että televisio-toteutus on täyttä paskaa huonoine mikityksineen ja ohjauksineen. HJK-Lahti -ottelussa huomasin ilokseni, että mikitys oli jota kuinkin onnistunut ja faniryhmien laulut raikui katsojien korviin.

Yleensäkin jalkapallossa sen kokonaisuuden pystyy hahmottamaan paljon paremmin paikan päällä ja suomifutiksessa se vielä korostuu, kun kentästä on kerralla niin pieni osa näkyvissä useilla paikkakunnilla kuvatessa.
 

Puster

Jäsen
Vähän huonot vaihtoehdot oli mutta vastasin kuitenkin 'melko usein'. Aina kun vain on mahdollisuus, olen Ratinan katsomossa. Niitä mahdollisuuksia nyt on vain valitettavasti turhan vähän tänä kesänä.

Ilveksen pelejä Tammelassa tulee myös käytyä katsomassa, vaikka niissä peleissä niitä maailmanluokan suorituksia näkee vieläkin vähemmän. Futis kun nyt kuitenkin on parasta paikan päällä.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
HJK-Lahti -peliä voisin Stadikalle lähteä katsomaan, jos sää suosii ja Kuningas Litmanen on kentällä. Ilmaislippu kelpaisi, sillä paikanpäällä pelin näkee kokonaisuudessaan ja pääsee aistimaan ilmapiiriä. Pelihän on melkoista kuraa, mutta ottelutapahtuman vuoksi lähtisin tsiigamaan.

TV:n välityksellä en suostu veikkausliigaa katsomaan.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Aina kun pystyn. Viime kaudella taisi tulla ~10 peliä katsottua. Tämän kauden saldo on vielä nolla. Vois sunnuntaina korkata kauden RoPS-HJK:lla.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeksi olen käynyt 12 vuotta sitten, ilmaislipulla tietysti. Sen jälkeen lupasin itselleni, etten enää jalallani suomalaisen matsin katsomoon astu ja jos kaikki lupaukset olisi yhtä helppo pitää, olisi elämä kovin helppoa
 

tutzba

Jäsen
Pressikortilla käyn silloin tällöin, enimmäkseen Hakan matseissa tulee käytyä. Eihän se pelin taso tosiaankaan mikään järkyttävän korkea ole, mutta voiko sellaista Suomessa edes odottaa?

Erityisesti kiinnostavat Hakan europelit. Tai no kiinnostivat. Jos joku ulkomaalainen jengi tulee, menen melkein satavarmasti katsomaan sen pelin. Myös TamU:n karsintapelejä Mestareiden liigaan tuli käytyä katsomassa, niistä maksoi ihan mieluusti täyden hinnan.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tasan yhden 0-0 päättyneen potkupallo-ottelun olen joutunut paikan päällä kärsimään. Enää en lähde paikanpäälle, sillä niin surkeaa katsottavaa peli on. Mieluummin katson vaikka puulaakipesistä.
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimeksi olen käynyt 12 vuotta sitten, ilmaislipulla tietysti. Sen jälkeen lupasin itselleni, etten enää jalallani suomalaisen matsin katsomoon astu ja jos kaikki lupaukset olisi yhtä helppo pitää, olisi elämä kovin helppoa

Sama täällä. Omasta puolestani, koska ainakin silloin aikanaan oli kannustaminen kielletty. Pari vuotta sitten paikallislehden yleisöpalstalla joku edelleen valitti, kun faniporukka pitää liikaa meteliä:)

Valioliigassa on sen takia enemmän tunnetta, koska siinä on fanit enemmän mukana. Veikkausliigan osalta oma fiilis tapettiin aikaa sitten.

Ps. Jos satun töllön ääreen veikkausliigapelin aikana, niin voin katsoa pelin. Paikanpäälle en mene enään juuri koskaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutaman kerran kesässä. Erään helsinkiläisen jalkapalloseuran jäsenenä saan pari kausikorttia "ilmaiseksi".
 

janóz

Jäsen
Viime kaudella tuli käytyä n. 5 pelissä. Tänä vuonna luku on 0. Kyllä sekin varmaan samoihin nousee kuin viime vuonna eli vastaus on muutaman kerran kaudessa.

Toki tulisi enemmänkin käytyä, mutta sunnuntai ilta ei vaan oikein sovi. On joko omia harrastuksia tai sitten jotain muuta hankalaa.. Jos pelipäivä olisi lauantai tulisi käytyä huomattavasti useammin. Myös vieraspelejä voisi lähteä silloin katsomaan. Ja kuten tuonne Veikkausliiga-keskusteluun jo kirjoitin niin kannattaa katsoa peliä enemmin paikan päällä kuin TV:stä. Tunnelma on luonnollisesti parempi ja myös peli näyttää paremmalta.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Valioliigassa on sen takia enemmän tunnetta, koska siinä on fanit enemmän mukana. Veikkausliigan osalta oma fiilis tapettiin aikaa sitten.

Valioliigassa itseasiassa on suhteellisen heikko meno katsomossa kv-tasolla. Toki on siellä parempi meno kuin Suomessa pääsääntöisesti, mutta eipä sekään mikään varma asia ole. Viime syksynä olin katsomassa Lontoon derby CFC- Westham, joka oli tunnelmaltaa heikompi kuin Turun derby, vaikka ihmisiä olikin noin 12 kertaa enemmän.

Joku legendaarinen KOP on legendaarinen sen takia, että se oli hyvä joskus 20-vuotta sitten. Nykyään tuskimpa mahtuu edes 30 parhaan pääydyn joukkoon euroopassa.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Totta, kyllä esimerkiksi Saksassa monellakin seuralla on fanaattisemmat fanit kuin Liverpoolilla.

Itse käyn ehkä muutaman pelin kesässä väijymässä; jos asuisin pelipaikkakunnalla kävisin varmasti paljon useammin. Kyllä se paikan päällä katsominen on niin paljon mielekkäämpää, vaikka televisiosta tulisi paljon kovempikin peli. Esimerkiksi TamUn Levski ja Rosenborg -matsit olivat paljon hienompi kokemus kuin esimerkiksi keskiviikkoisen UCL-finaalin väijyminen televisiosta.

Suomessakin on ihan hyvää orastavaa fanitoimintaa esimerkiksi Turussa ja Tampereella. Harmi vain, että porukat on kovin pieniä. Tosin eivät ne jääkiekossakaan isoja ole, mutta sitten näitä "tuulipukuja" käy jääkiekkopeleissä huomattavasti enemmän.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Suomessakin on ihan hyvää orastavaa fanitoimintaa esimerkiksi Turussa ja Tampereella. Harmi vain, että porukat on kovin pieniä. Tosin eivät ne jääkiekossakaan isoja ole, mutta sitten näitä "tuulipukuja" käy jääkiekkopeleissä huomattavasti enemmän.

Voisin väittää Veikkausliigassa ovat isommat ja paremmat kannattajaryhmät kuin SM-liigassa. Ainakin jos jätetään Jokerit pois lakuista, joiden pääty on kaikilla mittareilla suvereenisti Suomen isoin. Suuri ero tulee siinä, että SM-liigassa peruskatsojat lähtevät helpommin mukaan. Harvemmin Veikkausliigassa peruskatsojat juuri taputusta kummoisempaa meteliä pitää. Suomen maajoukkueen kannattajat ovat sitten
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime syksynä olin katsomassa Lontoon derby CFC- Westham, joka oli tunnelmaltaa heikompi kuin Turun derby, vaikka ihmisiä olikin noin 12 kertaa enemmän.
Valioliigassa katkismeininki on pahinta nimenomaan Chelsean ja Arsenalin otteluissa, mutta tokihan yleistunnelma on muutenkin laskenut sitten kultavuosien. Poolin ja ManU:n kannattajat syttyvät aika lailla vastustajan mukaan. Joku Hull ei saa hirveästi syttymään.

Jos tunnelmaa haluaa aistia, niin Stoken, Pompeyn, Sunderlandin, Evertonin ym. seurojen kotistadionit ovat silloin oikea paikka. Eritoten Stoken kotipeleissä oli koko kauden pirun kova mekkala.

Veikkausliigassa onneksi ollaan katkismeiningistä kaukana. Ihan tavallisella pulliaisellakin on varaa sentään käydä vielä peleissä. SM-liigassa jollain HIFK:lla vastaavasti on lippujen hinnat karannut täysin käsistä.
 
Vastasin "Melko usein". Tuo Tottakai-vaihtoehto olisi ollut sopivampi, mutta en omista kausikorttia.

Itse tykkäisin käydä enemmän matseissa lauantaina ja mielellään iltapäivästä. Mikäs sen parempaa kuin mennä kesäkuumalla matsiin ja siitä sitten jatkamaan iltaa johonkin. Sunnuntai-ilta ei ole mikään paras mahdollinen aika, mutta toki niissä käyn kun ei vaihtoehtoja ole ja tykkään kuitenkin käydä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jos tunnelmaa haluaa aistia, niin Stoken, Pompeyn, Sunderlandin, Evertonin ym. seurojen kotistadionit ovat silloin oikea paikka. Eritoten Stoken kotipeleissä oli koko kauden pirun kova mekkala.

Tai menee Bundesliiga-otteluun.

Itse menen, kun kentät ovat siinä kunnossa että siinä pystyy pelaamaan. Naurettavaa, että kaupungit eivät viitsi panostaa edes sitä vähää, että puolet kaudesta pystyttäisiin pelaamaan kunnon kentillä.

Oma vastaukseni sijoittuu "melko usein ja muutaman kerran kesässä" välimaastoon, mutta ehkä lähempänä tuota muutaman kerran kesässä. Kävisin useammin jos kennät olisivat kunnossa ja olisi jonkunlainen side johonkin seuraan. Nyt neutraalina katsojana tulee käytyä katsomossa vain itse pelin takia ja huonolla kentällä se ei voi olla kovinkaan hyvää. TV:stä toki tulee katseltua aikalailla jokainen peli ja katsoisin useammankin kerran viikossa, jos tulisi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tai menee Bundesliiga-otteluun.
Mutta minä tarkoitinkin, että seuraavalla kerralla kun sattuu olemaan Englannissa.

Bundesligassa tietysti näkyy nimenomaan se, että rivikannattajia on paljon katsomossa, koska mattimeikäläisillä on varaa vielä käydä peleissä. Lisäksi kaljaa saa juoda katsomassa :)

Veikkausliigassakin sai juoda takavuosina olutta katsomossa ja mitään ongelmia en ainakaan itse huomannut siitä aiheutuneen. Varsinkin erikseen rajattu olutkatsomo olisi ehdottomasti sallittava.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Itse menen, kun kentät ovat siinä kunnossa että siinä pystyy pelaamaan. Naurettavaa, että kaupungit eivät viitsi panostaa edes sitä vähää, että puolet kaudesta pystyttäisiin pelaamaan kunnon kentillä.

Mutta eihän veikkausliigaa kiinnosta koko asia niin miksi kaupunkien ja kuntienkaan pitäisi olla kiinnostuneita? Viime kesänä kun nurmet olivat loistokunnossa pidettiin 4 viikon tauko otteluissa.
 

janóz

Jäsen
Naurettavaa, että kaupungit eivät viitsi panostaa edes sitä vähää, että puolet kaudesta pystyttäisiin pelaamaan kunnon kentillä.

Toisaalta tilanteen ymmärtää. Kunnilla on tuhat suuntaa johon vähiä rahoja pitäisi jakaa. Sitten joskus kun liikuntaan ja vapaa-aikaan rahoja suodaan niin ensimmäisenä tulee kuntalaisten harrastusmahdollisuudet laajassa näkökulmassa. Sitten kun kaikki harrastuskentät on saatu jotenkin toimimaan niin aletaan miettiä Veikkausliigajoukkueen (joka pelaa 13 peliä vuodessa) peliolosuhteita. Eli rahasta tämäkin asia taas kiikastaa. Eri asia olisi tietenkin jos seurat, yhteistyökumppanit tai rikkaat liikemiehet rahoittavat kenttien kunnossapitoa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mutta eihän veikkausliigaa kiinnosta koko asia niin miksi kaupunkien ja kuntienkaan pitäisi olla kiinnostuneita? Viime kesänä kun nurmet olivat loistokunnossa pidettiin 4 viikon tauko otteluissa.

Olen tainnut maailman tappiin asti kritisoida jo Veikkausliigan peliohjelmaa, joten en jaksa itseäni alkaa toistamaan sen suhteen.

Kuitenkin Ruotsissa kentät ovat ihan toisessa kunnossa(vaikka oltaisiin pohjoisempanakin), samoin Norjassa, kuin Suomessa. Mielestäni edelleen yksi suurimmista ongelmista on juuri se, että seuroilla ei ole rahaa omiin stadioneihin, jolloin niiden kehittäminen ja hoitaminen on kunnista/kaupungeista kiinni ja kaikki ovat huomanneet että näiden kentänhoitajien taso on mitä on.

Toisaalta tilanteen ymmärtää. Kunnilla on tuhat suuntaa johon vähiä rahoja pitäisi jakaa.

Totta. Tosin eroja kaupunkien/kuntien välillä on valtavasti silti tasossa. Tämä siis osoittaa mielestäni myös sen, että toisissa paikoissa työtä hoidetaan toisenlaisella ammattitaidoilla ja innokkuudella, kuin toisaalla. Eli siis toisinsanoen kunnan suojatyöntekijät eivät kauheasti jaksa toisaalla panostaa, kun toisaalla se on ns. "Kunnia asia" saada kenttä hyvään kuntoon.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Vastasin ehkä muutaman kerran kesässä, koska nähtyjä Veikkausliiga-otteluita on takana vasta kolme: viime kesänä TamU-Honka ja nyt toukokuussa JJK-RoPS ja JJK-IFK Mariehamn. Toivottavasti ehtisin sen verran usein kesällä Harjulle, että syksyllä vaihtoehto melko usein olisi lähempänä oikeaa vastausta.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen käynyt viimeeksi noin kuutisen vuotta sitten. Se olikin ensimmäinen peli ikinä ja toistaiseksi viimeinen. Ei jaksa potkupallo kiinnostaa vaikka ilmaiseksi pääsisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös