Käytkö fanimatkoilla?

  • 2 119
  • 27

Käytkö fanimatkoilla/vieraspeleissä

  • En käy

    Ääniä: 35 27,8%
  • 1-3 matsia kaudessa

    Ääniä: 44 34,9%
  • 4-10 matsia kaudessa

    Ääniä: 22 17,5%
  • yli 10-20 matsia kaudessa

    Ääniä: 23 18,3%
  • jokainen matsi

    Ääniä: 2 1,6%

  • Äänestäjiä
    126

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
En tällaista ketjua mistään löytänyt, joten ajattelin sitten itse avata uuden ketjun.
Yksinkertainen kysymys. Kierteletkö maita ja mantuja joukkueesi perässä?
Itsehän käyn aika säännöllisesti sen 10-20 vieraspeliä kaudessa katsomassa.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tällä kaudella on tullut käytyä 5 vierasmatsissa. (1xIlves) Jyväskylä, Hämeenlinna, Pori ja Turku ovat olleet kohteina. Nordis on tällä kertaa jäänyt väliin, kun eka matsi tuli telkkarista ja toinenkaan pelipäivä ei osunut perjantaille/lauantaille. Espooseen matkaamisesta on saanut kahtena keväänä jo sen verran tarpeekseen, että siitä tingitään. Areenalle ja Lappeenrantaan kai kertaalleen vielä menen. 6 vierasmatkaa siis pitäisi kertyä kauden ajalta. Toivotaan että pudotuspeleissä kertyy ainakin toinen mokoma. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Espoosta ja Ilmalasta minut löytää aina, kun IFK pelaa siellä. Tampereelta, Hämeenlinnasta ja Lahdestakin usein miten. Raumalla on tullut käytyä aina, kun Lukko-IFK on sattunut viikonlopulle tai muuten lomapäivälle.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seitsämän vieraspeliä on tähän mennessä ollut pienin määrä mitä on kauden aikana tullut Jypin pelejä käytyä vieraissa katsomassa. Ja sekin johtu vain siitä että ko. kaudella ei yhteenkään vieraspeliin saatu fanibussia lähtemään, koska matkan järjestäjät olivat saaneet päähänsä kunnigasidean että fanibusissa ei saa juoda alkoholia. No onneksi tuo kieltolaki oli vain yhden kauden mittainen.
Tällä kaudella on tullut jo käytyä kaksi kertaa Lappeenrannassa, kaksi kertaa Raumalla, yksi Tappara peli ja yksi IFK peli. Seuraava vieraspelireissu on viikon päästä Poriin, on muuten ensimmäinen kerta ikinä että Poriin lähtee fanibussi täältä Jyväskylästä. Helmikuussa ohjelmassa on Oulun reissu ja jos tuolla runkosarjan päättävässä Lukko pelissä on enää mitään panosta sinne lähdetään.
Ja tietenkin kaikki mahdolliset PlayOff-pelit kuuluu kiertueohjelmaan.

Ai niin, tulihan sitä kaksi Preseason vieraspeliä käytyä katsomassa.
 
Viimeksi muokattu:

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold, Blackhawks, WHUFC
Aina silloin tällöin tulee fanimatkoilla käytyä. Sanotaan, että käyn katsomassa n. 1-3 runkosarjapeliä vieraspaikkakunnilla kaudessa. Playoff-peleihin tulee lähdettyä melkein aina kun fanibussi vaan niihin lähtee.
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tuolla on tullut 1-3 kertaa kaudessa käytyä. Tällä kaudella 9.12. Pori ja 2.1. junttipop-Hellsinki. Pleijarireissu olisi tarkoitus käydä kiskaisemassa vielä, ainakin.
 
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
Fanimatkat

Kyllä niissä käydään noin viisi kertaa kaudessa fanimatkalla. Seuraavaksi on vuorossa Turun Megamatka ensi viikon lauantaina. Vapise turku.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Käyn fanimatkoilla. SaiPaa on mukava käydä kannustamassa muuallakin. Mielestäni on hienoa kulkea toisen joukkueen jäähallissa SaiPan kannattajana kotijoukkueen väestä erottuen. Lisäksi bussimatkoillakin on hauskaa ja tunnelma korkealla.

Reissuja on tähän asti tullut tehtyä lähinnä tuo 1-3 kaudessa. Jos omaisin mahdollisuuksia, kävisin varmasti ja mieluusti vielä enemmänkin. Tällä kaudella olen käynyt 12.12 Helsingissä Jokerit - SaiPa-matsissa ja tarkoitus olisi mennä vielä ainakin Hämeenlinnaan tuossa helmikuun puolella. Mielessäni kummittelee myös Oulun-matka, jos saan asiani hoitoon, ja tuo reissu järjestyy, aion olla Raksilassa 14.2.2004!
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Aiemmin oli perinteenä käydä se 2-4 reissua läpi kaudessa, mutta viime kaudella repsahdin 12 kertaa tien päälle. Noin puolet tuosta määrästä taisi olla ns. virallisia fanclubin fanibussikyytejä, loput pienellä kaveriporukalla reissatuista lähiseudun (=Tampere ja Lahti) peleistä. Yhteen matsiin taisin lähteä yksin muiden luuseroidessa. Kaikkein mukavinta on toki reissata noin viidenkymmenen samanhenkisen kanssa reilut parisataa kilometriä, elää se matsi ja palata sitten kotiin. Monen monta ilon hetkeä on takana, mutta myös niitä surun hetkiäkin. Huonot hetket kuitenkin unohdetaan ja muistiin jätetään ne hyvät, joiden avulla monesti jaksaa huonojen aikojen yli.

Kyllähän tää jääkiekkofaneus alkaa kohta mennä kokopäivätyöstä, kun harkkapeleissäkin tuli reissattua ties missä mikkeleissä, tikkakoskilla ja jämsissä. Lisää tuohon nyt vielä about kaikki JYPin kotipelit A-junnuja myöten. Tuskin kuitenkaan legenda-Kapon tasolle pääsen reissujen määrässä, mutta helvetin iso kuilu on tossa kausien 2001-02 ja 2002-03 välissä.


Tämän kauden saldoksi sain laskettua 10 vieraspeliä, osa noista vielä edessä päin + mahdolliset pleijarireissut. Ja mikäli nyt uhotut suunnitelmat pitävät kutinsa, hc-vieraspelimatkailu ulottuu tänä keväänä myös A-nuorten pleijareihin, ainakin näihin ensimmäisiin peleihin.

Ja yksi vieraspeleissä käymisen motiivihan on myös muiden jatkoaikalaisten ja netistä tuttujen sielunsiskojen ja -veljien tapaaminen sekä kotimaamatkailu. Kummasti on yleismaantietokin parantunut auton ikkunasta tiirailemalla.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Tällä kaudella olen käynyt 2xLahdessa, kerran Hämeenlinnassa, Porissa, Jyväskylässä, Raumalla, Areenalla, Turussa, Espoossa ja jokaisessa Tapparan järjestämässä paikallispelissä.

Fanimatkoja en harrasta, sellaisella olen ollut viimeksi kevään -90 finaaleissa. Vieraspelireissut ovat yleensä joko muulla tavalla järjestettyjä bussimatkoja, tai omalla autolla toteutettuja.
 

Miguel

Jäsen
Aiempina kausina ovat vieraspelimatkat jääneet vähiin, mutta tällä surkealla kaudella olen kiertänyt Pelicansin perässä kuusi kertaa muilla paikkakunnilla: Nordis ja Rinkula x2, Hartwall sekä Pori on tullut käytyä. Noista kaksi on ollut fanimatkoja, enempää niitä ei olekaan järjestetty. Kerran olen itse ollut ratin takana ja kolme kertaa muiden kyydissä.

Kauden viimeisen vieraspelin katsastaminen on suunnitteilla, mutta muuten tämän kauden reissut lienevät tässä.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Tuleehan noilla matkoilla käytyä ja itse asiassa tulee käytyä kaikki pelit käytyä katsomassa. Virallisilla matkoilla käyn aina ja silloin, kun seura ei matkaa järjestä niin mennään kaveriporukalla peli kattomaan. Tällä kaudella olen tähän mennessä nähnyt kaikki Tepsin liigapelit ja harjoitusotteluista jotka TPS pelasi Suomen rajojen sisäpuolella jäi näkemättä vain yksi (TPS-Färjestad, Maarianhamina), muissa olenkin sitten paikalla ollut.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Tällä kaudella on tullut nähtyä niin Pori, Rauma, Hämeenlinna, Espoo, Tampere kuin Jyväskyläkin. Seuraavaksi matkataankin Turkuun.
Kauden aikana tulee nähtyä 5-10 vieraspeliä, riippuen miten ne osuu viikonlopuksi. Itse en laske vieraspeleiksi samassa kaupungissa pelattavia otteluja eli mukana ei ole jaffa-areenan pelit.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
No niin.Unohdin sitten pistää omat "kierrokseni".
Eli tällä kaudella on tullut nähtyä Pori 2 x,Rauma,Lappeenranta,Tampere 3x ,Hämeenlinna,Rauma,Oulu,Areena ja Espoon Areena.
Tällä kaudella tulee nähtyä ylivoimaisesti eniten matseja verrattuna edellisiin kausiin.Ja minäkin olen lähdössä Turkuun lauantaina.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Fanimatkoilla en ole ollut kahteen vuoteen, enkä taida enää lähteäkään. Turun junareissu voisi olla kyllä joskus paikallaan, mutta sekin jää tänä vuonna väliin. Aikoinaan ne ensimmäiset junamatkat olivat loistavia. Reilu kymmenen vuotta sitten tuli fanimatkoilla käytyä useasti.

Vieraspeleissä käyn pääkaupunkiseudun ulkopuolella parissa matsissa kauden aikana. Suuntana on kerran kaudessa Tampere ja kerran Hämennlinna/turku.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Syyskausi meni fanimatkojen osalta ohi intin takia, mutta viime viikonloppuna tuli tehtyä länsirannikon kierros. Enköhän lähde vielä Tampereelle ja Poriin käymään tämän kauden aikana.

Yleensä vierasotteluja kertyy 7-10.

Ennätys on kaudelta 2001-02, jolloin runkosarja näytti tältä:
HIFKx1
Ilvesx2
Jokeritx2
JYPx1
Lukkox1
Pelicansx1
Tapparax2
TPSx2

12 vierasottelua kertyi siis plakkariin. Playoffseissa tuli tehtyä vielä yksi Tampereen matka (kaiken kaikkiaan jo kuudes kauden aikana, kun Tampere Cupissakin tuli vierailtua)
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rustasin rastin kohtaan "4-10 matsia kaudessa". Se koskee nimenomaan tätä kautta, jolloin olen jo tehnyt uuden yhden kauden vieraspelireissuennätykseni. Tosin jos runkosarjan jälkeenkin Jypin pelit jatkuvat, voi olla, ettei kymmenenkään reissua riitä. Vuodenvaihteen peräkkäisvierespeleissä ilman ainuttakaan Jypin maalia kärsityt tappiot SaiPalle (27.12.) ja HIFK:lle (7.1.) laittoivat tosin vituttamaan sen verran, että molemmilla tulomatkoilla tuli suureen ääneen luvattua fanimatkailun omalta kohdaltani loppuvan. Jonkinmoiseksi selitykseksi tuollaisille puheille voi kuitenkin laittaa muutaman juodun olutlitran.

Lappeenrannan tulomatkalla mesosin "tää oli mun viimeinen fanimatka" -mantraa yksin, mutta Helsingistä tullessa sain taivuteltua puolelleni myös yhden toisen jätkän. Sinälläänhän meillä voisi ainakin tahdin hiljentämiseen olla aihettakin, että me olemme järjestäjien lisäksi ainoita, jotka olemme olleet tällä kaudella mukana kaikkien Jypin Fan Clubin järjestämien reissujen meno- ja tulomatkoilla. Tähän lasketaan siis viiden Jypin vieraspelin (SaiPa kahdesti sekä Lukko, Tappara ja HIFK kerran) lisäksi myös marraskuinen SM-liigafanien sählyturnaus, jossa pelasimme.

Mutta eipähän lupauksistamme huolimatta putkemme sittenkään mene poikki, sillä myös ensi lauantain reissulle Poriin on molemmille paikat varattu. Tästä saan ainakin omalta kohdaltani kiittää hyviä suostuttelijoita, muttei siitä sen enempää. =)

Tällä kaudella olen ollut mukana vain näillä järjestetyillä matkoilla. Ensimmäiset näkemäni vieraspelit matkustin kuitenkin katsomaan isäni autolla vuoden ollessa muistaakseni 1993 (minulla ikää melkein yhdeksän vuotta). Myös sen jälkeen tuli perheen kesken reissattua aina sillöin tällöin, mutta nyt viimeisestä "kotitekoisesta" matkasta on aikaa jo melkein neljä vuotta. Lisäksi on kerran tehty parin kaverin kanssa junamatka Pasilan Areenalle. Myös ihkayksin siellä olen Jokerit-Jyp -pelin käynyt katsomassa. Sen tosin lähinnä vain siitä syystä, että peliä seuraavana päivänä oli koulun pääsykokeet Pasilassa.

Ensimmäinen järjestetty vieraspelireissu minulla oli junamatka Turkuun marraskuussa -94. Ensimmäinen fanibussikyyti tapahtui puolestaan syyskuussa -96 Kuopioon.

Vaikka Jypin vieraspelejä on tullut siis nähtyä jo lähes tarkalleen 11 vuotta, sen verran väljä tahti kuitenkin on ollut, että tämän kauden näkemäni viisi vierasmatsia ovat siis kuitenkin yhden kauden ennätykseni. Ja tosiaan vajaan viikon päästä ennätystä taas korjaillaan. Jos huonosti käy, voi olla, etten silloin tulomatkalla välttämättä edes valehtele sanoessani, että "tää oli viimeinen fanimatka ainakin tällä kaudella"...
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jokainen kotimatsikin on kuin vieraspeli, kiitos ajomatkan. :)

Jos Jyväskylässä asuisin, kyllähän noilla tulisi jokunen kerta käytyä. Ovat kuitenkin mukanvanoloisia reissuja, vaikka takkiin onkin useasti tainnut tulla. Lappeenrantaan sentään ajelin joukon jatkoksi autolla, ottelun lopputuloksenhan kaikki tietävätkin..
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Muutamia otteluita vieraissa on muutaman viimekauden aikana jäänyt katsomatta syystä tai toisesta. Kaikkiin olisi mukava ehtiä, mutta pitää sitä välillä opiskellakin. Yleensä kaikki viralliset fanimatkat siis käyn läpi, ja runsaan määrän muilla kyydeillä tehtyjä matkoja. Otteluita tulee sellainen 60 kaudessa noin keskimäärin.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
VIERASPELIT

Tänä vuonna on tullut käytyä:
Hjartwall kaikki pelit
Porix2
Raumax1
Nykäskyläx1
Espoox1
Tamperex1

Ja lauantaina Turkkusessa kajahtaa!!
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viime kaudella tuli käytyä kolmessa vierasmatsissa ja sitä edellisellä kaudella yhdessä. Nuo ovat olleet TPS:n, Bluesin, Ilveksen ja JYP:in kotipelejä. Tällä kaudella en ole vielä käynyt mutta ehtiihän noissa käymään.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokainen Turussa pelattu TPS-Ässät on nähtynä vuodesta 2003 lähtien. Viime kaudella tuli lisäksi käytyä Raumalla ja parissa finaalissa Tampereella.

1990-luku oli aika aktiivista reissaamista milloin omalla kyydillä, milloin fanibussilla. Ei enää jaksa kun elämässä on nykyään muutakin kuin jääkiekko.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Parilla Boikien reissulla ja Lukko kannattajienkin vastaavalla on tullut käytyä.
Noihin on kyllä luvassa reilu lisäys, kunhan vaan pyörät alkavat pyörimään...
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Pääkaupungissa asuessani (nyt 2 vuotta) olen käynyt yhteensä katsomassa:

HIFK x2
Jokerit x1
Blues x2

Tarkoitus olisi käydä ensi tiistain Jokerit-matsissa, sitten on näitä HIFK-matseja tulossa myöhemmin. Vähintään Bluesin matsiin, TPS-KalPaan (SSK6!) ja Tampereelle olisi vielä tarkoitus mennä, joista kaks viimestä on vielä korkkaamatta. Sitten joitakin HPK ja Pelicans -pelejä, jos sattuu hyvään aikaan olemaan. Ai niin, vielä Lappeenrannassakin pitäisi käydä, kauden loppupuolella kun on Kuopiostakin tulossa porukkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös