Mainos

Käytätkö aurinkolaseja?

• 3 426
  • 36

Käytätkö aurinkolaseja

• Aina ja jokapaikassa

Ääniä: 6 5,5%
  • Ulkosalla aina kun aurinko paistaa

Ääniä: 49 45,0%
  • Silloin tällöin, esim kun haluan katsella rauhassa perseitä

Ääniä: 26 23,9%
  • Ainoastaan krapulassa

Ääniä: 0 0,0%
  • Vain jos on pakko, esim autossa

Ääniä: 15 13,8%
  • Ei ikinä, pelkkää elvistelyä sellainen

Ääniä: 13 11,9%

• Äänestäjiä
    109

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä on mielipiteesi aurinkolaseista, näillä keleillähän niitä näkee paljon, myös erittäin mauttomia sellaisia? Itselläni on tavallisten rillien päälle laitettavat läpyskät mutta säilytän niitä autossa ja käytän vain kun aurinko paistaa päin alhaalta ja tie on märkä. Ei vaan kiinnosta sellaisten kanssa pelaaminen. Itseäni ainakin ärsyttää suunnattomasti sellainen tapa, että niiden kanssa mennään joka paikkaan ja sitten sisätiloissa nostetaan otsalle ym.

Päteeköhän muuten taannoisen rillipäät -ketjun faktat myös niihin, jotka käyttävät vain aurinkolaseja?

theref

Jäsen
Autoillessa melkein aina, ulkosalla aina kun aurinko paistaa ja varsinkin "maisemia" katsellessa. Sisälle mennessä ne kyllä tulee nostettua otsalle.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Autolla ajaessa aurinkolasit ovat jopa turvallisuustekijä kauniilla kelillä. Muutoin korkeintaan arskan paistessa täydeltä terältä. Eivät siis kuulu meikäläisen vakiovarusteisiin. Käytössä vain tarpeen mukaan.

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Kuuluvat ehdottomasti kesäkalustoon. Päänsärky on taattu, ellei kirkkaalla säällä ole arskat päässä.

Huonona puolena aurinkolasit ovatkin heti oluen jälkeen toiseksi suurin menoerä kesällä. Ne kun on helppo hukata tai tuhota täysin huomaamatta. Tästä syystä en panostakaan merkkiin, 15 €:n peruslasit riittävät mainiosti.

Nimim. Neljännet lasit tänä kesänä käytössä

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Silloin, kun ne on tarpeen.

Itselle ei mene jakeluun tämä "aina päässä"-meininki. Voisiko joku joka pitää aurinkolaseja myös sisällä päässään kertoa minulle mikä sen idea on.

Suosikki huvejani on v*ttuilla baareissa aurinkolaseja käyttäville. "Hei, aika makeet arskat sulla...."

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti mendieta
Suosikki huvejani on v*ttuilla baareissa aurinkolaseja käyttäville. "Hei, aika makeet arskat sulla...."
Samaa sarjaa näiden aina pipo päässä elävien Kalevalan vihaajien, marsujen potkioiden ja kleptomaanien kanssa.

EDIT: Ainii. Elvistelyä aurinkolasit. Kuten aurinkorasva ja juominen kun on jano.

Eppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mendieta
Itselle ei mene jakeluun tämä "aina päässä"-meininki. Voisiko joku joka pitää aurinkolaseja myös sisällä päässään kertoa minulle mikä sen idea on.

Itselläni on aurinkolasit vahvuuksilla. Joskus, kun suoritan esim. lyhyen kauppareissun, niin saatan seikkailla siellä kaupassa ne aurinkolasit päässä. Syy on yksinkertaisesti se, etten jaksa ruveta räpläämään rillejä päähän ja sitten taas ulkona vaihtamaan aurinkolasit takas. Ei ole kovin vahvat lasit, mutta sen verran kuitenkin, että ostosreissu nopeutuu, kun vähän näkeekin jotain.

Mutta jos siis vietän enempi aikaa sisätiloissa, niin en kyllä silloin ole ne aurinkolasit päässä.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jos ei pidä aurinkolaseja on kyllä vähän vammanen.

1) Auringonsäteet tuhoavat simmuja
2) On turvallisempaa liikkua, kun pystyy katsomaan myös eteenpäin
3) Aurinkolaseja on myös muodikkaita ja hyvännäköisiä, kuten esim. erään älypään wapun tohinoissa 170 vanhalla rahalla ostamat kaunottaret...

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yksi vaihtoehto puuttui. Ulkona aina, kun on valoisaa. Aurinkohan paistaa aina, mutta saattaa olla ohuesti pilvistä. En minä pimeällä laseja aurinkolaseja pidä, mutta muuten ulkona lähes aina ja sisällä en koskaan, ellei visiitti ole kovin lyhyt, ja en jaksa ottaa laseja päästä pois.

Periaatteessa minulla on aina ollut valoarat silmät, ja vielä kolmisen vuotta sitten sain salibandypallon (Jokeri-fanin mailasta) silmään ja pari vuotta kesti ennen, kuin pupillit alkoivat toimimaan uudestaan. Lisäksi ehdin käyttämään normaaleja laseja yli kymmenen vuoden ajan, joten tottui pitämään laseja päässä.

L

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Autoillessa pidän aurinkolaseja aina, kun on aurinkoista tai muutoin tulevaisuus häikäisee. Sen verran sokea kun on, niin lasit on varustettu vahvuuksilla. Muutoin kyllä tulee käytettyä harvemmin.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Suomessa on pyöräilijöille kypäräsuositus ja autoilijoille hands-freepakko. Kumpaakan en noudata, mutta aurinkolasisuositus olisi ok ja sitä noudattaisin. Joka kevät tapahtuu ainakin yksi onnettomuus, jossa auto ajaa suojatietä ylittävien lapsien yli, koska aurinko häikäisi. En voi käsittää miten ihmiset viitsivät ajaa autoa aurinkoisella kelillä ilman aurinkolaseja. Se on ensinnäkin vaarallista ja toiseksi sirittäminen rasittaa silmiä.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Suomen tuhnuauringossa en ole aurinkolaseja tarvinnut juuri koskaan. Viikko sitten hommasin etelästä ensimmäiset aurinkolasini vuosiin. Saas nähdä josko niitä oppisi täälläkin käyttämään. Joskus laseista olisi ollut hyötyä ilta-auringon aikaan kun on istunut paistetta päin terassilla tai futismatsissa. Toistaiseksi persaukisena en aja, mutta liikenteessä käyttäisin varmaan aina.

Täysin tummilla laseilla varustetun henkilön kanssa on muuten harvinaisen epämiellyttävää keskustella kun toisen eleistä ei ota selvää, eikä voi olla varma milloin toinen katsoo silmiin vai katsooko lainkaan.

Yksi hyvä ja ilmeisen suosittu käyttökohde aurinkolaseille on oman katseen tarkan kohteen peittäminen kesäisiä nähtävyyksiä tarkastellessa. EDIT: kas, tämä olikin jo vastausvaihtoehtona :)

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Eppis
Itselläni on aurinkolasit vahvuuksilla. Joskus, kun suoritan esim. lyhyen kauppareissun, niin saatan seikkailla siellä kaupassa ne aurinkolasit päässä. Syy on yksinkertaisesti se, etten jaksa ruveta räpläämään rillejä päähän ja sitten taas ulkona vaihtamaan aurinkolasit takas. Ei ole kovin vahvat lasit, mutta sen verran kuitenkin, että ostosreissu nopeutuu, kun vähän näkeekin jotain.

Mutta jos siis vietän enempi aikaa sisätiloissa, niin en kyllä silloin ole ne aurinkolasit päässä.

Sama täällä. Ostin täksi kesäksi aurinkolasit vahvuuksilla kun kyllästyin siristelemään silmiäni poutapäivinä. Ei niitä tosiaankaan viitsi joka kauppareissulla venkslata tavallisiin rilleihin, puhumattakaan siitä että tavalliset rillit olisivat aina matkassa.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Käytän aurinkolaseja kahdessa tapauksessa. Ensimmäinen on kun yksinkertaisesti aurinko häikäisee, esim autolla ajettaessa tai golfkentällä. Ja toinen on sitten tämä imagokysymys. Minun kohdalla se tarkoittaa kuitenkin yleensä hyvinkin naurettavan näköisiä aurinkolaseja esim festareilla. Mikäs sen hauskempaa kun saada muut ihmiset nauramaan...

Mutta äänestäppä tuossa nyt sitten. Valitsin silloin tällöin.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Autolla ajaessa aina.
Muuten pidän niitä mukana jos lähden jonnekin ja aurinko paistaa.
Simmut eivät tule kipeäksi, kun on arskat päässä.

Itse olen myös ruvennut käyttämään halpislaseja. Kalliit menevät rikki, niin vitutusketju saa lisää tekstiä.
Itselläni kolmet lasit tällä hetkellä. Yhdet löytyneet työpaikalta, yhdet ostettu tänä kesänä, 12 €, ja yhdet ovat "pitkäaikaisessa lainassa" :)

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vastasin, että aina ja joka paikassa. Tosin tällä hetkellä ne roikkuvat tuossa paidankauluksessa. Mutta kyllä ne miltei aina kulkevat mukana - ainakin aurinkoisina aikoina. Ne ovat osa minua.

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Aina ja joka paikassa, yhdeksät aurinkolasit ja kaikkia käytän. En tosin yhtä aikaa, mutta vuorotellen.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Aurinkolasit vaikka ulkona sataa - lähes tulkoon. Kirkas ilma, vaikka olisi pilvistäkin pistää väkisin kaivelemaan arskoja päähän. Keväisin myös kirkas lumi saa aikaan kyseisen reaktion.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Terassilasit aka tissilasit

Kyllähän kaupungilla pitää lämpimänä kesäpäivänä olla peililasit päässä, että voi rauhassa keskittyä olennaisiin asioihin. Terassilla pitää tietysti välillä ottaa lasit pois, että voi heittää keskiverto matikkakatseita naapuripöydän tsubuille.

Autoillessakin laseja voi joskus pitää, mutta se ei ole lähellekään niin tärkeää. Aurinkolippakin on keksitty.

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lumovoimaa laseitta

Käytän nokilaseja aina huristellessani urheiluautollani tukka hulmuten kohden auringonlaskua. En muuten juurikaan, paitsi aurinkoisella kelillä uistellessa – näkee suomuselät ja siimat paremmin.

Silmäthän on sielun peili, ja näin viriiliä sielun elämää viettävän yksilön olisi synti kätkeä sielunsa kuvajaiset innokkailta katsojilta. Silmiini tuntikausia tuijotelleiden tyttärien tilaa voisi mainiosti verrata uskonnollisen herätyksen saaneiden hurmokseen, enkä minä yksinkertaisesti voi riistä tätä transsiin johdattavaa nautintoa heiltä pelkkiin trendikkäisiin turhamaisuuksiin vedoten. Miehen täytyy kantaa vastuu saamastaan lahjasta pystypäin, ilman aurinkolaseja.

Tunnen kyllä miehen, ystävän, joka omistaa yli kahdet sadat (200) aurinkolasit. Kynämies keräilee niitä, niin kuin minä aikoinani nimettömiä. Hän myöskin käyttää kokoelmaansa kerkeästi, itse asiassa aina. En oikeastaan tiedä miksi tuo niitä nenällään aina roikottaa, mutta suurta ja rakastettavaa persoonaansa ei hän kyllä kykene niiden taakse kätkemään. Iso käsi aurinkolasien otto-isälle!

Juohtuipa vaan mieleeni

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Re: Lumovoimaa laseitta

Viestin lähetti Rööri
Tunnen kyllä miehen, ystävän, joka omistaa yli kahdet sadat (200) aurinkolasit.

Aka Elton John? Kesällä aurinkolasit ovat aina mukana ja usein päässä. Muuten silmiä ja päätä alkaa särkemään. Lasien takaa on myös mukava katsella vastaantulevia ihmisiä...

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Re: Lumovoimaa laseitta

Viestin lähetti Rööri
...Hän myöskin käyttää kokoelmaansa kerkeästi, itse asiassa aina....

Myöskin.. siis sinäkin käytät kokelmaasi jatkuvasti.. =)

Noh itse aiheeseen, kyllä aurinkolaseja on pakko käyttää kesällä pilvettömällä kelillä, siristely rasittaa silmiä. Onneksi en ole taipuvainen päänsärylle. Tällä hetkellä on kahdet lasit, kalliit ja ihmeen kauan palvelleet Killerit ja toiset halvat siniset vapaavalintaimagoklasit.

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Kyllä käytän lähes koko kesän joka paikassa. Tosin mulla on pahan tapana hukata aurinkolaseja vähintään kerran kuukaudessa tai sitten istua sohvalla niiden päälle.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Aina kun aurinko paistaa.. ulkona... perseitä jne..
Lasit myös jäävät päähän joskus sisään mentäessä. Se ei ole elvistelyä, vaan tottumusta lasien pitämisestä.

Viestin lähetti teemu73
Itseäni ainakin ärsyttää suunnattomasti sellainen tapa, että niiden kanssa mennään joka paikkaan ja sitten sisätiloissa nostetaan otsalle ym.

Mitä ihmettelemistä siiinä on jos jollain on lasit sisällä päässä ? Kun on ajatuksissa, ei niitä aina edes huomaa enää. Itse tapaan nostaa lasit otsalle, siitä yksinkertaisesta syystä, että siellä ne ovat hyvin tallessa, tai sitten ei. Olen myös monta kertaa etsinyt laseja, kiroillut ja paiskinut tavaroita kunnes huomaan että lasini ovat otsalla.

Lähdin alkukeväänä ajelemaan Ilmajoelta Turkuun autolla. Heitin lasit nenälle ja matka alkoi. 290 km siinä köröttelin pysähtymättä, kunnes Turussa liikennevaloissa viereeni pysähtyi varsin kaunis neitokainen. Hämmästyin ja kummastuin, tyttöhän katseli minua kovin ihmettelevästi ja kiinnostuneen näköisesti. Valot vaihtuivat ja tyttö kääntyi oikealle, minä jatkoin suoraa..
Mitähän tyttö katseli ?? Turussa kun ei ole tapana katsella ihmisten päälle niin suoraa, päinvastoin. Nokka pystyy ja eteenpäin...
Selvisihän tuokin sitten.. lasistani oli toinen linssi pudonnut takin povarin pohjalle... mahdoin olla melkoisen dorkan näköinen yhdellä linssillä....

Eikä hävettänyt.. sentään vajaa 4 tuntia lasit päässä, enkä huomannut linssin puuttumista.. sattuuhan sitä.

K

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy