Tiuraniemen väheksyminen tuli tasan tarkkaan siinä vaiheessa, kun otit miehen esimerkiksi Paason kehumisviestiin. Siihen ei ollut minkäänlaista tarvetta tässä yhteydessä. Varsinkin, kun Tiuraniemi on jo kolme peliä putkeen hoitanut oman hommansa hyvin. Aina pitää silti nostaa se silmätikku edes nimenä esiin, vaikkei aihetta olisi.
Pitää kyllä nyt oikaista sen verran, että Tiuraniemi ei ole minulle mikään "silmätikku". Itse asiassa, kun täällä olivat jo innoikkaimmat tyyliin ekan pelin jälkeen heittämässä Tiuraniemeä bussin alle ja veks, niin yritin toppuutella ja sanoa, että annetaan aikaa. Yksittäisiä virheitä olen toki nostanut kritisoinut ja yleisesti tason riittämättömmyytä nyt myöhemmin, mutta ei Tiuraniemi minulle mikään silmätikkua ole, korjataan se väite. Kenties sekoitat minut johokin muuhun, joka on Tiuraa ahkerasti ruoskinut ja nyt menen pesuveden mukana noiden väitteidesi kanssa?
Ja mitä tulee tuohon aiempaan viestiini, niin ei siinä ollut minkäänlaista Tiuran dissaamista. Kyse oli siitä, että meillä on A-junnu joka on tullut täysin puskista ja syrjäyttänyt meidän kesän pakkihankinnan ja vieläpä selvästi. Kyllä sen pitäisi olla Tiuraniemi (joka on ulkopuolelta lähtökohtaisesti kolmeen pelaavaan pariin hommattu), joka pelaa noita isoja minuutteja, eikä puskista tullut A-junnu, kun loukkeja tulee. Mutta, kun ei riitä, niin ei riitä. Ja edelleen, valmennus on samaa mieltä. Yleensä se menee (tai pitäisi mennä) niin, että kun loukkaantumisia tulee, että pelaavasta kuusikosta noustaan hierarkiassa ylemmäs, eikä niin, että A-junnu pakki nousee yhtäkkiä isoon ruutuun ja nämä pelaavat kaverit nysväävät edelleen pienillä peliajoilla.
Toki, jos nyt pakosti halusti sen nähdä jonain suljeskelyviestinä Tiuraniemen päälle, niin siinä en voi auttaa. Ja mitä tulee Tiuraniemen hyvin pelaamiseen, niin omasta mielestäni korkeintaan mukiinmenevä suorittamista. Tiuraniemelle kaavailtiin isompaa roolia ja sen takia on relevanttia nostaa tämän hetken riittämättömyys, kun jotkut nobody A-junnutkin kurvailee ohi peliajoissa ja vieläpä selvästi. Ja valmennus on samaa mieltä Tiuraniemen riittämättömyydestä. Oli jo ennen loukkaantumisia Kärppien pakkihierarkian 8.pakki ja nyt on myös Paaso ajanut ohi eli Tiuraniemi on tällä hetkellä Kärppien 9.pakki, joten siinäkin mielessä oli relevanttia nostaa esille, että Tiuraniemi on itse asiassa pudonnut koko Kärppien pakkihierarkian pohjalle (9 sopimuspelaaja puolustajissa).
Parannusta on toki tullut alkukauden sekoiluihin, jolloin itsekin penäsin kärsivällisyyden perään, mutta kaukana kaukana ollaan siitä, että olisi Kärppien tasoisen joukkueen 3.pelaavassa parissa, omasta mielestäni. Korostan vielä, että Tiuraniemi ei ole minulle mikään pakonomainen silmätikku, ei ollenkaan. Itse vain haluan nähdä Kärppien pakistossa paljon laadukkaampia pelaajia ja mestaruustason pakiston, ei sen kummempaa.