Kärppien juniorit (U20, U18 & U16)

  • 660 508
  • 1 559

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Oulun alueella onneksi K-Laser/KKP lyöneet hynttyitä yhteen C2 junnuista ylöspäin ja osallistuvat valtakunnallisiin sarjoihin ( mihin pääsevätkin ). Näinollnen pelaajapolku turvattu myös niillekkin, jotka eivät Kärppiin mahdu ja jotka sieltä on potkittu pihalle. Ei huono vaihtoehto monellekkaan rajatapaukselle verrattuna saatu rooli Kärpissä vs K-Laser/KKP. Toisessa pelaat vastuuminuutit isossa roolissa ja toisessa 3-4 ketjun äijänä jämäminuutit.
 

Glove

Jäsen
Miten lie harjoittelun laatu eri seuroissa esim. Kärpät vs KKP/Laser? Tottakai Kärpissä saa kovempia reenejä kun on kovemmat kaverit ympärillä, mutta miten lie noin muuten? Pitäisi käydä ihan mielenkiinnosta joskus seuraamassa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yhteistyöllä tarkoitan, että harmi kun Oulusta ei saada useampia SM tason joukkueita sarjoihin.
Totta. On kuitenkin syytä muistaa, että yhteistyön syntyminen ei luonnollisestikaan ole vain Kärpistä kiinni.
Mennään yhdellä joukkueella jokaiseen sarjaan. Pelaajamäärät ja laatu riittäisi useisiin joukkueisiin. Nyt tilanne se, että taso järkyttävän kova ja loppumassa leviää ympäri Suomea.
Hyvää työtä Kärpät tekee ja timantteja tulee, mutta paljon hukataan mahdollisuuksia.
Mitä tarkoitat näilä hukatuilla mahdollisuuksilla? Kenties pelaajia, jotka eivät koskaan saavuta täyttä potentiaaliaan, koska eivät saa tarpeeksi peliaikaa? Kenties pelaajia, jotka lopettavat pelaamisen, koska eivät saa tarpeeksi mahdollisuuksia? Kenties niitä laadukkaita junioreita, jotka Kärpät menettää etelän seuroihin? Kahteen ensimmäiseen kysymykseen esitän vastakysymyksen, jotta ovatko nämä nuoret todella tarpeeksi lahjakkaita liigakiekkoilijoiksi Kärppiin? Kolmanteen kysmykseen esitän vastakysymyksen: Keitä lahjakkuuksia Kärpät on Granlundien jälkeen menettänyt etelän seuroihin?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten lie harjoittelun laatu eri seuroissa esim. Kärpät vs KKP/Laser? Tottakai Kärpissä saa kovempia reenejä kun on kovemmat kaverit ympärillä, mutta miten lie noin muuten? Pitäisi käydä ihan mielenkiinnosta joskus seuraamassa.
Laserin toiminta on minun näkemykseni mukaan erittäin laadukasta ja mukavasti pelaajia ainakin b-juniori ikäisinä on Kärppiin Laserista siirtynyt. Uskoisin myös, että Kärppien toiminta ainakin c—junioreista alkaen kestää kyllä kriittisenkin tarkastelun. Toki erittäin mielelläni luen Oulunseudun juniortoiminnasta enemmän tietävän kirjoitteluja asiasta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Keitä lahjakkuuksia Kärpät on Granlundien jälkeen menettänyt etelän seuroihin?

Itse olen toisinaan miettinyt sitä, miksi Kiimingin (Oulun lähiö) poika Niko Mikkola lähti C:n SM-sarjakauden jälkeen KalPaan. Tällaiset siirrot panee harmittamaan, vaikka Mikkolakaan ei paljoa Liiga-tasolle ehtinyt tuottamaan Kärpille harmia. Silti, Pohjois-Amerikan sopimus on nyt taskussa. Ehkä oli C:ssä löysä raakile ja heräsi treenaamaan myöhemmin, ehkä oli ohi katsottu lahjakkuus, ehkä piti henkilöhitaisista syistä lähteä. En tiedä, mutta joskus on tullut mieleen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen toisinaan miettinyt sitä, miksi Kiimingin (Oulun lähiö) poika Niko Mikkola lähti C:n SM-sarjakauden jälkeen KalPaan. Tällaiset siirrot panee harmittamaan, vaikka Mikkolakaan ei paljoa Liiga-tasolle ehtinyt tuottamaan Kärpille harmia. Silti, Pohjois-Amerikan sopimus on nyt taskussa. Ehkä oli C:ssä löysä raakile ja heräsi treenaamaan myöhemmin, ehkä oli ohi katsottu lahjakkuus, ehkä piti henkilöhitaisista syistä lähteä. En tiedä, mutta joskus on tullut mieleen.
Hyvä nosto. Siinä on yksi lahjakkuus, jonka Kärpät on menettänyt. Jos taustalla ei ole ollut mitään jääkiekon ulkopuolista, tyyliin perheen muutto Kuopioon, niin voidaan kyllä sanoa, että kyseessä on Kärppien kannalta hukattu lupaus. Muita?
 

Speller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja HIFK
Hyvä Torso.

Laitat sanoja suuhun en puhu mistää Granlundin tasoisista lahjakkuuksista. Nämä erottaa kaikki.
Montaa supertimanttia ei Kärpät ole menettänyt.

Tarkoitan sitä että CB junnuissa saataisiin Oulussa 180 pelaajan massa pysymään alueella
SM tasolla.
Tuossa määrässä on jo paljon mahdollisuuksia.
Kaikki ei änäriin mene mutta tulevia liigapelaajia noissa on.

Nyt Kärppäpolku on puolet tuosta.

Muutaman vuoden työkeikka ja lasten kanssa
Kalpan junnuhommissa olleena otti päähän kun Oulusta tuli pelaajia sinne ovista ja ikkunoista.

Matkailu avartaa .. näkee asioita toiselta kantilta.
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Mc Torsolle: Petri Pakaslahti ja Kimmo Lotvonen mun muistissa. Edellämainittu nousi A-maajoukkueeseen ja teki hyvän uran muualla. Lotvonen myohemmin Kärpissä.

Varmaan näitä on muitakin, mutta hyvä että tilanne on parantumassa ja pelaajapolku on mahdollista muuallakin kuin Kärpissäkin Oulun seudulla. K-Laser/KKP joukkueet osallistuvat ikäluokkiensa SM-karsintoihin hyvän valmennuksen kera ja ainakin C2 junnuissa alueellista valtikkaa ei olla vielä jaettu ( edellisellä kaudella Finalfourissa tuli pataan ).

Mulla ei kokemusta vanhemmista ikäluokista ( 03 ylöspäin ), mutta liian aikainen "Kärppähenkisyys" tappaa alueelta kilpailun ja siitä kärsii kaikki. Ei se ketään palvele, että alueella yksi dominoi ja kunnon pelejä ei saada aikaiseksi. Tämä vielä tietoisen kuppauksen toimesta ( Mika Pieniniemen hyväksyntä ). Kärpillähän sellainen periaate, että junioripelaajille luvattu Kärpissä junioripolku aina D1 junioreihin, mutta kummassti tänäkin keväänä karsintaa " avoimissa jäissä " ja potkut perseelle kun K-Laserista ja KKP:stä parempia tulee.

Puhutaan vasta 12v vanhoista kiekkoaluista ja melkoinen tuomio, kun tuollainen tulee eteen. Siinä sitten miettimistä pistääkö hokkarit naulaan vai alentuuko tulla pelaamaan joukkueeseen mitä edellisellä vuodella pyöritettiin 12-1.
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Granlundin ceississä kaikki mustamaalaavat Larvaa vaikka perusta oli Juha Ring ja hänen kokemukset Kärpistä. Mikelle Kärpät oli vain steppi kohti änäriä ja kaikki toiminta kohdistui tähän. Hyvin on mennyt ja siinä sivussa velipoikakin. Todellakin Kärppien kannattaisi miettiä tätä pelaajarekrytointia pikkasen pitempään ja saada oma tuotanto kunnolla käyntiin.

Tympeä tilanne loppupeleissä jos omat kasvatit vain Raksilan makkamyyjiä/siivojia. Pidetään juniorimylly toiminnassa mutta poimitaan kirsikat muualta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä Torso.
Laitat sanoja suuhun en puhu mistää Granlundin tasoisista lahjakkuuksista. Nämä erottaa kaikki.
Montaa supertimanttia ei Kärpät ole menettänyt.
Ei ole tarkoitus laittaa sanoja suuhun. En minäkään puhu mistään Granlundien tasoisista lahjakkuuksista, vaan kokonaisuudesta. Tuon Granlundin nostin vain esille määrittämään aikarajaa. Kärpistä juniorina muualle lähteneistä pelaajista vain Niko Mikkola on nostettu esiin läpimurron tehneenä pelaajana. Lamberg on sitten esimerkki rotaatiotason liigapelaajasta, mutta olisiko hän koskaan mahtunut Kärppien edustukseen? Arttu Ruotsalainen on myös mielenkiintoinen seurattava. Katsotaan, kuinka hänen uransa etenee Ilveksessä. Siinäkin on kaveri, jolla ei ollut saumaa murtautua Kärppien edustukseen, mutta vieraskiertueen jälkeen voi palata, mikäli taso lopulta riittää. Kyllä Kärpät on isossa kuvassa onnistunut panostamaan oikeisiin poikiin. Pointtini on siis se, ettei näistä juniorina Kärpistä pois lähteneistä lahjakkuuksista ole lopulta monestakaan liigapelaajaa kehittynyt. Näin ollen on syytä miettiä, miksi Kärpät olisi heihin vielä enemmän panostanut.
Tarkoitan sitä että CB junnuissa saataisiin Oulussa 180 pelaajan massa pysymään alueella
SM tasolla.
Tuossa määrässä on jo paljon mahdollisuuksia.
Kaikki ei änäriin mene mutta tulevia liigapelaajia noissa on.
Jos tämä on yhteistyöstä kiinni, niin tarvitaan yhteistyöhän muitakin kuin Kärpät. Käsittääkseni ainakin K-Laser haluaa toimia itsenäisesti, mikäli olen Antti Alamikkelän puheita oikein ymmärtänyt. Voihan se toki olla, että Laserissa ja muissakin lähialueen seuroissa olisi vahva halu yhteistyölle. Jos näin on, pitää Kärppien ryhdistäytyä. Jos lähiseuroissa ei ole halua yhteistyölle, niin pakottaminen ei liene mahdollista. Toivotaan, että kultainen keskitie löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mc Torsolle: Petri Pakaslahti ja Kimmo Lotvonen mun muistissa. Edellämainittu nousi A-maajoukkueeseen ja teki hyvän uran muualla. Lotvonen myohemmin Kärpissä.
Aika kauaksi piti tosiaan mennä, että näitä pelaajia löytyy. Kertoo siitä, että mylly pyörii Oulussa hyvin.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Kertoo siitä, että mylly pyörii Oulussa hyvin.

Tulos junioreista on mitä on. Menestystä tulee joka ikäluokassa ja pelaajia on kärkkymässä edustukseenkin aina useita. Siltä kantilta katsottuna homma toimii. Toinen näkökulma on juniorijärjestelmän sisältä, jossa puhutaan kuitenkin lapsista - yksilöistä. Aina ei mene reiluimman mukaan ja varmasti ikäviäkin tapauksia löytyy sieltä. Vaikka itse olen ainoastaan edustuksen kiekkoviihteen kuluttaja niin toivon ettei oma viihteeni tukisi juniorijärjestelmän epäkohtia vaan auttaisi korjaamaan niitä. Varmastikin pesuveden mukana menee moni potentiaalinen taimi hukkaan, joka eri tilanteessa voisi puhjeta kukkaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät taistelee Liigassa joka kausi mestaruudesta ja mitaleista. Tätä tavoitetta katsoessa voidaan olettaa että edustukseen tarvitaan junnuista kausittain vain 1-3 uutta pelaajaa. Jos Kärppien junnumylly tuottaa nämä 1-3 pelaajaa omiin tarpeisiin niin hommahan toimii. Aina parempi, mikäli riittävän tasokkaita junnuja olisi enemmänkin, voidaan valita parhaat. Ikävä juttu tietysti heille, jotka Kärppiin eivät mahdu mutta sellaista on kilpaurheilu. Eikä se ole pelkästään huono juttu, jos osa junnuista joutuu lähtemään muualle peliajan perässä. Tämä mahdollistaa myöhemmin hyvien paluumuuttajien hankinnan. Oikeastaan olisi parempi, mitä enemmän Kärpät tuottaa myös muualle Suomeen kovia junnuja. Ei se ole Kärpiltä pois, kun itse voi kuitenkin ottaa ensin parhaat päältä niin monta kuin tarvitaan.

Ville Leskinen on tuorein esimerkki siitä, ettei junnupolun päätyttyä mahtunut suorilta Kärppiin kun Mäenalanen ja kumppanit veivät pelipaikat edustuksesta. Lese teki parin kauden maakuntakierroksen ja palasi entistä ehompana takaisin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tulos junioreista on mitä on. Menestystä tulee joka ikäluokassa ja pelaajia on kärkkymässä edustukseenkin aina useita. Siltä kantilta katsottuna homma toimii. Toinen näkökulma on juniorijärjestelmän sisältä, jossa puhutaan kuitenkin lapsista - yksilöistä. Aina ei mene reiluimman mukaan ja varmasti ikäviäkin tapauksia löytyy sieltä. Vaikka itse olen ainoastaan edustuksen kiekkoviihteen kuluttaja niin toivon ettei oma viihteeni tukisi juniorijärjestelmän epäkohtia vaan auttaisi korjaamaan niitä.
Kilpaurheilu ja lapsen hyvänolontunne eivät joka hetki kulje käsikkäin. Vaikeuksia koituu varmasti jokaisen matkan varrelle, toiselle isompia ja toiselle vähän pienempiä. Kyse ei ole pelkästään lahjakkuuden tasosta, vaan myös asenteesta. Reittejä huipulle on useita. Olen taipuvainen uskomaan, että oikeasti lahjakas urheiluja kyllä reittinsä huipulle löytää.
Varmastikin pesuveden mukana menee moni potentiaalinen taimi hukkaan, joka eri tilanteessa voisi puhjeta kukkaan.
Jos puhutaan ikäluokista C-juniorit ja siitä ylöspäin, en oikein usko, että Kärppien juniorivalmennuksen takia kovinkaan moni potentiaalinen taimi menee hukkaan. Se, miten tuosta nuorempien lasten junioritoiminta on organisoitu ja kuinka monta lahajakkuutta lopettaa liian aikaisin, voi olla sitten toinen tarina.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Kilpaurheilu ja lapsen hyvänolontunne eivät joka hetki kulje käsikkäin. Vaikeuksia koituu varmasti jokaisen matkan varrelle, toiselle isompia ja toiselle vähän pienempiä. Kyse ei ole pelkästään lahjakkuuden tasosta, vaan myös asenteesta. Reittejä huipulle on useita. Olen taipuvainen uskomaan, että oikeasti lahjakas urheiluja kyllä reittinsä huipulle löytää.

Kun näitä muita kommentoijia on kuunnellut niin sieltä järjestelmän sisältä tulee viestiä, että meno on välillä turhan raadollista ja epäreilua. Erityisesti epäreiluuden tunne ja se ettei peliesityksilläkään voinut vaikuttaa kohtaloonsa on aika karua kuultavaa. Parhaimmat lahjakkuudet pärjäävät toki tilanteesta huolimatta, mutta siellä harmaassa massassa varmastikin on lopettavaa porukkaa joka eri paikassa ja eri ajassa olisi menestyjä. Kovin moni ei ole Nutivaaran kaltainen soturi, joka taistelee itselleen reitin vaikka hylkäyksiä tulee. Liekö ongelma myös se, että Kärpät on liian suuri täällä pohjoisessa ja hyviä vastuullisia rooleja tälle junnumassalle on liian vähän.

Kärppien edustuksen kannalta tilanne on aika hyvä ja ainoastaan Pohjois-Amerikan juniorijäät tuntuvat uhkaavan lahjakkuuksien seulontaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun näitä muita kommentoijia on kuunnellut niin sieltä järjestelmän sisältä tulee viestiä, että meno on välillä turhan raadollista ja epäreilua. Erityisesti epäreiluuden tunne ja se ettei peliesityksilläkään voinut vaikuttaa kohtaloonsa on aika karua kuultavaa.
Nuo mainitsemasi kommentit järjestelmän sisältä ovat vaikuttaneet perin erikoisilta. Minulle ne ovat näyttäytyneet täysin subjektiivisina näkemyksinä, joihin on varmasti olemassa myös toinen puoli. Ymmärrän sen, ettei Kärppien organisaatio junioripuolen osalta ole täydellinen. Kuitenkin väitteet laajamittaisesta ja mielivaltaisesta tiettyjen pelaajien suosimisesta, sekä tarkoitushakuisista pelaajien uran torppaamisista ovat olleet sen verran tiukkaa tekstiä, että olen asiasta halunnut keskustella.
Parhaimmat lahjakkuudet pärjäävät toki tilanteesta huolimatta, mutta siellä harmaassa massassa varmastikin on lopettavaa porukkaa joka eri paikassa ja eri ajassa olisi menestyjä. Kovin moni ei ole Nutivaaran kaltainen soturi, joka taistelee itselleen reitin vaikka hylkäyksiä tulee. Liekö ongelma myös se, että Kärpät on liian suuri täällä pohjoisessa ja hyviä vastuullisia rooleja tälle junnumassalle on liian vähän.
On hyvä muistaa, että harmaa massa ei ole lopulta noussut esiin muissa liigajoukkueissa. Onko tämä harmaa massa siis lopettanut kiekkoilun, koska ei ole saanut Kärpissä mahdollisuutta? Jos näin on, kuinka paljon potentiaalia tässä massassa on lopulta ollut? Kärppien junioritoiminnan kehittäminen on tärkeä asia. Kehitystyön pohjana tulee olla tulosten tarkastelu ja ammattilaisten yhteistyö. Vaikka junioreiden kokemuksia on myös hyvä kuunnella, eivät joidenkin yksittäisten pelaajien epäonnistumisen tai epäoikeudenmukaisuuden tunteet voi olla keskiössä.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Ison junnumassan pyörittäminen on joka lajissa ongelmallista. Ymmärrän hyvin Kärppien tilanteen. Junnu-edustukseen olisi varmasti satoja tulijoita mutta johonkin pitää vetä raja. Vetäjiä, jäävuoroja, yms. ei vaan voi löytää ympärivuotisesti sadoille yhden ikäluokan mukuloille.

Tässä päästään sitten siihen että jossain vaiheessa pitää aina sitten päättää onko Pekka parempi kuin Teppo. Pekan vanhemmat on tietysti sitä mieltä on. Kuitenkin Pekka tippuu ja Teppo pääsee joukkueeseen. Nousee hirveä poru. Sama poru nousisi jos tippuja olisi Teppo. Teki niin tai näin, niin seura ja valmentajat saa lokaa niskaansa kun vanhempien ja sukulaisten mielestä lupaavan pojan jääkiekkoura tuhottiin. Saattaa olla että valmentajan mielestä Pekka on parempi luistelemaan ja vaikka tekee kaudessa 20+20 pistettä, niin 10+10 pisteen Teppo otetaan joukkueeseen koska on muuten urheilullisempi ja treenaa kovemmalla asenteella. Tai sitten vain Pekka tai Pekan vanhemmat on luonteeltaan niin mulkkuja että joukkueeseen otetaan mieluummin Teppo, joka on palaajana samaa tasoa mutta vanhempien kanssa ei tarvitse vääntää joka ilta tunnin puheluita.

Itse olen varma että yhtään huippuluokan junnua ei tiputeta yhdestäkään ikäluokasta. Rajatapauksia on aina ja niistä ei päästä koskaan eroon, ei yhdessäkään seurassa. Toki joukkoon mahtuu aina jokunen latebloomeri, mutta sellaista oraakkelia ei ole maan päälle vielä syntynyt joka osaisi löytää nämä kaikki. Vaikka Kärpät tekisi sellaisenkin päätöksen että kaikki ikäluokan 249 pelaajaa otetaan rinkiin, niin seuraavana sitten viidentoista pojan huoltajat itkee että miksi minun poika ei mahdu tuohon AAA+ -tiimiin vaan joutuu tahkoamaan AA-joukkueessa. Sellaista tilannetta ei vain ole että kaikki olisivat tyytyväisiä, teet niin tai näin niin aina joku itkee ja valittaa.
 

Glove

Jäsen
Ei kai siitä mitään haittaa olisi vaikka olisi kuinka suuri pelaajamassa mukana. Onpahan enemmän väkeä jakamassa kustannuksia kun jääkiekkoa kalliiksi lajiksi jhaukutaan. Muistan kun aikanaan itse vielä pelasin ja kaveri oli Kärppien korttelisarjassa. Joukkueita oli vielä C-iässä seitsemän tai kahdeksan kappaletta. Harrastajia piisasi ja varmaan aika monella oli hauskaakin. Eihän kaikista voi eikä pidä tulla ammattilaisia. Mutta ei kai siinä mitään pahaa olisi jos kaikki saisivat jatkaa harrastustaan niin kauan kuin haluaa. Toki jäitä ei nykyään ulkona enää juurikaan ole, joten jostain pitäisi saada muutama halli Ouluun lisää. Olisiko kenelläkään kymmentä miljoona takataskussa?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mc Torson kirjoittelu perustuu tutun fysiikkavalmentajan kertomuksiin, niin kuin hän itse aikaisemmin totesi.
Omakokemus ja tarinoiden todenperäisyys hyvin lähellä = 0%
Olen varsin selvästi kirjoittanut, että pohjaan näkemykseni vahvasti tuloksiin. Tuloksilla tarkoitan toki juniorijoukkueiden menestystä, mutta ennen kaikkea pelaajien tuottamista edustusjoukkueelle. Haastan sinut asialliseen debattiin. Koeta pikkaisen perustella omia näkemyksiäsi Kärppien junioritoiminnasta. Koeta myös pikkaisen perustella sitä, miksi minun näkemyseni eivät mielestäsi ole todenperäisiä. Näin voimme päästä asiassa eteenpäin. Tällä hetkellä vaikutat minun silmissäni tyhjänhuutelijalta.
 

Glove

Jäsen
1 300 000€/ harjoitushalli, sitten tietenkin ne toimintakulut.
Meinaatko, että noin halvalla irtoaisi? No eihän se ole poika mikhän.

Mutta joo, tuossa aiemmin oli listaus Kärppien kasvateista ikäluokittain. Varsinaisia Kärppä kasvatteja 5 ja muualla oppinsa saaneita oli listassa 23. Onko Kärppien juniorituotanto siis erinomaista? Mielestäni ei ole. Onko muiden seurojen juniorituotanto erinomaista? Mielestäni ei ole. Jos Kärppien junioritoiminta olisi erinomaista, ei yhdelläkään ulkopuolisella olisi mahdollisuuksia mahtua Kärppien juniorijoukkueisiin C-juniori-iässä, koska Kärpät olisivat kasvattaneet omia pelaajiaan niin hyvin, ettei ulkopuolisella pelaajalla ole mitään mahdollisuuksia mahtua Kärppien joukkueeseen. Muiden seurojen junioritoiminta taas ei ole erinomaista koska niistä tulee vain yksittäisiä pelaajia, ei suurta massaa.

Alan kohta uskoa jonkun viisaan lausuntoon, että pelaajasta voi kehittyä huippu valmennuksesta huolimatta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun kävin perjantaina lunastamassa kausikortin, asteli Harri Ahon juttusille Ilari niminen nuori mies, toki ihan miehen kokoinen. Kovasti vaikutti siltä, että kyseessä olisi ollut uuden pelaajan ja urheilutoimenjohtajan välinen tapaaminen. Olisiko Kärppien junioritoiminnasta enemmän tietävillä ajatusta siitä, kuka voisi olla kyseessä? Minkä verran Aho on mukana A-junioreiden toiminnassa?
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun kävin perjantaina lunastamassa kausikortin, asteli Harri Ahon juttusille Ilari niminen nuori mies, toki ihan miehen kokoinen. Kovasti vaikutti siltä, että kyseessä olisi ollut uuden pelaajan ja urheilutoimenjohtajan välinen tapaaminen. Olisiko Kärppien junioritoiminnasta enemmän tietävillä ajatusta siitä, kuka voisi olla kyseessä? Minkä verran Aho on mukana A-junioreiden toiminnassa?
Ilari Heikkinen? Pelasi viime kaudella B-junnuissa ja vieraili Haukiputaan Ahmojen A-junnuissa muutaman pelin ajan. Syntynyt -01 ja miehen mitoissahan pituutensa puolesta Heikkinen on. Olisko nousemassa A:n porukkaan? Voep olla tai voep olla olematta?
 
Äkkiä katsomalla ei täältä vielä löytynyt. Kärppien A:n kesäryhmä julkaistu.

A-Nuoret Joukkue 2018-2019 | Kärpät

Maalivahdit:

NO NIMI PITUUS PAINO SYNT. KÄTISYYS

#30 Suutarinen Severi 183 80 12.01.2000 L
#33 Orpana Jere 183 77 16.02.1999 L
#35 Annunen Justus 194 85 11.03.2000 L


Puolustajat:

NO
NIMI PITUUS PAINO SYNT. KÄTISYYS
#2 Puutio Kasper 178 76 03.06.2002 R
#3 Loponen Kalle 178 79 13.03.2001 R
#5 Koskenkorva Samu 175 77 11.05.2001 L
#7 Akbaba Osman 180 90 19.08.1998 L
#9 Kantola Oskari 175 75 28.07.1998 L
#13 Matinmikko Aleksi 179 78 06.03.2000 R
#20 Ruikka Uula 174 73 28.05.2000 L
#22 Vanttaja Olli 181 74 09.06.1999 L
#25 Kemppainen Samuel 178 81 28.06.2000 L
#26 Niskala Jaakko 186 81 17.02.1999 R
#28 Meisaari Valtteri 190 97 21.02.1999 L
Korhonen Juho 176 78 19.05.1999 L

Hyökkääjät:

NO NIMI PITUUS PAINO SYNT. KÄTISYYS
#6 Heikkilä Juuso 180 75 03.06.2000 L
#8 Kiviniemi Joona 184 78 17.12.2001 L
#10 Tieksola Tuukka 175 62 22.06.2001 R
#12 Ruotsalainen Eetu 168 73 10.04.2000 L
#14 Moilanen Jesse 173 76 23.03.2000 L
#16 Saarinen Jesse 178 76 27.03.1999 L
#17 Ervasti Samuli 177 78 16.03.1999 L
#18 Heikkala Ville 168 72 13.11.1999 L
#19 Järvitalo Tommi 178 73 15.12.1999 L
#21 Päkkilä Eetu 182 76 03.10.1999 L
#23 Sedlak Zdenek 188 85 23.03.2000 R
#24 Räty Aku 182 75 05.07.2001 R
#27 Pietilä Miko 172 66 17.05.2000 L
#34 Sikorski Anton 178 68 20.03.2000 L
Koskenkorva Jesse 184 81 31.07.1999 L
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös