Kärpät mediassa

  • 1 431 912
  • 5 096

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oliko toi 04-05 playoffsit ne joissa Kärpät ei hävinnyt peliäkään? Kari Lehtonen Jokereiden maalissa ja Tenkin hurja lämäri meni jostain Lehtosen patjan / luistimen raosta maaliin
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Oliko toi 04-05 playoffsit ne joissa Kärpät ei hävinnyt peliäkään? Kari Lehtonen Jokereiden maalissa ja Tenkin hurja lämäri meni jostain Lehtosen patjan / luistimen raosta maaliin
Ei. 2006-07 pleijarit oli ne jotka meni Kärpille voitoin 10-0. Tuo Tenkin lämäri oli toki 2005 neljännestä ja ratkaisevasta finaalista mutta se meni Tim Thomasin patjan läpi. Lehtonen pelasi tuolloin AHL:ssä.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tuo kausi 2004-05 on kuitenkin eittämättä eräs liigahistorian kovimpia kun silloin täällä oli koko kauden kovia työsulkuvahvistuksia. Kärpät taas pelasi kuitenkin lähes läpi koko kauden samoilla miehillä. Nylander kävi sen reilut 20 peliä pelaamassa silloin alkukaudesta, Niinimaa palasi kasvattajaseuraansa ja Boumedienne tuli sitten myös. Monella muulla joukkueella oli työsulkupelaajia paljon enemmän, esim. IFK:lla taisi olla jopa lähemmäs kymmenkunta työsulkumiestä ja tippuivat puolivälierissä Lukolle.

Tuo kevät 2005 oli muuten tällä palstalla (ja muuallakin kannattajapiireissä) sellaista itkupotkuraivariaikaa ettei vastaavaa ole juuri koettu. HIFK:iin tosiaan saapui jatkuvalla syötöllä ykköskorin jätkiä änäristä ja sama päti moneen muuhunkin joukkueeseen, mm. Lukossa pelasi maalissa sen ajan lähes tulkoon paras veskari Dwayne Roloson ja puolustuksessa kolossimainen profiilipakki Hal Gill. Ja meille ei syksyn jälkeen enää saapunut ketään (paitsi Niinimaa toiselle stintilleen). Koutsinakin oli ”tylsää TPS-kiekkoa” koutsannut Nokka Jalonen, joka ei koskaan tule voittamaan mitään, ja nelossentterinä Soosi Sihvonen. Sarjaa toki johdettiin, Pietarin Super Sixissä vasta Jagrin jatkoaikamaali kaatoi Kärpät, mutta kausihan oli menetetty silloin 31.1. kun siirtoaika päättyi ja ranteet oli aika avata.

Myöhemminhän Junno kertoi, että oli ollut Pietarissa joukkueen mukana. Oli nähnyt siellä miten hyvin joukkue pelasi, ja kuinka huikean hyvän joukkuehenki jengissä oli, ja päättänyt siltä istumalta ettei hanki enää ketään sotkemaan pakkaa. Mutta mitäpä nuo ammattilaiset mistään mitään tietää kun oikeat asiantuntijat ovat mm. Jatkoajassa.

Samassa porukassa olin toki itsekin. 31.1.2005 kirjoitin tälle palstalle seuraavan viestin:

L. Paraske kirjoitti:
Kyllähän sitä pettyneitä ollaan täälläkin. Koko ajan jonkinlainen usko ja jopa varmuus oli siitä, että kyllä tänne vielä vahvistusta saadaan. Tällä kertaa väärässä oltiin, mutta ei tämä nyt maailmanloppu ole. Päästäänpä ainakin ennakkosuosikin asemasta pois. Ja jos nyt mestaruus voitetaan tällä porukalla, niin kyllä se ainakin meikäläisen arvoasteikossa menee juosten viime vuotisen edelle.

Onnea vaan hyvin markkinoilla onnistuneille porukoille ja kannattajilleen, mahtaa olla mukavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Saisivat näyttää kevään 04-05 playoffsit kokonaisuudessaan. Mahtavaa aikaa oli tuo.
Nämä olisi kyllä kiva nähdä uudestaan jo senkin takia, että ovat ainoat näistä Kärppien tämän vuosituhannen mestaruuksista, joista ei juuri materiaali löydy esim. YouTuben puolelta. Jos ei muuten niin edes Kärppien YouTube-kanavalle voisi lisätä, jos heiltä sen löytäisi. Muutama liigajoukkuehan noita on YouTuben puolella striimannut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nämä olisi kyllä kiva nähdä uudestaan jo senkin takia, että ovat ainoat näistä Kärppien tämän vuosituhannen mestaruuksista, joista ei juuri materiaali löydy esim. YouTuben puolelta. Jos ei muuten niin edes Kärppien YouTube-kanavalle voisi lisätä, jos heiltä sen löytäisi. Muutama liigajoukkuehan noita on YouTuben puolella striimannut.
Niin ja erikoista tosiaan sikäli että ei löydy mitään kun pelit tuli kuitenkin vielä Maikkarilla tuolloin. 2004 mestaruudesta taitaa jokaisesta finaalista olla pätkiä Youtubessa ja sama myös aiemmilta vuosilta, mutta 2005 mestaruuskeväältä ei juuri mitään.
 

Pohjoisesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Manchester United, Jesse Puljujärvi
Niin ja erikoista tosiaan sikäli että ei löydy mitään kun pelit tuli kuitenkin vielä Maikkarilla tuolloin. 2004 mestaruudesta taitaa jokaisesta finaalista olla pätkiä Youtubessa ja sama myös aiemmilta vuosilta, mutta 2005 mestaruuskeväältä ei juuri mitään.
Itekki haluisin nähdä uuelleen kevään 2005 finaaleita. Muistan ettineeni niistä koosteita vuosia sitte eikä missään oo mitään
 
Kyllä tuo Viuhkola oli käsittämättömän kova pelaaja. Harmi että viimeiset kaudet menivät loukkaantumisten vuoksi huonommin. Joutuipa viimeisinä vuosina joidenkin sylkykupiksikin, näin muistelen kärjistetysti. Legenda, ja mukava mies siviilissä.
 
Viimeksi muokattu:

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä tuo Viuhkola oli käsittämättömän kova pelaaja. Harmi että viimeiset kaudet menivät loukkaantumisten vuoksi huonommin. Joutuipa viimeisinä vuosina joidenkin sylkykupiksikin, näin muistelen kärjistetysti. Legenda, ja mukava mies siviilissä.
Jari Viuhkola oli mun mielestä sen 80-luvulla syntyneen mestarisukupolven ruumiillistuma. Uskomattoman taitava pelaaja ja parhaimmillaan tasoa "Raipe" syöttöjen antajana. Kiekonsuojaus maalin takana ja nurkissa oli loistavaa. Otti kovastikin iskua vastaan nurkkanahinoissa, mutta useimmiten tuli sieltä joko itse kiekon kanssa pois tai sitten löysi vapaan pelikaverin maalilta. Uskomaton pelisilmä. Todellakin johtava pelaaja. Näytti esimerkillään, että mitä tuloksentekoon vaaditaan. Yksi "vikakin" oli. Heittäytyi reikäpäisenä kiekon eteen aina jotenkin pää edellä. Ihme, että selvisi ilman lämäriä kasvoihin?

On tuossa kasarijengissä muitakin kovia nimiä, mutta Piku on se "The Kärppä".
 

Finnstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä tuo Viuhkola oli käsittämättömän kova pelaaja. Harmi että viimeiset kaudet menivät loukkaantumisten vuoksi huonommin. Joutuipa viimeisinä vuosina joidenkin sylkykupiksikin, näin muistelen kärjistetysti. Legenda, ja mukava mies siviilissä.

Bonuksena pelillisten taitojen päälle sen verran goonin vikaa, että pystyi linjan heitellessä liikaa ajamaan tuomarinkin laitaan :D
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jari Viuhkola oli mun mielestä sen 80-luvulla syntyneen mestarisukupolven ruumiillistuma.
Tästä en käy kiistelemään. Allekirjoitan koko tekstisi, mutta kun 80-lukulaiset on jo yli kolmikymppisiä, niin ei sieltä enää ketään pikumaisia seura legendoja tule. PAITSI!!!! Kukko-Lasse ja Spede Pyörälä. He ansaitsevat saada osuutensa Viuhkolan rinnalla tuossa kategoriassa. Roolit oli kaikilla erilaisia, mutta kukin tontillaan aivan huikeita pelaajia. Toisaaltaan, jos hieman pilkkua viilaa ja asioita tulkitsee eri näkökulmasta, niin ei nuo kaksi edellä mainittuja ole seuralegendoja, vielä. Ainakin jos legendaksi "julistaminen" vaati sen että ura on loppunut? (Tämä oli pilkesilmäkulmassa, kukin tulkitkoon tavallaan). Nimittäin Spedellä ura jatkuu, ja uskon tai ainakin toivon, että myös Lassella.

Eli kyllä se tuo kolmikko on mielestäni se ruumiillistuma, ja tuskin Pikukaan tähän vastaan panee. Eikä tämä ole missään nimessä pois 1971:n kirjoituksesta. Halusin vain nostaa nämä kaksi siihen rinnalle. Tiivistetysti, Viuhkolan nerokkuus ja taito, Pyörälän monipuolisuus ja Kukkosen johtajuus. Vain nuo ominaisuudet mainitakseni, koska heillä kaikilla oli/on paljon muitakin isoja avuja.

Olen monen muunkin palstaveljen kanssa täällä todennut, että nuo kolme paitaa kuuluu Raksilan kattoon. Ja Viuhkolahan siellä jo on.

Toki muitakin hienoja 80-lukulaisia pelaajia on Kärpissä pelannut, mutta jos isossa kuvassa katsoo, niin nuo kolme erottuu selkeästi. Tästä kymmenen vuotta eteenpäin ja sitten aletaankin miettiä 90 lukulaisissa vastaavia hahmoja.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En missään tapauksessa ole unohtanut Lassea ja Spedeä. Lasse on minulle kaikkien aikojen kapteenien kapteeni ja Pyörälä on minulle Kärppien oma Jere Lehtinen, jota ilman ei mikään menestysjoukkue pärjää. #5 ja #17 kuuluvat uran päättymisen jälkeen Raksilan kattoon Pikun , Kimun ja Reksan rinnalle. Mulle vain Piku Viuhkola on se the ONE.

Lasse kävi maailmalla (2004 Pihiladelphiassa) Spedekin heräsi oikeasti kukkaan vasta pari vuotta -04 mestaruuden jälkeen ja lähti sitten maailmalle, palatakseen takaisin uuden dynastian luomiseen. Pääpointti on, että Lasse ja Spede ottivat joukkueen harteilleen lopullisesti Late Marjamäen eka kaudella 2013-2014.

Piku oli se, joka otti joukkueen harteilleen 10 vuotta aiemmin.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Nyt kun noita vanhoja matseja katsoo 2005 eli 15 vuoden takaa, kyllä Tenkrat oli
melkoinen sniperi.. Bertrandissa ja Tenkratissa on paljon samaa, kauhee kiima tehdä maali.. kova oli jengi 05
 
Kylläpä oli mukava katsoa matsi vuodelta 2004 eli Kärpät-TPS. Äijää otettiin ja osattiin ottaa myös vastaan, suuri kontrasti nykypäivään ja muutenkin jotenkin tuo luisteluvoima on joka ukolla todella kova..jalat on kunnon parrua jokaisella.

Paljon on lätkä muuttunut noista ajoista..hirveetä kahvaa puolin ja toisin.

Parempaan suuntaan ollaan menty ei siinä mitään. Taklaukset myös kuuluu lätkään ja siinä on todella iso aukko ja puute etenkin junnupelaajilla(sen kertoo juurikin nämä historian havinat).

Olin tuota matsia katsomassa, ja se kun Raksila posahti Vallinin maalin jälkeen..se oli kovempi purkaus kuin liiganousu..Tuskin koskaan enää sellaista tulee kukaan kokemaan..olen onnellinen tästä kokemuksesta, vieläkin nousee "niskakarvat" pystyyn.

Samaa fiilistä sai kokea vain Bratislavassa viime vuonna..ei sekään samalle tasolle yltänyt mutta lähelle.

Vallin on mun jumala:))
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tuosta 2004 -keväästä TPS-sarjaa vahvempana muistijälkenä on HIFK-välierät, jotka (jo tuolloin) olivat sellaista nitrosekamelskaa että ei paremmasta väliä.

Sarja katkolla HIFK:lle 4:ssä pelissä Helsingissä, johtivat jo 2-0, mutta Kärpät pakotti jatkoaikaosumalla sarjan ratkaisevaan viidenteen peliin. Tuossa ikuisesti syöpynyt mieleen se tunne, kun pari minuuttia ennen peliajan päätösä Bäckström rikkoo polvensa, ja maaliin tasatilanteessa Rinne - joka siis ei ollut kovin paljoa pelannut, eikä ollut vielä läheskään valmis maalivahti. Niin vain Peksi pelasi nollan, ja jatkoajalla varmistui finaalipaikka.

Älyttömän hieno sarja.

Linkitetään viesti "Kärpät mediassa" -ketjun aiheeseen linkkaamalla kyseisen ottelun otteluraportti: Kärpät dramaattisesti finaaliin
 

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
pari minuuttia ennen peliajan päätösä Bäckström rikkoo polvensa, ja maaliin tasatilanteessa Rinne - joka siis ei ollut kovin paljoa pelannut, eikä ollut vielä läheskään valmis maalivahti
Tuon HIFK sarjan muistan myös ja se oli yksi kovimmista trillereistä mitä itse olen kokenut, ja siihen vielä tuo Niken loukkaantuminen. Tuohon aikaan Rinne ei kummoisia ollut vielä esitellyt ja silloin vitsailtiin että ei matsia ilman maalia Rinteen kohdalla. Kyllä nousi tuskahiki ja jännäkakka kun Nikke sitte loukkaantui, mutta Rinne näytti kaapin paikan ja piti nollan, taisi siellä jokunen gamesaverikin olla, varsinkin jatkoajalla
 

Ränse

Jäsen
Tuon HIFK sarjan muistan myös ja se oli yksi kovimmista trillereistä mitä itse olen kokenut, ja siihen vielä tuo Niken loukkaantuminen. Tuohon aikaan Rinne ei kummoisia ollut vielä esitellyt ja silloin vitsailtiin että ei matsia ilman maalia Rinteen kohdalla. Kyllä nousi tuskahiki ja jännäkakka kun Nikke sitte loukkaantui, mutta Rinne näytti kaapin paikan ja piti nollan, taisi siellä jokunen gamesaverikin olla, varsinkin jatkoajalla

- Kärsin tässä yhdessä joukkueen kanssa. Mielestäni on naurettavaa sanoa, että tästä ottelusarjasta meni parempi jatkoon, sillä niin paljon taivaanmerkitkin oli Kärppien puolella. Tämä on ollut huikea sarja ja kansalle ihan varmasti hyvää viihdettä

Aravirta näköjään pistänyt kunnon Tukka-Jukat pelin jälkeen. :)
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Tuon HIFK sarjan muistan myös ja se oli yksi kovimmista trillereistä mitä itse olen kokenut, ja siihen vielä tuo Niken loukkaantuminen. Tuohon aikaan Rinne ei kummoisia ollut vielä esitellyt ja silloin vitsailtiin että ei matsia ilman maalia Rinteen kohdalla. Kyllä nousi tuskahiki ja jännäkakka kun Nikke sitte loukkaantui, mutta Rinne näytti kaapin paikan ja piti nollan, taisi siellä jokunen gamesaverikin olla, varsinkin jatkoajalla
Olipas mukava fiilistellä menneitä ja katella ko. matsien kooste.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat

Tuonne tulee myös finaalit.
Nyt on pakko nostaa hattua tuosta tahdista millä tuonne tulee klassikkopelejä. Mukavaa tekemistä karanteniin. Kiitos!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös