Luulisi tosiaan seuraa ja ensi kauden joukkuetta motivoivan CHL, sillä karu fakta on se, ettei Kärpät ole vielä kaiken muun menestyksensä ohella voittamaan kovatasoista kansainvälistä turnausta. Tosin yksi European Trophyn voitto löytyy sen alkuajoilta vuodelta 2007, mutta varsinkin siihen aikaan vaikutus oli aika pitkälti kuin olisi Pitsiturnauksen voittanut. Kuitenkin seurajohdon korupuheissa pyörii jatkuvasti kansinvälisen kilpailutoiminnan kehittäminen ja siinä pärjääminen.
Kyllähän eritoten nuo välierä- ja finaalitappiot Frölundalle on hyvin jääneet mieleen ja revanssi maistuisi. Toivottavasti ihmiset Oulussa syttyisivät ensi kaudella paremmin noille lohkovaiheenkin CHL-peleille, on aina kuitenkin jotain hienoa ja ainutlaatuista päästä pelaamaan toisen liigan joukkuetta vastaan.
Täysin samaa mieltä. Näkisin, että jopa suurin yksittäinen syy huonolle suuren yleisön kiinnostukselle CHL:ää kohtaa, on sen aivan onneton markkinointi kautta linjan kaikilla seuroilla. Kärpilläkin CHL-markkinoinnin panostus on jopa huonompaa mitä marraskuutiistaisen SaiPa-runkosarjapelin kohdalla. Tämä on todella sääli kun miettii millainen historia Kärpilläkin on 2000-luvulta kansainvälisistä peleistä. Löytyy kirvelevät, peräkkäiset finaalitappiot European Champions Cupista, jossa toisessakin finaalissa joku nevöhööd Jaromir Jagr upottaa Kärpät jatkoajalla. Löytyy Daniel Corson tunteenpurkausta tappiotilanteessa aivan ylivoimaista Magnitogorskia vastaan. Löytyy kenties viimevuosien kovatasoisimmat ottelut CHL-dynastia Frölundaa vastaan, jossa hävityssä finaalissa nykyinen ykkössentterimme oli nostelemassa pyttyä. Näistäkin pääasiassa kirvelevistä muistoista voisi saada melko säväyttävän hypenostatusvideon yhdistettynä yksittäisiin highlighteihin vuosien varrelta. Toinen asia missä on kosolti parannettavaa on monien vastustajien tunnettavuus, varsinkin jos ne tulevat vähäänkään eksoottisemmasta kiekkomaasta. Pieniä infopläjäyksiä vaikka sosiaaliseen mediaan aina silloin tällöin nostattamaan mielenkiintoa vastustajia kohtaan, lisäämään yleistä kansainvälistä kiekkotietämystä ja muistuttamaan että taas on tärkeitä pelejä tulossa. Nythän parhaiten mainokset peleistä on näkynyt muutamissa tienvarsivalomainoskylteissä ja printti-Kalevassa. Kyseessä ei ole loppupeleissä isoista asioista. Toimisto, saa käyttää!
P.S. Tämä on omalta kohdaltani ensimmäinen kirjoitus tänne Jatkoajan keskustelupalstalle vuosikausien aktiivisen seuraamisen jälkeen. Kiva liittyä muiden kirjoittajien joukkoon!