JYPin pelit radiossa ja televisiossa

  • 86 662
  • 317

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään Lievemaa laittoi, oliko se nyt Perrinin 1-4 maalin jälkeen, ihan uutta veiviä peliin - ainakaan itse en ollut aiemmin kuullut: "tsai-ai-ai-ai-ai-ai-ai-ai!!!" ... eli tuo Manoliton (Esko Salminen) klassinen jankutus, tuttu Speden länkkäreistä. Kieltämättä ihan hauska hehkutus Lievemaalta, mutta intensiivisyyden ja kiihkokon puolesta joku olisi varmaan luullut, että nyt oltiin seitsemännen finaalipelin jatkoajalla eikä tavallisessa tiistaipelissä sarjajumboa vastaan ja vielä selvässä johtoasemassa. Mutta enköhän mä vielä ala joskus tykkäämään siitä Lieveilmiöstä - varmaan heti kun se alkaa keskittymään itse asiaan.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta enköhän mä vielä ala joskus tykkäämään siitä Lieveilmiöstä - varmaan heti kun se alkaa keskittymään itse asiaan.

Minä en. Olen päättänyt, että en kuuntele enää koskaan.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Toi täysin päälleliimattu hehkutus on jotain käsittämättömän noloa. Kenttätapahtumista ei edelleenkään saa mitään selvää ja mitä tekee radioväki? Keksii Timolle uuden huudon jota huudetaan kun Perrin tekee maalin. Seuraavaksi varmaan soitetaan YLLÄRIPYLLÄRIPEKITAIMYLLÄRIä joka kerta kun maalivahdit tekevät torjunnan. Itse varmaan jatkossa seuraan irkistä Urholta peliä katsovien kaverien viestejä, niistä saa todennäköisesti paremman kuvan mitä pelissä tapahtuu.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Timo on tänään kuumeessa, tänään kopissa karjuu Aleksis Ärje.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
"No otetaas nopeasti mainoksia"
[alkaa kuulumaan jotain puhelinkeskustelua]
"Oho meillä on vähän teknisiä ongelmia. Hoidetaanpa nää mainosspiikit itse. Eli käykää Jyväskylän kaupunginteatterissa. Noniin ja takas peliin."

Tuli hieman revettyä :D. Oon aika huono arvioimaan selostajia, mutta Ärje on mielestäni hoitanut hommansa ihan hyvin. Taitaa olla eka matsi selostajana?
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ärje selosti pari vuotta sitten KalPan pelejä Oikealle Asemalle. Ei siis ole ihan ekaa kertaa studiossa.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Kyllähän tätä Ärjeä mieluummin kuuntelee kuin Lievemaata. Ihan vain sen takia että saa selvän kentän tapahtumista, vieläpä ~reaaliajassa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ärje selosti pari vuotta sitten KalPan pelejä Oikealle Asemalle. Ei siis ole ihan ekaa kertaa studiossa.
Samana vuonna kuin Ritari?
Kyllähän tätä Ärjeä mieluummin kuuntelee kuin Lievemaata. Ihan vain sen takia että saa selvän kentän tapahtumista, vieläpä ~reaaliajassa.
Kyllä. Sen verran mitä pystyin kuuntelemaan (leikin poikani kanssa samaan aikaan ja käytiin saunassakin), niin ottelutapahtumista sai hyvin seuraa eikä tarvinnut arvailla. Tekniikan pettäminen ei ollut tietenkään Ärjen vika ja hyvin mies yritti paikkailla sitäkin. Ehdottomasti Ärje Lieveilmiön tilalle jatkossa.
 

Iskender

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,LA Kings, Türkiye Buz Hokeyi Federation
Onkos Ärje se sama jannu joka joskus nuorempana selosti Kirin pelejä jollain nettiradiomeiningillä?

Kyllä taisi olla. Ja herra selosti myös pari JJK:n matsia Radio JKL:ssä.
 

Winston Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
Samana vuonna kuin Ritari?
kyllä. Vuorottelivat koti- ja vieraspelejä jollain systeemillä, jota en tarkalleen muista. Sen muistan että Allu selosti ainakin kaikki JYP-Kalpa pelit Hippoksella.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tänään Radio JKL:n taajuuksilla Timon aisaparina toimii Jonne Virtanen. Suosittelen kaikkia kuuntelemaan tänään radiota. Saattaa tulla kovaa tekstiä tänään :D
 

Necrolyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Leijonat, Caps
Nyt kun olen tässä lukenut, niin olisihan Timolla kaiketi paljon petrattavaa pelitilanteen tasalla pysyäkseen (ja vielä kertoakseen siitä kelvollisesti). Ei ole vain paljon parempaakaan ollut tarjolla niin tuon on kelpuuttanut. Muuten ihan leppoisa selostaja ja välillä hyviä juttuja, mutta tsaijaijait ja muun tekopirteän ilkamoinnin jos jättää pois niin tulee kummasti laatua.

Kuinkahan lähellä J-P Jalo ja Lievemaa istuvat tällä hetkellä tuolla katsomossa, koska ensin mainitun selostusta kuunnellessa voisin vaikka vannoa, että taustalta kuului hieman hiljaisempana hetkenä "VOI HYVÄNEN AIKA MIKÄ..." by Timo. :P

Edit: Ärje saisi todellakin selostaa useammin. Vaikka Timo olisi terveiden kirjoissa. Hän oli miellyttävää vaihtelua. Vetäisivät vaikka 3:1-suhteessa selostukset.
 
Viimeksi muokattu:

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Kuinkahan lähellä J-P Jalo ja Lievemaa istuvat tällä hetkellä tuolla katsomossa, koska ensin mainitun selostusta kuunnellessa voisin vaikka vannoa, että taustalta kuului hieman hiljaisempana hetkenä "VOI HYVÄNEN AIKA MIKÄ..." by Timo. :P
Taitavat Urhon selostaja ja Timo vierekkäisissä kopeissa selostaa, nimittäin se "AI CARAMBA!!!" tms. kuuluu välillä Urhonkin selostuksen läpi kun maali syntyy. En ole lieveilmiötä enää vähään aikaan joutunut Urho Totalin ansiosta kuuntelemaan, mutta muistan jonkun joskus maininneen tuon caramban.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Eli ei tarvitse kuunnella ensi kaudellakaan radio jkl:ää, boikottini siis jatkuu. Toivottavasti en ole ainoa..
Et todellakaan ole. Niin ikävää kuin se onkin. Ei mua kiinnosta kuulla paikallisradiosta kenet vastustaja laittaa kentälle vaan mua kiinnostaa kuulla kenet JYP laittaa kaukaloon. Ei mua kiinnosta nippelitiedot vaan mua kiinnostaa mitä siellä kentällä tapahtuu. Eikä mua kiinnosta kuulla vastustajan maaleista hehkutuksia. Okei voi mainita jos kuvio oli hieno, mutta siinäpä se.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heh, jippii. Aika vähän on tullut enää nykyään radioselostuksia kuunneltua ylipäänsä, eikä kyllä johdu ainakaan vähiten siitä että Lieveilmiö on Radio JKL:llä puikoissa. Jaa, siellä tuli maali...vai tuliko?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joitakin vierasmatseja joita ei muualta voi seurata tulee seurattua, mutta sitäkin hyvin sivukorvalla vain ja silloinkin usein tulee juhlittua JYP:n maalia, mutta lopulta tilanne olikin loistava laukaus maalia päin joka ei mennytkään maaliin, mutta niin monta kertaa lievemaa sitä tilannetta kuitenkin toisti ja miten se tilanne lähti, että luulisi että olisi maaliinkin mennyt...
 

Kimble

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nykyään kun asuu täällä hevonkorvessa niin tulee seurattua matseja paljon radioitse. En ymmärrä Lievemaan kohtuutonta arvostelua. Mun mielestä ihan hyvä selostaja. Välillä selostus laahaa vähän jäljessä, mutta itse pystyn elämään sen asian kanssa. Hienoa, että paikallinen asema tarjoaa peliselostukset kuitenkin. Itse alkuperäistä Radio Jyväskylää alusta asti kuunnelneena ja Lievemaatakin sieltä 80-luvun puolelta arvostan myös itseisarvona paikallisuutta.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Radioselostajan tärkein ominaisuus on välittää kuuntelijoille, mitä kentällä tapahtuu. Niin kauan kun Timo ei tähän sujuvasti kykene, arvostelu on ihan aiheellista.
 

honkamar

Jäsen
En sanoisi, että olisi aivan sama kuka siellä radio Jkl:ssä pelejä selostaa, mutta voisi olla huonomminkin.

Itse nettiradion välityksellä kaukana Jypin edesottamuksia seuraten, voin vain olla tyytyväinen, että saan kuulla live-tilanteen ja tunnelman.

Taisinpa kuunnella muutamaa eri areenoilla paikanpäällä katsottua peliä lukuunottamatta kaikki radioselostukset viime kaudella.

Lievemaa tekee tietysti virheitä, mutta ehkä olen sitten vain vähään tyytyväinen, sillä muistan vielä TODELLA kammottavia selostajia (tv:n puolelta tosin) kuten Juha Jokinen ja Antero Karapalo :)
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nykyään kun asuu täällä hevonkorvessa niin tulee seurattua matseja paljon radioitse. En ymmärrä Lievemaan kohtuutonta arvostelua. Mun mielestä ihan hyvä selostaja
En sanoisi, että olisi aivan sama kuka siellä radio Jkl:ssä pelejä selostaa, mutta voisi olla huonomminkin.

Itse nettiradion välityksellä kaukana Jypin edesottamuksia seuraten, voin vain olla tyytyväinen, että saan kuulla live-tilanteen ja tunnelman.
No niin, täällähän on kaksi jotka voisi yhdessä laittaa vaikka Facebookiin Lievemaa Fun Club -sivut pystyyn. Saisitte Lievemaasta itsestään ja kenties Oku Luukkaisesta kaksi jäsentä heti lisää. Myös minä joudun etäfanina olemaan Lieveilmiön armoilla ja myös minä katsoin radiosta kaikki mitä en Urpolta, Raksilasta ja muutamilta sukuloimisreissuilta JKLssä nähnyt. Ja juuri siksi olen niin turhautunut, kun en mitään selvää saa itse pelistä. Tunnelmaa kyllä löytyy, jee jee, mutta ei kai Nurmisen ilmaveikiäkään jaksa kahtasataa tuntia kuunnella, vai?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös