JYPin organisaation ja kannattajien ylimielisyys

  • 15 534
  • 52

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
ei leijuta ei

käynyt peleissä vuodesta -87, jkl leijuttiin 80-luvun lopun ja 90-alun menestysvuosina
muutin Tampereelle 2005 ja kävin peleissä 2000-luvun alkupuolella
kun ei pärjätty. Edelleen outoa, että saatin kulta 2009 ja pronssi
en mä ainakaan ole ylimielinen, nyt finaaleissa, voi olla parin kauden
sisään, että ollaan liigan alempaa keskitasoa, mikään ei jatki
ikuisesti, TPS, Jokerit ja Kärpät dominoi, jäivät ihailemaan omaa
erinomaisuutta liikaa. Sama käy Jypille jatkossa, ei olla 6 parhaan
joukossa.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
voi olla parin kauden
sisään, että ollaan liigan alempaa keskitasoa, mikään ei jatki
ikuisesti, TPS, Jokerit ja Kärpät dominoi, jäivät ihailemaan omaa
erinomaisuutta liikaa. Sama käy Jypille jatkossa, ei olla 6 parhaan
joukossa.

7 lihavaa ja 7 laihaa vuotta pätee noin periaatteellisesti kaikkeen menestykseen. Joskus tuo ajanjakso voi olla hieman lyhyempi tai sitten pitempi, mutta keskimäärin juuri noin. Enkä usko, että tälle(kään) asialle juuri mitään voi tehdä, se vain pitää hyväksyä.

Itse olen katsellut JYPin pelejä niin kauan kuin muistan. Isäni sanoi joskus aikanaan, että tekojäällä oli seisonut räntäsateessa hän, naapurimme ja ehkä kymmenkunta pelaajien tuttavaa/sukulaista. Ja itse en tuolloin edes seisonut..

Muistan edelleen ensimmäisen liigakausikirjan sisältöineen. Muistan edelleen miltä sen oranssimuovisen ja jäätelönmallisen tötterön sisällä oleva pulveri maistui. Muistan edelleen kuinka käytin viimeiset markkani mieluummin siihen matalanmalliseen puolen litran Jaffa-pulloon, kuin soitin hallin käytävän puhelinkioskista vanhempiani hakemaan. Muistan edelleen minkä verran painoivat ne reilut 50 puumailaa, jotka liigajoukkueen silloinen huoltaja minulle kerralla antoi, ja oli muuten 12-vuotiaalle pitkä 3 kilometriä.. Muistan edelleen kun valitsimme vaimoni kanssa kaupunkia, johon lapsemme syntyvät, mihin haluamme heidän juurtuvan ja missä meidän kaikkien olisi hyvä olla. Jypinkylä voitti, eikä valinta ollut edes vaikea (kenties alitajunnassani jo tuolloin mietin, mitä joukkuetta myös lapsemme voisivat joskus kannattaa ;-))

Eli historiaan mahtuu jos jonkinlaista hetkeä tämän seuran kanssa, on koettu nousut ja laskut, välillä itketty ja sitten taas naurettu. Näitä muistoja ei kukaan saa minulta pois ja jokainen hetki on ollut maksamani hinnan arvoinen.

JYP liikuttaa, aina!

Tähän vedoten, koen olevani oikeutettu sanomaan mielipiteeni juuri sellaisena kuin se on. Esimerkiksi ennustukseni tämän finaalisarjan häviämisestä tuolla toisessa ketjussa on jo tuomittu "petokseksi yhteisöä kohtaan", vaikka sillä ei ole mitään yhteyttä siihen mitä todella toivon. On totta, että meitä on moneen junaan ja uuden polven kannattajat eivät ehkä aivan kaikkea meidän "fossiilien" juttuja ymmärrä, mutta se laittaa vituttamaan, kun ei nähdä kokonaisuutta lainkaan. Provotaan tai aliarvioidaan vastustajaa, tappio ei ole edes vaihtoehto, eikä hopeaa pidetä minään. Se on kuitenkin jo vähintään hopea, ja millaisen syksyn jälkeen! Olen tyytyväinen jo tähän, mutta rukoilen enemmän. Tulee, jos on tullakseen.
 
Viimeksi muokattu:

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
voi olla parin kauden
sisään, että ollaan liigan alempaa keskitasoa, mikään ei jatki
ikuisesti, TPS, Jokerit ja Kärpät dominoi, jäivät ihailemaan omaa
erinomaisuutta liikaa. Sama käy Jypille jatkossa, ei olla 6 parhaan
joukossa.
Koetko että ollaan samalla tiellä kuin mainitsemasi joukkueet olivat aikoinaan? Olet kyllä aivan kujalla lähtien jo historiasta. Oikeasti, mietippä vielä kerran?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös