JYPin kapteenisto

  • 25 564
  • 125

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Heitetäänpä tässä keskustelu auki helteisen heinäkuun illan kunniaksi, miltä tulee näyttämään ensi kauden JYPin kapteenisto.

Muutoksiahan on luvassa rutkasti kun viime vuoden neljästä varakapteenista kolme ei pelaa ensi kaudella JYPissä.

Mikäli mennään edelleen tuolla neljän systeemillä:

C Hytönen
A Tuppurainen, Louhivaara, Yonkman ainakin. Neljäs on sitten vaikea, olisiko Pihlman sitten se neljäs vai joku yllätyskortti?
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heitetäänpä tässä keskustelu auki helteisen heinäkuun illan kunniaksi, miltä tulee näyttämään ensi kauden JYPin kapteenisto.

Muutoksiahan on luvassa rutkasti kun viime vuoden neljästä varakapteenista kolme ei pelaa ensi kaudella JYPissä.

Mikäli mennään edelleen tuolla neljän systeemillä:

C Hytönen
A Tuppurainen, Louhivaara, Yonkman ainakin. Neljäs on sitten vaikea, olisiko Pihlman sitten se neljäs vai joku yllätyskortti?
Tämä on hyvä ketjun aihe.

Pitäisin melko varmana, että viime kauden kippari ei jää vaille kirjainta. Hytönen on kuitenkin mielestäni JYPin itseoikeutettu kapteeni paikalla ollessaan. Oma veikkaukseni alla.

C Hytönen
A Pihlman, Tuppurainen, Yonkman, x.

Tuohon x:n paikalle olisi mukava saada myös joku nuorisosiiven edustaja, ettei pelkillä papoilla ole kirjaimia. En kuitenkaan tunne sillä tasolla nuoremman kaartin johtajaominaisuuksia, että osaisin heittää siihen nimeä.
 
Viimeksi muokattu:

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä avaus Köpiltä.

Itselleni on vain yksi vaihtoehto kapteeniksi, C rintaan JP Hytöselle.

A: Louhivaara, Tuppurainen ja Yonkman on minun selkeät valinnat. Neljäs A menisi Pihlmanille, mutta myös joku muu vaihtoehto kävisi samalla idealla kuin @david toi edellä esiin.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
C Hytönen
A Yonkman
A Pihlman
A Louhivaara
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mietin otsikkon luettuani että mitä vittua me tällä ketjulla tehdään. Sitten rupesin ajattelemaan, niin ehdottomasti peukkua tälle ketjulle! Kapteeniston tilanne on mielenkiintoinen ensi kaudelle.

Joku nippelitiedon asiantuntija voi sanoa kuinka yleistä on että vanha kapteeni sivuutetaan toisen tieltä. Tässä tapauksessa siis Hytösen. Eiköhän JP ryöstä itselleen takaisin tuon C-kirjaimen Pilen paidasta. Jos Hytösen sijasta paluumuuton olisikin tehnyt Perrin, niin en oikein usko että Pilen C-kirjaimesta olisi luovuttu. Puhdasta jossittelua tämä. Hytönen on kuitenkin se JYPin "the captain", herra joka on ottanut vastaan kaikki JYPin saamat pytyt vuosien varrella. Runkosarjan voitot, Suomen mestaruudet ja European Trophyt. Ai niin, taisi JYPillä yksi runkosarjan voitto olla HT-ajoilta, mutta liekö silloin jaettu edes minkäänlaista pyttyä. Silti, JP on ansaitusti kapteenimme ensi kaudella!

Varakapteenisto oli viime kaudella siis Huba, Luoma, Lahti ja Tuppurainen. Näistä kolme on poissa. Tuppurainen jatkanee aivan varmasti. Jäljelle jää kolme (en muista kuinka monta vuotta JYP on vetänyt peräti neljällä varakapteenilla), joista yksi menee "lohdutuksena" ex-kapulle Pilelle. Ei vaan, on Pihlman kuulemma jämäkkä ukko kopissa. Oliko Juha Järvenpään haastettelu jossa kysyttiin uransa suurimpia johtajia pukukopista, niin Juha kertoi miten Pihlman oli ollut kuunneltu kaveri myös Ässien pukukopissa. Vielä kaksi A-kirjainta jäljellä. Opa taisi olla ennen Lausannea varakapteeni, joten eiköhän sinne mene yksi A Louhivaaran rintaan. Vielä jää yksi, ja tämä on ehkä se jokeri kaikista. Viime kaudella se meni vähän yllättäen Huballe, joten heitetään tänäkin vuonna se ulkkarille, eli Yonkmanille!

Eli oma rivini olisi
C Hytönen
A Pihlman
A Louhivaara
A Tuppurainen
A Yonkman
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omakin rivi olisi varmaan
C Hytönen
A Pihlman
A Louhivaara
A Tuppurainen
A Yonkman

Mutta voisiko ehkä Kalteva myös yksi vaihtoehto olla, ei tämän porukan ulkopuolelta varmaan muuta tule mieleen pikaisesti, ei toki hajua minkälainen pukukoppipelaaja, toki ainahan sitä voisi hakea jotain Salmiota tai vastaavaa yllätysnimeksi.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omakin rivi olisi varmaan
C Hytönen
A Pihlman
A Louhivaara
A Tuppurainen
A Yonkman

Mutta voisiko ehkä Kalteva myös yksi vaihtoehto olla, ei tämän porukan ulkopuolelta varmaan muuta tule mieleen pikaisesti, ei toki hajua minkälainen pukukoppipelaaja, toki ainahan sitä voisi hakea jotain Salmiota tai vastaavaa yllätysnimeksi.
Salmio voisi olla hyvä esimerkki nuorisosiiven edustajaksi kapteenistossa. Onkohan Mikolla ollut aikaisemmin joukkueessaan kirjaimia rinnassa? Nuoremmista Hotakaisella ainakin on tainnut keikkua jopa C paidassa Akatemian puolella, jos oikein muistan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Joukkue valitsee kapteenistonsa itse ja niihin valintoihin täytyy luottaa. Jos kuitenkin pitäisi itse valita olisi valintani aivan selkeä. Jättäisin kapteeniston kuitenkin neljään pelaajaan.

C Hytönen
A Pihlman
A Louhivaara
A Yonkman
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Hytönen aivan itseoikeutetusti kapteeni.

Varalla Kalteva, Louhivaara, Pihlman ja Tuppurainen.

JYPin Facebookissa mustaa valkoisella.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erinomainen kapteenisto, meni niinkuin piti.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joukkue on valintansa tehnyt. Tällä kapteenistolla on hyvä lähteä uuteen kauteen, johtajuutta ei ainakaan puutu.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Itse olisin ainakin Pihlmanin vaihtanut Yonkmaniin, mutta ei huono tämäkään.

Pilellä oli viime kaudella C kuitenkin rinnassa niin olisihan tuo ollut aika moinen pudotus. Kaltevan kanssa olisin vaihtanut päikseen, jos Yonkmanille A:ta haluaa rintaan antaa ja, vaikka se A rinnasta puuttuu ei se vähennä Yonkersin johtajuutta joukkueen sisällä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minä olisin Tuppuraisen vaihtanut Yonkmaniin niin Allu olisi täysin voinut keskittyä pelaamiseen. Jotenkin vähän tuntui että kapteenin natsat vähän vei ajatusta pois hänen omasta tekemisestään ja Tuppuraisen pitäisi kuitenkin keskittyä täysin omaan pelaamiseen jotta saa itsestään kaiken irti.
 
Viimeksi muokattu:

marras

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvät valinnat. Yhden pienen vaihdon olisin itse tehnyt ja alla hyvät perustelut siihen.

Minä olisin Tuppuraisen vaihtanut Yonkmaniin niin Allu olisi täysin voinut keskittyä pelaamiseen. Jotenkin vähän tuntui ettei kapteenin natsat vähän vei ajatusta pois hänen omasta tekemisestään ja Tuppuraisen pitäisi kuitenkin keskittyä täysin omaan pelaamiseen jotta saa itsestään kaiken irti.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en ymmärrä tota että siellä on kohta puoli joukkuetta kapteenistossa. Miksei voida pysyä siinä perinteisessä kapteeni+2 varakapteenia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en ymmärrä tota että siellä on kohta puoli joukkuetta kapteenistossa. Miksei voida pysyä siinä perinteisessä kapteeni+2 varakapteenia.
Käytännössähän A on lähinnä symbolinen merkki ja C:llä on se suurempi käytännön merkitys.

En näe tästä käytännöstä mitään haittaakaan olevan, joten hyvä näin.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en ymmärrä tota että siellä on kohta puoli joukkuetta kapteenistossa. Miksei voida pysyä siinä perinteisessä kapteeni+2 varakapteenia.

JYPillähän ollut jo pari kautta käytäntö, että on kaski koti-A:ta ja kaksi vieras-A:ta. C ja 2 A:ta ovat puheoikeutetuja peleissä, joten kyseessä ei ole ihan pelkkä symboliikka. Kapteenistovalinnat varsin odotetut, taitaa Nättistä lukuunottamatta olla kaikki miesten maajoukkueessa esiintyneet kapteenistossa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
C ja 2 A:ta ovat puheoikeutetuja peleissä, joten kyseessä ei ole ihan pelkkä symboliikka.
Totta, mutta yleensä C on se joka näistä käytännössä puhuu, eivätkä tuomarit muutenkaan hirvittävän tarkkoja ole näiden asioiden kanssa. Itse ainakin koen, että A on lähinnä symbolinen, kun taas C:llä on iso merkitys.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Totta, mutta yleensä C on se joka näistä käytännössä puhuu, eivätkä tuomarit muutenkaan hirvittävän tarkkoja ole näiden asioiden kanssa. Itse ainakin koen, että A on lähinnä symbolinen, kun taas C:llä on iso merkitys.
C puhuu jos on kaukalossa silloin. Muutoin A keskustelee. Muilla ei ole sinne asiaa ja näistä kyllä pidetään aika hyvin kiinni. Lyhyet keskustelut tilanteen jälkeen on eri mutta niillä ei ole merkitystä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
C puhuu jos on kaukalossa silloin. Muutoin A keskustelee. Muilla ei ole sinne asiaa ja näistä kyllä pidetään aika hyvin kiinni. Lyhyet keskustelut tilanteen jälkeen on eri mutta niillä ei ole merkitystä.
Kyllähän C nimenomaan hyppää kaukaloon pelkkiä keskusteluja varten, jos sellaisille on tarvetta. Enpä muista milloin olisin todistanut tilannetta, että A puhuu tuomareille kaukalossa ja C istuskelee samalla vaihtopenkillä.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän C nimenomaan hyppää kaukaloon pelkkiä keskusteluja varten, jos sellaisille on tarvetta. Enpä muista milloin olisin todistanut tilannetta, että A puhuu tuomareille kaukalossa ja C istuskelee samalla vaihtopenkillä.

Sääntö 28: " v. Jos sekä kapteeni ja varakapteeni ovat jäällä, ainoastaan kapteenilla on oikeus keskustella päätuomarin kanssa sääntötulkinnoista.
vi. Kapteeni tai varakapteeni ei saa tulla pelaajapenkiltä jäälle keskustelemaan päätuomarin kanssa mistään tilanteesta, ellei tuomaristo sitä pyydä. Jos kapteeni tai varakapteeni tulee pelaajapenkiltä pyytämättä jäälle, päätuomarin tulee ohjata hänet takaisin pelaajapenkille ja varoittaa joukkueen valmentajaa, että seuraavasta tämän säännön rikkomisesta tuomitaan käytösrangaistus."

Toinen huomautus: KSML:n jutun mukaan JYPin kapteeniston valitsi tänäkin vuonna valmennusryhmä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kyllähän C nimenomaan hyppää kaukaloon pelkkiä keskusteluja varten, jos sellaisille on tarvetta. Enpä muista milloin olisin todistanut tilannetta, että A puhuu tuomareille kaukalossa ja C istuskelee samalla vaihtopenkillä.
Nuo säännötkin tuossa jo tuli. Minä muistan monia kertoja jossa varakapteeni, useimmiten oman muistikuvani mukaan juuri Tuppurainen, on keskustellut tuomarin kanssa jostain pelikatkolla siinä tuomareiden alueen edustalla.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nuo säännötkin tuossa jo tuli. Minä muistan monia kertoja jossa varakapteeni, useimmiten oman muistikuvani mukaan juuri Tuppurainen, on keskustellut tuomarin kanssa jostain pelikatkolla siinä tuomareiden alueen edustalla.

Tämähän johtui yksinomaan siitä ettei kukaan Liigan erotuomari puhunut ranskaa ja monet vielä aika kankeaa englantia. Koita siinä jonkun Japan kanssa vääntää kyseenalaisesta maalista, kun vastaus on että it vas koul juu kou yvei. Eli Perrinin kapteenikaudella yleinen käytäntö oli että kielimuurin johdosta Allu kävi kyselemässä nämä monimutkaisemmat jutut dumareilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös