zaliz fanzone
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves, Bayern München, Blackburn Rovers
Minua on jäänyt vaimaamaan yksi asia, nimittäin se, että kerrot suosikkijoukkueeksesi Bayer Münchenin, mutta et osaa kuitenkaan kirjoittaa sitä nimeä oikein! Ei ole Bayer Müncheniä vaan on Bayern München. Tämä voi kuulostaa pelkältä pilkunnussimiselta,m mutta tuo N-kirjain perässä muuttaa sana merkityksen. Bayer ilman ännää, ei tarkoita Baijerin osavaltiota, vaan se on suuri saksalainen Lääkefirma. Jos kirjoitat FCB:n nimen Bayer etkä Bayern, tällöin luulet varmaan Bayer Leverkusenin olevan FCB:n paikallisvastus, väärin. Bayer Leverkusen on Leverkusenista, eli Ruhrin alueelta (Tuttu teollisuus keskittymä Saksan keskiosissa) eikä Baijerista (Saksan eteläisin ja rikkain osavaltio) FCB:n tavoin.
Mutta, jos luulit Bayer-etuliitteen tarkoittavan tätä Lääkefirmaa niin sitä se tarkoittaa Leverkusenin tapauksessa, koska he ovat menneet rahankeruussa lähes yhtä alas kuin mikä se nyt oli TeamWare ToPo?? FC Bayern München ei ole niin rahan ahne, että vaihtaisi nimensä sponsorin mukaiseksi.
Älä ota tätä itseesi, mutta kyllä minä ihmettelen sitä, että ei osaa kirjoitttaa suosikkijoukkueensa nimeä. Ajatella, jos minäkin ilmoittasin suosikikseni Tamfeltin Ilveksen tai Tamrockin Tapparan.
Immer FCB!!!
Carsten Jancker, Oliver Kahn, Stefan Effenberg, Sammy Kuffour, Willy Sagnol, Hasan Salihamidzic, Thomas Linke, Giovane Elber ja sitä samaa rataa.
WWW.BAYERNMUENCHEN.DE
Mutta, jos luulit Bayer-etuliitteen tarkoittavan tätä Lääkefirmaa niin sitä se tarkoittaa Leverkusenin tapauksessa, koska he ovat menneet rahankeruussa lähes yhtä alas kuin mikä se nyt oli TeamWare ToPo?? FC Bayern München ei ole niin rahan ahne, että vaihtaisi nimensä sponsorin mukaiseksi.
Älä ota tätä itseesi, mutta kyllä minä ihmettelen sitä, että ei osaa kirjoitttaa suosikkijoukkueensa nimeä. Ajatella, jos minäkin ilmoittasin suosikikseni Tamfeltin Ilveksen tai Tamrockin Tapparan.
Immer FCB!!!
Carsten Jancker, Oliver Kahn, Stefan Effenberg, Sammy Kuffour, Willy Sagnol, Hasan Salihamidzic, Thomas Linke, Giovane Elber ja sitä samaa rataa.
WWW.BAYERNMUENCHEN.DE