Jussi Olkinuora Pelicansin maalilla

  • 55 320
  • 276

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Kiintoisaa nähdä se, minne Olkinuora siirtyy Pelicansista. Ulkomailleko hamuaa, vaiko sittenkin vaan Liigaan, Haukelandin jättämään seuraan?
EDIT: Ei Jussi ainakaan Turkuun ole menossa.
 
Viimeksi muokattu:

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Mitäs Olkinuoran tekniikalle on tapahtunut? Viimeeksi siis nähnyt pelaavan Mm-kisoissa, niin on muuttunut aika paljon kulmikkaammaksi. Maalit ei todellakaan piikkiin ole menneet, mutta hyvin ns. tönkön näköistä liikkumista. Vai onko vaan että aika kultaa muistot?
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Mitäs Olkinuoran tekniikalle on tapahtunut? Viimeeksi siis nähnyt pelaavan Mm-kisoissa, niin on muuttunut aika paljon kulmikkaammaksi. Maalit ei todellakaan piikkiin ole menneet, mutta hyvin ns. tönkön näköistä liikkumista. Vai onko vaan että aika kultaa muistot?
Itekin oon koko alkukauden ihmetelly, että tosi passiivista liikkumista kiekkoa kohti etenkin irtokiekoissa maalin edustalla.

Muutenkaan ei herätä lähellekään yhtä paljon luottoa tuo toiminta kun Patrikaisella.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Onko Olkinuoran mailapelaaminen aina ollut tuollaista, että saa tosissaan pelätä aina kun se lähtee ottamaan kiekkoa? Hiton pelottavan näköstä
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Onko Olkinuoran mailapelaaminen aina ollut tuollaista, että saa tosissaan pelätä aina kun se lähtee ottamaan kiekkoa? Hiton pelottavan näköstä
On, ainahan tuo meni maalin taakse ja hirvitti, mitkä pyörähdykset tekee. Hyvin on muistissa.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mitäs Olkinuoran tekniikalle on tapahtunut? Viimeeksi siis nähnyt pelaavan Mm-kisoissa, niin on muuttunut aika paljon kulmikkaammaksi. Maalit ei todellakaan piikkiin ole menneet, mutta hyvin ns. tönkön näköistä liikkumista. Vai onko vaan että aika kultaa muistot?
Sen tekniikkahan on aina ollut mun silmään erikoista. Se miten se roikottaa hanskakättä ja pelaa "toinen jalka alempana" jolloin näyttää siltä että on koko ajan menossa toiselle polvelle jne, eikä se ikinä mun mielestä ole se notkein ollut vaan enemmän sijoittuja joka lukee peliä.

Tänäänkin aika monta vaarallista paikkaa jäi näyttämään vähemmän vaaralliselta kun Jussi luki tilanteen ja imi laukauksen rintaansa.

Niin ja siis tosiaankaan mä en ole mikään Olkinuora-fani mutta mun silmiin pelaa juuri sitä peliä mitä on aina pelannut.
Ja kyllä, se on edelleen ihan karmeaa katseltavaa kun sillä on kiekko mailassa, pelottavia tilanteita, mutta se saa kuulemma sillä itsensä peliin sisälle niin tehköön sitä.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Sen tekniikkahan on aina ollut mun silmään erikoista. Se miten se roikottaa hanskakättä ja pelaa "toinen jalka alempana" jolloin näyttää siltä että on koko ajan menossa toiselle polvelle jne, eikä se ikinä mun mielestä ole se notkein ollut vaan enemmän sijoittuja joka lukee peliä.

Tänäänkin aika monta vaarallista paikkaa jäi näyttämään vähemmän vaaralliselta kun Jussi luki tilanteen ja imi laukauksen rintaansa.

Niin ja siis tosiaankaan mä en ole mikään Olkinuora-fani mutta mun silmiin pelaa juuri sitä peliä mitä on aina pelannut.
Ja kyllä, se on edelleen ihan karmeaa katseltavaa kun sillä on kiekko mailassa, pelottavia tilanteita, mutta se saa kuulemma sillä itsensä peliin sisälle niin tehköön sitä.
Siis peliasento sinänsä näytti tutulle, omaan silmään enemmän häiritsi liikkuminen, parhaiten näkyi jään pinnassa ja varsinkin esim. rvh asennosta vastaan tullessa. Ei ollut yhtään sulavaa, vaan ihan kuin joutuisi ottamaan ns. väliaskeleen. Näyttää siis sille että enemmän tehoja olisi otettavissa irti ja toisaalta taas näyttää nimenomaan sille, että liike on ollut varmasti isoin syy minkä takia ei rapakon toisella puolella menestynyt. Pienessä kaukalossa täytyy kuitenkin pystyä nopeammin liikkumaan pelin luonteen takia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
TPS-leirissä oli huhu, että Olkinuoralla on lonkissa vaivaa. Huhun paikkaansapitävyydestä ei ole mitään tietoa mutta tulipa vaan mieleen jos kerran liike näyttää hankalalta.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Siis peliasento sinänsä näytti tutulle, omaan silmään enemmän häiritsi liikkuminen, parhaiten näkyi jään pinnassa ja varsinkin esim. rvh asennosta vastaan tullessa. Ei ollut yhtään sulavaa, vaan ihan kuin joutuisi ottamaan ns. väliaskeleen. Näyttää siis sille että enemmän tehoja olisi otettavissa irti ja toisaalta taas näyttää nimenomaan sille, että liike on ollut varmasti isoin syy minkä takia ei rapakon toisella puolella menestynyt. Pienessä kaukalossa täytyy kuitenkin pystyä nopeammin liikkumaan pelin luonteen takia.
Juu ja pienessä kaukalossa tilanteita tulee koko ajan, kaikki ajavat maalia kohti ja kiekkoa pistetään kovaa sinne ja laukaukset lähtevät yleensä yläkulmia kohti, jolloin pelkkä sijoittuminen ei riitä tuollaiselta normaalikokoiselta maalivahdilta vaikka lukisi peliä miten hyvin.

Tosin, uskon että Olkinuora ja muut kokeneet jätkät parantavat tässä ensimmäisen kuukauden aikana peliään, en ole sinänsä huolissani. Vielä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Keväällä voidaan taas porukalla naureskella Olkinuoran syyskuun otteille. Malttia nyt
On vaan tätä syksyn tasoa jatkunut jo toista kautta putkeen.
Eilinen oli kauttaaltaan aika vaikeannäköistä heilumista, vrt. vaikkapa Jasseen, joka on erinomainen liikkumaan.
 

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Yksi liigapeli takana.
Olisko mahdollista, että katsellaan vielä?
Meillä on siitä hyvä tilanne, että maalivahtien peluutus onnistuu tandemina. Ja jos toisella ei tartu, niin kumpi vain (ainakin lähtökohtaisesti) voi ottaa ykkösvahdin paikan.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että pientä tason nostoa Olkinuoran pelaaminen vaatii.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yksi liigapeli takana.
Olisko mahdollista, että katsellaan vielä?
Meillä on siitä hyvä tilanne, että maalivahtien peluutus onnistuu tandemina. Ja jos toisella ei tartu, niin kumpi vain (ainakin lähtökohtaisesti) voi ottaa ykkösvahdin paikan.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että pientä tason nostoa Olkinuoran pelaaminen vaatii.

Auta armias jos Patrikainen ei olisikaan lauantaina iskussa, niin sitten voitaisiin jo luovuttaa koko kauden osalta. :D impulsiivista porukkaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös