Jussi Olkinuora Pelicansin maalilla

  • 53 790
  • 273

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Aika jäätävän hyvä tammikuu ollut kaverilla. Voitot 5/5, viisi päästettyä maalia ja torjuntaprosentti 96,55. Todella tärkeä pelaaja meille.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
On kyllä parantanut ns. helvetisti siitä alkusyksyn epävarmasta reboundien sylkijästä. Skarekin maajoukkuekomennus oli onnenpotku Olkijussille. Tällä hetkellä hän on se voittava maalivahti, joka on joukkueelleen korvaamattoman tärkeä.

Vähän turhan usein aiheuttaa vieläkin meille faneille sydämentykytyksiä noilla seikkailullaan, mutta toisaalta viestii kiekollisesta itsevarmuudesta että uskaltaa pelata kiekkoa aktiivisesti myös maalin takaa.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Ensimmäinen maalivahti jonka olen ikinä nähnyt taklaavan vastustajan kärkikarvaajan päätyplankkiin, peliä en muista, oisko ollut about vko sitten Mikkelissä tai Kouvolassa! I like this man!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Kotipeli viime perjantaina KalPaa vastaan. Oli kyllä huikea suoritus.
Mun oli pakko kattoa ton KalPa pelin koko toinen erä tallenteena uudelleen kotona, vaikka olin ollu aiemmin hallilla todistamassa sitä. Muistan vielä huutaneeni jotenkin "Nyt huolellisuutta sen kiekon kanssa Jussi" ja mitä vielä... Jussi käy taklaamassa kiekon KalPa-pelaajalta takaisin itselleen. Sitten vielä myöhemmin samassa erässä oli se vastaantulo pitkälle maalilta just ennen KalPan väärää vaihtoa... Huikea jätkä parhaimmillaan, myös viihdyttävyydessä.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mun oli pakko kattoa ton KalPa pelin koko toinen erä tallenteena uudelleen kotona, vaikka olin ollu aiemmin hallilla todistamassa sitä. Muistan vielä huutaneeni jotenkin "Nyt huolellisuutta sen kiekon kanssa Jussi" ja mitä vielä... Jussi käy taklaamassa kiekon KalPa-pelaajalta takaisin itselleen. Sitten vielä myöhemmin samassa erässä oli se vastaantulo pitkälle maalilta just ennen KalPan väärää vaihtoa... Huikea jätkä parhaimmillaan, myös viihdyttävyydessä.

Missä ajassa toi oli? Muistan ton itekki, mut vois kattoa uusiks
 

Eduuz21

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Winnipeg Jets
Toisten ketjuun huutelen, mutta jäi kyllä JYPinkin ajoilta positiiviset ajatukset kaverista, vaikka viime kevät ei ihan putkeen mennytkään. Parhaimmillaan oli uskomattoman kova, esim. CHL-finaalissa.

Myös se jäi mieleen, minkälainen tyyppi hän on off the ice. Jyväskylässä Jussi kävi joskus pelailemassa uj-pelejä alakouluikäisten poikien kanssa omalla vapaa-ajallaan.

Toivottavasti pystyy nyt ottamaan uuden stepin urallaan ja pelaamaan tasaisesti.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Missä ajassa toi oli? Muistan ton itekki, mut vois kattoa uusiks
Olkijussin laitataklausepisodi tapahtuu noin ajassa 26:15 ja tuo vastaantulo maalilta erän lopulla heti Pelicansin ensimmäisen ylivoiman päätyttyä. Kumpaa ikinä sitten tarkoititkaan :)
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olkijussin laitataklausepisodi tapahtuu noin ajassa 26:15 ja tuo vastaantulo maalilta erän lopulla heti Pelicansin ensimmäisen ylivoiman päätyttyä. Kumpaa ikinä sitten tarkoititkaan :)
Nimenomaan sielä maalin takana meinas joutua ongelmiin, mutta pelas kiekon takas itelleen. Muistan nähneeni sen sivusilmällä töissä.
Jostain syystä ei osu nyt silmään, oliko siis 26.15 lähetyksen alusta vai kun tokaa erää pelattu 6.15?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Nimenomaan sielä maalin takana meinas joutua ongelmiin, mutta pelas kiekon takas itelleen. Muistan nähneeni sen sivusilmällä töissä.
Jostain syystä ei osu nyt silmään, oliko siis 26.15 lähetyksen alusta vai kun tokaa erää pelattu 6.15?
Siis peliajassa 26.15. Lähetystä tuossa kohtaa takana noin 1h 13min.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jos haluaisi olla ilkeä, niin voisi sanoa että niinhän se Olkinuora viime kaudellakin näihin aikoihin alkoi olla maaginen ja se kesti vähän jälkeen CHL-finaalin. Loppukaudesta ja pudotuspeleissä ei sitten saanut edes rantapalloa kiinni, näin kärjistetysti sanottua. Toivotaan, että tasaisuus on löytynyt ja viime kauden tapaista hiipumista ei nähtäisi.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos haluaisi olla ilkeä, niin voisi sanoa että niinhän se Olkinuora viime kaudellakin näihin aikoihin alkoi olla maaginen ja se kesti vähän jälkeen CHL-finaalin. Loppukaudesta ja pudotuspeleissä ei sitten saanut edes rantapalloa kiinni, näin kärjistetysti sanottua. Toivotaan, että tasaisuus on löytynyt ja viime kauden tapaista hiipumista ei nähtäisi.
Jokatapauksessa lähden loppukauteen paljon levollisemmin mielin kaksikolla Olkinuora& Skarek kuin jos se olisi Laurikainen& Voutilainen. Varmaan Nykäskylän mieskin vaihtaisi nuo päittäin koska vain jos voisi?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jokatapauksessa lähden loppukauteen paljon levollisemmin mielin kaksikolla Olkinuora& Skarek kuin jos se olisi Laurikainen& Voutilainen. Varmaan Nykäskylän mieskin vaihtaisi nuo päittäin koska vain jos voisi?
En kyllä ottaisi Olkinuoraa takaisin, mutta Skarekin voisin kyllä Voden kanssa vaihtaa päikseen. Laurikainen on ollut ainoa syy miksi JYP taistellut edes pisteistä monissa peleissä, palannut sille tasolle mitä oli Bluesissa ja HPKssa eli liigan parhaimmistoa.

Tosin en ymmärrä miksi veit keskustelun JYPin maalivahtiosastoon Olinuoran ketjussa?
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En kyllä ottaisi Olkinuoraa takaisin, mutta Skarekin voisin kyllä Voden kanssa vaihtaa päikseen. Laurikainen on ollut ainoa syy miksi JYP taistellut edes pisteistä monissa peleissä, palannut sille tasolle mitä oli Bluesissa ja HPKssa eli liigan parhaimmistoa.

Tosin en ymmärrä miksi veit keskustelun JYPin maalivahtiosastoon Olinuoran ketjussa?
Noh lähinnä kuittasin kun toit esiin tuo viimekevään trauman Olkijussin suhteen, josta hurrikaanimiehet ei tunnu mitenkään pääsevän yli.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Noh lähinnä kuittasin kun toit esiin tuo viimekevään trauman Olkijussin suhteen, josta hurrikaanimiehet ei tunnu mitenkään pääsevän yli.
Lähinnä hain sitä, että tämä kausi tähän asti on ollut yllättävän samankaltainen kuin viime kausi, vaikka lähtökohdat ja joukkue ollut eri.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Niin toisaalta täällä taitaa olla Lipsasen johdolla veskarivalmennus myös vähän eri tasolla kuin siellä.
Kyllä varmasti, jos nimenomaan liigan mv-valmennuksesta puhutaan, muuten voisin olla eri mieltä ja JYP-taustaiset maalivahdit sanovat hei. Tosin Olkinuora ei mielestäni edes tarvitse perinteistä mv-valmennusta vaan henkistä valmennusta, sillä ongelmat mitä on ollut JYPissä sekä aiemmin urallaan ovat tulleet pääkopasta. Tosin kuten esim CHL-välierä ja finaali osoittaa, niin pystyy kuitenkin myös isoja pelejä voittamaan, kunhan on hyvässä flowtilassa.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Niin, kukapa sitä torjuntaprosentiltaan liigan kolmanneksi parasta maalivahtia joukkueeseensa ottaisi. Edellä vain sattuneesta syystä kaksi Kärppien maalivahtia.

Sinänsä huvittavia nämä kyökkipsykologit, jotka tietävät faktana satunnaisten huonojen otteiden ja ailahteluiden johtuvan "pääkopasta". Vai onkohan Jussi itse tai oikea koulutuksen saanut doctor näin kertonut.

Mulle Jussin esitykset sekä kentällä että pukukopissa tällä hetkellä kelpaa enemmän kun mainiosti. Ja meillähän on sitten eräs tsekkijunnu, joka nyt kohtuulisesti on suoriutunut myös, jos Jussin "pääkoppa" taas alkaa bugittamaan.
 
Viimeksi muokattu:

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Niin, kukapa sitä torjuntaprosentiltaan liigan kolmanneksi parasta maalivahtia joukkueeseensa ottaisi. Edellä vain sattuneesta syystä kaksi Kärppien maalivahtia.
Itse en ottaisi, kuten sanottua ja mielestäni minulla ja monella tähän mielipiteeseen on oikeus, itseasiassa hämmentävän pieni on Olkinuora vs Laurikainen torjuntaprosenttien ero, vaikka jälkimmäinen torjunut koko kauden kaaoksessa olevassa joukkueessa. Edelleen kuitenkin ihmettelen teidän halua viedä keskustelua ohi aiheesta ja Olkinuorasta.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin, kukapa sitä torjuntaprosentiltaan liigan kolmanneksi parasta maalivahtia joukkueeseensa ottaisi. Edellä vain sattuneesta syystä kaksi Kärppien maalivahtia.

Sinänsä huvittavia nämä kyökkipsykologit, jotka tietävät faktana satunnaisten huonojen otteiden ja ailahteluiden johtuvan "pääkopasta". Vai onkohan Jussi itse tai oikea koulutuksen saanut doctor näin kertonut.

Mulle Jussin esitykset sekä kentällä että pukukopissa tällä hetkellä kelpaa enemmän kun mainiosti. Ja meillähän on sitten eräs tsekkijunnu, joka nyt kohtuulisesti on suoriutunut myös, jos Jussin "pääkoppa" taas alkaa bugittamaan.

Mistäs muusta se johtuisi kun päästä? Tuon tason maalivahdeilla se on 80% pääkopasta kiinni.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Mistäs muusta se johtuisi kun päästä? Tuon tason maalivahdeilla se on 80% pääkopasta kiinni.

No en minä tiedä, kun en ole Jussin pääkoppaa tutkinut eikä minulla ole siihen koulutustakaan. Yleisellä tasolla muusta johtumisesta mieleen tulee esimerkiksi lievät loukkaantumiset, joista ei nykyään paljoa kerrota, väsymys jne.. Ja jos noita torjuntaprosentteja katselee, niin aika monella muulla liigavahdilla on vakavammat pääkoppaongelmat kuin Jussilla.

Onko tuosta 80 prosentista joku tutkimus olemassa vai keksitkö lukeman omasta pääkopastasi.

Mutta oli pääkoppa tai muu kroppa, Jussi pelaa tällä hetkellä sillä tasolla jota ei olePelicansissa vähään aikaan nähty.
 
Viimeksi muokattu:

Waltrex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse en ottaisi, kuten sanottua ja mielestäni minulla ja monella tähän mielipiteeseen on oikeus, itseasiassa hämmentävän pieni on Olkinuora vs Laurikainen torjuntaprosenttien ero, vaikka jälkimmäinen torjunut koko kauden kaaoksessa olevassa joukkueessa. Edelleen kuitenkin ihmettelen teidän halua viedä keskustelua ohi aiheesta ja Olkinuorasta.

Torjuntaprosenteissa voi ehkä olla pieni ero, mutta kun katsoo sarjataulukkoon niin voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä siitä, kumpi on ollut kuluvalla kaudella voittava maalivahti. Taitaa Olkinuoralla olla enemmän torjuttuja kolmen pisteen voittoja, kuin ex-seuransa kaikilla maalivahdeilla yhteensä...
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ja etenkin alkukaudesta Pelicansien maalivahdeille tuli suhteellisen vähän vetoja, kun itse hallittiin kiekkoa niin paljon. Se yhtenä tekijänä laski torjuntaprosenttia jonkin verran.

Olkinuora on etenkin ”lämpimänä” todella kova maalissa. Hörpyt tulevat enemmän sillon, kun vetoja on vain muutama erässään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös