Vuoden parhaaksi valmentajaksi valittua Jussi Ahokasta kehutaan joka suunnasta.
KooKoon valmentaja Mikko Heiskanen kuvailee Jussi Ahokasta tiimipelaajaksi henkeen ja vereen. Heiskasen mukaan Ahokas antaa vastuuta, kuuntelee, arvostaa ja kunnioittaa tiimin muita valmentaja.
KooKoon urheilujohtajan Jarno Kultasen mukaan Jussi Ahokas on määrätietoinen ja tavoitteellinen jääkiekkovalmentaja.
Ja hyvä ihminen. Hänen kanssaan on helppo toimia ja keskustella. Olimme päivästä numero yksi lähtien samalla aaltopituudella. Kultanen vakuuttui Ahokkaan kyvyistä heti ensimmäisessä työhaastattelussa. Arvot kohtasivat. Itse asiassa puhuimme aika vähän itse pelistä. Isossa kuvassa olimme asioista samalla kartalla.
Oskari Manninen sanoo Jussi Ahokkaan edustavan uuden koulukunnan valmentajia.
Hän antaa pelaajille tilaa ja tuo heidän vahvuuksiaan esiin.
Mannisen mukaan Ahokas ei käytä keppiä, eikä johda joukkuetta tylysti ylhäältä.
Juha Pekka Haataja kertoo saaneensa Ahokkaalta jään ulkopuolelle paljon vapauksia toteuttaa pitkän uransa aikana toimiviksi koettuja rutiineja. Minulla oli olo, että Jussi luotti siihen, mitä tein. Kun valmentaja luottaa meihin vanhoihin jätkiin eikä väkisin purista kaikkia yhteiseen muottiin, tulee vuorovaikutus, jossa pelaaja haluaa olla jäällä luottamuksen arvoinen.
SaiPan päävalmentaja Tero Lehterä pitää Jussi Ahokasta määrätietoisena valmentajana.
Määrätietoinen ja työteliäs mies. Oli hienoa, että hän onnistui. Rajallisilla resursseilla toimivien seurojen onnistumiset ovat tärkeitä siinä mielessä, että Liiga säilyy uskottavana sarjana.
Lainaukset tämän päivän Kouvolan Sanomista.