Junnuja parrasvaloihin?

  • 4 034
  • 9

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Otan jälleen esiin suosikkiaiheeni tässä vaiheessa kautta, eli mahdolliset liigarinkiin nousevat ~parikymppiset kaverit. Tämänhetkisessä pelaajalistassa on ainoastaan Jarno Virkki, josta minulla ei ole minkäänlaista näköhavaintoa aiemmin. Janne Lahti on pelannut näkemissäni peleissä muutaman vaihdon melko pienessä roolissa, joten lasken hänetkin vielä omassa luokittelussani "Loistava tulevaisuus edessä"-kategoriaan. A-junnuissa hän on käsittääkseni tehnyt tuhoisaa jälkeä, mutta jostain syystä liiga on ollut vielä liian iso pala purtavaksi.

Te, jotka seuraatte Kerhoa hieman lähempää, voisitte ennustaa seuraavat anttimiettiset ja markotuulolat. Tai sekin riittäisi, jos jollain olisi vainua potentiaalisista ensi kauden edustusrinkiin kelpaavista junnupelaajista. Keitä he ovat? Keihin heitä voisi verrata? Kestääkö kasetti?
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Mikä on muuten tuon Korpelan "erilaiseksi tshekkiprojektiksi" mainitseman Lucas Bolfin tilanne? Muistanko väärin vai suuntasiko mies todella jo kotia kohti... Saattaa muisti tehdä tepposiaan kyllä.
Vaikkei Sillanpäätä nyt ohan tuohon kastiin enää lasketakaan, niin Ollilta odotan ensi kaudella paljon.
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lukas Bolf suuntasi jo alkusyksystä takaisin Tshekkeihin ja Sparta Prahaan. Mies pelasi kuulemma ihan ok-kauden Tshekeissä ja saatetaan varata NHL:ään tulevassa draftissa. Kaveri treenaa ymmärtääkseni jo Spartan edustuksen kanssa, joten tulevaisuus näyttää ihan hyvältä. HPK:lla oli viime kaudella junioreissa mukana jo uusi tshekkikokeilu, sillä vuonna -87 syntynyt hyökkääjä Adam Kasparek pelasi sekä B- että C-junioreissa. Kaveri onnistui varsin hyvin, mutta jatkosta ei ole minulla tietoa.

Muistaakseni Hyvinkäältä taannoin Hämeenlinnaan tullut Aki Seitsonen(-86) saattaisi olla yksi tulevaisuuden nimi. Muitakin varmasti riveistä vielä löytyy. Forssasta HPK:n treeniporukkaan liittynyt 18-vuotias Toni Vähämäki voi hyvinkin olla seuraava nouseva kyky. Sopimusta ei tiettävästi ole vielä liigaan, mutta viime viikolla kaveri oli ainakin huhujen mukaan vetänyt punttisalilla sellaisia rautoja ylös, että oli muilta jäänyt nostamatta. Asennetta ja voimaa näyttää siis löytyvän. Joku voisi tietysti vahvistaa nämä tiedot oikeiksi, sillä itse en ole ollut kyseistä episodia näkemässä.
 
Viimeksi muokattu:

Crizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
HJK
Atlanta Thrashers
Tosiaankin Aki Seitsonen teki viime kaudella aika vakuuttavaa jälkeä B-Junioreissa oli siellä pistepörssin kärkipäässä runkosarjassa.
Myös toinen Hyvinkäältä tullut pelaaja Jussi Ruohola (-86) voi olla kova nimi tulevaisuudessa. Ruohola ei ole mikään piste hirmu mutta hoitaa puolustuspään hommat hyvin
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Seurasin eilen illalla Canadian Hockey Leaguen import draftia - QMJHL, WHL ja OHL joukkueet varaavat eurooppalaisia junioreita, jotka voivat sitten siirtyä pelaamaan kyseisiin liigoihin.

Prince Albert Raiders (WHL) varasi draftin ensimmäisellä kierroksella numerolla 23 Aki Seitsonen (HPK Jrs./Finland, 6.02 ft, 190 lbs).

Red Deer Rebels (WHL) varasi numerolla 53 suomalaisen puolustaja Mikko Kuukan (Tampere Jrs./Finland, 6.02 ft, 185 lbs).
 

Crizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
HJK
Atlanta Thrashers
Hieno homma että jenkeissäkin on huomattu Seitsonen.
Onko tietoa onko hän lähdössä nyt heti sinne vai miten jatkaako Kerhon junnuissa?
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Todennäköisesti Aki Seitsonen on myös lähdössä Jenkkeihin. CHL:n Import Draft nimittäin toimii niin, että pelaajat itse ilmoittautuvat draftattavaksi. Pelaajaa, joka ei ole ilmoittautunut draftiin, ei myöskään voi varata. Toisin sanoen homma on edennyt niin, että Seitsonen on keskustellut asiasta agenttinsa kanssa ja päättänyt laittaa paperit sisään ja katsoa tuleeko varausta. Nyt siis tuli ja vielä ensimmäisellä kierroksella(2 kierrosta koko draftissa), joten Prince Albert(nyk. Hemingway's ;-)) haluaa varmasti varauksensa myös riveihinsä.

Se miten mahdolliset siirtokorvaukset näissä tapauksissa menevät onkin sitten se mielenkiintoinen seikka. Esimerkiksi 2 kautta Pohjois-Amerikan junioriliigassa ja sen jälkeen NHL-sopimus. Saako eurooppalaisseura mitään korvauksia? Pari vuotta sitten Sparta Prahan johto uhkasi jopa oikeustoimilla, kun heidän sopimuksenalainen huippulupaus(Petr Kanko) lähti junioriliigaan. Mies saanee myös NHL-sopimuksen ensi kesänä, mutta saako/saiko Sparta Praha mitään? Nuorten pelaajien kohdalla taidetaan nykyään tarvita jo myös CHL-pykälät sopimuksissa. Onkohan kenelläkään tietoa kuinka IIHF:n amatöörit/hammaslääkärit on neuvotellut korvausasiat Pohjois-Amerikan suuntaan tällaisissa tapauksissa?

Epäilen, että ilmaiseksi menee..?!

Edit: Esimerkin Petr Kanko tekikin sopimuksen jo nyt - 3-vuotinen Los Angelesiin.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itse olen aika varma, että jos P-Amerikasta kaveri menee juniorisarjasta NHL'n niin aivan turha Euroopassa odotella siirtokorvausten perään. Minkäänläisten korvausten. Pelaajaa ei lasketa ollenkaan eurooppalaiseksi jos tulee P-Amerikan juniorisarjoista, vaan samat säännöt pätee kuin kanadalais/jenkki junnuihin. Tässä luulossa olen ainakin elänyt, korjatkoon joku jos olen väärässä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Onkohan kenelläkään mitään tietoa miksi Aki Seitsonen ei ole 18-vuotiaiden maajoukkueen mukana Tsekeissä ja Slovakiassa pelattavassa Junior World Cupissa?
 

ParkTudor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
joo elikkä seitsosta on turha ottaa sinne mukaan jos se lähtee kanadaan ja on torontossa sillon kun maajoukkue pelaa mm kisat. näin olen ymmärtänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös