Kuten on ennustettu, niin lupaavien niin varaamattomien kuin varattujen juniorikiekkoilijoiden virta Pohjois- Amerikkaan kasvaa.
Ymmärtääkseni todella moni juniori kuten esimerkiksi Mitja Jokinen miettii lähtöä rapakon taakse. En ihmettele tätä, vaan oikeastaan kannustan tähän. Meidän sarjoista on kadonnut kilpailu ja näyttää valitettavasti siltä, että olemme jääneet pahasti jälkeen viime vuosina. Arjen harjoittelu, faciliteetit sekä itse sarjan kilpailullisuus ovat aivan eri tasolla kuin Suomessa. Ennustan itse, että myös Ruotsin suosio kasvaa tulevina vuosina. Esimerkiksi Pohjois- Amerikan scoutit eivät näe ongelmana juniorien pelaamista Ruotsin sarjoissa, kun he tietävät että kaikki on kunnossa. Esimerkiksi 2025 draftiin ennustetaan ensimmäiselle kierroksella paljon Ruotsalaisia, joista lähes kaikki pelaavat Ruotsin sarjoissa.
Tämä koskee vahvasti myös meidän kotoista Liigaa, sinne ei selkeästi haluta laittaa jo varattuja pelaajia kehittymään. Itse olisin kyllä valmis maksamaan lipusta, jos näkisin nuoria lupaavia pelaajia kotikaupungissani.
Kauankohan menee, että korjausliike Suomessa tapahtuu?
Niilopekka Muhonen ja Veeti Väisänen Kanadan junioriliigaan
Muhonen ja Väisänen ovat jatkossa osa Medicine Hat Tigersin joukkuetta.
www.jatkoaika.com
Kanadan junioriliigoihin varattiin ennätyspaljon suomalaisjunioreita – Hemmingille kesän toinen ykköskierroksen varaus
Canadian Hockey Leaguen Import Draft -tapahtumassa varattiin keskiviikkona peräti 15 suomalaista. Määrä on suurin koskaan.
www.jatkoaika.com
Uusiin maisemiin - Jokerien nuori hyökkääjä siirtyy rapakon taakse - SuomiKiekko
Suomalaishyökkääjä Natan Teshome, 18, lähtee ensi kaudeksi Pohjois-Amerikkaan. Hänen uusi seuransa on Kanadan juniorisarja OHL:ssä pelaava North Bay Battalion. Teshome on pelannut edelliset kolme kautta Jokerien junioreissa. Hän iski viime kaudella U20 SM-sarjassa 37 runkosarjaotteluun...
www.suomikiekko.com
Ymmärtääkseni todella moni juniori kuten esimerkiksi Mitja Jokinen miettii lähtöä rapakon taakse. En ihmettele tätä, vaan oikeastaan kannustan tähän. Meidän sarjoista on kadonnut kilpailu ja näyttää valitettavasti siltä, että olemme jääneet pahasti jälkeen viime vuosina. Arjen harjoittelu, faciliteetit sekä itse sarjan kilpailullisuus ovat aivan eri tasolla kuin Suomessa. Ennustan itse, että myös Ruotsin suosio kasvaa tulevina vuosina. Esimerkiksi Pohjois- Amerikan scoutit eivät näe ongelmana juniorien pelaamista Ruotsin sarjoissa, kun he tietävät että kaikki on kunnossa. Esimerkiksi 2025 draftiin ennustetaan ensimmäiselle kierroksella paljon Ruotsalaisia, joista lähes kaikki pelaavat Ruotsin sarjoissa.
Tämä koskee vahvasti myös meidän kotoista Liigaa, sinne ei selkeästi haluta laittaa jo varattuja pelaajia kehittymään. Itse olisin kyllä valmis maksamaan lipusta, jos näkisin nuoria lupaavia pelaajia kotikaupungissani.
Kauankohan menee, että korjausliike Suomessa tapahtuu?