Olen itse mukana Tps:n juniorivalmennus kuvioissa jo kohta kymenettä vuotta. Tulin mukaan oman pojan kautta 86-syntyneihin, joten siitä vanhemmista minulla ei ole kovinkaan tarkkaa tietoa, eli en osaa sanoa onko alle 20-vuotisista syytä olla huolissaan, mutta tuskinpa. Luulisin että J-P Lehmuksen johdolla A-nuoretkin tulevat pärjäämään ihan hyvin, vaikkei siellä mitään superlupauksia olisikaan. Tosin ei ole vaikea veikata etteikö esim. Jokilan Jarmo ja ehkä pari muutakin 86-syntynyttä tulisi pelaamaan A-nuorissa. Tällä hetkellä A:n mukana 86-poikia trenaa n. kentällisen verran.
Jokilan Jarmo pelasi meillä jokunen vuosi sitten yhden kauden ja siinä porukassa hän oli aika ylivoimainen. Hän on hyvä luistelemaan, ehkei yhtä nopea kuin veljensä, mutta erittäin taitava. Kädet hänellä on aivan maagiset ja tuntuu, että hän pystyy tekemään kiekon kanssa ihan mitä huvittaa. Viime kaudella hän jo treenasi paljon ja pelasikin A- nuorissa ja siellä hän kuulemma oli heidän paras hyökkääjänsä 1-1 tilanteissa. Laukaus hänellä on myös hyvä, nopea ja tarkka. Pieni koko on tosiaankin hänen suurin "puutteensa", mutta silti hän pärjää kovemmissakin väännöissä hyvän tasapainon ja oikea-aikaisten taklaustensa ansiosta. Pää hänellä uskoakseni kestää kanssa hyvin ja jääkiekko on hänelle kaikki kaikessa. Muistan kun kopissa ennen treenejä ja pelejä muut kaverit hälsläsivät kukin omiaan, Jamo istui omalla paikallaan valmiina ja keskittyi hiljaa tuleviin koitoksiin.
Itselläni on ainakin kova usko ja luottamus siihen että Jamolla on loistava tulevaisuus edessään jääkiekkoilijana, mutta ainahan voi käydä mitä vain ja tuo pieni koko voi olla kyllä jonkunlainen este, tai ainakin hidaste, vaikka ei esim. Saku Koivukaan mikään jättiläinen kooltaan ole. Vertaisinkin Jamoa aika pitkälle Sakuun, vaikka se tuntuukin ehkä aika hurjalta.
PS. Jos ihmisiä kiinostaa, niin voisin, aina kun kerkiän, informoida eri junnujoukkueiden peliajoista yms. Esim tällä viikolla A ei pelaa yhtään harkkapeliä Turussa, vaan menevät viikonlopuksi Kuopioon turnaukseen. B-nuoret pelaa 20.8. Impivaarassa K-67 vastaan ja C-nuoret samana päivänä Impivaarassa HIFK:ta vastaan klo. 18.30 Sinne vaan itsekukin katselemaan näitä Tepsin tulevaisuuden lupauksia!