Mainos

Jukurien ottelutapahtuma

  • 227 011
  • 1 168

Daijju

Jäsen
Suosikkijoukkue
OJ ja Mikkelin Jukurit
Jukureiden instagramista:

”Arvoisa yleisö, oletteko valmiina? Let’s Start the Game - Kotijoukkue Mikkelin Jukurit!”

"Ensi viikolla tuo lause kajahtaa jälleen Ikioma Areenalla, kun Jukurit kohtaa seuraavassa kotiottelussaan lauantain 18.11. Rauman Lukon!"

Huutista. Tosta Let's Start the Game huudosta vois saada jotenkin siedettävän jos kuuluttajana olisi Lontoota osaava ja ääni luokkaa alfa.
 

Mars_Lumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mielenkiintoinen tuo Lumio Eventsin uusi yhteistyösopimus. Tätä päivitystä tapahtumatiimi tarvitsikin eli annetaan hommat osaavimpiin käsiin. Kuinka osaaviin? Se toivottavasti nähtänee pian.
 

Constantini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Oli kyllä kertakaikkiaan vaisu tunnelma tänään Ikiomalla. Missä Viikinkiveljet? En nähnyt yhtäkään päädyssä ja tunnelma oli kuin kirkossa olisi sen johdosta. Yleisömäärä 2800 kyllä niin yläkanttiin. Oikeasti paikalla 2200-2300. Seisomakatsomoissa todella väljää. Osa katsomoista harmaana Lippu.fi -palvelussa mutta tyhjiä penkkejä kuitenkin oli silti. Esim B6.

Ottelutapahtuma on tylsä ja ei se anna kyllä satunnaiskatsojalle juuri mitään. Kun peli sattuu olemaan vielä heikko kuten tänään, ei ihme jos suuri massa jää kotia. On erittäin iso työ edessä saada yleisökeskiarvo nousemaan 3 tonniin. Mikä tuon Aron rooli on, kerran erässä haastattelu ja miehen titteli on markkinointi ja tapahtumakoordinaattori? Onko oikeasti tämä vanhan radiojuontajan paikka?
 
Suosikkijoukkue
On vain Jukurit
Mikä tuon Aron rooli on, kerran erässä haastattelu ja miehen titteli on markkinointi ja tapahtumakoordinaattori? Onko oikeasti tämä vanhan radiojuontajan paikka?
Aamen.

Nyt sitten ihan oikeasti, jos talous on kuralla niin eikö olisi järkevämpää maksaa palkkaa työtä tekeville, kuin tälle hymymiespatsaalle? Tai sitten listatkaa minulle hänen työnsä jälki.

Ne haastattelut on ihan kuraa kerta kerrasta. Ja Pipsin junnujen haastattelu oli lähempänä myötähäpeää, kuin myötähypeä. Yleisö tuntui lähinnä vaivaantuneen.

Kuka hommasi Tatun ja Patun tähän peliin? Ja miksi juuri tähän peliin? Tuliko tieto tästä niin myöhään, että sitä ei ehditty mainostaa kunnolla? Jos tuli, niin miksi oli pakko saada tähän peliin?

Mielenkiintoista myös se, kun Sidi mainosti tätä "yhtenä heimona" -peliä vähintään kerran erässä. Miksei mitään muuta peliä mainosteta tähän tahtiin. Eikös 2.12 ole Lumion teemaottelu? En tiedä mitä silloin tapahtuu, mutta jos yritys tekee ääni- ja valoshow hommia niin luulisi yleisö innostuvan ottelutapahtumasta, kun tarjolla on elämystä muutenkin kuin vain sarvipäiden hokin muodossa.

Ja niin, viikinkiveljetkin puuttui ja sarviksen rumpalipali löi tai lähinnä silitti rumpua, niin hiljaa että melkein nukahdin.

Täälläkin aktiiviset päädyssäolijat ovat miettinyt viikolla miten veisi päädyn toimintaa eteenpäin. No, ainakin niin ettei tämän päivän laimea tunnelma toistu.
 
Edellisiä kommentteja kun lukee niin olisikohan tämän sparraaja-omistaja ESP:n aloitettava ihan itse ottelutapahtuman uudelleenluonnista, siellä ei selvästikään nyt tekeminen kohtaa suhteessa nykypäivän vaateisiin. Jotenkin tätä yhtälöä nyt eniten vaivaa epäsynkrooni ja tietynlainen harrastelijoitten puuhastelu:

- On Tatua ja Patua mutta missään ei kunnolla asiaa sitten tuoda kunnolla julki jo hyvissä ajoin. Nähdään asian eteen jonkinlainen vaiva mutta ulospuhalletaan sitten siinä vaiheessa kun pitäisi saada homma realisoitua myynniksi ja kassakone kilisemään

-On junioreiden teemapeliä. Aina tulee vähän kiire ja hoppu järjestelyissä; mennään siitä mistä aita matalin (tulkaa pelipaita päällä, saatatte päästä skriinille ottelun edetessä). Tarjotaanko ottelulipun ohessa jotain sellaista eksklusiivista kontenttia, mikä saa ihmiset ajelemaan esim. Pieksämäen perukoilta Ikiomalle?

Yksi varsin nykyaikainen ja halpakin mainoskanava jätetään käytännössä tyystin hyödyntämättä. Joukkueen maskotti. Asia johon varmasti kannattaisi panostaa. Ei tarvitse kuin katsoa Lahteen tai Jyväskylään niin mallia kyllä löytyy. Pekko Pelikaanilla taitaa olla Tiktokissa enemmän seuraajia kuin Mikkelin Jukureilla. Triplaten. Kertoo paljon. Jukureilla maskotti jää ontoksi; hahmo kyllä löytyy mutta ilmeisesti sitten ei haluta panostaa/maksaa siitä yhtään enempää mikä on pakko.

Loppuun sitten ihan perustavaa laatua oleva liiketaloudellinenkin viisaus:

Jos teet asiat aina samalla tavalla, lopputuloskin on yleensä sama:

Jos et halua muutosta omissa toimintatavoissa niin turha on sitten haikailla muutosta myöskään asiakaskäyttäytymisessä. Nyt on skarppauksen paikka myös Jukurien organisaatiossa; maksavien asiakkaiden syyttely siitä että mikseivät tule hallille, kannattaa lopettaa. Yllättäkää, näyttäkää. Kyllä ne asiakkaat silloin tulevat.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Lisää panostusta kouluihin ja muihin oppilaitoksiin. Miks ns opiskelijapelejä on vain muutama ja mainostetaanko niitä riittävästi? Koululaisille ja opiskelijoille reilummat tarjoukset joka peliin. Siellä se tuleva katsojakunta on. Noiden kohdennettu mainostaminen ei varmasti maltaita maksa. On paljon parempi, että joka pelissä on hatusta heitettynä esim. 100 näitä ale-hintaan päässeitä nuoria kuin että heitä ei ole yhtään. Tilaa hallissa taitaa olla. Kaiken lisäksi nämä nuoremmat koululaiset saattavat vielä useimmiten raahata hallille iskän ja äiskän, tai mummin ja vaarin mukaan jne. Toki jos näihin panostus on vain yksi tai kaksi somejulkaisua, tai maininta otteluinfossa, niin sitten voi jättää tämänkin tekemättä.

Somemarkkinointi. Kokeilkaa, että jätätte tämän monta vuotta jatkuneen kaavamaisuuden pois. Repäiskää ja yllättäkää vaikka riskirajoilla. Ketä ylimääräisiä herättää matsiin "Pelipäivä!", nettisivujen "Otteluinfo ja ennakko", "tällä miehityksellä tänään" jne.? Ei ketään. Jos peli on lauantaina, niin kuin nyt oli, tuota somerevitystä on tehtävä ainakin pari edellistä päivää, eikä vaan ottelupäivänä noilla em. "repäisevillä ja innostavilla" julkaisuilla. Varsinkin perheelliset tekevät vkl suunnitelmat jo viikolla, ei lauantaiaamulla. Eikä varmasti ole keltään pois, jos sinne someen revittäisiin vähän huumoriakin joskus.... Tehkää Joukkueesta oikeasti meidän heimoa. Nyt se on vain puheissa.

OJ kokeilee musiikkia treeneissä. Kokeilkaa markkinointi "musiikkia" markkinointiin. Siis uutta ja erilaista. Vanha kaava ei toimi.
 
Viimeksi muokattu:

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Tilannehan on nyt todella paha jos toimistollakin luovutetaan ja kääriydytään palloksi lattialle.

Luulin ja toivoin että ulostulon jälkeen suunnitelmat olisivat olleet valmiina miten seuraavaa vaihdetta saataisiin silmään mutta huonolta nyt näyttää.

Edit. Mielenkiintoista olisi tietää että kuka viime kädessä hyväksyy tämän "perseilyn". Kai siellä oikeasti tiedetään että tämä taso vastaa ala-astetta ja ammattilaistasolla ei vaan riitä, vielä kun toimitaan tällaisella talousalueella kuin Mikkeli niin kaukalon ulkopuolinen toiminta tulisi saada todella kovaan tasoon jotta homma voisi edes teoriassa toimia kokonaisuudessaan. Jos sitten tilanne on se että ollaan oikeasti siinä uskossa että homma on hyvällä tasolla niin silloin ollaan väärässä paikassa valitettavasti töissä.

Ongelmahan tässä on myös se että kun palkataan kavereita, saunakavereita, tutun tuttuja, selänpesijöitä niin kuka uskaltaa sitä rakentavaa negatiivista palautetta mennä antamaan. Ja jos ei taas uskalleta tai voida vaatia parempaa niin johto vaihtoon.
 
Viimeksi muokattu:

Mars_Lumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Hyviä pohdintoja täällä ollut. Keskeinen ongelma tuntuu tosiaan olevan se, että suurimmat muutokset jäävät puheiden tai kirjotteluiden tasolle. Vaikka taloustilanne on tiukka, niin silti on monia asioita joita tehdä kohtalaisen pienellä budjetilla tai jopa ilmaiseksi.
Itse ihmettelen joukkueen ontosti kumahtelevia puheita yhteisöllisyydestä, okei viime aikoina on vähän yritetty jalkautua, mutta sekin tehtiin pitkin hampain. Mutta tuntuu kuin Jukurit olisi vain erilinen yritys muiden joukossa, ei Etelä-Savon tai edes Mikkelin joukkue, vaan Jukurit...
Yksi iso kysymysmerkki on se, että joukkueen ja faniryhmien kanssa ei ole juuri minkäänlaista yhteyttä. Joo pukukoppia ollaan oltu maalaamassa, mutta siihen se onkin viime vuosina jäänyt. Olen aivan varma, että fanit lähtisivät mielellään mukaan jopa kehittämään ottelutapahtumaa, jos joukkue vaan ojentaisi heille kätensä. Itse haluaisin nähdä Ikiomalla Minnesota Vikingsien peleistä tutun Skål-chantin, jolla saisi luotua upeaa taiselutunnelmaa hallille joukkueen sisääntulon yhteydessä. Siihen ei tosiaan tarvita kuin rumpu ja faniryhmä lyömään käsiä yhteen, siihen vähän kannustusta ottaa muukin yleisö mukaan vaikka Heimo-maskotin johdolla. Se ei tosiaan vaadi yksinkertaisimmillaan kuin lyhyen kokoontumisen ennen aloitusta. Eikö toimistolla olla tajuttu, että aika moni tekee mahtavia asioita sinikeltaisella sydämellä jos siihen vain annettaan mahdollisuus?
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Tuohon maskottiin. Itse myös ihmetellyt HMV-Hemppaa tai Hilkkaa. Ottakaa siis oppi käteen ja miettikää Jukurit-logoa ja Hemppaa. Eihän nuo aikuisen oikeasti soinnu yhteen ollenkaan, ei sitten ollenkaan! Maskotin Pitää olla esikuvan oloinen ja näköinen! Näyttääkö ja Jukurit-logo ja Hilkka tältä?
Lähin esikuva logosta löytyy muilta paikkakunnilta. Ja kyllä. Nämä haastikset mainoskatkoilla ovat noloja.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Seuraavaan kotimatsiin yleisön, joka tästä touhusta vielä välittää, järjestämä interventio: aloituskiekon tiputuksesta ensimmäiseen pelikatkoon asti selkä kentälle päin ja hiirenhiljaisuus.
 

Constantini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Hieno homma sarvis! Hyvä kun luette tätä palstaa aktiivisesti. Tämäkö on silti faniyhdistyksen tehtävä kysyä kuinka saadaan porukkaa halliin ja miten kehitetään ottelutapahtumaa? Luulisi tämän olevan nimenomaan Jukurien vastuulla ja Jukureiden aloitteesta lähtevä.
 
Viimeksi muokattu:

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Sarvis tekee hyvää ja tärkeää työtä omalla tyylillään. Faniyhdistyksen ei pitäisi tosiaan joutua mitään kyselyitä järjestelemään vaan seuran hommia. Fanien tulisi osata myös vaatia asioita seuralta jos nähdään selvästi että homma ei toimi.
 
Suosikkijoukkue
On vain Jukurit
Tuu nyt Mika itte kertoo mitkä on sun työtehtävät ottelutapahtumassa? Ulospäin, kun ne tehtävät ei näy kovin hyvin.

Ja Sarviksen kysely pitäisi olla toimiston/MIKA ARON tehtävä ei faniyhdistyksen.

Edit: Olen tämän mielipiteeni sanonut ääneen.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231119_141122_Chrome.jpg
    Screenshot_20231119_141122_Chrome.jpg
    368,2 KB · kertaa luettu: 107

Constantini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ottakaahan Sarviksen poppoo mukaan nämä Jatkoajan kehitysideat myös, omalla naamalla ei varmaan kaikki kehtaa käydä kommentoimassa. Aika heikoiksi on jäänyt vielä ihmisten kehitysideat verrattuna ideoihin mitä täällä palstalla on esitetty. Eikä mitään huonoja kehitysideoita kehtaa viedä seurajoukkueelle eteenpäin. Pahimmassa tapauksessa Laakso ja kumppanit uskovat tämän ajavan asian hyvänä kehittämiskyselynä ja heidän ei tarvitse itse tehdä omaa. Eli tässä on loppuen lopuksi riski, että tämä Sarviksen idea kääntyy itseään vastaan. Kiekkopiirit Mikkelissä pienet joten en kyllä kehtaa omalla naamalla käydä kommentoimassa, että Aro pois otteluista ensitilassa. Jukureiden pitäisi ehdottomasti tehdä anonyymi kysely tästä asiasta ja sen täyttämiseen voin käyttää vaikka tunteja aikaa.
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Kehtaako faniyhdistys ehdottaa henkilömuutoksia organisaatioon? Jotenkin ulkopuolisena tuntuu, että metsätermein kierretään kehää eikä ulospääsyä väistämättömästä oikein ole, kun samat asiat aina esillä.

Viitikolle ja rahoittajille suuri kunnia. Näkeekö mies, joka on rahoittanut Jukureita paljon, jotain pyhää ettei näitä henkilösiirtoja voinut tehdä aikoinaan myös hallituksen ulkopuolelle?
 
Instaan ja faceen on ilmestynyt kyselyä.
Hyvä että kysellään mutta lähtisin ihan perinteisellä benchmarkilla: veisin Jukurien ottelutapahtuman henkilöstön vaikka Tampereelle ja/tai Helsinkiin havainnoimaan miten paikalliset järjestää Liiga-tason ottelutapahtuman. Ruutuvihko kaikille mukaan ja teemalla "Mitä voitaisiin kokeilla meilläkin". Ei tämän sen vaikeampaa tarvi olla, pyörää ei tarvitse keksiä täysin uusiksi sentään.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Hyvä että kysellään mutta lähtisin ihan perinteisellä benchmarkilla: veisin Jukurien ottelutapahtuman henkilöstön vaikka Tampereelle ja/tai Helsinkiin havainnoimaan miten paikalliset järjestää Liiga-tason ottelutapahtuman. Ruutuvihko kaikille mukaan ja teemalla "Mitä voitaisiin kokeilla meilläkin". Ei tämän sen vaikeampaa tarvi olla, pyörää ei tarvitse keksiä täysin uusiksi sentään.
Ja etenkin mitä tehdään peliä edeltävinä päivinä, jopa viikkoina
 

Constantini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Oisko Sarviksen tärkein tehtävä nyt kuitenkin välittää Jukureille viestiä, että anonyymi kannattaja/ottelutapahtuma -kysely on Jukureiden tehtävä ihan ehdottomasti ensi viikolla. Tällä hetkellä kommentteihin ei ole tullut kuin iha pikkuriikkisen kehitysideoita, muuten on tuota "ilmaislippuja jakoon tai mestiksessä oli sitä ja tätä".
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Oisko Sarviksen tärkein tehtävä nyt kuitenkin välittää Jukureille viestiä, että anonyymi kannattaja/ottelutapahtuma -kysely on Jukureiden tehtävä ihan ehdottomasti ensi viikolla. Tällä hetkellä kommentteihin ei ole tullut kuin iha pikkuriikkisen kehitysideoita, muuten on tuota "ilmaislippuja jakoon tai mestiksessä oli sitä ja tätä".
Ehdottomasti! Selän hetkeksi kääntäminen ei tarkoita lopullista hylkäämistä vaan välittämistä.
 
Ja etenkin mitä tehdään peliä edeltävinä päivinä, jopa viikkoina
Kyllä! Ja jotain syvempääkin yhteistyötä voisi ajatella, ainakin ideoiden suhteen, jopa ennen kauden alkuakin. Nyt jotenkin tuntuu että Jukureissa ollaan omien ajatusten ja ympyröiden vankina ja koetaan että pitäisihän nämä ihan omin nokinkin osata hoitaa. Eihän tässä kotiotteluiden saralla mitään kilpailijoita olla, harvoin maksavat asiakkaat kuitenkaan puntaroi että mennäkkö tässä Helsinkiin vai Mikkeliin peliä katsomaan. Ainakaan samana iltana.
 

Constantini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mika Aro palasi töihin Mikkeliin – suosittu radioääni käsikirjoittaa nyt Jukurien ottelutapahtumat
On kyllä silmiä avaava haastattelu kun tätä alkaa miettiä syvällisemmin.

Nyt mies on kuitenkin palannut Mikkeliin. Toiseen kotiinsa, kuten Varkaudessa asuva Aro päämajakaupunkia kutsuu.
Voiko Markkinointi- ja tapahtumakoordinaattorin työtä tehdä oikeasti 100% panostuksella jos asut yli 1h ajomatkan päässä Mikkelistä? Mitä jos tarvitaan nopeaa reagointia, kun hallille ei ole tulossa porukkaa ja pitäisi jalkautua perjantai-iltana Graanille. Kynnys olisi ainakin itselläni paljon isompi kun tietää, että pitkä matka kotia ja voi olla vasta myöhään kotona.

Nyt hän pitää huolen siitä, että Jukurien ottelut ovat viihdyttäviä ja mukaansa tempaavia tapahtumia.

Väsyneitä tapahtumia

Markkinointi- ja tapahtumakoordinaattorin tittelillä työskentelevän Aron vastuulla on siis se, että Ikioma Areenalle saapuva yleisö viihtyy.

Tähän asti on tehty niin minimi kuin voi tehdä.

– Jokaiseen kotipeliin tehdään selkeä käsikirjoitus, eräänlainen ajolista, minkä mukaan edetään. Miten erotuomarit verryttelevät jäällä, mitä tapahtuu ennen peliä, erätauoilla ja niin edelleen, kuvailee Aro tehtäviään. Liigatason otteluista halutaan tehdä tapahtumia, joissa viihtyvät mahdollisimman monenlaiset ihmiset ja myös muista syistä kuin itse pääasian, ottelun takia. Tyhjiä hetkiä ei saa jäädä.


On kyllä paljon sanahelinää, mutta mikään ei ole muuttunut konkretiaksi.


– Pitää miettiä, millaisia teemoja peleihin voisi kehitellä. Kaikenlaista uutta ja ihmeellistä, nauraa Aro.


Hyviä teemoja on kehitelty ja pisteet tästä! Mutta miksi näitä teemaotteluita ei ole voinut markkinoida kunnolla? Mika, sinun tittelissä on sana MARKKINOINTI, tiedätkö mitä se on?

– Otteluihin tullaan monista syistä. Yritetään tutkia ja haistella, mikä saa jonkun katsojan tulemaan ensimmäistä kertaa Liigapeliin ja koetetaan sitten saada tämä tulemaan uudelleenkin, jatkaa Aro.


Onko kysytty ja haisteltu tuntemattomilta satunnaiskatsojilta, eikä tutuilta?

– Mikkelissä minulla oli ollut tuttu kenttä ja tutut ihmiset. Kontaktit olivat kunnossa. Kuopiossa jouduin aloittamaan kaiken ihan alusta. Ei ollut samaa tunnetta enää.

Tiivistyykö tämä farssi tähän lauseeseen? Tuttua ja turvallista. Pysytään omalla mukavuusalueella. Mikäs tässä tuttujen kaupunkilaisten kanssa tehdä töitä. Samat tutut martti ja pera tulee hallille. Tottakai tutusta kaupungista ja valmiista kontakteista on paljon hyötyä, mutta onko tämä kääntynyt nyt Mikaa vastaan? Kaikki on tuttua, niin tekeminen on jäänyt puolitiehen. Minun mielestä jos jokin tehtävä Jukureiden toimistolla on se missä pitää mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle on se Markkinointi- ja tapahtumakoordinaattori.

– Sitten tulin Mikkeliin katsomaan Jukurien ja Tapparan matsia. Siellä kyseltiin mitä Kuopioon kuuluu. No eihän sinne kuulunut mitään. Siinä tuli vähän kontakteja ja pian alkoivat puhelimet soida. Tässä ollaan nyt, hän luettelee.

Mika siis ilmestyi Jukureiden otteluun ja lähti työpaikka takataskussa kotia. Vain Mikkelissä.

Tämä haastattelu on tehty 01/2022, eli Jokisen ensimmäisellä kaudella kun oltiin hirveässä lennossa. Tästä tulee kohta 2 vuotta aikaa ja oikeastaan on menty huonompaan suuntaan. Vai onko tutkiminen ja haistelu vielä menossa ja kohta alkaa toimenpiteet? Mika Aron suorituksen taso omassa tehtävässään määrittää myös paljon Jukureiden tulevaisuutta. Hän pystyy omalla toiminnallaan vaikuttamaan ratkaisevasti siihen käykö hallilla 2500 katsojaa vai 3000. On muuten aika tärkeä tehtävä ja olisiko Mikan palkkausta pitänyt miettiä hiukan pitempään eikä laittaa miestä kotimatkalle Varkauteen työsopimus takataskussa? Mika on hieno savolainen mies ja hyvä radiojuontaja, mutta markkinointi- ja tapahtumakoordinaattorina aivan väärässä paikassa. Ratkaisuja on vielä tehtävä, jos halutaan tämän laivan suunta kääntää.

Terveisin Jukureista huolissaan oleva ja seuraansa rakastava kannattaja.
 

Mars_Lumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ottelutapahtumat eivät tosisesti ole Aron saapumisen jälkeen muutuneet juuri mihinkään. On unohdettu että fanit eivät automaattisesti hallille tule, vaan on osattava luoda tapahtuma, mikä herättää fiiliksen ja halun tulla uudestaan. Ja kuten edellä mainittiinkin, tähän pulmaan ratkaisun löytäminen on se mistä Arolle maksetaan.

Matseissa pitäisi ottaa faneja paljon enemmän mukaan. Paljon on puhuttu nuoriin ja lapsiin panostamisesta koska he yleensä ottavat vanhemmatkin mukaan. Kasvomaalaukset joka matsiin, siihen voisi varmaan jopa kysymällä saada faniryhmästäkin jonkun mukaan jos ei henksu riitä siihen.
Sitten voisi myös järjestää osallistuvia kilpailuja, kuten kiekon tai frisbeen heittoa keskiympyrään. Ei pukeutumiskilpailukaan olisi huono teemalla "näyttävin heimolainen" Somessakin voisi järjestää vaikka piirustuskilpailuja, joista parhaat voitaisiin matsissa mainita ja palkitakin.
Kuuluttaja voisi ottaa yleisön paremmin haltuun ja nauhojen pyörittelyjen sijaan vetää pientä showta itsekin ja pyrkiä nostattamaan hallilla tunnelmaa.
Joskus olen myös törmännyt siihen että lämppien jälkeen mediakuutiolla käydään läpi sen hetkistä tilannetta, eli periaatteessa viikkoinfoa, näin saataisiin valistettua tilanteesta satunnaiskatsojiakin. Siihen vielä studiosta tutut illan tärpit ym.
 

Lähituntuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Tämä Mika Aro, Aron Mika ei ole yksin syypää Jukureiden tämän hetkiseen pöhinään (sen puuttumiseen), markkinointihaasteisiin tai siihen ettei hallilla käy riittävästi porukkaa. Mutta valitettavasti hän on juuri tämän hetkisen ottelutapahtuman pääarkkitehti, johon kiteytyy mm. adjektiivit: väsynyt, jämähtänyt, luontaan työntävä ja nolo. Minusta on todella sääli ja jopa ärsyttävää katsoa ja kuunnella tätä kaveria otteluissa. Mikan "hassuttelut" aiheuttaa enemmän myötähäpeää kuin Marja Kihlström kommentit nakkeohjelman juontajana, mikä on jo todella paljon!

Kannattajien keskuudessa kaupungeilla ja kylillä kannetaan huolta Jukureista, mikä näkyy tälläkin palstalla. Viime viikolla vedottiin etelä-savolaisiin katsojiin, "kantakaa kortenne kekoon, että homma jatkuu"! Nyt te: TOIMISTO, TJ ja HALLITUS, laittakaapa ratasta pyörimään pikkuhiljaa! Käsitelkää kriittisesti mm. nassesedän rooli ottelutapahtuman KEHITTÄJÄNÄ. Ei me voida hyvänen aika kahta vuotta valua tapahtumakehitys evolaatiossa vain taaksepäin!

Ei Mikaa vastaan ihmisenä mitään, eikä tarkoitus sanoa pahasti, nyt pitää sanoa vain hyvästi.

Ja ihan vihjeenä vaikkapa sinne shopille, jos sinne joskus tulee asiakas lapsineen hypistelemään sitä fanirompetta, kannattaa sanoa vaikka edes moi, huomenta tai jotain vastaavaa eikä vain selata läppäriä tiskin takana.. Ihan peruskäytöstavat asiakaspalvelussa merkitsevät edelleen osalle ihmisistä jotain, meille merkitsi sitä ettei ostettu mitään.
 
Suosikkijoukkue
On vain Jukurit
Omat eiliset viestit olivat riman alituksia, mutta pari edellistä muiden viestiä on ollut vastakohtia niille.

Tuon Aron haastattelun pilkkominen kertoo juuri sen mitä ajattelen. Avaimet, taito ja paljon muuta on jo olemassa, mutta jotain puuttuu?

Muistan, kun Aron sopimus julkistettiin ja ajattelin, Jes! Nyt saadaan höpinää Ikiomalle, jonka avulla täytetään muutkin katsomot kuin vain pääty. Tuodaan, vaikka koko Estery talon käyttäjät hallille ja pidetään hallilla pienimuotoiset messut eri järjestöjen kanssa. Tai, kun Aro tunnettuna etelä-savolaisena hyödyntää oman verkostonsa niin tiedä mitä kaikkea se kikkapankki sisältää.

Nyt pari vuotta myöhemmin Aro on nähty itsenään festareilla, lentonäytöksessä, Stellan omissa tapahtumissa ja ties missä. Edistääkö tämä Jukureita?

Ja kuinka monta kertaa hän framilla ollessaan on sekoilut pelaajien nimissä, pelinumeroissa tai muissa faktoissa?
Case Järvelä ja Forsblom esimerkkeinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös