Mä lopetin pelin jo toisessa erässä kesken, niin oon missannut nämä avautumiset. Mitäs nuo avautumiset oli? Onpa kyllä surullista että se alkukauden aivan timanttinen yhteyshenki on viimeisen 3vk aikana mennyt aivan täydellisesti toiseen ääripäähän.
Seppälä antoi aika alastoman haastattelun Radio Keskisuomalaiselle.
Joukkueessa näkyy tilanne, osa pelaajista mököttää, kireä tunnelma, aletaan sättimään toisia. Osa yrittää pitää henkeä yllä.
JYP ei ole tällä hetkellä joukkue sanoi Seppälä.
Seppälä ei tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa, kun jäähyjä otetaan näin paljon. Kertoi, että ei vihaa mitään niin paljon kuin häviämistä.
Kova statment Saloselta ja nyt Seppälältä. Jos työmiehet antaa tätä palautetta kaksi kertaa peräkkäin. JYPillä on käsissä ongelma joka pitää ratkaista.
Korkk Korhonen piti kovana lausuntona, lausuttuna kopin ulkopuolelle.
Olisikohan Raipe käytettävissä. Tosin kyllä tämä kausi mennään Jusulla, oli tulos mikä hyvänsä. Ihan puhtaasti taloudellisten syiden takia.Olen pahoillani, että tämän sanon: Jusu ei riitä. Huonompaan suuntaan mennään. Tänään Ässät oli ylivoimaisesti huonoin vierasjengi, jonka olen tällä kaudella Hippoksella nähnyt ja pataan 1-5. Tulosvastuu. Vaihtoon.
EI muuta kun rohkeasti vaan U20:sta tai vaikka Keuruulta vähän kilpailutilannetta kokoonpanoon, kun hankintoja ei taida olla tulossa. Ihan nimimiehiä vaan katsomoon jos ei peli maita.
Näinhän se on. Ja jotta saadaan tähän genitaalihuumoria, niin toivon Kivestä johtajaksi.Olisikohan Raipe käytettävissä. Tosin kyllä tämä kausi mennään Jusulla, oli tulos mikä hyvänsä. Ihan puhtaasti taloudellisten syiden takia.
Mutta olisiko Kivestä johtajaksi? Mikäänhän ei ole vielä Kiveen hakattua.Näinhän se on. Ja jotta saadaan tähän genitaalihuumoria, niin toivon Kivestä johtajaksi.
En voi olla ihmettelemättä tätä huonoa joukkuehenkeä. Piti ihan katsoa ottelukalenterissa, että paljonko taivaan ja helvetin välillä on matkaa. Pääsin lukemiin 23 päivää ja 7 ottelua. Mitä helvettiä tässä välissä tapahtui? Keskiviikkona 13.10.2021 JYP on kaatanut Jukurit Mikkelissä minuutin mittaisen spurtin voimin toista ottelua putkeen. Ottelun jälkeen Siikanen naureskelee ääneen Ärjen haastattelussa ja kehuu, että nyt on ennennäkemätön hurmostila joukkueessa päällä ja hienoa olla mukana tässä hengessä.
Tästä haastatelusta alkaa sitten 7 ottelun tappioputki, jonka päätteeksi seurassa näyttää olevan savuavat rauniot jäljellä. Pelaaja toisensa perään valittaa medialle paskaa joukkuehenkeä ja otteet kaukalossa vahvistavat tätä fiilistä. Mitä hittoa juuri tapahtui?
Kaiken kruunaa se, että valmennustiimi puhuu täysin päinvastaista sille samalle medialle. Tuomainen liputti tänään huonon tuurin puolesta ja Jusu taas tuntuu kehuvan niitä asioita, jotka ovat kaikista pahiten rempallaan.
Siis mitäs hittoa. Koko preseason ja alkukausi hehkutetaan haastatteluissa kuinka jengi on yhteinäinen yms, mutta heti kun tulee ensimmäinen pienikin suvantojakso, niin pojilla alkaa vanne kiristää ja nyt sitten koppi kuulemma menetetty? Kyllä tuossa tilanteessa saa kyllä nämä meidän teinipojatkin katsoa kunnolla peiliin, jos koutsille angstaaminen on se ratkaisu kun ei itsellä riitä. Helvetti, ryhtiä nyt!
Vaihda siihen uhoavan mustan ritarin tilalle Jusu tai Veke, niin ollaan samaa mieltä. Tässä kohtaa pitäisi olla se jänis.Ei helvetti, mä lainaan sua nyt, mutta en siksi, että olisin samaa tai eri mieltä, vaan jostain syystä parin saunakaljan voimalla märepesin kahvit näppikselle nauruun: Jos olet nähnyt Monty Pythonin leffan The holy grail, niin sun kirjoitus kuulosti samalta kun mustan ritarin jurnutus ojassa ilman käsiä ja jalkoja. Juuri tuohan on JYPin tilanne nyt.
Angstaamisen logiikka on toki siinä, että vaikka itsellä riittäisikin, ei taida valmennuksella ihan riittää.
Joltakin JYPin kaverilta vuosi sitten kuulin sisäpiiriläiseltä, että hyvin ei mene kun edustusjoukkue ottaa pataan minkä kerkiää ja samaten junnut, jota kai silloin veti Jusu. Nyt homma lähti laukalle taas. Haluaisin sanoa jotain, mutta en kehtaa.
JYPin ongelmat ei johdu Jususta tai veskareista vaan pääosin paskasta pelaajamateriaalista.
Nyt seitsen peliä tätä ollaan odoteltu... Jotain positiivista.Vaikka en näistä pelitavoista sen syvemmin mitään tiedäkkään, niin kyllä mä silti uskon että Jusun pelitavallakin pystyy pärjäämään, kunhan nyt joukkueesta löytyisi malttia kurinalaisesti sitä harjoitella. Paljon pelejä ratkeaa nyt siihen kun tulee tyhmiä henkilökohtaisia virheitä, jotka sitten katkasevat hyvän flown, jossa peli oli vielä aivan omissa käsissä. Kunhan virheet saadaan maltilla harjoittelemalla minimoitua, niin ainakin itse uskon, että nämä flow jaksot alkavat kantaa sen verran pitkiä aikoja pelin sisällä, että voittoja alkaa tulla. Parhaimmillaan näissä tappiopeleissäkin vastustajat ovat olleet aivan mankelissa, eikä sitäkään voi loputtomasti selitellä pelkästään vastustajan sen hetkellisellä paskuudella, vaan Kyllä JYP on oikeasti ollut ihan hemmetin hyvä myös kovia vastustajia vastaan (eli ts. pelitapa on silloin toiminut).
Hyvänä esimerkkinä esim viikko sitten TPS peli, jossa alkukauden voittoputkessa liidellyt TPS tuli Jukurit tappion nöyryyttämänä aika sisuuntuneena Hippokselle ja JYP oli oikeasti hemmmetin hyvä siinä matsissa sarjan parasta joukkuetta vastaan, vaikka aivan koko peliä ei vielä oma jänne vielä kestänytkään. Kyllä siellä siis jotain hyvää on, enkä nyt siis ihan osta että Jusun pelitapa on aivan paska.
Tuo Ruusun pelinjälkeinen haastattelu oli ihan positiivista kuultavaa, kun sanoi että kyllä joukkue vielä itse uskoo että maltilla ja kovaa duunia tekemällä tämä tästä vielä kääntyy.
Mut joo toki ne muutamat vahvistukset toki helpottaisi tilannetta huomattavasti.
Eipähän siinä, jos Seppäsellä, Polaksella ja kumppaneilla kestää perse tällaista rahoittaa. Yleisö äänestää jaloillaan.Tottakai. Nihkeää kyllä tämmöinen tappioputki, mutta mun mielestä olis typerin idea potkii Jusu pihalle ja hommaa joku Kivi. Se siitä pitkäjänteisyydestä, kun ekan vaikean jakson aikana pettäisi hermot.