Juhani Tamminen RoKiin ja heti?!

  • 36 927
  • 70

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Aikamoisen spekulaation saivat aikaan Tamin reipas vastaus toimittajan "hauskaan" kysymykseen ja meidän ellun mielihalut keskustelun avaamiseen.

Ei tämä johtunut tuosta, vaan siitä, että minä olen hyväsydäminen ihminen. RoKi on myös hyväsydämisistä ihmisistä koostuva organisaatio. Ensinnäkin päästettiin Junno pulasta, että hänen ei tarvitse ottaa RoKia riippakivekseen, niin kuin oululaiset pelkäsivät. Olemme siis auttaneet oululaisia. Lisäksi olemme olleet hyväsydämisiä muita Mestisjoukkueita kohtaan emmekä ole olleet mitään pisterohmuja, vaan jaelleet tasaisesti pisteitä jokaiselle joukkueelle ja saaneet kiitollisuutta jokaisella Mestispaikkakunnilla. Eikö me voitaisi olla vieläkin hyväsydämellisempiä vaasalaisia kohtaan ja ottaa tuo Tami meille. Vaasalaiset kun haluavat hänestä irti. Kaiken lisäksi, jos Tami kerran rakastaa RoKia, niin en ymmärrä miksi emme käyttäisi hyväksemme näin hyväsydämisen ihmisen palveluita.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kärppiin Juha Junno kutsui Tamin luomaan jääkiekkoilmiön, joka elää voimallisena tänäkin päivänä.

Kiekkoilmiön Ouluun taisi luoda pääasiassa ihan muut tahot kuin Tamminen ja mitenkäs se ilmiön luominen Porissa luonnistui? Taikka TuTossa? Taikka Ranskassa? Ja miten jaksaa Keikodu Kokoku vai mikä sen kivikovan ammattilaisseuran nimi olikaan?
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
No niin. Nyt avattiin Elinan toimesta kenties koko Jatkis-syksyn mielenkiintoisin ketju! Jotenkin minä olen liittävinäni Tammisen mielenkiinnon Rokia kohtaan siihe, että tunnetusti maan vakavaraisin kiekko-organisaatio Kärpät on juuri ostanut 20% Rokista. Tami varmaan itsekin tietää, ettei hän valmenna Kärppiä tai HIFKiä liigassa, mutta Junnon hyvänä ystävänä Kärppien ja Rokin avioliitto avaa Tamille uusia mahdollisuuksia rakentaa uutta kiimaa. Siitä tässä on kyse, ja myös siitä että Vaasassa on todennäköisesti eväät nyt syöty. Laihemmat vuodet odottavat, ellei nyt toivottavasti sentään ihan konkurssi.

Mutta ottakaa vaan! Sopii mulle. Jotenkin Rokin noustua Mestikseen, olin aistivinani jonkinlaisen mahdollisuuden orastavalle viha-rakkaussuhteelle Vaasa-Rovaniemi -akselilla. Olisihan se aivan huikeaa settiä nähdä Tami meuhkaamassa vastustajan aitiossa reilun kymmenen vuoden jälkeen!

Ja sitten vielä, Elina: Muistan sinun mainineen viime keväänä kirjoituksissasi, että tunsit haikeutta siitä, että Roki nousi Mestikseen ja että toiminta Rovaniemellä muuttuu näin ammattimaisemmaksi. Nyt olet kuitenkin liputtamassa Tamin puolesta jo liigaankin, vai miten nyt on?-)
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Ja sitten vielä, Elina: Muistan sinun mainineen viime keväänä kirjoituksissasi, että tunsit haikeutta siitä, että Roki nousi Mestikseen ja että toiminta Rovaniemellä muuttuu näin ammattimaisemmaksi. Nyt olet kuitenkin liputtamassa Tamin puolesta jo liigaankin, vai miten nyt on?-)

Kuulepas sinä. Menneet on kuule menneitä ja nyt puhaltavat uudet tuulet. Tamihan on niin toiminnan mies, että en kuvittelekaan, että RoKi yksin riittäisi hänelle, vaikka siitä osan omistaisikin, ei, ei ei. Meillä on hieno urheiluopisto, jota laajennetaan. Tämän toiminnan nivoutTaminen myös tähän sapluunaan kävisi, kuin tumppu käteen. Lisäksi meillä on Rovaniemellä tappiota tuottava hieno Lappi Areena, joka tarvitsisi myös potkua toimintaan. Lappi Areenasta Tami voisi hyvinkin ostaa osakkeita. Ajattele tätä sapluunaa, kun se toteutuu.
Tamilla on oma joukkue Liigassa. Tamilla on oma jääkiekkoareena ja samassa pihapiirissä oma urheiluopisto, jossa on myös uimahalli. Urheiluopistolla voisivat majoittua ja leireillä vaikkapa japanilaiset kiekkoseurat. Herra jestas sentään, että Lappi Areenalta ei tarvitsisi sulattaa toisesta hallista kesäisin edes jäitä. Kyllä se on parasta meille kaikille, että Tami alkaa vääntämään sitä auton rattia Rovaniemeä kohti. Tuo vanha ”Aurinkokuningas” nimi joutaisi romukoppaan ja tilalle otettaisiin vaikka ”Lappikeisari”. Kaiken lisäksi Hjallis ja Juha huomaisivat olevansa pikkunappuloita tässä urheilubusineksessa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Meillä on hieno urheiluopisto, jota laajennetaan. Tämän toiminnan nivoutTaminen myös tähän sapluunaan kävisi, kuin tumppu käteen. Lisäksi meillä on Rovaniemellä tappiota tuottava hieno Lappi Areena, joka tarvitsisi myös potkua toimintaan. Lappi Areenasta Tami voisi hyvinkin ostaa osakkeita. Ajattele tätä sapluunaa, kun se toteutuu.
Tamilla on oma joukkue Liigassa. Tamilla on oma jääkiekkoareena ja samassa pihapiirissä oma urheiluopisto, jossa on myös uimahalli. Urheiluopistolla voisivat majoittua ja leireillä vaikkapa japanilaiset kiekkoseurat. Herra jestas sentään.

Sinullahan on jo suunnitelmat pitkällä! Kaiken aikaakos olet laskenut tämän varaan?-) Ei, mutta kyllä tuossa on markkinapotentiaalia varmasti, juuri siinä määrin että Tamin Opel saadaan kääntymään kohti napapiiriä. Pohjanmaalle omaa liigajoukkuetta tuskin saada kitsaiden pohjalaisten romutettua Tamin suunnitelmat, mutta Lappi, Kärppien pienellä tuella voikin olla Tamin todellinen henkinen koti! Kyllä nyt Elinan kannattaisi vahvasti harkita uraa Rokin markkinointitehtävissä, tai miksei koko Lapin seudun markkinointitehtävissä. Annan respektit tästä markkinointisuunnitelmasta. Uskoisin itse Aurinkokuninkaankin jo kovasti innostuvan.

Niin, paljonko maksaisitte Tamista?..
 

pavol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, RoKi, SoPa
Ei hyvänen aika.
Jos RoKi ei tarvitse kärppiä niin viimeisenä se myöskään tarvitsee Tammista pilaamaan suhteellisen hyvin toimivan organisaation ja käsittääkseni hyvähenkisen pelaajakatraan. Mies on pelle, sen tietävät jo kaikki. Tuo kyllä huomiota, mutta viimekausien aikana on nähty minkälaista se on (menee kyllä rumpuryhmän seuraostohuutelun kanssa samaan kastiin). Onko todella näin, että RoKista halutaan ihan kannnattajien toimesta koko sarjan naurettavin joukkue? Huh huh.

Ja kun tuossa aiemmin kysyttiin, että mitä oltaisiin valmiita maksamaan Tamista niin kyllä se menee niin että Sport maksaa RoKille jos tuo jätkä tänne tulee.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mielestani ihan oikea askel Tamille. Vaasasta Rovaniemelle, Rovaniemelta ulos maasta, ympyra sulkeutuu. Tami voisi valmentaa Norjassa ja menestya kuten Ranskassakin. Eika meidan tarvitsisi enaa sita katsoa. Tehkaa palvelus, jarjestakaa Tami Rovaniemelle. Suunta on oikea ja valilla taytyy edeta pienin askelin.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Niin, paljonko maksaisitte Tamista?..

Ei meillä nyt ole rahaa. Meillä on tapana maksaa tuollaiset osakkeina, mutta ei se oikein käy, kun te olette ensi syksynä Liigassa ja säännöt vissiin pitkällä tähtäyksellä kieltää ristiinomistuksen. Voihan RoKi antaa ensi syksynä lipputulot teille, jos käytte Liigajoukkueena pelaamassa yhden pelin Rovaniemellä. Miltä kuulostaisi?
 

Roki6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Roki, TP-47 ja Wowo
Voihan RoKi antaa ensi syksynä lipputulot teille, jos käytte Liigajoukkueena pelaamassa yhden pelin Rovaniemellä. Miltä kuulostaisi?

Huonoa sarkasmia. Pakko kuitata, että lipputulot Kärppämatsista olisi tullut osakepääomana eli rahana lopulta Rokin kassaan, ei Kärpille. Sinä toimit jo äänitorvena (avaajana) yhdessä ketjussa (josta tosin vetäydyit hissunkissun taka-alalle). Älä helkkarissa ole puhaltamassa henkiin toista, yhtä älytöntä ideaa ;) Tamia ei täällä tarvita ja.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Onko todella näin, että RoKista halutaan ihan kannnattajien toimesta koko sarjan naurettavin joukkue?

Ei tässä mitään naurettavaa ole. Tami on Suomen kokeneimpia ja valovoimaisimpia valmentajia. Naurettavin joukkue minusta on sellainen, joka uhoaa pudotuspeleihin ja majailee sarjan jumbona. Tami toisi myös paljon kokemusta kiekkoseuran johtamiseen. Ajattele kuinka olisi herkullista olla joka viikko valtakunnan mediassa. EU voi nyt ehkä myöntää jotain 70k euroa Lätkässä Lappiin projektiin Rovaniemen kaupungin tukemana Lapin näkyvyydestä. Jos me saadaan tuo Tami tänne, niin EU-rahoitus voisi olla 700k. Mitäs siihen sanot?
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Sinä toimit jo äänitorvena (avaajana) yhdessä ketjussa (josta tosin vetäydyit hissunkissun taka-alalle). Älä helkkarissa ole puhaltamassa henkiin toista, yhtä älytöntä ideaa ;) Tamia ei täällä tarvita ja.

Helekatti! Kiitos sinulle! Minä kun saan tahtoni lävitse, niin osaan myös kunnioittaa toisia ja pitää turpani kiinni. Avioliitto opettaa, vaikka se katastrofiin päättyikin. Sitä minä vaan ihmettelen, että kun olen syksyn mittaan esittänyt järkeviäkin ajatuksia, että me tarvittaisiin hyvä pakki, niin se on kaikunut kuuroille korville. Nyt jos minä esitän älytöntä ideaa ja kehotan Junnoa pysymään Ii-joen eteläpuolella, niin eikös RoKi tee näin. Eikö se ole vieläkin älyttömämpi, joka tekee älyttömän ehdotuksen mukaan. Sportilla on jämäkkä johto. Vaikka kuinka Jatkoajalla toivotetaan Tami helekattiin Vaasasta, niin johto pitää pintansa. Jos minä noin paljon voin vaikuttaa Jatkoajan kautta RoKin hallitukseen, niin ehdota minua toimitusjohtajaksi. Tiedottajaksi ja markkinointipäälliköksi minua on jo ehdotettu, mutta ne on niin pieniä palleja, että ei kiinnosta. En minä kyllä vielä lähde toimitusjohtajaksikaan, mutta hallituksen puheenjohtajan titteli alkaisi jo kiinnostaa. Siihen saakka parannan sairaita ja en voi erehtyä kertaakaan tai siitä seuraa vakavia asioita, jopa kuolema.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Vaikkei asia periaatteessa näin kaukaa kauheasti liikuta, niin olisihan se hienoa, jos Tami kävisi buumittamassa uuden alueen jääkiekolle. Ihan käsittämätön määrä skeidaa valuu tässäkin ketjussa Tammisen selkään, kaveri on kuitenkin valmentajana viimeisin mestis mestari. Joidenkin puheista/kirjoituksista voisi saada jopa sellaisen kuvan, että vain Tammisen täydellinen ammattitaidottomuus esti Sportin varman nousun liigaan. Toisaalta, ehkä tulkitsen teitä pohjoisen ihmisiä vain väärin (näihin siis lasken myös vaasalaiset).
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Toisaalta, ehkä tulkitsen teitä pohjoisen ihmisiä vain väärin (näihin siis lasken myös vaasalaiset).

Et sinä väärin tulkitse. Minä mustista nurkkapatriooteista pahin olen kanssasi samaa mieltä, vaikka se on harvinaista helsinkiläisten kanssa. Tuo ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Moberg Frank oli kyllä minun nuoruudessani minun ihanne. Sillä jätkällä oli munaa. Ei kaiken maailman pellet hyppineet silmille. Jotakin Tamissa on samaa. Ei välitä kaiken maailman kitisijöistä mitään. Tällaista jätkää me täällä nyt tarvittaisiin. Teillä Helsingissä ja Vaasassa on osaamista jääkiekkoperinteissä, tuokaa se myös meille. Tami on meille ykkösasia, mutta paljon nopeammasti pääsee Helsingistä Rovaniemelle kuin Oulusta. Minkä helekatin vuoksi meidän pitää naida Kärpät? Onhan olemassa HIFK ja Jokerit, jotka ovat matka-ajallisesti paljon lähempänä meitä kuin Kärpät. Helsinkiläisillä on tuskin mitään muuta intressiä tulla käymään Rovaniemellä, kuin raha. Junnolla voi olla vaikka mitä saadakseen pitää puolen Suomen joukkueen mainetta yllä. Terve tuloa Rovaniemelle Tami, HIFK ja Jokerit, turkulaisia me ei täällä kaivata.
 

Scream

Jäsen
En usko ja tähän minä unelmani laitankin. Tästä saataisiin sellainen kokonaispaketti, että oksat pois. Meillä täällä Rovaniemellä ei ole olenkaan uutta se, että toimitusjohtaja todellisuudessa vastaa seuran valmennuksesta. Tästä saa varmaan konsulttiapua paikalliselta jalkapalloseuralta. Tamihan voisi tulla osakkaaksi vaikkapa 30k eurolla. Hänellähän on myös toimitusjohtajana kokemusta. Voisi hoitaa senkin pestin. Rumpuryhmä voisi markkinoida RoKin puolesta Kallioniemen vaikkapa Junnolle 29,5k eurolla ja rahat RoKille. Voisivathan ne kyllä markkinoida hänet vaikka vitosella, niin ainahan se olisi voittoa ainakin 100k euroa, joka säästyisi palkkakustannuksissa. Kokkonen voisi jatkaa edelleen päävalmentajanimikkeellä, vaikka Tami sitten lopulta hommat hoitaisikin. Mediaseksikkyys tulisi vielä kaupan päälle. Tämä on toimiva sapluuna. Rahaa tulisi ikkunoista ja ovista ja Liigapaikka lähitulevaisuudessa olisi varma.


Mihinkäs se myötähäpeää aiheuttanut nurkkapatriotismi hävisi kuin taikaiskusta? Eikös Rovaniemeltä löydy omasta takaa kunnon valmentajaa/toimaria/Martti Vainion talonmiestä kun Rokia oikeasti hyödyttävä yhteistyö Kärppien kanssa torpataan ilman faktoja tapahtumista ja nähdään Tami Tamminen liigatoivona numero uno. Suurta sympatiaa tähän asti nauttinut Roki kannattajakuntineen on kyllä vajonnut melko noloon monttuun viime päivien tapahtumien ansiosta. Suorastaan tragikoomista touhua.
 

10

Jäsen
Pakko kuitata, että lipputulot Kärppämatsista olisi tullut osakepääomana eli rahana lopulta Rokin kassaan, ei Kärpille.
Juuri näin. Tämän lisäksi RoKin taakse olisi tullut muutama sponsori, mutta heidän ehtonaan oli Kärppien mukana oleminen.
Tämä kausi mennään Rovaniemellä (ehkä) kunnialla loppuun saakka, mutta saa nähdä miten jatkossa selvitään. No, eiköhän jatkostakin selvitä kun Rumpuryhmä hoitaa RoKin rahoituksen kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet

10

Jäsen
Kannattaa edelleekin lukea ja yrittä ymmärtää mmitä erit tahot ovat yhteistyönstä tai sen loppumisesta kirjoittaneet, ennen kuin tulee tänne tuollaisia laukomaan.
Siinä vaiheessa kun tiedote keräyksestä RR:n sivuilla julkaistiin, se ei sisältänyt mitään mainintaa siitä etteikö RR olisi ollut hankkeen takana. Rumpuryhmä on vastuussa niistä jutuista mitä se sivuillaan julkaisee, jälkeenpäin on aivan turha selitellä että ei me sitä tarkoitettu.

Iltalehdestä lainattua:

"- Olemme käynnistäneet Rovaniemen kiekon puolesta massaliikkeen, millä pyrimme auttamaan Roki Hockey Oy:tä rahallisissa haasteissa tarjoutumalla ostamaan nyt Kärpille menevät osakkeet, Rumpuryhmä räväyttää."
 

10

Jäsen
Tuo juttu on kyllä minusta Iltalehden juttu eikä Rumpuryhmän sivuilta otettu juttu.
Viittasin tuohon Iltalehden juttuun sen vuoksi koska RR:n alkuperäiseen juttuun ei ole enää pääsyä. No, kaivetaanpa keräyksen aikainen etusivu välimuistista jotta jokainen voi päätellä miten selvästi Rumpuryhmä irtisanoutuu keräyksestä. Ohessa vielä kuva etusivusta mikäli sivu häviää välimuistista.
 

Liitteet

  • Etusivu.JPG
    Etusivu.JPG
    88,4 KB · kertaa luettu: 729

10

Jäsen
Niin, ilmoitus on RuRy:n sivuilla, mutta missä kohtaa tuossa mainitaan, että rr on keräyksen takana?
Missä kohtaa sanotaan että se ei olisi keräyksen takana? Jos jokin järjestö julkaisee tuollaista ja vieläpä etusivullaan niin eiköhän ole päivän selvää silloin oletetaan ryhmän olevan keräyksen takana. Tekstissä ei ole mitään viitteitä siitä että keräyksen järjestäjänä toimisi joku muu taho.

"Olemme käynnistäneet Rovaniemen kiekon puolesta massaliikkeen, millä pyrimme auttamaan Roki Hockey Oy:tä rahallisissa haasteissa tarjoutumalla ostamaan nyt Kärpille menevät osakkeet", sanoo Henri Pitkänen Kalevassa.

Edit: Lisätään lauseesen vielä nimi kenelle se kuuluu. Lihavointi on minun.
 
Viimeksi muokattu:

Roki #79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen kiekko
Onko herrat nyt väärässä ketjussa tinkaamassa?

Olisi kyllä aika erikoinen tilanne jos se Tami jostain syystä tänne Rolloon ilmaantuisi. Siinä olisi kyllä potenttialinen valmentaja ehdokas viemään sitä Rokia sinne pudotuspeleihin tai karsintoihin. Aika kiistelty persoona tuo Tamminen mutta tosi hyvin se ainakin Sporttia on nostanut esille ja viime kauden mestariksi. Ehkei se niin paska jätkä ole mitä siitä kirjoitetaan? No, saas nähdä tuleeko se Elina sen Tamin ooppelin kyydissä Rolloon? :)
 

Ma-kE-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
KiVa
Onko herrat nyt väärässä ketjussa tinkaamassa?


En tiedä onko niin väärä ketju tinkaamiselle? Eikös Tami ja Junno ole kavereita, Kärpät yritti Rokista vallata nurkkaa ja Junno hoitaa ystävälle Tamille työpaikan, jos vaasassa menee pieleen? Eikös siten tämä tinkaaminen/rahan keräys kuulu tähän ketjuun?

Ja kyllä toi keräys vaikuttaa ulkopuolisin (asiasta tietämättömän) silmin Rumpuryhmän organisoimalta.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Ei siitä minun Vaasan keikasta tullut mitään. Oululaiset ovat jonkin terrorismin vastaisen lain perusteella kieltäneet minulta kauttakulun lääninsä lävitse. Sen minä vaan sanon, että tämä oli Sateentekijälle Pyrrhoksen voitto, kun tuota Tamia ei vielä tänne saatu. Pitänee jättää tämä sota toistaiseksi telakalle ja alkaa miettimään uutta sotatannerta. Se tässä on aina pieni vaikeus, että vastauksia saa vasta, kun ne saa iltapäivälehdistä lukea. Tami tulee vielä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös