Juhani Tamminen Raksilan Citymarketissa...

  • 2 744
  • 6

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tässä lainausta Egmont Kustannuksen "Lätkävitsit"-kirjasesta.

Juhani Tamminen ja vaimo ostoksilla Raksilan Citymarketissa...

- Tules nyt sieltä autosta Juhani. Nyt mennään sisään!
- Älä hätäile, honey. Well planned, well done. Saanko sen ostoslistan, kaupan pohjapiirustuksen ja tussin tänne.
-No nii katsohan. Me ollaan nyt tässä. Tuossa on leivät, bread and butter, tuossa on maitotuotteet, tuolta löytyy lihat ja makkarat. Kahvit ja kaakaot koukataan tässä ja muuten listaa toteutetaan creatiivisilla ratkaisuilla case by case.
- Mutta...
- Ei mitään muttia, mä ehdotan, tai itse asiassa mä edellytän, että me lähdetään liikkeelle linjassa. Sä otat ostoskärryt, mä scriinaan tilanteeen mukaan.
- Ensimmäinen ongelmakohta on leipäesittelijä. Pitää muistaa, että leipäesittelijät ovat marketissa omimmilla alueillaan, ne on myyntihommissa äärimmäisen taitavia. Mä hoidan ostamisen, sä tuet. Pidetään paketti kasassa, boxin sivut kiinni, ei liian pitkää väliä syvyyssuunnassa, ettei ne pääse väliin. Keep it simple, keep it stupid.

- Time out! Hei honey, täällä hyllyjen välissä! Okei, homma toimii, on toiminut ainakin tähän asti. Sulla on selkeesti nouseva trendi, sä plokkasit sen kauppiaanrouvan tosi tyylikkäästi ja sulta on löytynyt positiivista energiaa ahtaissakin paikoissa. Mutta nyt me ollaan tilanteessa, joka voi olla tän ostossession kulminaatiopiste.. Edessä on lihatiski, ja siellä on kauppias. Se on tämän firman "kuuma pelaaja", The Man, se myy sulle äkkiä kokonaisen porsaan, jollet sä pidä varaas.
- So, that´s how I´ve planned it! Sä näet tuon rouvan tuossa noin, kukkahattu ja Niken verkkarit, just perfect, menee varmasti lihatiskille. Me tehdään näin: mä scriinaan sen ulos juuri, kun se on avaamassa suutaan ja sä menet väliin. K-Väiski näkee kuvion, mutta se ei ehdi tajuta sitä. Se hämmentyy ja se haluu päästä susta eroon niin nopeesti kuin mahdollista, koska se on jo ehtinyt luoda mentaalisen tatsin tuon rouvan kanssa eikä haluais katkaista sitä. Se myy sulle juuri sitä, mitä sä haluut ja juuri niin nopeesti kun vaan pystyy, next customer, please - and that´s it.
- Mutta tuo rouva...
- Divaritasoa, aivan väärässä liigassa. Don´t worry, me hoidetaan tää homma.

- Seis! Mikä on? Mikä suhun meni, honey? Miks sä jäit juttelemaan sen jätkän kanssa sinne hyllyjen väliin? Okei, se on sun veli, mutta meillä on homma hoidettavana, meillä on suunnitelma, joka toimii vain ja ainoastaan siinä tapauksessa että sitä noudatetaan. Lässyttäminen loppu right now tai mä heitän ton baltikakärryn seinään! Understood?
- Okei, mä näen, että meni perille, right to the point! Let´s go on! Nyt tarvitaan momentumia ja toolamuudia, nyt tarvitaan sitä hyökkäävän asiakkaan profiliia, joka ei ole sun parhaita ominaisuuksia, mutta johon sä pystyt, jos sä todella haluut selvitä tonne kassalle ilman takaiskuja.
- Meillä on suora linja kassoille, mutta kaistat ovat tukossa molemmilta puolilta, pakastealtaat oikealla, limut vasemmalla ja vielä karkkihyllyt kassoilla.. Tässä tarvitaan nyt eteenpäin menevää draivia, pysähtyminen tietää penaltia, keep on going, don´t look back!
- Mä liidaan, sä seuraat kärryjen kanssa tuntumassa, pidä distance kunnossa, be cool, me osataan tää duuni. Lähdetään merkistä: one and two and go!

- Okei honey, se meni tosi hienosti. Mä olen ylpee susta, meidän teamwork oli täydellistä etenkin loppupäässä.
- Mutta...
- No buts, honey! Meillä on kaikki mitä tarvitaan viikonlopuksi, on ruokaa, on leipää, on colaa, keep it cool...
- Mutta kun me ei ehditty maksaa näitä, sinulla oli taas niin kiire autolle. Ja tuo tuossa on vihainen kauppias, tuo on myymäläetsivä ja tuo on poliisi.
- Ai jaha. Noh, mitäs marshall, saisinko mä sun esimiehen mobilen numeron, niin mä alan selvittää tätä hässäkkää...
 
Viimeksi muokattu:

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Haukotus

Tämä juttu on esiintynyt about tuhat kertaa netin eri palstoilla viime aikoina. Mieluummin odottelisin vaikka trivioita kuin näitä puhki kuluneita juttuja.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
TM:n haukotus...

Niinpä niin, ehkä netissä on kuitenkin VIELÄ JOKU jota tuo Tammisen juttu naurattaa. Vaikeeta se on olla jokaiselle mieliksi koko ajan. Siitäkin huolimatta, koita kestää TM, kesä on tulossa, ja hyttyset, paarmat, kyykäärmeet, allergiat, lasinsirut uimarannoilla yms...
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Kiitos Predator. Minua ainakin nauratti. Enkä ole muuten tätä ennen siihen edes missään törmännyt. Johtuu varmaan siitä, että näitä vakiosivuja, joilla tulee päivittäin vierailtua on minun bookmarkseissani aika vähän.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Hah

Minä en ole sitä aikaisemmin nähnyt ja mua se ainakin nauratti! Tyypillistä Tami-lyriikkaa :) Ei kai tarvi lukea jos on nähnyt moneen kertaan ;)
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hauska juttu

ja uus mulle. Tami on kyllä klassinen puheenparressaan. :D Ehdoton kommentaattori, toivottavasti jatkaa vielä vuosia.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tämä juttu on jo legenda :D. Olen lukenut sen aiemmin, mutta nytkin tuntuu vielä hauskalta. Tamin verbaalinen akrobatia on vertaansa vailla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös