Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 569 507
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.
Kyllä noista päivityksistä vähän liikaa alkaa paistaa läpi "höpsähtänyt vanha ukko". Se on vain näin sivullisena vaikea tietää että missä kohtaa Don Tami on muuttunut "höpsähtäneeksi vanhaksi ukoksi". Raja on ns. häilyvä. Läheiset varmasti tietävät koska se raja ylitettiin, jos/kun, se on jo ylitetty.

Se oli jossain tuossa vuoden -95 tienoilla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kale

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Nyt lähimetsään huutamaan.
Nyt ei tosiaan kannata minun odotella hetken paikkaa Tamin ykkösketjussa todellisessa voittajien hengessä ja painun lähimetsään..voin siellä vain kuvitella kun 16-vuotias Tami on ottanut Turun kaupungin yöelämän haltuun ja jaksanut aamuneljään asti...#voittajien hengessä
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Rauhallinen la aamu nyt Haapaluodon merellisissä maisemissa!! Aamun teksti TV päälle, kahvi porisemaan ja kohta " ready to go"!! Eilinen ilta meni Turun Kupittaalla, jossa olin paikan päällä katsomasssa "oman " joukkueeni TPS:n ja KPV:n ottelua nykyisessä sarjassa joka kantaa nimeä " Ykkönen " eli Veikkausliigan alapuolella oleva sarja , joka " kiekkokielellä " tarkoittaa " Mestistä"!!Mestis on minulle niin tuttua sarja, milloin TuTo:n milloin Sportin ja aikanaan myös Kärppien peräsimessä!! Kaikki kolme ( TuTo, Kärpät ; Sport ) onnistuin silloin tiimini kanssa nostamaan Liigaan , joten tuntumaa em. projektin johtamisesta on - i assume!!
Se on kaikilla mittareilla vaativa ja hikinen projekti, on oltava joukkue , joka voittaa 90 % kauden peleistä, on luotava olosuhteet jotka vastaavat ylempää sarjatasoa ja ennenkaikkea saatava em. yhtälö pyörimään taloudellisesti ja otsikolla " voittava ja mielenkiintoinen" !! Next to impossible sanon minä ja siltä luvalla sanoen myös eilinen näytti - take my word!! Onneksi Stadion ( "Veritas") on aivan huipputasoa samoin Turku palloilukaupunkina , mutta haaste ( nousu ) tuntuu - ainakin tällä hetkellä- utopialta!! Toivottavasti joka tasolla ( hallitus, toimisto, joukkue , fanit etc.. ) jaksavat uskoa asiaan- i do hope so!! Positiivinen puoli asiassa on se, että sääntöjen puitteissa ( sarjat auki) homma on mahdollinen!! " Kappe" Hämäläisen ilmestyminen riveihin ( TPS) on taatusti niitä indikaatioita , jota niin pelillinen-kuin brändiuskottavuus nyt kovasti kaipaa!! Joten voimia ja tsemppiä koko TPS:n jalkapallon tekijöille ja kannattajille!! Kova keikka on edessä, sen eilinen taas kerran todisti!! Kun legendaarinen organisaatio ala Kärpät, Hifk, Sport ja nyt ( jalkapallo ) TPS vajoaa divisioonan ( mestiksen ) syövereihin on paluu huipulle todella kova keikka, joka joka osastolla ( hallitus, toimisto, joukkue, kannattajat , sponsorit , mesenaatit etc.. aivan poikkeuksillisia toimenpiteitä, moraalia, uskoa, vaikutusvaltaa kulisessa etc.. onnistuakseen!! Neljä eri joukkuetta Euroopan pääsarjoissa nostaneena ( as Head Coach!! ) uskon tietäväni mistä puhun!! Joten voimia, tsemppiä ja kovaa uskoa tulevaisuuteen nykyisille tekijöille!! " Kappen" ilmestyminen riveihin oli toivottavasti indikaatio paremmasta!! Matka huipulle tulee olemaan pitkä ja kivinen , mutta se on taatusti sen taistelun väärti!! Turun jalkapallon peruskulttuuriin kuuluu menestyvä Tepsi - take my word!! Siinä - uuden tulemisen ja menestyvän Tepsin hengessä: " Have A Great Day", Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY, TPS since 1964!!
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Niin se vaan Mestis on pääosin ollut Tamille sopiva taso Suomessa valmentaessaan. Kovasti toivotaan, että hallitus, toimisto, joukkue , fanit etc.. hoitavat nousun Veikkausliigaan eli ilmeisesti tämä täytyy ymmärtää niin ettei Tamin apuja ole huolittu tai sitten oli taas vain suuria puheita rahanhankinnasta, jotka eivät toteutuneetkaan.

Ihme heinäkenkiä täälläkin näköjään riittää, kun eivät muista Tamin nostaneen Sporttia liigaan. -:D
 

hege

Jäsen
Kyllä täällä taas on porukka pihalla, kun ei ymmärretä sitä taktaa (eli tosiasiaa by Tami) että Tamin joukkue ei pelannut Mestistä vaan teki Mestiksestä liigan tasoisen minkä seurauksena osa liiga joukkueista yritti ennen karsia paikasta Mestikseen. Muistan hyvin ajan kun jotkut joukkueet olivat jo hyvissä karsinta-asemissa heti kauden alussa kun pystyttiin ylläpitämään pitkiä tappioputkia.
Mutta kuten hyvin usein on tämänkin ketjun päähenkilön kirjoituksista huomattu niin järjestelmä voi olla vastaan ja ainakin itse näen isona ongelmana olleen sen, että osa joukkueista pelasivat Mestistä koko kauden mm. Tamin joukkueita vastaan ja Liiga-joukkueet pääsivät mukaan vasta karsinta vaiheessa ja näin on aina vähän takamatkalla kun yrittää päästä Tamin kanssa samaan sarjaan.
 

JKyykka

Jäsen
OMG!! Sama vanha heinähattujen ja elämän kovuuden parkujien huutelu jatkuu täällä,, vaikka olen tämän lukuisia ( "manu times ") täällä jo kertonut!! Joten veljet pysykää FAKTOISSA - take my word!! Tässä teille kaksi kysymystä joihin odotan vastausta!! Ei pitäisi olla " liian vaikeaa" edes Jatkoajan veljille - i assume?? Here's the question: 1. Kun Juhani Tamminen valmensi Vaasan Sporttia,, mikä oli sarjataso?? 2. Mikä on sarjataso jolla Vaasan Sport pelaa nyt?? Odotan vastauksianne!! "Miettikääpä sitä" kun veli "Anu" Saukkonen sanoisi - simply great!!
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
OMG!! Sama vanha heinähattujen ja elämän kovuuden parkujien huutelu jatkuu täällä,, vaikka olen tämän lukuisia ( "manu times ") täällä jo kertonut!! Joten veljet pysykää FAKTOISSA - take my word!! Tässä teille kaksi kysymystä joihin odotan vastausta!! Ei pitäisi olla " liian vaikeaa" edes Jatkoajan veljille - i assume?? Here's the question: 1. Kun Juhani Tamminen valmensi Vaasan Sporttia,, mikä oli sarjataso?? 2. Mikä on sarjataso jolla Vaasan Sport pelaa nyt?? Odotan vastauksianne!! "Miettikääpä sitä" kun veli "Anu" Saukkonen sanoisi - simply great!!

Hienoa huomata, että meillä on täällä jatkoajalla muitakin ykköskentän veljiä! Sinut on JKyykka nyt nimitetty ykkösketjuun yhdessä Ketolan, Tammisen ja fiftien kanssa.

Parkujille tiedoksi, lähimetsä kutsuu, i assume!
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Jaa, nyt hän on taas nostanut Sportinkin liigaan...niin ja Ranskahan taipui vasta välierissä-95 Leijonille Ruotsin MM-kisoissa, kun systeemi oli Ranskan veljiä vastaan...seuraavaksi Tami on varmaan valmentanut TPS:n Suomen mestaruuteen 80-luvun viimeisenä vuotena 13 vuoden tauon jälkeen...

Tähän viimeiseen liittyen - miten liittyvät lukemat 5 ja 6 sekä valmentajat Tamminen ja Jortikka Liigan play off-tilastoihin. Aivan oikein, Jortsulla kuusi mestaruutta hei ja Tamilla viisi voitettua ottelua valmentajana pleijareissa (2 × TPS-HIFK välierät '86) (1 x TPS-Tappara välierät '87) (1 x Ässät-TPS puolivälierät '97). Siinä voittajien hengessä, take my word!!!
 

hammerhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Onko nuo Sportin nostot Liigaan nyt niitä parodioita, vai onko se nyt ihan oikeasti ruvennut puhumaan siitä omana saavutuksenaan?

Niin hyvin veljet kirjoittaa nykyään Tamia, ettei tiedä enää mikä on kenenkin kynästä.

Itse kun olen vain uninen metsässä parkuja, niin olen ykkösveljien tänne toimittamien päivitysten varassa.
 

Zerotta

Jäsen
Onko nuo Sportin nostot Liigaan nyt niitä parodioita, vai onko se nyt ihan oikeasti ruvennut puhumaan siitä omana saavutuksenaan?

Niin hyvin veljet kirjoittaa nykyään Tamia, ettei tiedä enää mikä on kenenkin kynästä.

Itse kun olen vain uninen metsässä parkuja, niin olen ykkösveljien tänne toimittamien päivitysten varassa.

Itse en lähtisi kyseenalaistamaan Manua, tai hänen saavutuksiaan.
 

Liitteet

  • manu.JPG
    manu.JPG
    50,3 KB · kertaa luettu: 290

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Onko nuo Sportin nostot Liigaan nyt niitä parodioita, vai onko se nyt ihan oikeasti ruvennut puhumaan siitä omana saavutuksenaan?

Niin hyvin veljet kirjoittaa nykyään Tamia, ettei tiedä enää mikä on kenenkin kynästä.

Itse kun olen vain uninen metsässä parkuja, niin olen ykkösveljien tänne toimittamien päivitysten varassa.

Veli hammerhead jatka vain parkumista. Manu NOSTI Sportin liigaan!
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Juhani Tamminen on nostanut KAIKKI Mestis-seurat Liigaan. Ilman hänen kahta maaliaan - simply great - legendaarista Punakonetta (Valeri Harlamov, Aleksander Maltsev, Boris Mihailov to name a few) vastaan punaiset veljet olisivat vallaneet Suomen. Järjestelmä vielä antoi kotiedun idän veljille.

Tamin buumit ovat ennen näkemättömiä i assume. Tuto, Kärpät, Sport, Keikaku etc. On siis aivan turhaa väittää, etteikö Tami olisi suomalaisen jääkiekon suurin veli (Big Brother).
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Juhani Tamminen on nostanut KAIKKI Mestis-seurat Liigaan. Ilman hänen kahta maaliaan - simply great - legendaarista Punakonetta (Valeri Harlamov, Aleksander Maltsev, Boris Mihailov to name a few) vastaan punaiset veljet olisivat vallaneet Suomen. Järjestelmä vielä antoi kotiedun idän veljille.

Tamin buumit ovat ennen näkemättömiä i assume. Tuto, Kärpät, Sport, Keikaku etc. On siis aivan turhaa väittää, etteikö Tami olisi suomalaisen jääkiekon suurin veli (Big Brother).

Kiitos komplimentista. Tässä sen huomaa mikä ero on voittajalla(winner) ja häviäjällä(loser).
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Niin se vaan Mestis on pääosin ollut Tamille sopiva taso Suomessa valmentaessaan. Kovasti toivotaan, että hallitus, toimisto, joukkue , fanit etc.. hoitavat nousun Veikkausliigaan eli ilmeisesti tämä täytyy ymmärtää niin ettei Tamin apuja ole huolittu tai sitten oli taas vain suuria puheita rahanhankinnasta, jotka eivät toteutuneetkaan.

Ihme heinäkenkiä täälläkin näköjään riittää, kun eivät muista Tamin nostaneen Sporttia liigaan. -:D

Kyllähän se on niin, että todelliset mestarit tekevät urotekoja alemmilla sarjatasoilla. My GOD. Sä voit olla joku 6 mestaruuden Jortsu, joka vittuilee Tukiolle sen varaluistimien varaluistimista, mutta harvassa ovat ne todelliset sankarit, jotka nostavat joukkueita pohjalta ylös. Ja tekee sen useita kertoja... Sport, TuTo, Kärpät.... Lisäksi koutsaa useita eri maajoukkuieta ja vielä itse kaataa Suuren ja Mahtavan Neuvostoliiton...
Siinä ajattelemista heinäkengille. Ja jos joku väittää vastaan, voi mennä Metsän laidalle huutamaan tuskaansa
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt Jarmo jumalauta, liikut todella vaarallisilla vesillä…
Nyt sitten jännitellään ; että kuinka monta vuotta Maestrolla kestää tällä kertaa vastata tähän kysymykseen / haastoon!! Ja onko vastaus " rapidfire" - tyylinen ja ytimekkäämpi ( KISS) : " Mind your own business!! JT" Vai lähdetäänkö kenties pidemmän kaavan kautta toteamaan, miten paras " expertiisi" löytyy aina katsomoista, kerrataan peli - ja valmennusuran verkkarit / klubitakki päällä kerätyt vertaansa vailla olevat meriitit, kuin myös Sieltä opittu yksinkertainen asia Espanjalaisen sananlaskun muodossa: " Häristä puhuminen ja areenalle meneminen ovat 2 ERI ASIAA!!" ja Kauniiksi lopuksi esitetään yksi ( one) ohje / toive :: Tee perässä- simple as that!!
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Hiljaista on ollut Kuusamakujalla, sekä Airistolla, parhaiden kalavesien äärellä. Helle väsyttänyt?

Eiköhän siellä ole vain Kukkoa nautittu siihen malliin, että siinä FB- päivitykset jäävät välistä.

Nyt, kun vehkeet ovat paskana, on sitten aikaa kirjoitella raportteja sekä kolumneja Euroopan huippujulkaisuihin. Liekö veli Kekäläinen kysellyt Tamillta neuvoja pelaajakauppojen ja treidien suhteen?
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Hieno, tuulinen aamu ( 8.45) Haapaluodon saarella!! Aamun text TV auki, tulvat Keski-Euroopassa Rheinland -Pfalzin tulvat ja uhrimäärä saavat kokeneen Leijonan ( # 79) haukkomaan henkeään!! 6 Vuotta Sveitsin alpeilla (Crans Montana, Mollens , Sierre etc.. ) auttavat ymmärtämään , koska kun alpeilta jotain vyöryy , oli sitten lunta, vettä, mutaa etc.. on aina katastrofi menossa!! Vaikka vuosisadat ovat koulineet paikallisen väen, niin aina vaan luonto näyttää voimansa!! Saarella alkamassa fishing day, kohta tiuraverkkojen checking ja in case riittävästi ( 100 kpl) on pitkäsiimän " syöttämisen vuoro, sitten vaan siiman lasku ja huomenna illalla kova saalis - i assume, koska ammattiveljet häipyneet m,eidän vesiltä ja nyt on meidän amatöörien todellinen momentum!! Minulla on useampia verkkoja, mutta pitkäsiima on " My Game" mitä kesän kalastukseen tulee!! Se on huomattavasti työläämpää kuin verkot, katiskat, harjakoukut etc.. mutta paljon palkitsevampaa - take my word!! Aamun text TV :n tarjonta on Formulavoittoista , pitää katsoa kun IP. veljet Valtteri & Kimi nostavat kytkintä!! Sveitsin vuosina ( 1984-85 ja 1988-92 ja uudelleen 2008-2010 innostuin seuraamaan - kiitos sveitsiläisten ystävien- formuloita ja kun Häkkinen & Järvilehto vielä menestyivät oli meillä kova buumi päällä niin Sierressä kuin Crans Montanassa ja välillä SEHV:n toimistolla Zurichissä!! Ko. aikaan valtaosa formulastaroista asui osan vuodesta Sveitsin maisemissa ja Pierre Benoitin artikkelin niin Blickisssä kuin Sport Zeitungissa kluuluivat minun vakiolukemisiin!! Lisäksi mm Clay Regazzoni & kumppanit vilahtivat tämän tästä eri medioiden otsikoissa ja analyyseissä!! Kovasti - jo ko. aikaan paikallidset veljet kyselivät Suomen formulaihmeen syitä, en osannut vastata kuin " kuten jääkiekossa olette nähneet, olemme kovia veljiä kaikki" !! Joten nyt kohti Airiston parhaita apajia, iltapäivällä kalat savustamoon ja " Formula time" voi alkaa!! Ko lähetyksistä studioineen, analyyseinen etc.. ansaitsee Maikkari C More Sport täyden kympin , jopa Kimi antaa nykyään kunnon haastattelun - respect - take my word!! Joten siinä Valtterin , Kimin & hienojen studioiden hengessä: " Have A Great Spots Day" , Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY , autona Jaguar since 2015 ; malli vaan vaihtuu joka vuosi koska yrittäjänä ( koulutus etc.. ) liikun paljon ja siksi Suomessa ainoa järkevä tapa liikkua kirjat, videot projektorit , fläppitaulut whiteboardit etc.. takaboxissa on AUTO- take my word!! Muut välineet ( juna, lentokone , bussit etc.. ) joko liian hitaita tai joustavuus ( lue pysäkit liian kaukana) " too complicated" - take my word!! Joten " KISS" filosofian hengessä : " Keep it simple stupid" ; have A Great Day" Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY, lisää www.eurotam.com
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös