Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 569 528
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vanha pieru. Muisti kai vaatia kunnioitusta siitä, että oli kaatamassa Neuvostoliittoa kaukalossa ensimäisen kerran, entä hättrik täydellä kupittaalla?

Aurinkokunkku on ilmeisesti päättänyt, että vene pysyy tässä, kaikki muu on brändin päälle kuseskelua.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ai jumalauta mikä haloo ja tragedia tästäkin (Tamin päässä) on saatu aikaiseksi, mutta ei tästä sen enempää, sillä viihdearvo 5/5 ja taidan luikauttaa itseni kahville.
Itse odottelen vesikielellä että Turun kaupungin dirikat tai ympäristöviranomaiset alkaa tämän Manun öyhyämisen seurauksena tarkastelemaan laituria tarkemmin ja hoksaavat ettei tuolla pitäisi ja saisi olla tuollaista laituria laisinkaan. Lopputulemana laituri puretaan pois ja jäljelle jää vain viereen rantautettu avaruusalus.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Vitsihuumoria perjantai-iltaan

Vanha suomalainen sananlasku: Kuka se Tamin munan nostaa ellei Tami itse
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Pientä päivitystä aiheeseen. Vene on ja pysyy maajoukkuekapteenin yhteisön laiturissa.

Turkulainen

Linkki vie Turkulainen-lehden fb-sivuille.

Kysykää itseltänne: missä oikeusvaltiossa te haluatte elää?

Turkulainen kiekkolegenda Juhani ”Tami” Tamminen suree sosiaalisen median kommentoinnin tasoa.

– Lakia kunnioittavana vanhana maajoukkuekapteenina minut tekee kovin surulliseksi, että kun minä yritän suojella meidän yhteistä omaisuuttamme ulkopuoliselta uhalta ja kiusanteolta ja laittaa oman käden oikeuden veljet kuriin, asia kääntyykin niin, että minä olen pahis. Tämä on mennyt niin typeräksi, että minun on pakko nauraa, hän kommentoi.

Aurinkokuningas lähettää sosiaalisen median rakkikoirille terveiset:

– Raivatkaa ensin omassa kotikaupungissanne rakennusluvat arvokkaalle laiturille, maksakaa kaikki suunnittelu-, rakentamis- ja käyttökustannukset ja sen jälkeen, jos teidän oikeustajunne on näin perseestä, kysykää itseltänne: missä oikeusvaltiossa te haluatte elää?

Tamminen viittaa tapaukseen, josta Turkulainen uutisoi 2.7.Tammisen ja viiden muun osakkaan kotilaiturin päätyyn oli ilmestynyt luvaton vene.

– Kyseessä on viiden perheen pienlaituri, jonka asukkaat rakensivat aikoinaan talkoovoimin. Perustimme yhdistyksen, joka haki rakennusluvat, keräsimme toteuttajat ja siellä hieno laiturimme on paikallaan tänä päivänä palvelemassa meitä yhdistyksen osakkaita.

– Nyt on hieno projektimme on nyt raiskattu tyylillä, joka hipoo idiotismia, muusta tyylittömyydestä puhumattakaan.

Kaksi viikkoa myöhemmin luvaton vene on yhä paikallaan. Tamminen kertoo, että veneen omistaja on hänen tiedossaan.

– Olen vienyt kyseiselle veljelle äärimmäisen selkeän viestin. Samaten pyysin kaupungin virkamiehiltä audienssin ja reklamoin sinne. Aurinkokuninkaan yhteenveto on se, että tämä on ilmeisesti kaupunki, jossa saa tehdä ihan mitä huvittaa.

Tamminen ihmettelee, miten yhteiskunnan sääntöjä on mahdollista venyttää tällä tavalla.

– Kun minä ajan ylinopeutta, maksan erittäin kovan sakon. Kokemusta on! Siinä ei ole mitään selittämistä silloin. Minä en voi pullikoida sitä vastaan, koska kuulun tähän yhteiskuntaan ja olen sitoutunut noudattamaan sen sääntöjä.

Tilanne tuntuu Tammisen mukaan täysin käsittämättömältä.

– Vanhana maajoukkuekapteenina, koulutettuna liikunnanopettajana, kolme lapsen isänä ja viiden lapsenlapsen isoisänä kutsun tätä käsittämättömäksi kurittomuudeksi.

– Voisin kääntää tämän toisinpäin: Auta armias, jos minä tekisin vastaavan jutun. Veisin oman ja lastenlasteni härpäkkeet väkivalloin jonkun toisen laituriin, raiskaisin luontoa törkeästi ja kiinnittäisin oman härpäkkeeni laituriin vaijerilla. Se olisi etusivun uutinen, ja kaikki sanoisivat, että tuo on ylimielinen kusipää, joka kuvittelee itsestään liikaa. Mutta kun se menee toisinpäin ja joku tulee minun rakentamalleni laiturille, ei kysy luvan lupaa ja tuo kaikki saatanan härdellinsä siihen, sen jälkeen ei tapahdu yhtään mitään.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kun re-make leffoja kovasti tehdään nykypäivänä, yksi Bond-leffa pitää tehdä uusiksi, uusi nimi on Tami ja kuuraketti.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kun re-make leffoja kovasti tehdään nykypäivänä, yksi Bond-leffa pitää tehdä uusiksi, uusi nimi on Tami ja kuuraketti.
Päävihollisena ei olisikaan spectre vaan Turun poliisi henkilövittuilemassa ja jääkiekkoliitto antamassa järjestelmän etua. Elävästä elämästä poiketen Manu saisi ajaa ilman korttia niin lujaa kuin jagge vaan kulkee ja voittaisi kaikki ottelusarjat joihin vaan joukkueineen osallistuu. Loppukohtauksessa turun poliisipäällikkö ja Kummolla köytetään luontoa raiskanneeseen avarusrakettiin ja laitetaan ajelehtimaan avomerelle. Kässäri on valmis.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Päävihollisena ei olisikaan spectre vaan Turun poliisi henkilövittuilemassa ja jääkiekkoliitto antamassa järjestelmän etua. Elävästä elämästä poiketen Manu saisi ajaa ilman korttia niin lujaa kuin jagge vaan kulkee ja voittaisi kaikki ottelusarjat joihin vaan joukkueineen osallistuu. Loppukohtauksessa turun poliisipäällikkö ja Kummolla köytetään luontoa raiskanneeseen avarusrakettiin ja laitetaan ajelehtimaan avomerelle. Kässäri on valmis.
Loppukohtauksen loppu: tämä kuvataan tietysti dronella, kuvan laajentuessa paljastuu suuri ihmisjoukko (5 henkilöä) Tamin laiturilla ja kaikki heittää hattua ilmaan henkilövittuilijoiden seilatessa taka-alalla kohti vastarantaa. Kuva pysähtyy siihen kun hatut on ilmassa.

E: piti korjata erhe, ei Tamikaan siedä kirjoitusvihreitä Facebook päivityksissään.
 
Viimeksi muokattu:

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Päävihollisena ei olisikaan spectre vaan Turun poliisi henkilövittuilemassa ja jääkiekkoliitto antamassa järjestelmän etua. Elävästä elämästä poiketen Manu saisi ajaa ilman korttia niin lujaa kuin jagge vaan kulkee ja voittaisi kaikki ottelusarjat joihin vaan joukkueineen osallistuu. Loppukohtauksessa turun poliisipäällikkö ja Kummolla köytetään luontoa raiskanneeseen avarusrakettiin ja laitetaan ajelehtimaan avomerelle. Kässäri on valmis.
Ennen päävihollisten päihittämistä, nähtäisiinkö kuitenkin jokin yhteenotto Tamin ja Tuomas Enbusken tai Sari Sirkkiä-Jarvan välillä? Mielestäni ansaitsisivat jonkun kohtauksen elokuvassa!
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Oma mielikuvani Tamista antamassa 60min painetta vaakatasossa on jokseenkin sellainen, että vanha maajoukkuekapteeni on äänessä jatkuvasti. Siinä on posket punaisena pidempäänkin, kun Tami painaa backhand-forehand -sarjaa pakaroille.
 

teppana

Jäsen
Kysykää itseltänne: missä oikeusvaltiossa te haluatte elää?

Turkulainen kiekkolegenda Juhani ”Tami” Tamminen suree sosiaalisen median kommentoinnin tasoa.

– Lakia kunnioittavana vanhana maajoukkuekapteenina minut tekee kovin surulliseksi, että kun minä yritän suojella meidän yhteistä omaisuuttamme ulkopuoliselta uhalta ja kiusanteolta ja laittaa oman käden oikeuden veljet kuriin, asia kääntyykin niin, että minä olen pahis. Tämä on mennyt niin typeräksi, että minun on pakko nauraa, hän kommentoi.

Aurinkokuningas lähettää sosiaalisen median rakkikoirille terveiset:

– Raivatkaa ensin omassa kotikaupungissanne rakennusluvat arvokkaalle laiturille, maksakaa kaikki suunnittelu-, rakentamis- ja käyttökustannukset ja sen jälkeen, jos teidän oikeustajunne on näin perseestä, kysykää itseltänne: missä oikeusvaltiossa te haluatte elää?

Tamminen viittaa tapaukseen, josta Turkulainen uutisoi 2.7.Tammisen ja viiden muun osakkaan kotilaiturin päätyyn oli ilmestynyt luvaton vene.

– Kyseessä on viiden perheen pienlaituri, jonka asukkaat rakensivat aikoinaan talkoovoimin. Perustimme yhdistyksen, joka haki rakennusluvat, keräsimme toteuttajat ja siellä hieno laiturimme on paikallaan tänä päivänä palvelemassa meitä yhdistyksen osakkaita.

– Nyt on hieno projektimme on nyt raiskattu tyylillä, joka hipoo idiotismia, muusta tyylittömyydestä puhumattakaan.

Kaksi viikkoa myöhemmin luvaton vene on yhä paikallaan. Tamminen kertoo, että veneen omistaja on hänen tiedossaan.

– Olen vienyt kyseiselle veljelle äärimmäisen selkeän viestin. Samaten pyysin kaupungin virkamiehiltä audienssin ja reklamoin sinne. Aurinkokuninkaan yhteenveto on se, että tämä on ilmeisesti kaupunki, jossa saa tehdä ihan mitä huvittaa.

Tamminen ihmettelee, miten yhteiskunnan sääntöjä on mahdollista venyttää tällä tavalla.

– Kun minä ajan ylinopeutta, maksan erittäin kovan sakon. Kokemusta on! Siinä ei ole mitään selittämistä silloin. Minä en voi pullikoida sitä vastaan, koska kuulun tähän yhteiskuntaan ja olen sitoutunut noudattamaan sen sääntöjä.

Tilanne tuntuu Tammisen mukaan täysin käsittämättömältä.

– Vanhana maajoukkuekapteenina, koulutettuna liikunnanopettajana, kolme lapsen isänä ja viiden lapsenlapsen isoisänä kutsun tätä käsittämättömäksi kurittomuudeksi.

– Voisin kääntää tämän toisinpäin: Auta armias, jos minä tekisin vastaavan jutun. Veisin oman ja lastenlasteni härpäkkeet väkivalloin jonkun toisen laituriin, raiskaisin luontoa törkeästi ja kiinnittäisin oman härpäkkeeni laituriin vaijerilla. Se olisi etusivun uutinen, ja kaikki sanoisivat, että tuo on ylimielinen kusipää, joka kuvittelee itsestään liikaa. Mutta kun se menee toisinpäin ja joku tulee minun rakentamalleni laiturille, ei kysy luvan lupaa ja tuo kaikki saatanan härdellinsä siihen, sen jälkeen ei tapahdu yhtään mitään.


Tämä on kyllä aivan huikeaa tykitystä. Nimenomaan tuo "saan sakot, kokemusta on ja sitoudun noudattamaan yhteiskunnan sääntöjä" aivopieru on mahtavinta melkeinpä koskaan. Itsekritiikki selvästi korkealla. Ei voi kun nauraa...enkä pysty siltikään ymmärtämään minkälaisessa itserakkauden pyörteessä pitää olla, jos itse nostaa vertailuun omasta sääntöjen mukaan käyttäytymisestä tuon episodin. Tami kuitenkin paineli (eikä ensimmäistä kertaa) reipasta ylinopeutta. Sen sijaan että olisi maksanut sakot (kuten valtaosa ihmisistä tekee mukisematta), alkoi mediassa valitus siitä kuinka hänen kintuille kustaan ja kuinka hän soittelee eduskunnat ja poliisipäälliköt läpi tämän oikeusmurhan takia. Ilkka Kanerva kiusaantuneena joutui lehdistölle kertaamaan oikeusvaltion periaatteita. Tuoko on sitä sitoutumista yhteiskunnan sääntöihin? Ensin niitä rikotaan ja sitten koitetaan julkisuuden kautta hakea hyväveli-järjestelmästä vapautusta omasta rikkeestä.

Toivottavasti Tami jatkaa vielä hetken tätä kuljailua, koska onhan tämä jo sen tason viihdettä ettei telkkarist heti löydy.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ennen päävihollisten päihittämistä, nähtäisiinkö kuitenkin jokin yhteenotto Tamin ja Tuomas Enbusken tai Sari Sirkkiä-Jarvan välillä? Mielestäni ansaitsisivat jonkun kohtauksen elokuvassa!
Yhteenotto Enbusken kanssa säästetään Rocky kutoseen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tämä on kyllä aivan huikeaa tykitystä. Nimenomaan tuo "saan sakot, kokemusta on ja sitoudun noudattamaan yhteiskunnan sääntöjä" aivopieru on mahtavinta melkeinpä koskaan. Itsekritiikki selvästi korkealla. Ei voi kun nauraa...enkä pysty siltikään ymmärtämään minkälaisessa itserakkauden pyörteessä pitää olla, jos itse nostaa vertailuun omasta sääntöjen mukaan käyttäytymisestä tuon episodin. Tami kuitenkin paineli (eikä ensimmäistä kertaa) reipasta ylinopeutta. Sen sijaan että olisi maksanut sakot (kuten valtaosa ihmisistä tekee mukisematta), alkoi mediassa valitus siitä kuinka hänen kintuille kustaan ja kuinka hän soittelee eduskunnat ja poliisipäälliköt läpi tämän oikeusmurhan takia. Ilkka Kanerva kiusaantuneena joutui lehdistölle kertaamaan oikeusvaltion periaatteita. Tuoko on sitä sitoutumista yhteiskunnan sääntöihin? Ensin niitä rikotaan ja sitten koitetaan julkisuuden kautta hakea hyväveli-järjestelmästä vapautusta omasta rikkeestä.
Eikä tietenkään välittänyt lainmukaisista sanktioista vaan ajeli kahteenkin kertaan ilman ajo-oikeutta. Tai tarkemmin sanottuna jäi kiinni. Jokainen voi tahoillaan miettiä oliko ainoat kerrat kun ajoi... Lakia kunnioittava ja yhteiskunnan normeihin sitoutunut kansalainen olisi tyytynyt saamiinsa sanktioihin tai antanut oikeusjärjestelmän arvioida sanktioiden laillisuus jos eivät tunnu laillisilta. Manu meni kopistelemaan vallesmannin ovea, vinkui roskalehdistössä ja viittasi kintaalla saamilleen ajokielloille ja ajeli kiellosta huolimatta. Sitten vaahtoaa veneensä rantaan vetäneen juipin lainkuuliaisuudesta. Venehän ei ole Manun laiturissa vaan sen vieressä rantaan vedettynä raiskaamassa luontoa.
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Tuosta Bond-viittauksesta heräsi ajatus, että onhan toisaalta melko häpeällistä, ettei Tamista ole tehty elokuvaa. Kuitenkin kaikenmaailman Mannerheimit, Tom of Finlandit, Sibeliukset etc. ovat saaneet jo omat elokuvansa.
Elokuvan voisi ohjata Aku Louhimies, nuorta Tamia näyttelemään Mikko Leppilampi ja vanhaa vaikkapa Hannu-Pekka Björkman.
Elokuva voisi olla nimeltään esim.Tami of Finland.
 

JKyykka

Jäsen
Tuosta Bond-viittauksesta heräsi ajatus, että onhan toisaalta melko häpeällistä, ettei Tamista ole tehty elokuvaa. Kuitenkin kaikenmaailman Mannerheimit, Tom of Finlandit, Sibeliukset etc. ovat saaneet jo omat elokuvansa.
Elokuvan voisi ohjata Aku Louhimies, nuorta Tamia näyttelemään Mikko Leppilampi ja vanhaa vaikkapa Hannu-Pekka Björkman.
Elokuva voisi olla nimeltään esim.Tami of Finland.
Ihan ilman hassutteluakin voi sanoa, että kyllähän Tamista saisi aika mielenkiintoisen leffan väsättyä. Aivan varmasti menisin katsomaan.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan ilman hassutteluakin voi sanoa, että kyllähän Tamista saisi aika mielenkiintoisen leffan väsättyä. Aivan varmasti menisin katsomaan.

Ehkä Tuukka Temosen olisi kannattanut tehdä edellinen elokuvansa Tammisesta. Se ei olisi voinut olla kuin menestys. Sen verran kovasta veljestä on kyse.
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Ihan ilman hassutteluakin voi sanoa, että kyllähän Tamista saisi aika mielenkiintoisen leffan väsättyä. Aivan varmasti menisin katsomaan.

Totta. Vähemmilläkin meriiteillä on ihmisistä elokuvia tehty. Enkä nyt ota kantaa, mitenkä kovia nuo meriitit itsessään ovat mutta värikäs ura Tamilla on kieltämättä ollut.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Juhani Tamminen - Elämä ja teot. Siinä olisi blockbuster aina Japania myöten, Ranskasta ja Sveitsistä puhumattakaan.
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Tami facebookissa tänään:
"Hieno, aurinkoinen kesäpäivä nyt Haapaluodon maisemissa, Airiston parhaiden vesien äärellä!! Eurotam OY:n asiat päällimmäisenä, sitten laiturin korjaukseen ja verkot ( 3 kpl ) veteen, koska nyt tuntuu kala tarttuvan näissä maisemissa!! Iltapäivällä on treenin vuoro, koska Haapaluodon kuntokeskus on nyt valmis, kun viimeisetkin välineet ovat paikoillaan ja näin loppukesän / vuoden kunto-ohjelma voi tosissaan alkaan!! Siinä kalastuksen ja kohenevan kunnon hengessä, " Have a Great Day", Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY"

Päivityksen liitteenä oli parit kuvat salilta 6 kg käsipainojen kanssa. Yleisolemus Donilla oli kuvissa sellainen, että MME Tammisen dinnerpöydässä on tainnut olla kevyempää ateriaa tarjolla, hoikistunut mies on.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...
Päivityksen liitteenä oli parit kuvat salilta 6 kg käsipainojen kanssa. Yleisolemus Donilla oli kuvissa sellainen, että MME Tammisen dinnerpöydässä on tainnut olla kevyempää ateriaa tarjolla, hoikistunut mies on.

Kuvat ovat varmaan Suurin pudottaja ajalta, sillä viikonloppuna oli kuvia Iken lenkiltä, jossa Tami oli palkintoja jakamassa. Niissä kuvissa Tami oli vanhoissa mitoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös