Juha Jääskä

  • 114 746
  • 585

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Vaikka Jäkyn poistuminen sattuukin, kyllä mä ainakin olen vilpittömän iloinen tuosta NHL-sopparista. Varmasti hieno, odotettu sekä toivottu siirto itsensä kannalta ja ei noita mahdollisuuksia jaella mitenkään itsestäänselvyytenä ikäisilleen pelaajille. Jäky ei ole ollut muutenkaan mikään varsinainen junnutähti, joka saa automaattisesti mahdollisuuden, vaan on joutunut paiskimaan hommia pidemmän kaavan mukaan saadakseen palkinnon. Hienot kokemukset ja ajat ovat nyt edessä. Aikanaan sitten himaan, kun hetki on oikea.
 

jjhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Pääkkäri, HIFK
Niko Seppälä on sitten toinen, joka on Jääskän ja Vesalaisen kanssa pelannut jo nuorena samassa ikäkausijoukkueessa, häntä ei tosin voi sanoa runkopelaajaksi, varsinkaan HIFK:ssa. Myös Luhanka on HIFK:n kasvattina mahdollista tuo saavuttaa, mutta saapi nähdä.

Eipä tuolla muita "nuoria" HIFK-kasvatteja sitten ole. Harmillista.
Ringissä ainakin Santeri Hartikainen
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka Jäkyn poistuminen sattuukin, kyllä mä ainakin olen vilpittömän iloinen tuosta NHL-sopparista. Varmasti hieno, odotettu sekä toivottu siirto itsensä kannalta ja ei noita mahdollisuuksia jaella mitenkään itsestäänselvyytenä ikäisilleen pelaajille. Jäky ei ole ollut muutenkaan mikään varsinainen junnutähti, joka saa automaattisesti mahdollisuuden, vaan on joutunut paiskimaan hommia pidemmän kaavan mukaan saadakseen palkinnon. Hienot kokemukset ja ajat ovat nyt edessä. Aikanaan sitten himaan, kun hetki on oikea.

Samaa mieltä olen. Olisin kyllä mielelläni pitänyt Jäkyn täällä vielä ensi kaudellakin, koska sen verran hyvät play offsit mies tosiaan pelasi ja oli kauden lopussa yksi joukkueemme parhaita, ellei peräti se paras pelaaja. Mutta muuten oon kyllä erittäin iloinen Jääskän puolesta, että hän tosiaan pääsee sitä suurta unelmaansa toteuttamaan, sillä onhan se NHL:n tarunhohtoinen kuitenkin aina se jokaisen pelaajan unelma, vaikka kyseessä ei olisikaan mikään superlupaus tai junioritähti.

Veikkaan että farmista joutuu Jäky vaan kautensa aloittamaan, mutta toivotaan miehelle onnistumisia ja sitä kautta peliaikaa tai ainakin paikkaa pelaavansa rosterissa, ettei tarvisi tota rankkaa bussiliigaa farmissa reissuta. Mutta jos bussiliiga ei Jäkylle maistu, niin itse ainakin otan miehen koska tahansa maitojunalla takaisin Nordikselle.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mikä paha tossa HIFK:issä on? Olen kannattanut seuraa yli 40-vuotta.
Aina olen puhunut HIFK:istä.
Mitä helvettiä!
Itsekään en käytä HIFKiä, mutta tiedän monia kannattajia (ja pelaajiakin), jotka sitä ovat vuosikymmeniä käyttäneet. Jossain on ilmeisesti päätetty, että se ei ole sopiva muoto. Ainakin HIFK:n mediaohjeissa kielletään käyttämästä sitä.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekään en käytä HIFKiä, mutta tiedän monia kannattajia (ja pelaajiakin), jotka sitä ovat vuosikymmeniä käyttäneet. Jossain on ilmeisesti päätetty, että se ei ole sopiva muoto. Ainakin HIFK:n mediaohjeissa kielletään käyttämästä sitä.

En ole varma siitä, että mikä oikein on se oikea muoto joukkueen nimestä ja sen käyttämisestä, mutta itse oon ainakin käyttänyt sitä nimeä IFK aina 90-luvulta lähtien, kun oon jengiä fanittanut ja lätkää seurannut. Paljon oon kyllä kuullut monien käyttävän myös tota "Hifki-nimitystä", vaikka itse en sitä olekaan oikein suosinut.
 

tmh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Viikingit
Minulle opetettiin aikanaan, että "hifki" on väärin mutta "ifki" on ok. Ensimmäinen särähtää korvaan pahemmin näiden "hifkii ja klubii" -väärinkannattajien takia, mutta eiköhän kumpikin ole ihan ok.
Jääskälle suurkiitokset menneistä vuosista ja onnea Amerikan valloitukseen. Hieno pelaaja ja hieno mies. Jos laji olisi täynnä Jääskän kaltaisia vilpittömiä miehiä ei kenelläkään olisi tarvetta nauraa jääkiekolle.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Minulle opetettiin aikanaan, että "hifki" on väärin mutta "ifki" on ok. Ensimmäinen särähtää korvaan pahemmin näiden "hifkii ja klubii" -väärinkannattajien takia, mutta eiköhän kumpikin ole ihan ok.
Jääskälle suurkiitokset menneistä vuosista ja onnea Amerikan valloitukseen. Hieno pelaaja ja hieno mies. Jos laji olisi täynnä Jääskän kaltaisia vilpittömiä miehiä ei kenelläkään olisi tarvetta nauraa jääkiekolle.
60- ja 70-luvulla ifki ei ollut hyväksyttävä. Se oli HIFK, IFK tai HIFKi ja nuo isot kirjaimet aina kirjoituksissa noin. Ei ikinä myöskään Hifki tai Ifki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös