Joulukorttikallup

  • 1 979
  • 17

Lähetätkö kortteja?

  • Kyllä! Paperikortit kuuluvat jouluun!

    Ääniä: 28 27,5%
  • No, sekä että - paperisia ja sähköisiä!

    Ääniä: 8 7,8%
  • Vain sähköisiä kiitos!

    Ääniä: 3 2,9%
  • En. Kortit saavat puolestani olla.

    Ääniä: 63 61,8%

  • Äänestäjiä
    102
  • Poll closed .

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Joulu tulee, joulu tulee! Ja joulukortit tulevat, mutta lähetätkö sinä? Paperisia/sähköisiä? Itse aion lähettää sekä että.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän nuo paperiset perinteisiin kuuluu, joten tulee varmaan tänäkin vuonna lähetettyä. Lapset ehkä piirtävät oman kortin tms (tai no ei tuo nuorempi vielä paljon osaa piirrellä) ja ne lähetetään läheisimmille ihmisille. "Ynnä muut" -osasto saa tyytyä tavallisiin valmiskortteihin.

Nuo sähköiset on perseestä. Tuntuu lähinnä kiusanteolta kun niitä täytyy melkein jokaisen työkaverin lähetellä. Niihin en vastaa yleensä lainkaan, en ainakaan millään vastaavalla kortilla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Jos lähettelisin kortteja, olisivat ne ehdottomasti paperisia. Paperisen kortin saadessa tulee sellainen olo, että toinen ihminen sen todella tahtoi lähettää minulle, kun taas sähköisen kortin saadessaan tietää, että lähettäjä on laittanut jokaiselle puolitutulle ja kummin kaimalle sellaisen, kun se on nykyään niin helppoa. Mukavimpia ovat toki sukulaisten lasten itse askartelemat kortit.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Facebookin kautta toivottelen ja ehkä sähköpostiin läväytän jonkin hassun hauskan kuvamanipulaation, jos aikaa on väsätä sellainen. Nuo siis kavereille. Muutamalle sukulaiselle lähtee käsin tehty kortti, lasten ja vaimon pakertamia.

Linkitetyt joulukortit midi-musiikkeineen ovat ehkä kaikkein rasittavimpia. Mieluummin vaikka mainitsemani itse muokattu tervehdys tai vaikka pelkkä tekstari.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Sekä että. Lähisuku ja muutamat läheiset saavat postissa joulukortin. Sen lisäksi muutamalle jouluhössötykseen täysin kyllästyneelle lähtee megaimelä sähköinen "we wish you a merry christmas"-rallattelulla varustettu sähköinen kortti. Kuuluu perinteisiin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikinä en ole lähettänyt korttia, enkä lähetä jatkossakaan. Joskus tuli lähetettyä massatekstari "hyvää joulua" koko puhelimen kontaktilistalle, mutta enää ei jaksa sitäkään. Joulu ei jaksa kiinnostaa sitten yhtään. Joskus vielä aion lähteä joulua pakoon yksin ilman nettiä ja puhelimia jonnekin kauas jouluhössötyksen ulottumattomiin.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En todellakaan lähetä. Vastaanotetutkin joulukortit ovat kuin mainoslehdet - vituttaa kun tulee luukusta ja lentävät suoraan paperinkeräykseen. Jos sitä hyvää joulua haluaa toivottaa niin eiköhän se onnistu puhelimitse, sähköpostitse, tekstarilla tai vaikka facebookissa. Ihan turhaa ylimääräistä paperijätettä koko kortit.

Niin, ja ylläolevan kirjoittajan tapaan haaveilen itsekin joulusta jossain helvetin kaukana koko hössötyksestä. Vitutusketjusta taitaa löytyä aikaisempi pidempi avautumiseni tästä juhlasta. Sanotaan nyt vaan että vituttaa kaupallisuus, se kun joka mediasta tungetaan joulumainoksia ja alkuperäistarkoituksestaan poiketen joulu on yksi kuluttajan suurjuhla. Osta sitä, osta tätä, pukki siellä, pukki täällä.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muutama kortti lähtee perinteisessä muodossa. Eli vanhemmille ja muutamalle vähän erakommalle sukulaiselle. Samoin tädille kuka aina joulun aikaan muistaa, tänä vuonna tosin taitaa lähteä kortin lisäksi muutakin paketissa. Kaikille sukulaisille ja tuttaville ei vaan kykene, uskon että moniakaan ei kiinnosta ja toisekseen siinä olisi aivan älytön urakka.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vai oikein kallup.

Paperikortit liikkuu meidän taloudesta eteenpäin, jos jotain ylipäätään lähetellään.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei lähde paperiset eikä sähköiset. En ole oikein koskaan ymmärtänyt tämän korttirumban päälle. Lähimmille ihmisillehän voi toivotella jouluja muun kanssakäynnin yhteydessä ja jos normaalia kanssakäymistä ei ole niin mitä ihmettä kortilla muistamisella saavutetaan ? Kyllä minä ainakin toistaiseksi kaikki tuttuni muistan ja eiköhän nuokin minut. Siinä mitään kortteja tarvitse.

Kotiin varmaan tulee pari korttia kavereilta ja kummeilta ym. Nuokin ovat onneksi vähentyneet, sillä kun en itse lähettele niin en kyllä kortteja odottelekaan. Duuniin niitä sitten tulee yhteistyötahoilta aina väkisin muutama, toivottavasti kuitenkin mahdollisimman vähän.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Näin posteljoonina toivon ihmisten lähettävän mahdollisimman vähän kortteja. Jos kuitenkin lähetät, ole kiltti meitä kohtaan ja katso, että osoite on ovinumeroa myöten oikein. vielä jos saa pyytää, niin pientä panostusta myös käsialaan vastaanottajan + osoitteen kohdalla. Onhan ne lasten tekemät kortit kivoja, mutta osoitteen voisi kirjoittaa aikuinen.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sekä että. Paperisia on teetetty koirien kuvasta lähetettäväksi lähisukulaisille ja kavereille. Sähköisiä kortteja lähetämme duunissa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Korttien lähettäminen on tullut skipattua jo useamman vuoden ajan. Sen sijaan ohjaan "joulukortteihin budjetoidut rahat" eli sopivaksi katsomani summan sopivaksi katsomaani hyväntekeväisyyskohteeseen. Viime jouluna rahat menivät sen halvaantuneen kiekkojunnun kuntoutusrahastoon. Tämän vuoden kohdekin on jo selvillä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei lähde joulukortteja, ei sähköisiä jouluviestejä eikä mitään muitakaan jouluntoivotuksia. Joulu on vitusta ja minun puolestani kaikki saa kyllä osallistua tuohon touhotukseen kunhan antavat minun pysyä erossa siitä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vuosia ja vuosia olin sitä mieltä, että muut saavat lähettää kortit mutta minä en siihen hössötykseen lähde mukaan, ehkäpä ammattikin oli syynä tähän. Tässä viimeisimpien vuosien aikana olen pehmennyt ja nykyään tulee jokunen kortti laitettua matkaa, lähinnä sellaisille ystäville, jotka asuvat toisella puolen Suomea - toki muistaminen ei pelkkiin joulukortteihin vuoden aikana jää. Ja jokunen tekstarikin tulee laitettua matkaan, vaivatonta ja suht' halpaa. Mutta mikään himo minulla ei noiden korttien laittoon ole, muutama vuodessa riittää.

vlad.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
FB-kavereille laitan sähköisiä terveisiä, sillä sosiaalinen elämäni on siellä.
Viimeksi lähetin perinteisiä joulukortteja 14-vuotiaana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös