Joulukalenterit

  • 1 554
  • 1

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä näin joulukuun ensimmäisenä aamuna on hyvä ottaa puheeksi joulukalenteriperinne.

Oma joulukalenterihistoria on kulkenut seuraavanlaisen matkan:

Pienestä pitäen aina joulukuussahan tapana on ollut joka päivä päivän luukku avata ja jännittää, mitä sieltä paljastuu.

Hieman vanhempana mukaan tuli sitten suklaakalenterit, joista pientä hyvää (tai itse asiassa ne suklaat olivat kyllä vielä silloin ihan järkyttävän pahan makuisia, mutta idea se kai tärkein?) sai päivittäin. Nykyäänhän noita löytyy ties minkänäköistä Mars- ja Haribo-kalentereja, joissa nuo syötävät ilmeisesti jopa ihan hyviltä maistuvatkin :)

Myöhemmin itsellä perinteeksi on muodostunut Veikkauksen joulukalenteri ja se on joka vuosi tuosta jääkaapin ovesta löytynyt. Lisäksi partiolaisten joulukalenteri on yleensä löytynyt, tänä vuonna ei tosin myyjää ovella näkynyt niin jäi ostamatta.

Tämä on myös ensimmäinen vuosi kun omalle lapselle on myös joulukalenteri hommattu. Vaimo ompeli sellaisen hienon itse tehdyn kalenterin eri kankaista/materiaaleista ja sieltä löytyy pienet kankaiset pussit jokaiselle päivälle. Sinne voi sitten pienen yllätyksen pojalle jokaista päivää kohti laittaa. Ensimmäinen luukku rusinapaketin kanssa oli ainakin suuri menestys.



Nykyään joulukalentereita löytyy sieltä sun täältä. Monilla liikkeillä on tarjouksia, joilla sitten koitetaan ihmisiä päivittäin saada esim.nettikaupassa vierailemaan. Eikä tämäkään tietysti huono idea ole, jos hyviä tarjouksia on saatavilla.


Mitkä ovat sinun joulukalenteriperinteesi? Millaisia joulukalentereja tänä vuonna availet? Seurailetko joitakin joulukalentereja Internetissä?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieno ja ajankohtainen ketjunavaus. Omalla kohdalla joulukalentereita ei ole tullut avattua eikä ostettua enää vuosiin. Mutta silloin kun itse olin pieni tai lapset olivat pieniä, niin kyllähän joulukalenterin luukun avaaminen oli päivän kohokohta ja mukavasti kasvatti aaton odotusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös