Joulu tulee – oletko valmis?

  • 88 332
  • 587

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Erilainen joulu tulossa kuin aiemmin. En ole järjettömän innostunut. Draamaa varmasti luvassa. Haluaisin vain rentoutua ja syödä jouluruokaa rauhassa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Erilainen joulu tulossa kuin aiemmin. En ole järjettömän innostunut. Draamaa varmasti luvassa. Haluaisin vain rentoutua ja syödä jouluruokaa rauhassa.
Onko sukujoulu "luvassa"?

Itsellä tiedossa juuri tuo rauhaisa joulu ydinperheen piirissä. Itse olen jouluihmisiä ja puoliso myös, mutta tunnelmaa latistaa pari teiniä, joita vähät kiinnostaa :)

Mutta: Aatonaattona kinkun paisto, aamulla riisipuurot, päivällä vakiohjelmat ja vähän ruuanlaittoa. Illalla käyn sankarihaudalla ja sitten ruokailu, lahjat ja oleilua. Ja ihan pieruverkkareissa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Sen verran muutoksia entiseen, että firman pikkujoulut jäävät nyt pitämättä erinnäisistä syistä. Ei sillä, ettenkö ilmankin pärjäisi, mutta ainahan se on ollut kivaa yksikön kanssa kokoontua yhteen hyvän ruuan ja juoman merkeissä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tän vuoden Joulu kyllä vaatii pitkän ja hieman erillaisen valmistatumisjakson. Tarkoitus ois viettää se kuitenkin vanhempien seurassa, ja koska he kuuluvat kornassa riskiryhmään niin 7.12. alkavalla viikolla sosiaaliset kontaktit menee ihan minimiin. Jossain 18.12. kohdalla sitten alkaa vielä totaallinen eristäytyminen. Jos sitten 23.12. on 100% fiilis niin sitten uskaltaa suunnata viettämään Joulua.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sukuni on jonkinlainen uusiosuku ja itse koen, että "onneksi on korona" ja olen riskiryhmäläinen. Jotkut taistelee, kuka näkee eniten lapsia ja lapsenlapsia, joten tänä vuonna voin luvalla kyhjöttää kotosalla toisen puoliskon kanssa. Toki noissa vanhemmissakin on monia riskiryhmäläisiä, joten heillekin suon mielelläni rauhan.

Taidan hakea Veikkauksen joulukalenterin ja jännittää sitä. Ehkä renkutan paria joululaulua.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Onko sukujoulu "luvassa"?

Ei tiedä, että kenen suvun kanssa vietetään joulua ja kuka menee minnekin. Varmasti joku pettyy. Tuntuu, että joulu on niin merkittävä juhla kaikille ja odotukset ovat korkealla. Kaikilla on se oma mielikuva ideaalista joulusta. Alan ymmärtää, miksi isä aina aaton iltana huikaisee helpotuksesta, kun seuraavaan jouluun on vuosi aikaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mun sekä miehen elossa olevat vanhemmat ovat iäkkäitä, jo 80-vuotiaita tai vanhempia, joten varmaan tänä jouluna jää isot kimppajoulunvietot vähemmälle. En ole oikeastaan pahoillani, sillä en erityisesti pidä jouluruoasta. Sukua sen sijaan kestäisin hyvin yhden aattoillan ja joulupäivän verran. Mun unelmani olisi lähteä jonnekin kauas, mutta sitä lahjaa ei taida joulupukki tuoda tänä jouluna.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joulu on ihan mukava ja rentouttava juhla ollut aina mun mielestä, mutta ehkä ihan hyvä että nyt menee perinteiset menot uusiks. Iso joukko varmaan on oikeasti tyytyväinen, kun voi sanoa että nyt vietetään joulu omalla porukalla tai vaikka yksin jos haluaa, eikä sinkoilla/höösätä yhtään mitään.

Eli jos koronasta jotain hyvää hakee, niin uusitut joulusuunnitelmat vois olla :D
 

Glove

Jäsen
Jaa, en ole jouluihminen. Edellisessä duunissa oli se hyvä, että sai olla usein jouluna töissä. Pitää kai sitä jotain jouluksi keksiä kun näyttää siltä, että lapset on tulossa aattona käymään. Lapsetkaan ei juuri jouluruuista välitä niin ei tarvi kuitenkaan niitä laittaa. Riisipuuro uppoaa niin teen varmaan sitä. Tenavat saa koristella muovikuusen ja kai niille pitää jotain ostaa lahjaksi. Suklaa maistuu niille kaikille, paitsi konvehdit.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Ostin tänään itselleni jo joululahjan. Kävin hakemassa HiFi studiosta Maranzin NR1200 viritinvahvistimen. Hyvin soi kun parhaillani tässä istun ja sitä kuuntelen. Muita lahjoja en sitten osta sen paremmin itselleni kuin puolisollenikaan. Ei olla ostettu lahjoja (lue krääsää) kenellekään enää vuosiin. Ostetaan sitten kaiken näköistä tarpeellista pitkin vuotta kun tarvetta ilmenee.
 

Fordél

Jäsen
Itse odotan jo kovasti joulua. Tämän kaiken epävarmuuden keskellä on jotenkin voimaannuttavaa, että on jotain mitä odottaa ja jotain pysyvää. Tottakai on harmillista jos ja kun ei pääse viettämään joulua läheisten, kuten vanhempien kanssa, mutta eiköhän yhteydenpitoon ja yhdessäoloon keksitä keinot vaikka sitten etänä.

Mitään stressiä joulu ei aiheuta. Jouluhan on nimenomaan rauhoittumisen aikaa. Riittää, kun on hyvää seuraa ja ruokaa sekä vähän lomaa. Ruokaakin ihan vain kohtuudella, mitään övereitä ei tarvi vetää. Lahjojakaan ei tarvita, mutta toki kummilapsille täytyy lahjat ostaa.
 
Viimeksi muokattu:

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Meinaako porukka nyt oikeasti jättää joulun vieton vanhempien kanssa väliin koronan takia? Toki sen ymmärrän, mutta onhan se todella karua monille ihmisille, kenelle joulu on on tärkeä yhteen kokoontumisen aikaa. Itse aiotaan viettää normaali joulu ”isolla” porukalla missä on ihmisiä ikäluokassa 1-92. Pieni riskihän tässä otetaan tietenkin, mutta uskoisin, että omat isovanhemmatkin kuolee mielummin koronaan, kun viettää elämänsä viimeisiä jouluja yksin.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Toivon hiljaa mielessäni, että aattoillan saisin olla töissä. Se riippuu vielä niin monesta seikasta. Olen tottunut olemaan aaton aamuvuorossa, joten vaihtelu virkistäisi. Tässä täytyy nyt kuitenkin kuunnella perheen mielipidettä, koska tuo iltavuoro perustuisi vapaaehtoisuuteen.

Toinen vaihtoehto on, että raahaamme luumme anoppilaan huitsinnevadaan. Se on ihan OK myös, mutta appiukon kanssa pitää solmia joulurauha; meillä kun pieni väittely tuppaa kuulumaan kalustoon. Kaksi jäärää saman katon alla, niin avot.
 

Fordél

Jäsen
Meinaako porukka nyt oikeasti jättää joulun vieton vanhempien kanssa väliin koronan takia? Toki sen ymmärrän, mutta onhan se todella karua monille ihmisille, kenelle joulu on on tärkeä yhteen kokoontumisen aikaa. Itse aiotaan viettää normaali joulu ”isolla” porukalla missä on ihmisiä ikäluokassa 1-92. Pieni riskihän tässä otetaan tietenkin, mutta uskoisin, että omat isovanhemmatkin kuolee mielummin koronaan, kun viettää elämänsä viimeisiä jouluja yksin.

En halua ottaa sitä riskiä, että suht iäkäs isäni saa koronan, joka pahimmillaan voisi olla kohtalokas. Hän on parhaillaankin vasta toipumassa yhdestä toisesta sairaudesta. Vanhemmillanikin pitäisiä olla vielä lukuisia jouluja edessä, joten en usko, että heitä haittaa viettää yksi joulu vähän pienemmin. Eiköhän sitä jollain tapaa jouluna tavata, kuten käydään yhdessä hautausmaalla, mikä on yksi perinteistä, mutta tuskin samanlaista sisätiloissa tapahtuvaa ison porukan yhteisjoulua on luvassa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Me vietetään ihan normi joulu...meitä kokoontuu aaton viettoon 9 henkilöä. Pieniä varten pukki jo hommattu.
Tietty jos korona iskee päälle ennen joulua niin sitten suunnitelmat muuttuu.
Kyllähän tässä pitää pyrkiä elämään ihan niin normaalisti kuin mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Joulu on taas, joulu on taas työpöydät täynnä brenkkuu. Nyt sitä saa nyt sitä saa...
Joulun voi katsoa alkaneeksi siitä, kun kaikki alihankkijat, yhteistyökumppanit ja kumminkaimat ramppaa ovesta sisään tuomisineen sitä tahtia, ettei tuottavasta työnteosta tule mitään.
Ihan vaan tuntuu siltä että vuosi vuodelta niitä pulloja ja muita lahjuksia tulee aina vaan vähemmän ja vähemmän
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viime vuonna sain liikelahjoina parikin Alkon lahjakorttia. Se tuntui vähän hassulta lahjalta.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen vähän kade siskoni ja yhden tuttavapariskunnan perheille. Heillä kun on jo pari vuotta sitten tehty päätös, että ei minkäänlaista jouluruokaa koko jouluna, vaan syödään perheen kanssa ehkä jotain pihviä, pizzaa tmv., mutta mitään laatikoita, sillejä, saati kinkkua ei lainkaan. Vaimoni suku on taas niin kaavoihin kangistunut, että samoja joulumössöjä vedetään vuodesta toiseen, eikä minkäänlaisia ehdotuksia menun muutoksesta oteta kuuleviin korviinkaan. Pärjäisin joulun oikein hyvin jollain perusruualla ja pizzalla ja sitähän olenkin aina viimeistään tapaninpäivänä hankkinut.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Joulu on taas, joulu on taas työpöydät täynnä brenkkuu. Nyt sitä saa nyt sitä saa...
Joulun voi katsoa alkaneeksi siitä, kun kaikki alihankkijat, yhteistyökumppanit ja kumminkaimat ramppaa ovesta sisään tuomisineen sitä tahtia, ettei tuottavasta työnteosta tule mitään.
Tää on kyllä näitä world 1st problems. Saispa itekin viinaa lahjaksi. En laittais pahakseni, vaikka joutuis joka päivä kottikärry kaupalla raahata viinalasteja töistä kotiin.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Olen valmistautunut sillä tavoin että toivoin joulunpyhille töitä. Näin sitä on jouluista selvitty viimeset 8 vuotta. Toki jos toive ei enää tänä vuonna menekään läpi niin kusessa ollaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eilen istuskelin jalluglögi tassussa hämärässä olohuoneessa ja taustalle saatoin ensimmäistä kertaa tänä vuonna laskea joulun instrumentaaliklassikkoja - klassikkoja, ei tontturalleja. Kun ulkona on pimeää, saa tunnelman sentään loihdittua sisälle, mutta kyllähän edes kuurainen maa nostaisi fiilistä jo omalle tasolleen, lumesta puhumattakaan.

Safkapuolesta sen verran, että perinteiset löytyy pöydästä jouluna, tosin kaikki vähän tavalla tai toisella tuunattuina. Kalaosastoon satsataan jälleen, samoin juustot ja juomat ovat korkealla hierarkiassa. Laatikoita tuunaillaan tosiaan eri vivahtein ja niitä ei määrällisesti paljoa valmisteta, mutta kuuluvat kuitenkin jouluun. Jopa kinkku tulee jossain muodossaan mukaan, mutta ei kylläkään minään kymmenen kilon jöötinä, ja lähinnä se on sukulaisia varten. Ehkä jonkin palvipalan hommaan, josta saatan itsekin vuolla siivun tai pari.

Tämä ketju on vuosittain joulun alla täynnä valitusta, ja ihmettelenkin, miten päähänpotkittua porukkaa palstalla aikaansa viettää, jos joulusta pääosin negatiivisia fiboja on. Tai ehkä sitten vain olen onnekas, kun meillä joulu aina oli iso juttu, mutta ei mikään äärettömän stressin aiheuttaja. Jotain hyvää köyhyydessäkin kai sitten oli, kun ei ollut, mistä stressata - kalat haettiin järvestä ja äiti teki kaiken itse laatikoista leipiin. Lahjoja saatiin vähän, mutta niihin liittyi suunnaton ilo, koska muutoin ei juuri mitään saatukaan. Lisäksi kun isukki malttoi olla jouluisin juomatta, on lapsuuden ja nuoruuden joulujen muisto erittäin lämmin. Joulut olivat tietynlaisia turvasatamia, jolloin koin olevani samalla viivalla muiden perheiden lapsien kanssa. Toki jo lapsena tunnistin luonteessani taipumusta melankoliseen fiilistelyyn ja muistan kyllä istuskelleeni hämärässä huoneessa glögilasin kanssa kuuntelemassa Vesa-Matti Loirin joulukokelmaa korvalappustereoista useastikin joskus 10-13 ikäisenä.

Eli aina valmis! Tosin eka vuosi 12 vuoteen, kun en siirry joulunviettoon traditionaalisesti koulun joulujuhlasta, mutta ehkä ihan hyväkin niin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viettääkö silloin joulua, jos ei erityisemmin vietä joulua? En hanki kotiini mitään, mikä liittyisi jouluun, enkä nykyään lähetä joulukorttejakaan. Jouluaattona ja -pyhinä tapaan toki vanhempiani, veljiäni ja muita sukulaisia, ja jotkut pienet lahjat vaihdetaan, mutta nykyään se on puhtaasti aikuisten joulu, kun veljien lapsetkin ovat jo yhtä 15-vuotiasta lukuun ottamatta aikuisia. Minulle joulu on sellainen lyhyt pyrähdys, joka on 24.-26.12. toisten luona, omassa kotonani en sitä mitenkään vietä. Vaikka kai tätä joku voisi joulun vietoksi kutsua, kun käyn katsomassa sitä joulua sentään muiden luona.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäistä kertaa elämässäni jouluksi Lappiin mökkeilemään ja kelkkailemaan. Pitämättömiä vapaita juurikin sen verran että saa vuoden kaksi viimeistä viikkoa pidettyä putkeen vapaita, joten pitkästä aikaa odottaa joulunpyhiä oikein extra mielenkiinnolla.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Englantilainen viski-hedelmäkakku on nyt valmistettu, ja muhii vielä 3 viikkoa. Oman arvion mukaan yksi parhaiten onnistuneista, mitä tällä reseptillä olen väsännyt (noin tusina).

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös