Joulu tulee – oletko valmis?

  • 88 333
  • 587

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen. Vietän sen kaukana poissa. Ei tarvitse arpoa missä, kenen kanssa jne.

Taidan itsekin olla valmis ja ilmeisesti yksin kotosalla. Viime vuonna en ollut ja se oli aivan järkyttävä katastrofi. Pitää tutkia, jos johonkin menisikin ehkä, mutta ei ainakaan mihinkään mikä liittyy jouluun.

Näin nämä vuodet vierii, kohta on taas muutamat palstan parhaista ketjuista ylhäällä kuin NHL:ssa konsanaan.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Suunnitelmat alkavat muotoutua joulun osalta. Lapset ovat isällään joulun, joten 21.12. pidetään jouluetkoja, syödään hyvin ja jaetaan jo muutama lahjakin. Seuraavana päivänä lähdetään kumppanin kanssa joulunpyhiksi kahdestaan mökille, kauas pois kiireestä ja stressistä. Ihan mahtava ajatus, että saa oikeesti rentoutua pitkät pyhät... Moneen vuoteen oo tämmöistä ollut.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Ei tässä nyt ihan valmiita olla, mutta valmisteluthan on jo aloiteltu jokin aikaa sitten. Joulusaunaan vasta tehtynä ja pakastettuna jo jussin aikoihin.

Joulupöytäänhän pitää myös saada uusia perunoita, jotka nostin tuosta omalta pihalta heinäkuun lopulla. Perunat veteen, kiehautus ja heti jäähdytys. Sitten pakkaseen. Ei nyt vastaa ihan vastanostettuja, mutta ovat paljon parempia, kuin talviperunat.

Kotiviini myös pöhisemässä, jota jouluyön pikkutunneilla parempien viinien jälkeen nautitaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei tässä nyt ihan valmiita olla, mutta valmisteluthan on jo aloiteltu jokin aikaa sitten. Joulusaunaan vasta tehtynä ja pakastettuna jo jussin aikoihin.

Joulupöytäänhän pitää myös saada uusia perunoita, jotka nostin tuosta omalta pihalta heinäkuun lopulla. Perunat veteen, kiehautus ja heti jäähdytys. Sitten pakkaseen. Ei nyt vastaa ihan vastanostettuja, mutta ovat paljon parempia, kuin talviperunat.

Kotiviini myös pöhisemässä, jota jouluyön pikkutunneilla parempien viinien jälkeen nautitaan.
Ei kerpele. Ootko tosissasi? Mä lähinnä mietin mihin tällä kertaa lähtisin joulua karkuun. Ja peurunoita jouluna? Jos pysyn maassa, perunat eivät kuulu missään nimessä joulupöytään. Eikä kotiviini.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muistakaa ostaa joululahjat jo nyt, koska veronpalautukset maksetaan suurimmalle osalle tänään.
 
Muistakaa ostaa joululahjat jo nyt, koska veronpalautukset maksetaan suurimmalle osalle tänään.

Aikaisemmin tulikin ostettua ensin lahjat marraskuussa ja sitten vielä toinen kierros joulukuussa palautusten aikoihin.

Nyt kerkeää hyvin ostamaan,unohtamaan ja pääsee vielä 3 kerran sitten joulun kieppeillä ostamaan lisää.

Joko kohta alkaa ensimmäiset lelu-ja joulukuvastot kohisemaan postilaatikkoon?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tämän teen tänään ja jätän viikoksi pariksi muhimaan jääkaappiin. Kai Martell Cordon Bleu tähän käy, muutakaan ei ole.

Konjakkisinappi
2 dl sinappijauhoa
1½ dl sokeria
2½ dl Kermaa
1 kananmuna
1 tl etikkaa
2 rkl konjakkia
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tästä taitaa tulla paras joulu vuosikausiin. Itellä vapaata ja rouva pääsee jo pualilta päivin. On sanottu että ei mennä mihinkään eikä oteta vastaan ketään. Juopottelen, killuttelen munasillani ja syön pizzaa. Tottakai vonkaan myös turgeonia vaikka tiän ettei heru jos oon känässä. Ja olen. Känässä. Kyl se sitten loppuillasta kun laulan sille jotain romantikoo ja sujautan sen glögiin aina vähän jäykkää. Ei ole lasten joulu Goodeilla.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Pukkina menee tämäkin joulu. Taitaa olla nyt kymmenes joulu putkeen, kun toimin pukkina. Nyt on kokolailla kuukausi jouluun ja kalenteri alkaa olemaan aatoksi jo melkoisen täynnä.
En ole yhtään jouluihminen, mutta ei sitä nyt oikein yksinkään viitsi viettää, joten maksimoin kurjuuden ja vietän joulua, mistä en siis juurikaan pidä, mahdollisimman monessa paikassa. Ja saahan siitä ihan kivat päiväkohtaiset tienestit.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joulu tulee ja olenhan minä valmis! Jos ei sitten 16. päivä joulukuuta tulevat tutkimustulokset muserra joulufiilistäni. Minulla todettiin mahdollisesti olevan kaksi kasvainta jossain päin suolistoa, niitä vähän varmaan ainakin alitajuntaisesti jännitän vaikka lääkäri tosiaan sanoi ettei syöpävaaraa ole. Mahdolliset kasvaimet ovat kai hyvälaatuisia ja en usko juuri ennen joulua tulevien tulosten musertavan joulufiilistäni. Mutta eihän sitä toki varmaksi voi sanoa vasta kun mustaa on valkoisella.

Kivaa että tapahtuu lähitulevaisuudessa selkeästi jotain valoisaa ja positiivistakin. Viime viikko ollut nukkumisenkin kanssa tervan juontia että hyvä kun horisontissa siintää positiivistakin tapahtumaa.

Isän kanssa oli eilen joulusta jo puhetta ja menen joulua viettämään taas lapsuuden kotiini isän luo. Isä oli kesällä vielä aika ehdottomasti sitä mieltä että hän ei tänä vuonna joulua vietä ja olin valmistautunut olemaan jouluna jo yksinkin mutta hyvä ettei yksin tarvitse olla. Isän luona on aina jouluisin niin nättiäkin ja tunnelmallista kun on paljon sitä vanhaa ja perinteikästä koristetta.

Tässä hiljalleen alan jouluun valmistautumaan myös siten että alan popsimaan melatoniinia joka ilta joulunkin takia. Saan sitten aikanaan sen jouluaattoa edeltävän yön nukuttua.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Edellinen joulu oli paras. Istuin Myanmarissa terassilla katsoen ja kuunnellen merta ja totesin ettei tästä elo parane.
Nyt tullee sukujoulu, ei mutsia voi yksin jättää.
Koko joulun vois jättää väliin.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole mikään joulu-ihminen, mutta onhan se kiva välillä vaan istua ja syödä. Ja juoda. Ei nyt mitään perskännejä yleensä tule vedettyä, mutta kyllä siinä lihapatojen ääressä sujahtaa luumuviina jos toinenkin. Hyvällä syömisellä se toki pysyy tasapainossa se juominen, eli ei heilahda nuppiin ihan niin tehokkaasti.

Muuten ei taida tämä joulun aika erota arjesta mitenkään - töissä olen suurimman osan kun lomat on käytetty jo puoli vuotta sitten. On kai siinä pari ylimäärästä vapaata.

Aattelin kuitenkin ottaa todella rennosti ja katsella jotain sarjoja ja leikkiä kissan kanssa ja ehkä jopa käydä ulkona. Ei oikein joulufiilistä lisää kun on lämpömittarissa melkein 20 vielä tähän aikaan vuodesta. Ei taida lunta tulla ennen joulua.

Jospa joulupukki tois mulle sellaisen lelun jolla voisi puukottaa silmään näitä joulumainosten "luojia". Niihin mainoksiin yleensä loppuu mun joulumieli aika tehokkasti.
 
K

Kiekkokatsoja

Antaapa joulun tulla ja mennä.
Joulu on lähinnä tavallista enemmän vapaa-aikaa, ja aikaa jolloin tulee tehtyä kovin vähän mitään. Paitsi syötyä paljon ja oleskeltua.
Mielummin juhannus, kuin joulu.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onkos joululle omaa supertripla veikkausta? Valistunut arvaus on jo uunissa hautumassa samalla kun kypsennän kinkkumuottiin painettua lanttuperunalaatikkoa sinappihunnulla.

Piikkimatosta on piikit teroitettu yksitellen että voi aloittaa joulunrentoutumisen jo marraskuussa kun joulun- ja uudenvuoden-avaukset on rakettien kera jo otettu vastaan.

Demaripukin polvella oli niin tungosta etten jaksanut jonottaa, jotkut yritti jonon ohi panssaroidulla autolla, melkoiseksi teatteriksi on mennyt näin joulun alla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kalenterin ostin herätteenä, kun sattui tuommottinen Fazerin vähän porvarimpi versio eteen. Sää ei mikään jouluinen vielä ole, mutta kivahan se on, kun voi pikkuhiljaa alkaa tunnelmoida ihan luvan kanssa joululaulujen ja glögin kera kynttilänvalossa. Sitten ihan pyhinä lähinnä tulee syötyä ja juotua reilusti. Ja oltua rauhassa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Joulua on tässä jo odoteltu tovi.

Joulu merkitsee minulle:

-Kaikkien läheisempien ihmisten kanssa yhdessä oloa ja hiljentymistä arjesta
-kahden viikon ihanaa lomaa
-uuttavuotta kaverien seurassa.
-Joulu on minulle merkityksellisin ajanjakso
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tylsä.

Se on ehkä ensimmäinen sana mikä tulee joulusta mieleen. Ei ole oikein mitään paikkoja jossa viettää aikaa, kun baarissa notkuminen ei huvita. Melkein kaikki kaveritkin vannovat jonkun perhejoulun tai vastaavan nimeen, tai sitten dokaavat niissä baareissa.

Nyt tuo ei onneksi kestä kuin pari päivää
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Jaahas, taas on vuosi kulunut. On se vain lyhyt hujaus joka kerta vaikka kuuleman mukaan se pitää sisällään 365 täysin uniikkia päivää.

Joulussa on ollut mulle henkilökohtaisesti aina se jokin spesiaalifiilis. Lapsena sitä luonnollisesti odotti joka vuosi kaikkien niiden lahjojen ja joulupukin tulon takia ja niiden takia piti yrittää jaksaa istua kärsivällisesti jouluillallispöydässä ja kuunnella "aikuisten tylsää löpinää".

Mitä vanhemmaksi sitä ihminen tulee, ja mähän olen tietysti edelleen valtaosan silmissä nuori individuaali, mutta kuitenkin vuosi vuodelta sitä päivää arvostaa aina vain enemmän ei niiden materialistisen ilojen takia vaan siksi, että saa kerrankin istua kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa joululaulujen soidessa omien läheistensä seurassa ja jakaa kaikki se lämpö ja rakkaus josta Joulussa on pohjimmiltaan kyse. Pointti ei ole siinä mitä saa toiselta lahjaksi, vaan se ajatus niiden lahjojen takana jotka iän myötä vähenevät määrässä mutta nousevat arvossa.

Joulu on mun lempisesonki ja odotan aattoiltaa jälleen kerran kuin kuuta nousevaa. Ja tänä vuonna olen kohdannut oikeastaan koko vuoden ajan niin paljon hetkiä joina olen kokenut olevani aidosti onnellinen ja "kotona" että voipi olla että tästä tulee yksi tähänastisen elämäni merkittävimmistä joulukausista. En ole varma miksi tunnen näin, mutta tällä hetkellä tuntuu että tavalla tai toisella henkilökohtaisella tasolla se tulee olemaan tän vuoden huipennus ja piste i:n päälle.

Pitää muistaa hommata vielä jonkin sortin henkilökohtanen kalenteri, eihän tässä olekaan kuun vaihtumiseen kuin muutama hassu päivä aikaa! On tää ihanaa odotuksen aikaa! Pitää osata nauttia täysillä tästä fiiliksestä ennen kuin se on taas ohi ja uusi vuosi pyörähtää käyntiin uusine haasteineen.
 
Viimeksi muokattu:

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joulua on tässä jo odoteltu tovi.

Joulu merkitsee minulle:

-Kaikkien läheisempien ihmisten kanssa yhdessä oloa ja hiljentymistä arjesta
-kahden viikon ihanaa lomaa
-uuttavuotta kaverien seurassa.
-Joulu on minulle merkityksellisin ajanjakso

Melkein kuin mun joulu, paitsi että:

- Kaikki läheisimmät vaimoa ja anoppia lukuunottamatta asuvat kaukana, liian kaukana.
- Lomat on käytetty, eli mulla on 2 päivää ylimääräistä tuohon aikaan.
- Ei mulla oo kavereita.
- Hyvvee joulua!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Olen niin valmis kuin pystyy olemaan. Lahjat ostettu, ruokien suhteen suunnitelmat ovat selvät ja kokoonpanokin on tiedossa, jolla joulut vietetään alta pois. Sen sijaan kaoottiseen jouluvimmaan, tekopyhiin pikkujouluihin, kokis-rekkoihin tai joulutorttujen syömiseen marraskuun alussa en koskaan ole valmis, se lyö silmille vuosi vuodelta vittumaisemmin. Joulua ajattelen yhä kokonaisvaltaisemmin. Kun suuri ja mahtava eliitti kilpailee soirot tanassa että minkälaisen smart tv:n sai jostain vitun mustan perjantain ihmissumasta katiskoitua suoraan pakettiin, minun ajatukseni ovat entistä enemmän vähävaraisten ihmisten kohdalla, joille joulu on kaikkea muuta kuin juhlaa, vaikka omat joulut riittävän stabiileja ovat aina olleet vuodesta toiseen. Leipäjonot ovat masentava näky kaiken kaikkiaan ja jonot eivät ole lyhentymässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös