Joukkueen rakennus kaudelle 2020–2021

  • 278 262
  • 993

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Monet täällä tuntuvat syttyvän Myttysestä. Näkisin kyllä Myttysen aika riskipitoisena hankintana. Veti toki 16-17 kauden hyvin Kalpassa, mutta aika hiljaista oli ennen sitä ja sen jälkeen. Toki jos tulee pelimiehen lounaan hinnalla, niin kyllä ottaisin hänet KalPaan.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Olihan Myttynen tilastollisesti SHL:ssä hyvä ja KHL:ssä pelasi pienessä roolissa, toki siellä ei olisi taidot isompaan rooliin riittänytkään.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olihan Myttynen tilastollisesti SHL:ssä hyvä ja KHL:ssä pelasi pienessä roolissa, toki siellä ei olisi taidot isompaan rooliin riittänytkään.
Myttynen on pelannut yhden kohtuu kauden SHL:ssä, toinen kausi Ruotsissa taisi olla divarissa. KHL ei sitten mennyt ollenkaan putkeen, oli sitten peliaika tai ruutu mikä tahansa selitys vaisuudelle. Itse en kyllä odota ko. herran paluuta joukkueeseen millään super innolla. Tuskin on edes tulossa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Itse ottasin esillä olleista nimistä mieluiten Ikosen. Oma kasvatti, talokinko jo Kuopiosta hankittuna? ja jos kerran on kova halu palata kasvattajaseuraansa, niin olisi erittäin tervetullut minun Kalpaani.
Ikosen paluussa mahdollisessa haiskahtais myös vahvasti jatkuvuus. Eikä se olis huonompi homma.
 

hessum63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat ja SuKiKa
Täältä myös mieluummin Ikonen. Monikäyttöinen sentteri-laituri kenttään kuin kenttään. YV-pelissä maalin edustalle. Tuo kokoa, kokemusta ja jalka liikkuu riittävästi. Oletan Räsäsen nousevan kauden aikana kärkikentän sentteriksi.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Jos tarjolla olisi Ikonen ja Myttynen joista toinen pitäisi valita, ottaisin sata kertaa sadasta Myttysen. Olkoonkin Ikonen oma kasvatti ja kaikella kunnioituksella häntä kohtaan.
Itse olen samaa mieltä. Myttynen toisi lisää taitoa joukkueeseen ja voisi hyvinkin tehdä 40 pistettä. Ikonen on taas vähän sellainen, että ei oikein missään hyvä, mutta tasapaksu. Pisteitä Jasselta voisi odottaa noin 20. Molemmat toki on minun KalPaan tervetulleita, mutta jos pitää valita niin Matias.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse olen samaa mieltä. Myttynen toisi lisää taitoa joukkueeseen ja voisi hyvinkin tehdä 40 pistettä. Ikonen on taas vähän sellainen, että ei oikein missään hyvä, mutta tasapaksu. Pisteitä Jasselta voisi odottaa noin 20. Molemmat toki on minun KalPaan tervetulleita, mutta jos pitää valita niin Matias.
Moni näkyy unelmoivan 16-17 kauden Myttysen perään. Itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että Myttynen on/olisi aika riskihankinta. Tuskin tulee myöskään salikassilla ja verkkareilla tyyppisellä palkalla KalPaan pelaamaan.
 
Itsekin olisin myös Myttysen kannalla, jos valita pitää. Ruotsissa kuitenkin ihan kohtuu hyvin vetänyt, olisi ihan laatusentteri Liigaan. Maalin edustalle löytyy tälläkin hetkellä Kantolaa, Jokista etc. Näitä löytyy myös kauden edetessä, jos tarvetta ilmenee.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Maalineduspelaajia löytyy tasoa Ikonen paljon mutta playmakereita tasoa Myde ei löydy liigaan niin vain.
 

tukaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Näistä kahdesta olisin itsekin Myttysen kannalla. Ymmärrän toki perustelut Ikosen kannalta (oma kasvatti, tasaisuus, tod. näk. halvempi jne.), mutta Myden tasoisen playmakerin ollessa (oletettavasti) tarjolla, tarttuisin kiinni. Myttynen voisi tuoda joukkueeseen lisää yllätyksellisyyttä, ratkaisuvoimaa ja auttaa erityisesti ylivoiman kanssa, joka viime kaudella oli aika tasaista tervanjuontia. Tietenkin Ikonenkin on laatupelaaja, mutten näe hänen tuovan joukkueeseen yhtä paljon "lisää" kuin Myttynen. Maalin eteen/ alivoimalle löytyy jo esimerkiksi Kantolaa, Jokista ja Humaloja.

No tulee sitten kumpi tahansa (jos kumpikaan) niin todettakoon vahvistusten olevan erittäin tervetulleita. Kumpaan tahansa päädytäänkään on luotto officeen ja Laineeseen sen verran kova, että diili on nykyisten taloudellisten reunaehtojen puitteissa tehty ja kalpalle hyvä. Mihinkään kilpalaulantaan ja mottipäisiin en tässä tilanteessa usko Myttysenkään kohdalla.
 

KalPamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Luin äsken että Ari "Iso-Arska" Gröndahl olisi tienannut KalPassa kaudella 18-19 jopa 115 046€. Miettien Gröndahlin esityksiä KalPa visiitillä niin tämähän on aivan kauheaa. En meinaa että KalPa olisi tietoisesti tehnyt virheen hankkiessaan Gröndahlin, mutta näin jälkiviisaana, ei se hyvältä tunnu että KalPan paras tienannut pelaaja tuolta kaudelta on Arska...xD

Alhaalla linkki mistä löysin pelaajien palkat:

Samalla vielä kysymys, kun tuolta kaudelta kolme parhaimman palkan tienanneet pelaajat, Gröndahl, Kantola ja Sebok tienasivat kaikki kolme yli 100 000€. Kysymykseni: "Paljonko KalPan eniten tienaavaa pelaajaa tienaa ensi kaudella, eli kaudella 2020-2021?" (ottaen huomioon koronatilanteen)
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kannattaa muistaa, että verotiedoista ei näe pelaajien palkkoja, koska pelaajat voivat rahastoida osan (oliko se nyt 50% palkastaan, max 100ke) nostettavaksi uran jälkeen ja tuo rahastoitu osuus ei verotiedoissa näy. Joten tuon listan perusteella ei voi sanoa, että Gröndahl olisi ollut eniten tienaava pelaaja. Toki varmasti kärkipäässä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kannattaa muistaa, että verotiedoista ei näe pelaajien palkkoja, koska pelaajat voivat rahastoida osan (oliko se nyt 50% palkastaan, max 100ke) nostettavaksi uran jälkeen ja tuo rahastoitu osuus ei verotiedoissa näy. Joten tuon listan perusteella ei voi sanoa, että Gröndahl olisi ollut eniten tienaava pelaaja. Toki varmasti kärkipäässä.
Tai sitten Gröndahl on tuohon vielä toisen 100k laittanut rahastoon talteen.. rip yöunet.

Kyllähän Iso-Arska oli itselle ainakin iso hankinta. Luulin, että saatiin kokoa maalinedustalle ja pisteitä välillä tekevä pakki. No saatiin lehmänhäntä ja plekseille paukutteleva turhakse. Sattuimoisin hankittiin vielä kun oli uransa kausi tyyliin alla. Mutta näitä sattuu.. Arska oli kuitenkin kallis ja iso pettymys kaikkineen.

Tulevan kauden KalPan palkkakuningas? Veikkaan, että Jokisen Olli on top5. Samoin lieneevät Sebok sekä Kantolakin. Tuskin Pitkänenkään halvalla on KooKoon tykkikauden jälkeen kotiin takaisin palannut.
 

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
Gröndahl oli aikanaan profiilihankinta, joten on aivan varmasti myös kunnollisen korvauksen saanut. Jälkiviisastellahan voi aina, mutta harva pystyi oikeasti ennustamaan Gröndahlin kyykkäämistä. Sellaista se joukkueen rakentaminen on: jokainen hankinta sisältää aina riskin. Jälkikäteen on helppo huudella.
 

tzuiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Manchester Broilers, IPK
20 minuuttia silmäiltynä KalPan reenejä Kankaan montussa:

-Räsänen lepsuili ja ei onnistunut missään
-Ruutulla ja Vartiaisella oli todella hyvä jalkanopeus, Ruuttu haastoi pakin jalalla ja painoi maalille väkisin (Mitä ihmettä?)
-Maalivahdit olivat hyviä tai sitten pelaajien maalintekotaito oli vielä ruosteessa
-Lappalainen on joukkueen hitain luistelija
-Toma on äijä koutsi, luottoa on 100% vaikka KalPa kyntäisikin sarjassa
~5 pelaajaa oli joita en tuntenut, muutama heistä oli ihan pelimiehen alkuja
 

Kalakukko

Jäsen
Mielummin Myttysen tai Ikosen koko kauden soppari kuin Luostarisen "loppuu kunhan harjoitusleirit alkaa" soppari.

Minusta KalPalla ei ole mitään syytä käyttää pennosia tässä vaiheessa "kovalla rahalla" pelaavaan keskushyökkääjään. Minä en näe yhtäkään syytä miksi Myttynen tulisi KalPaan, eikä hänestä olekaan liikkunut yhtäkään uskottavaa KalPa-huhua. Ikosen hankinnallekaan ei ole mitään varsinaista tarvetta. Samaan rooliin löytyy jo Räsästä ja etenkin Humalojaa. Jos johonkin pitäisi euroja laittaa kiinni, niin se on se rightin laitahyökkääjä. Luostarisen toivottaisin kuitenkin tervetulleeksi, sillä hän on melkosen kova tekijä ja nämä keikkatyöläiset eivät oletettavasti paljoa kustanna.

Omasta mielestäni nyt tulisi olla todella varovainen kulujen suhteen. Tulevan kauden yllä on toistaiseksi valtavasti kysymysmerkkejä. Joukkue on omaan silmään jo nyt riittävän hyvä ja mielenkiintoinen. Kauden 20-21 joukkuetta tärkeämpää on että kaudelle 21-22 ja siitä eteenpäin seura kykenee rakentamaan uskottavan liigajoukkueen tästä korona-kaudesta huolimatta.
 

Puttepossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karjalaisen mikkihiiret (23-24)
Pitkänen-Luostarinen-Ruuttu
Könönen-Sebok-Kantola
Klemetti-Räsänen-Jokinen
Aaltonen-Humaloja-Vartiainen

Kelpo hyökkäyskin kauden aloitukseen.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kun vertaa laitureita pakkeihin ja senttereihin niin ei kauaa tartte arpoa joukkueen heikointa lenkkiä
Hyvin rakennettu joukkue siis (toki tilanne muuttuu jos Leskinen&Luostarinen lähtee kesken kauden), laitureita on helpompi hankkia kesken kauden täsmävahvistuksiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös