PW:n diili on loistava uutinen, hyvä meno! Tosin pettymyshän oli aluksi kamala kun PW:n jatkosta huudeltiin ja ehdin jo tuulettaa Peter Whitea takaisin...Lisäksi Nyba on lipsauttamassa Lopin Pelicansiin.
Niin, nythän HIFK kelaa, että onko PW:sta Hirson paikkaajaksi. Kaikella kunnioituksella - ei ole. En millään usko, että hän klaaraa edes paskakauden Hirso-suorituksen. Mutta MG? Jos pläni on MG-PW-Ramu-Töykkälä (+VP), en ihan heti vedä rukseja tämän ylle. Silloin Hirson on korvaamassa VP-tyyppinen laituri ja pakka näyttää pirun kovalta. Jos taas emme saa laidalle VP-tasoa (Enlund ei riitä), HIFK tulee tarvitsemaan vielä yhden peliätekevän senan, joka on aivan yksinkertaisesti Hirso tai joku muu. Silloin miehitys pitää olla MG-Hirso/stuntti-PW-Ramu etc. Luulen, että MG:stä ei suoraan leivota senaa, joten kyllä tämä vähintään Hirsoa tai stunttia vielä huutaa. Mä ottaisin järjen käteen ja koettaisin jatkaa Hirson diiliä, jos ei tulossa sitten ole Kojon diggaama esa pirnes. Huoh. Hirson jatkoa kandee funtsia siksikin, että yhdistelmä MG-Hirso näyttää aivan saatanan mukavalta.
COLHC ja moni veli on pistämässä Turoa ulos. Tässä kohtaa mun on pakko hieman puolustaa Turoa, vaikka hän onkin sekä Liivikiä että Wärniä kädettömämpi hyökkäyspäässä. Turo on nimittäin edelleen aivan saatanan hyvä av-pelaaja. Jos ja kun ei maksa maltaita, en korjaisi ehjää, vaan yrittäisin lähteä ensi kauteenkin Turo-Töykkälä-Liivikillä. Jos pistetään laitureiden tulopuolelle Enlund ja lyijykynällä VP, rupeaa Kuhdalla olemaan vaikeuksia mahtua. Pitäisin Wärnin Kuhtaa ennemmin tässä tapauksessa.
Noroselle kannattaisi sorvata jatkoa. Ensinnäkään sellaista asiaa ei olekaan kuin varmuudella Norosta parempi ratkaisu. Ellei saada NHL:n 1-veskaria. Veskaria pitää etsiä edelleen kotimaisista ja AHL-osaston ulkkareista. Mä toivon ensinnäkin, että maalivahtiruletti jatkuu, kunnes HIFK:n maalinsuulla on pitkästä aikaa kilpailukykyinen 1-mv. Mutta soisin ruletin kuulan pysähtyvän nyt hetkeksi Noroseen. Ei mentäisi aivan vauhtisokeana. HIFK:n pitäisi saada oma Riksman. Veskari, joka omille faneille on sitten ehkä vähän "nojoo" -osastoa, mutta isossa mittakaavassa katsottuna kuitenkin täysin kelvollinen sälli tähän liigaan. Jos rupeaa haaveilemaan Norosta / Riksmania / Tarkkia varmuudella paremmasta veskarista, pitää saman logiikan mukaan vetää ruksit enlundien, haatajoiden ja ramstedtien yli. Eivät hekään ole SM-liigan top-osastoa kummempia. Hyökkäykseen pitäisi tällä logiikalla huudella Hyvöstä, Immosta ja kumppaneita. Eivät ole mahdollisia. Miksi Noros-osastoa varmasti paremmat veskat olisivat mahdollisia?