Joukkueen rakennus 2020–2021 – projekti TOP6

  • 592 984
  • 3 550

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Merkleyn ja Borgmanin palkat olivat takapainotteisia, joten he pelasivat käytännössä kulukorvauksilla. Heidän korvanneet Morrow ja Rattie ovat kehtijuttujen mukaan halpoja. Ikonen, Niemi ja Järvinen saavat tietoni mukaan.
Aloitetaan vaikka tästä. Jos olet sattunut unohtamaan, niin nuo sinun edellälainatut kommentit olivat eilisen pelin aikana kerrottuja selityksiä siihen, miksi Ässien joukkue vaikuttaa haluttomalta ja miksi se on mielestäsi sillai tavallaan ok.
Borgman ja Merkley eivät liity tähän mitenkään, mutta kiva että onnistuit mainitsemaan minun listastani (14 pelaajaa) kaksi pelaajaa (Morrow ja Rattie), jotka ovat "kuulemma halpoja". No sehän luultavasti tarkoittaa kulukorvauksia ja nakkimukia. Tai, että pelaavat ilmaiseksi. Suurin osahan noista siis pelaa ilmaiseksi! M.O.T.!
Lisäksi pointsit siitä, että 14 pelaajan listan ulkopuolelta mainitsit kaksi jo poistunutta pelaajaa. Kyy-yllähän tuo tekee jo "suurimman osan joukkueesta".

Mutta hei. Ikonen, Niemi ja Järvinen saavat. Homma toimii ja peitto heiluu <3

Ässät leikkasi koko organisaation palkkoja muistaakseni kahteen otteeseen. Osalla pelaajista oli vanha sopimus voimassa, joten joukossa on varmasti pelaajia, jotka tienaavat yli 3 500€:a kuussa, mutta aika monen palkka putosi tuon alle.

Ideaalimaailmassa tietysti olisi ehkä vähän jotain muutakin kerrottavaa kuin "muistaakseni".
Itse löysin Ylen artikkelin, jossa todettiin säästetyn noin 125k euroa. Jos näitä leikkauksia on tällä kaudella ollut kaksi (säästöä yhteensä about 225k), niin tarkoittaako se, että nyt pelataan "kulukorvauksilla, tai ilmaiseksi"?

Tienaako muuten perusduunari 3500e kuussa? Siis keskiverto perusduunari? Sillai sori jankkaamisesta, mutta kertauksena: Suurin osa Ässien pelaajista ei pelaa joko kulukorvauksilla tai ilmaiseksi. Ei edes koska korona.
Se ei muutu siitä mihinkään, vaikka kuinka linkittelisit Tilastokeskuksen linkkejä lukematta, että mitä se perusduunari tienaa.

Ja vielä palaisin uudestaan siihen, että "no se tienaa vain kaksi tonnia kuussa" on hiton harvassa ammatissa hyväksyttävä syy vetää täysin puolivaloilla illasta toiseen (joka oli se alkuperäinen keskustelunaihe). Mutta toisaalta - jos sulla olisi vinkata joku vaikka 3100€/kk perusduunarin homma, jossa voi tehdä töitä fiilispohjalta kun lomatkin on tulossa, niin HMU! Mun YV-laatikko on aina avoin uusille tarjouksille jos-tiedät-mitä-tarkoitan.

Mutta tämä nyt oli yhtä hyödyllistä kuin aina ennenkin.

<3

EDIT: ja se syy, miksi nyt näin lujaa tässä hyökkään vastaan on se, että itse istun lomautettuna kotona (eli on aikaa kirjoitella ja kiehua, hymiö). Sitä ennen olen nauttinut pitkin korona-aikaa mitä erilaisimmista kikkailuista, leikkauksista ja vähennyksistä. Että luuleksä täällä oikeasti olevan jonkun hiiren sisällä, hä?
Jos itse olisin vaikka viikko ennen tiedossa olevaa lomautusta alkanut perseillä ja höntsätä täysin puolivaloilla työpaikalla, niin ei olisi tullut kauheasti ymmärrystä (edes niiltä maksavilta asiakkailta, jotka on toki aina hirmu symppiksiä tapauksia). Ja pakko myöntää, etten raavi edes lähelle perusduunarin keskiansioita. Ei ole helppoa, ei.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös