Jos olisit elänyt ennen aikojasi...

  • 1 043
  • 16

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin, olisitko halunnut kokea jotain jo aikaa ennen syntymääsi? Minua on jäänyt kaivelemaan se etten ole päässyt livenä kuuntelemaan ja kokemaan ah niin ihanaa ja seksikästä Janis Joplinia paikanpäällä Half moonin tahdissa keinutellen. Silloin kun Joplin oli "kukassa" minä leikin leikkikehässä ymmärtämättä tuon taivaallista kyseisestä musiikista. Ja Janis oli tuohon mennessä vetänyt lunta tupaan enemmän kuin minä olin syönyt aamupuuroa. Mitäs muut onko jokin historiassa jäänyt kaivelemaan, missä olisi pitänyt olla?

Toki historiassa löytyy muitakin mielenkiintoisia juttaja, mutta aloitan keskustelun tällä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisi voinut olla ihan siistiä olla 18-vuotias Hassisen Koneen aikoihin.... mutta valitettavasti meikäläinen syntyi samana vuonna, kun Koneen ensi levy julkaistiin, eli -80....
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mua on jäänyt harmittamaan se, että en ole saanut kokea Ässien 70-luvun lopun menestystä, kun en tajunnut kiekosta silloin yhtään mitään.
 

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Mä olisin tykännyt olla vanhempi Ilveksen viimeisen mestaruuden (olin silloin 2 v.) ja Suomen ensimmäisen MM-mestaruuden aikoihin (12 v.) .
Myös 60-luvun San Franciscossa olisi ollut kiva elää. Mutta taas toisaalta; ei nettiä, ei kännyköitä jne ...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Hmm... todella paha kysymys. Sanoin että olisin halunnut olla n. 7 vuotta vanhempi, jolloin olisi voinut mennä Posion juhannusjuhlille (n. 87 tjsp) katsomaan Samantha Foxia ja Sabrinaa. Eipä tule enää sellaisia juhannusjuhlia, joihin mentiin kahden asian takia: oikean ja vasemman.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
hieman kaivelee

Beatlesin livekunto ois ollu mukava tsekata. tosin ei Madchesterin
beatleskaan hassumpi livenä ole. Liamin pitää olla kännissä...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Meikkiksestä ois makeeta päästä aikakoneella vaikkapa tuollainen 60 vuotta taaksepäin ja käydä näyttämässä NHL-tähdille lämärin mallia... Ja eiköhän futiksessakin ainakin Suomen mestariksi tulisi hankkiutua.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Viestin lähetti teemu73
Mua on jäänyt harmittamaan se, että en ole saanut kokea Ässien 70-luvun lopun menestystä, kun en tajunnut kiekosta silloin yhtään mitään.
Sama homma JYPin kanssa 90-luvun alussa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Suomi-Neuvostoliitto 1-0

On varhainen heinäkuun aamu Karjalan kannaksella vuonna 1943. Vedän laskuvarjopakkausta tiukemmalle juostessani vihreätä ja kasteista nurmikkoa pitkin kohti Brewster Buffaloa, jonka moottorin mekaanikkoni alikersantti Jauhiainen ja korpraali Salo ovat jo käynnistäneet. Lentokoneen voimakkaan moottorin pyörittämä kolmilapainen potkuri vispaa ilmaa helvetillisellä metelillä ja möykkään ovat yhtyneet lentokentällä seisovien kahdentoista Brewsterin moottorien korvia huumaava jylinä.
Hyppään Brewsterini siivelle ja kampean ruhoni lentokoneen ohjaamoon. Korpraali Salo nousee perässäni siivelle seisomaan, tukee itsensä Brewsterin ohjaamon kuomuun, kumartuu alaspäin ja huutaa suoraan korvaani: - Herra luutnantti, motti ottaa vähän laiskasti kierroksia jos hana on ihan auki... yrittäkää välttää kaarretaistelua ryssän kanssa! Ja ne siipikookoot on nyt takuulla kunnossa! Ei muuta kun helvetillinen ralli päälle! Ja tulkaa sieltä sitten taas ehjänä takaisin... muuten tuo teidän koira jää minun vaivoikseni!
Vastaus on turha, nostan korpraalille peukaloani ja hän hyppää siiveltäni maahan.
Lisään kaasua varovasti, sitten vähän reippaammin ja tunnen miten Brewster alkaa ottaa vauhtia muhkuraisella lentokentällä.
Kun kone sitten poukkoilun jälkeen kohoaa ilmaan, niin tunne on aivan yhtä upea kuin aina ennenkin! Laskuvarjoni päällä istuessani totean taas kerran itsekseni, että tämä parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa!

Kun olemme lentäneet itäänpäin noin puoli tuntia, koko ajan korkeutta lisäten, huomaan alapuolella ryssien pommarimuodostelman. 35 kaksimoottorista Tupolevia tulossa Suomeen päin punaiset tähdet koneiden rungoissa loistaen.
Silloin ryhmitymme hyökkäykseen ja koko lentue syöksyy moottorit ulisten alaspäin punatähtisten pommikoneiden kimppuun.
Alapuolellani lentävä Tupolev kasvaa tähtäimessäni huimaa vauhtia kun piiskaan Brewsteriä syöksyyn. Tupolevin taka-ampuja on kuitenkin hereillä ja saan vastaani kiukkuisen sarjan venäläisen konekivääristä. Ryssän ampumat luodit kolisevat koneeni siipeen ja sillä hetkellä painan ohjaussauvani liipaisinta. Silloin Brewsterini tykit suoltavat kuolettavan lastinsa venäläiseen pommariin. Siitä irtoaa isoja metallin kappaleita ja toisesta siivestä räjähtää häikäisevä tulipallo, jonka ohitse painan lentokoneeni syöksyyn vahtien koko ajan taustapeilistä, ettei perääni ole ilmestynyt vanjan hävittäjiä....

Siellä minä olisin halunnut olla...
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Twistareiden suomen keikka pännii vieläkin,kun iskä ei päästänyt
13vuotiasta kloppiaan Alavudelle... Kuulemma Twisted Sister alkaa soittaa ensi vuonna taas ja vielä samalla kokoonpanolla kuin 82-86,joten uutta keikkaa odotellessa.
 
K

kangaroo

Olisi ollut mukavaa siemailla absinttia pariisilaisessa katukahvilassa iloisella 20-luvulla. Ja olisipa 60-luvun lopulla nähnyt livenä Hendrixin, Zeppelinin ja monet muut...
 
G

Guest

Minä olisin halunnut elää n. 2000 vuotta sitten Palestiinassa, nähdä Jeesuksen saarnaavan, opettavan ja parantavan, ja mahdollisesti kuulua Hänen seuraajiinsa. Mikä loistava etuoikeus olikaan niillä, jotka saivat nähdä elävän Herran! Ajatelkaa, Kunnian Kuningas maan päällä vaatimattomassa ulkokuoressa, mutta kuitenkin jumalallinen olemus selvästi nähtävillä!

Maranata!:)
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Olisin halunnut nähdä ja kokea Montreal Canadiensin suuruuden ajat eli 50-luvulta 1970-luvun loppuun.

Sekä tietysti nähdä jääkiekossa Suomen ensimmäiset voitot Neuvostoliitosta ja Tsekkoslovakiasta.

Tietysti olisi mukava käydä katsomassa tuo Jagsin mainitsema paikka ja aika ja tarkistaa elikö kyseinen heppu tosiaan täällä maanpäällä.

Sitten tietysti itseäni kiinnostavat Antiikin Kreikka ja Rooman kukoistuksen ajat.

Siinä muutama asia, jotka tulivat näin äkkiseltään mieleen.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Mä olisin halunnu olla 26v vanha vuonna 81- jolloin Nokian osakkeet olivat halvempia kuin niiden valmistama vessapaperi. Eipä tarttis enää täälläkään käydä...
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti teemu73
Mua on jäänyt harmittamaan se, että en ole saanut kokea Ässien 70-luvun lopun menestystä, kun en tajunnut kiekosta silloin yhtään mitään.
Sama homma, olin viimeisen mestaruuden (-78) aikana vuoden ikäinen...
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Olisin halunnut olla päättämässä SM-liigan asioista 90-luvun alussa. Olisin tehnyt liigasta suljetun ajoissa ennen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös