Lainaan Äänimies Eskoa "No, V****, nyt mua rupes V**********":mad:
Jortikan lausunnon rivien välistä voi lukea (ellei omista mustavalkoisia laseja) sen että suurten seurojen pitäisi hallita SM-liigaa. Jortikan pitäisi saada oma mies SM-liigan johtoon, jotta asiat alkaisi taas rullata. Isot vie ja pienet vikisee, näinkös se homma etenee...EI sanon ma.
Itse en edes haluaisi että SM-liigan johtoon valittaisiin esim. SaiPan tai jonkun muun seuran mies. Valitaan minun puolestani vaikka Vermuntilan Tempon puheenjohtaja liigan johtoon ja annetaan puolen vuoden siirtymäaika, jona aikana Helkovaara & kump. voisivat kouluttaa oman työnsä ohella uudn miehen ruotuun.
Jos ei niin, Helkovaara & Kump. pitääköön pallinsa minun puolestani. Jortikka ilmeisesti tykkää puhua lehtienpalstoilla, joka lähinnä muistuttaa yksinpuhelua. Ihme ja kumma Jortikan naamaa ei näy Veikkaajan Kiekkoliitteessä.
Eikö markkinataloudessa eletä sen mukaan mitä kukin tienaa.
Lainaan tekstiä Veikkaajan kiekkoliittestä, joka kertoo ajatukseni täydellisesti:
"Päätöksenteossa määräenemmistö ratkaisee. Pienet (seurat) voittavat aina 8-7 tai useimmin 8-6, koska Saarikangas ei ole paikalla.
Toisaalta se on liigan onni, että se on näin. Jos isoilla (Jokerit, TPS, Blues, HIFK, Tappara) olisi täysi valta, ei liigassa olisi kuin kymmenen toimintakykyistä seuraa.
Mitä sitten, moni kysyy. Markkinatalous on sellaista (kuten nimim. Papa sanoi). Hoitakoot itse asiansa ja rakentakoon itse hallinsa. Hypätkööt Ry-muotoisesta hiljaiselon puuhastelusta bisneksen tielle. Moni unohtaa itse olleensa äänestämässä 13 seuran ja suljetun SM-liigan puolesta. Päätös määrästä oli yksimielinen. Haluttiin lisää otteluita."
Lisäksi: Jokaisella seuralla on SM-liigan hallituksen kokouksissa yksi ääni. Mitäköhän hyötyä olisi esim. SaiPan pienenä seurana äänestää muutoksista joihin sillä ei resursseja. Totta helvetissä seurat pitävät yhtä, koska niin he saavat oman asiansa läpi ja se taas on yksinäisen taistelijan voi, voi Isoille seuroille. Jos taas asia käännettäisiin ympäri ja isot seuat saisi tahtonsa läpi, pieniä seuroja ei olisi enää, koska resurssit alkaisivat loppua jo muutaman kauden jälkeen.On hieman eri asia pyörittää Oy:tä 100 000 asukkaan markkina-alueella, kuin Turussa jonka markkina-alueella on kaksin jopa kolminkertainen määrä asukkaita ja yrityksiä. Johan tuon tajuaa jo pikkulapsikin. Eli siis ellei SM-liiga siirry kuuntelemaan vain ja ainoastaan isoja seuroja, herra Jortikka saa pauhata lehtien palstoilla hamaan loppuun asti.